Методичні рекомендації "ТЕСТОВА СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ ЯК ОДИН ІЗ МЕТОДІВ СУЧАСНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ"
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ТЕСТОВА СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ
ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ ЯК ОДИН ІЗ МЕТОДІВ СУЧАСНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ
Викладач математики
Наталія ФЕЩЕНКО
Під час впровадження дистанційного та змішаного навчання часто виникає потреба у проведенні тестування. Тести та опитування в достатній кількості представлені в навчальних посібниках, але що робити, якщо хочеться скласти тест самому, зі своїми завданнями? У цьому випадку на допомогу викладачу приходять онлайн-сервіси для проведення тестувань Google Forms та пакет програм AD Tester.
Тестування спроможне більш об’єктивно контролювати засвоєння навчального матеріалу, порівнюючи з іншими традиційними методами контролю. Зокрема, виділяють такі ключові переваги тестового контролю засвоєння знань, а саме:
тестовий контроль спрямований на перевірку засвоєння ключових елементів навчального матеріалу;
|
характеризується більшою об’єктивністю, усуває суб’єктивізм, |
вимог; |
скорочує час оброблення результатів; сприяє дотриманню єдності |
|
запобігає випадковості під час оцінювання знань; |
|
забезпечує сприйняття оцінки як об’єктивної; |
|
дає змогу статистично опрацювати матеріал. |
|
|
Контроль знань студентів - це невід'ємна і важлива частина процесу навчання, відповідальний етап на шляху від незнання до знання, від неповного знання до більш точного і більш повного. Поширення інформаційних і технологій, перехід до особистісно орієнтованого навчання зумовлюють необхідність кардинальної зміни підходів до проблеми контролю навчальних досягнень, перегляду його сутності й змісту.
Аналіз педагогічних досліджень свідчить, що до контролю в навчальному процесі висуваються такі основні вимоги:
- забезпечувати об'єктивне, валідне і надійне оцінювання навчальних досягнень;
- сприяти досягненню цілей навчальної дисципліни, враховуючи її специфіку;
- створювати умови для активної навчально-пізнавальної діяльності;
- сприяти розвитку і саморозвитку студентів як суб'єктів пізнавальної і предметної діяльності; - бути нескладним із точки зору організації і застосування.
Контроль перевірки правильності виконання студентами поставлених завдань відіграє важливу роль. У таких випадках особливої уваги набуває виконання завдань у тестовій формі. Тестовий контроль стає дедалі популярнішим. Він поступово витісняє інші традиційні види контролю знань, усне та письмове опитування зокрема. Принциповою відмінністю тестів від звичайних завдань, які використовуються для контролю знань студентів, є те, що тест - це науково обґрунтований метод і одночасно інструмент дослідження низки наукових напрямів вивчення особистості, здібностей, а також інших питань, необхідних для наукової організації навчального процесу.
Проте тестування не можна вважати єдиною уніфікованою формою контролю та діагностики знань студентів на всіх етапах навчального процесу та при вивченні всіх навчальних дисциплін, адже тести переважно перевіряють знання певних фактів, явищ, правил та частково перевіряють сформованість навичок, але не можуть оцінити творчий рівень професійної компетенції студента, бо існування варіантів відповідей для вибору автоматично обмежує рамки творчого підходу до розв’язання проблеми і дає можливість студентам, що мають добре розвиненні інтуїтивно-практичні мислення показувати набагато кращі результати від реальних. Тобто, для перевірки опанування певною теоретично-практичною базою з окремо вибраної теми, тестування є найбільш ефективною та економною формою контролю та діагностики.
Так, термін «тест» уперше запровадив американський психолог Дж. Кеттел, а «тестування» (від англійського слова testing – випробування) для перевірки рівня знань, умінь та навичок учнів було використано Дж. Фішером у Великобританії у 1864 році. Відомо, що галузь педагогічної тестології пройшла значний історичний шлях у своєму розвитку та широко використовується в
США й у розвинених країнах Західної Європи, де набуто великий досвід практичного використання й опрацювання тестів у різних сферах діяльності.
