Методичні рекомендації "Використання платформи «На урок» для роботи з дітьми з ООП в умовах дистанційного навчання та канікул"

Про матеріал
Матеріал містить рекомендації батькам та педагогам щодо роботи з поповнення лексики дітей з важкими порушеннями мовлення та слуху, використання платформи «На урок», зокрема онлайн тестів, для роботи з дітьми з ООП в умовах дистанційного навчання та канікул.
Перегляд файлу

Використання платформи «На урок» для роботи з дітьми з ООП в умовах дистанційного навчання та канікул

Гончарова Н.І., учитель ЗЗСО №15 м. Луцька

Нові умови диктують усім учасникам навчального процесу інших підходів до навчання дітей. Особливо це стосується учнів з особливими потребами. Не кожна дитина, особливо з важкими порушеннями мовлення, слуху, може сприймати інформацію онлайн самостійно, без допомоги дорослих. Тому вся відповідальність за подальший розвиток дитини лягає на батьків. Під час навчального року в умовах дистанційного навчання батьки ще отримують завдання від учителів і намагаються донести інформацію до дітей. Але часто, не маючи педагогічної освіти, терпіння, не можуть проконтролювати засвоєння матеріалу дитиною. Попереду три місяці канікул, і за цей час, якщо не займатися з такими дітьми, вони втратять і ті навички, які вже набули. Тому пропонуємо деякі прості кроки, які