Тести (англ. test - іспит, проба) - стандартизовані завдання, призначені для вимірювання в порівнюваних величинах індивідуально-психологічних властивостей особистості, а також засвоєних знань, умінь і навичок.
З огляду на те, що метою контролю є визначення готовності студента до засвоєння нового навчального матеріалу наступного рівня та готовності застосовувати набуті знання для виконання певних завдань, контроль досягнень студентів із використанням тестування дає змогу забезпечити всі функції контролю, а також задовольнити вимоги, що висуваються до його якості. Зокрема, за допомогою тестів можна здійснювати всі види контролю, а саме:
- вхідний – для визначення початкового рівня підготовленості суб’єктів навчання. Визначення початкового рівня дає можливість викладачу планувати та формулювати пріоритетні напрямки подальшої навчальної діяльності;
- поточний – контроль сконцентрований на певному аспекті теми навчання. Допомагає відстежувати рівень засвоєння знань і вмінь студентів на практичних заняттях;
- рубіжний – контроль знань після завершення вивчення визначених тем (розділів) або наприкінці семестру;
- контроль залишкових знань – перевірка залишкових знань студентів та збереженості вмінь через деякий час після вивчення теми, розділу або курсу навчання.
Відповідно до кожного з вищевказаних видів контролю застосовуються різні за побудовою тести:
–тести альтернативного вибору (вибір із двох варіантів);
–тести множинного вибору (вибір із кількох варіантів); – тести на визначення дійсності чи хибності тверджень; – тести на вилучення зайвого пункту тощо.
–тести на встановлення відповідностей;
–тести на закінчення фрази;
–тести на порівняння або зіставлення.
Залежно від способу відповіді тестові завдання поділяють на: завдання закритої форми із запропонованими відповідями, з яких одна є правильною; завдання відкритої форми з вільно конструйованими відповідями.
Тестові завдання закритої форми складаються з трьох компонентів:
інструкції щодо їх виконання; запитальної змістової частини; правильної відповіді. До таких тестових завдань закритої форми належать:
- завдання альтернативних відповідей («правильно /неправильно», «так/ні»), які застосовують для оцінювання одного елемента знань з метою перевірки у студентів вміння правильно відтворювати набуті знання;
- завдання простого множинного вибору передбачають знаходження однієї правильної відповіді із запропонованих варіантів. Застосовуються з метою перевірки у студентів вміння характеризувати або знаходити спільне у явищах які вивчаються;
- завдання з множинним вибором, у яких кількість правильних відповідей не обмежена інструкцією. Застосовуються з метою перевірки у студентів вміння легко розбиратися в групі подібних суджень або явищ.
До завдань відкритого типу належать завдання на цього виду варіанти відповідей не надаються, тобто відновлення послідовності або відповідної частини. У тестах тестові завдання передбачають вільну форму відповіді.
Тести відкритого типу поділяють на:
–завдання з пропусками;
–завдання на доповнення;
–завдання з короткою відповіддю; – завдання у формі структурованого есе.
До завдань із короткою відповіддю є особлива вимога: вони мають бути сформульовані так, щоб запитання вимагали короткої відповіді, яка зазвичай є результатом математичних розрахунків.
Тривалість виконання тесту не має перевищувати 10 - 12 хв. Після проведеного тестування обов'язковою є «робота над помилками» викладача разом із студентами, публічний аналіз типових неточностей і прогалин; важливо також визначити причини встановлених недоробок. Тест, як правило, складається з двох частин: інформаційної та операційної. Інформаційна частина має містити чітко і просто сформульовану інструкцію (що і як слід виконувати учаснику тестування). Бажано, щоб інструкція супроводжувалася прикладом виконання. Операційна частина тесту складається з певної кількості тестових завдань. Виконані тестові завдання потребують відповідної оцінки і визначення знань тестованого.
Застосування тих чи інших тестів забезпечує надійні висновки лише за умови правильного їх сполучення з усіма іншими групами тестів. Тому тестові випробування мусять завжди бути комплексними. Робити загальні висновки, наприклад, про рівень розвитку студентів на підставі використання одних лише тестів навченості, було б грубою помилкою. Результативність тесту залежить від урахування вимог повноти розгляду досліджуваного явища або теми, всебічності перевірки, пропорційного представлення всіх елементів знань, що вивчаються. Отже, розробник тесту мусить прискіпливо вивчити розділи навчальної програми, навчальні книги, рекомендовані до використання, чітко розуміти цілі й конкретні завдання навчання. Лише таким чином він зможе підготувати тести, які будуть якісними для визначення різних категорії досліджуваних студентів. Чітка і зрозуміла постановка питання в межах засвоєних знань - неодмінна умова результативності тесту. Якщо тест виходить за межі засвоєного змісту або ж не досягає його повного обсягу чи перевищує запроектований рівень навчання, він не може бути дієвим для тих, кому адресований.
Для того, щоб тестовий контроль знань був результативним, необхідно дотримуватися таких психолого-педагогічних вимог щодо його застосування:
1) поступове впровадження тестового контролю, що дасть змогу студентові психологічно підготуватися;
2) розпочинати слід із простих тестів, через деякий час уводячи складніші конструкції;
3) завдання мають бути комплексними;
4) тестовий контроль мусить гарантувати об'єктивність оцінки знань, умінь і навичок студентів, сприяти усуненню суб'єктивізму, а відтак і формуванню позитивного ставлення до навчального предмета, а також до викладача;
5) дотримання організаційної чіткості в проведенні тестового контролю, яка передбачає: наявність оргмоменту, під час якого викладач пояснює тестові завдання, дає відповіді на запитання студентів, обов'язково визначає час, необхідний для виконання роботи; забезпечення кожного студента бланком відповідей стандартного зразка, що великою мірою заощаджує час і студентів, і викладачів;
6) аналіз результатів тестування.
Надійність тестів навчальних досягнень значною мірою залежить від складності їх виконання. Складність же визначається відношенням правильних і неправильних відповідей на тестові питання. Включення до числа тестів таких завдань, на які всі студенти відповідають правильно або ж навпаки, неправильно, різко зменшує надійність тесту в цілому. Натомість найбільшу практичну цінність мають завдання, які правильно розв'язують від 45% до 80% студентів.
Тестування, як і будь-який інший метод контролю знань студентів, має переваги і недоліки. Перевагами дослідники вважають:
- об'єктивність і справедливість оцінки знань;
- відсутність емоційних стресів і перевантажень, психологічного впливу на студента;
- порівняння оцінок з однієї і тієї самої дисципліни щодо викладачів, спеціальностей, що дозволяє одержати об'єктивний матеріал про рівень підготовки студентів і якість викладання;
- можливість широкого використання технічних засобів і персонального комп'ютера, які підвищують ефективність та якість роботи викладачів;
- можливість заощадження часу викладачів і студентів;
- тестування - це така форма контролю, що охоплює великий обсяг інформації, зменшує витрати часу на опитування, підвищує об'єктивність, є стимулюючим чинником і дає можливість розробляти всеосяжний план оцінки знань студентів;
- за його допомогою стає можливим контроль знань, умінь, навичок на необхідному, заздалегідь запланованому рівні;
- у процесі тестування увага студентів фіксується не на формулюванні відповіді, а на осмисленні її суті, у зв'язку з чим створюються умови для постійного зворотного зв'язку між студентом і викладачем.
У зв'язку з цим викладачі нерідко використовують тестові методи для перевірки загальної орієнтації студентів із проблеми в цілому. Тестовий метод контрою забезпечує об'єктивність, надійність, валідність і точність педагогічних вимірювань, легкість забезпечення тривалого збереження результатів і автоматизацію їх обробки, незначний рівень впливу суб'єктивних факторів під час вимірювань. Об'єктивність і надійність вимірювань за допомогою тестів досягається, зокрема, за рахунок обмеження кількості правильних відповідей (насамперед у тестових завданнях закритого типу).
Широкого застосування для контролю та оцінки знань студентів на практиці набув програмований контроль. У цьому широкі можливості дають комп'ютери, які забезпечують негайний зворотний зв'язок між відповіддю того, хто навчається, і запрограмованим навчальним матеріалом, дають змогу відразу отримати інформацію про рівень відповіді. Однак за всієї його значущості тестовий контроль має істотні недоліки, які можна поділити на три групи: перша - недоліки, які лежать у основі сутності контролю (ймовірність випадкового вибору правильної відповіді або здогадка про неї; можливість при застосуванні тестів закритого типу оцінити лише кінцевий результат (правильно - неправильно), у той час як сам розумовий процес, що привів до нього, не розкривається); друга - недоліки психологічного характеру (стандартизація мислення без урахування особливостей особистості); третя - недоліки, що ґрунтуються на організаційно-методичних показниках (великі затрати часу на складання необхідного "банку" тестів, їхніх варіантів, трудомісткість цього процесу; необхідність високої кваліфікації викладачів та експертів, які розробляють тестові завдання). Не варто використовувати тести як форму підсумкового контролю. Оскільки всебічний контроль рівня навчальних досягнень студентів може забезпечити лише різноманіттям і комплексністю використаних форм, у той час як тести дозволяють виявити лише загальнотеоретичні знання з предмета, тому доцільно поєднувати письмовий, усний і тестовий контроль знань, пропонуючи майбутнім фахівцям завдання різного характеру.
В даний час бурхливого розвитку комп'ютерних технологій усе більш актуальною задачею є розробка і використання в навчальному процесі електронних навчальних систем, що розробляються з застосуванням гіпертекстових і мультимедійних технологій. Розвиток глобальної комп'ютерної мережі показав перспективність і необхідність віддаленого навчання студентів за допомогою інтерактивних електронних курсів, встановлюваних на серверах, підключених до локальної комп'ютерної мережі чи мережі Інтернет.
Ефективним засобом організації контролю у навчанні є електронне тестування. Тестовий контроль може забезпечити успішну реалізацію мети і всіх функцій контролю, а також задовольнити вимоги, що висуваються до якості контролю.
За допомогою електронного тестування визначають рівень розумового розвитку (інтелектуальний коефіцієнт) і ступінь обдарованості в найрізноманітніших областях діяльності, а також слугує для підвищення ефективності набутих знань.
Електронний тестовий контроль може бути використаний як засіб контролю для студентів денної, заочної, дистанційної форм навчання.
AD Tester – це пакет програм призначених для проведення тестування. За її допомогою можна організовувати проведення тестування в навчальних закладах.
Дана програма дозволяє створювати тести з різних дисциплін. В тестах можна використовувати різні шрифти, формули, схеми, таблиці, HTML документи і OLE-об’єкти. Питання і відповіді можна форматувати.
Успішне і ефективне застосування методів електронного тестування за допомогою програми – оболонки "AD Tester" забезпечує рівні об'єктивні умови перевірки знань студентів. Дозволяє здійснювати коректну постановку контрольних питань, внаслідок чого з'являється унікальна можливість відрізнити правильну відповідь від неправильної.
Систематична перевірка знань не тільки сприяє ефективності засвоєння нових знань, а й виховує свідоме ставлення до навчання, формує акуратність, працьовитість, цілеспрямованість, активізує увагу, розвиває здатність до аналізу.
Цей метод електронного тестування вносить розмаїтість у навчальну роботу, підвищує інтерес до дисципліни.
Для того, щоб встановити електронний тестовий контроль досить скопіювати папку AD Tester Математика на будь-який локальний диск жорсткого диску комп’ютера. Щоб відкрити її – двічі клацніть лівою кнопкою миші по піктограмі.
Дана програма тестування дозволяє визначити рівень знань в тій чи іншій області. Після проходження тесту студенту виставляється оцінка.
Адмін. панель – програма адміністрування. Дозволяє викладачу створювати, змінювати або видаляти групи користувачів, редагувати картки користувачів, переглядати результати тестування і проводити аналіз відповідей студентів.
В режимі контролю перед тестуванням користувачеві пропонується ідентифікувати себе (відкрити вже існуючу картку користувача, або створити нову), всі користувачі розподілені по групах, що полегшує пошук. Далі користувач проходить тест. Виставлена оцінка і вся інформація щодо проходження тесту записується в журнал.
У програмі адміністрування можна виділити дві частини: частина управління користувачами і частина перегляду результатів тестування.
Частина управління користувачами розташована ліворуч. Всі користувачі розділені на групи. На верхній панелі видно список груп, галочками відзначені групи, користувачі яких будуть відображатися в нижній панелі. Нижня панель - панель користувачів. Будь-яку інформацію з користувачів і груп можна змінити, викликавши відповідний пункт меню. Викладач може маніпулювати з групами і користувачами, а саме видаляти, створювати та змінювати властивості.
Частина перегляду результатів активізується при виборі користувача зі списку. Показуються тести, пройдені цим користувачем.
При виборі тесту на панелі "статистика" показується інформація в цілому по змісту: час тестування, кількість набраних балів, виставлена оцінка.
На панелі "Звіт" показується детальна інформація по кожному питанню. Питання розташовані в порядку їх проходження при тестуванні.
Вкладка "Звіти" допомагає скласти звіт про тестування тієї або іншої групи. Дозволяє вибрати групи і тести задіяні в звіті. Використовуючи додаткові настройки фільтрації можна вивести звіт приміром тільки сьогоднішні тестування або всіх користувачів, що набрали більше 4 балів.
З меню "Файл" вкладка "Налаштування" доступні настройки програми. Тут ви можете вказати шлях до програм тестування і створення тестів. Встановити пароль на відкриття програми адміністрування або змінити глобальні параметри тестування.
Конструктор тестов – програма для створення тестів. Дозволяє створювати і редагувати тести різної складності. Програма створення тестів служить для підготовки нових тестів.
З її допомогою можна створити тест, включити в нього критерії оцінки, встановити тимчасові рамки, - встановити всі параметри тестування.
При створенні нового тесту бажано спочатку встановити його властивості:
пароль, назва, параметри показу, критерії оцінки.
Пароль встановлюється, щоб будь-який користувач не зміг змінити тест або переглянути відповіді через редактор тестів.
Параметри показу включають в себе кількість показуваних при тестуванні питань, установку перемішування питань і доступність режиму навчання для даного тесту.
Створення тесту передбачає послідовне додавання нових запитань. В формулювання питання можна включати форматований текст, графіку, таблиці. Можна переносити дані з текстових редакторів (наприклад з Microsoft Word). У варіанти відповідей можна включати тільки текст. Питання можуть бути декількох типів: одиничний вибір, множинний вибір, зіставлення, самостійна відповідь.
Одиничний вибір передбачає одну вірну відповідь із запропонованого списку.
Множинний вибір передбачає кілька вірних відповідей, причому бали студентові зараховуються лише в тому випадку, якщо він відзначить всі вірні варіанти.
Питання на зіставлення включає дві половини, елементи в першій половині повинні відповідати елементам у другій половині.
Питання з самостійним відповіддю припускає, що студент сам повинен ввести відповідь з клавіатури. У список відповідей укладач повинен включити всі можливі вірні варіанти.
Для кожного питання можна встановити свої параметри: коментар - будь-яка текстова інформація. Вона ніяк не враховується в процесі тестування і служить місцем для створення різних позначок для самого укладача тестів; підказка - виводиться тестованому в режимі навчання у випадку невірного
відповіді на питання; вага питання - вказує скільки балів потрібно нарахувати користувачеві за вірну відповідь. Більш вагомими можна відзначити питання підвищеної складності.
Після формування бази питань слід вказати параметри оцінки знань. Шкала оцінки може містити від 2 до 100 пунктів. Кожен пункт характеризується оцінкою, верхня і нижня межа правильності всього тесту (у відсотках). Оцінка - довільний текст, виведений користувачеві після закінчення тестування і зберігається в якості результату тестування в базу даних (якщо задіяний режим контролю).
Хмарний сервіс – це певне сховище даних, в якому вони зберігаються на певних серверах, які надають право в користуванні. Першим, хто застосував словосполучення «cloud computing», був Ерік Шмідт – генеральний директор компанії Google.
Google Форми – це зручний інструмент, за допомогою якого можна легко і швидко планувати, складати опитування, анкети, тести та вікторини, а також збирати іншу інформацію. Посилання для заповнення форми (для відповідей на запитання тесту, анкети тощо) можна вислати по електронній пошті, а можна вбудувати форму у сайт або блог.
Google Форма дає широкий спектр можливостей використання, в навчальному процесі та полегшує роботу при підготовці завдань: зникають паперові версії питань (дані про опитування можуть зберігатися в електронному вигляді).
Форма Google – це інструмент, за допомогою якого можна створювати анкети, тести, проводити різноманітні опитування, вікторини, онлайн конкурси.
Основна робота з Google Формою полягає у додаванні питань. Крім питань, сервіс дає змогу додавати зображення та відео з Youtube.
Особливістю сервісу є те, що заповнення запропонованих форм вся інформація в автоматичному режимі акумулюється в спеціальних таблицях і обробляється, що дає змогу отримати звіт із відповідними діаграмами. Це полегшує роботу викладача і дозволяє скоротити час для обробки даних та їх систематизації.
Google Форми застосовують не тільки для міні-опитувань і голосувань, але й у великих дослідженнях, де кількість питань може обчислюватися десятками.
Отже, Google Форма дає змогу викладачам забезпечити швидке створення форм на комп’ютері тощо. Адже за допомогою цієї програми можна зробити тестові завдання більш вдало та якісно.
Можливість завантажити програму на телефон або планшет дає змогу створювати форми будь-де, ділитися з студентами або перевіряти завдання
З власного аккаунту зайти на Google ДИСК
Натиснути кнопку СТВОРИТИ
Вибрати GOOGLE ФОРМИ
Відкриється НОВА ФОРМА
Дану форму необхідно перейменувати.
Для цього достатньо натиснути на полі «Форма без назви» та ввести нову інформацію. В результаті отримаємо:
Після створення форми необхідно заповнити її запитаннями та варіантами відповідей.
Для додавання нового запитання достатньо клікнути на кнопці «Додати запитання» бокової панелі інструментів.
Запитання, які є обов’язковими для заповнення (як, наприклад, для вказування прізвища та ім’я студента), відмічаються за допомогою перемикача позначкою «Обов’язково»
На запитання можна давати наступні типи відповідей:
З короткими відповідями. Питання, що передбачають друковану відповідь невеликого об’єму.
Абзац. Те ж, тільки більше слів можна написати.
З варіантами відповідей. Можна вибрати одну відповідь із декількох.
Прапорці. Вибрати кілька відповідей із запропонованих, відмітивши їх «галочкою» .
Спадний список. Те ж, що і з варіантами відповідей, але іншої форми.
Завантаження файлу. Можливість в якості відповіді відправити якийсь документ. Всі відправлені файли будуть зібрані у автоматично створеній папці.
Лінійна шкала. Дати відповідь на запитання, вибравши певне число на шкалі (від 1 до 10)
Таблиця з варіантами відповіді. Відповідь записана у вигляді таблиці, де учень повинен обрати пару значень.
Сітка. Респондент вибирає певні точки в сітці, що складається із стовпців і рядків .
Дата. Респондент вибирає дату, використовуючи календар.
Час. Респондент вибирає точний час або часовий проміжок.
Варіанти відповідей можна ПЕРЕМІШАТИ. Для цього в нижньому
правому куті потрібно натиснути три вертикальні крапки
Після цього з’явиться вікно, в якому потрібно обрати «Перемішати варіанти»
Запитання та відповіді форми можуть містити не лише текст, але й зображення та відео.
Для додавання зображення необхідно натиснути на бічній панелі інструментів кнопку «Вставка зображення»:
В результаті з’явиться вікно, в якому необхідно вибрати потрібне зображення та натиснути кнопку
В лівому верхньому кутку зображення знаходиться кнопка виклику контекстного меню для редагування зображення, після натиснення якої матимемо доступ до його команд.
Окрім зображення можна додавати і відео з YouTube.
Після чого обираємо відео, яке необхідно завантажити:
В лівому верхньому кутку відео знаходиться кнопка виклику контекстного меню для його редагування, після натиснення якої матимемо доступ до його команд.
Для створення тестів необхідно певним чином налаштувати форму. Для цього у правому верхньому куточку необхідно обрати кнопку «Налаштуваня».
Після цього на вкладці «Тести» необхідно ввімкнути прапорець «ввімкнути/вимкнути оцінки». Обов’язково після встановлення параметрів натиснути кнопку «Зберегти».
У категорії «Загальні» можна обрати один з необхідних параметрів:
У категорії «Презентація» обираємо спосіб демонстрації тестів:
А в категорії «Тести» вказуємо, що і коли може бачити респондент:
Не забуваємо після кожного налаштування натиснути «Зберегти»
Далі при створенні тестових завдань для кожного запитання потрібно поставити його ціну – кількість балів. Для цього в нижній частині кожного запитання необхідно вибрати опцію «Ключ опитування». В результаті поруч із запитанням з’явиться поле вибору ціни питання.
Після чого вказуємо вірні відповіді та вказуємо кількість балів, а потім натискаємо кнопку «Готово»
Зовнішній вигляд форми можна налагоджувати за власним бажанням. Для цього можна використати одну із запропонованих палітр або ж обрати тему.
Змінивши колір теми, колір фону та малюнок, отримали таке оформлення тестів.
Всі внесені зміни автоматично зберігаються на Вашому Диску.
За допомогою кнопки «Попередній перегляд» завжди можна протестувати створені тести і довести їх до досконалості.
Для того, щоб Ваше тестування могли пройти їх необхідно розповсюдити за допомогою кнопки «Надіслати».
Обираємо один із способів надсилання тестів:
Наприклад, через посилання, яке спочатку можна скоротити, а вже потім скопіювати для посилання.
Результати тестування автоматично зберігаються на диску в окремому файлі.
Після чого результати тестування будуть відображені в таблиці:
Окрім табличних даних результати можуть подаватися у вигляді діаграм.
Може бути діаграма всіх відповідей або ж по окремих питаннях:
Також можна переглянути відповіді як окремого респондента, так і динаміку відповідей по кожному запитанню.
Наприклад, окреме питання:
Окремого респондента:
Можна зробити висновок про те, що створення тестів, їхня уніфікація й аналіз – це велика копітка робота, що вимагає спеціальної підготовки. Використання тестових завдань є оптимальним засобом контролю і оцінки знань в силу своєї об’єктивності, простоти у використанні і аналізі результатів. Незаперечною перевагою тестової перевірки є швидкість. Тестування є необхідним кроком на шляху розвитку методики контролю за засвоєнням навчального матеріалу. Грамотно складений тест є більш тонким, глибоко інформуючим і контролюючим засобом, ніж традиційні види контролю.
Тест як система завдань специфічної форми і відповідного змісту є інструментом оцінювання знань, умінь і навичок студентів, допомагає здійснювати індивідуальний контроль результатів навчання кожного з них, мобільно керувати освітнім процесом, але не може використовуватися як універсальна форма контролю якості знань студентів, особливо з дисциплін математичного циклу.
Отже, тестування як форма контролю дає можливість ефективно організувати процес контролю успішності студентів і забезпечує таким чином умови для підвищення якості контролю та засвоєння навчального матеріалу загалом.
Дараган Т., Тимошенко Н., Власюк О. Використання інформаційнокомунікаційних технологій у викладацькій діяльності. Вища школа: науково-практичне видання. К.: Знання, 2017. № 12 (161). С. 65–70.
Клименко Л.О. Зовнішнє тестування навчальних досягнень учнів. К.: Плеяда, 2013. 128 с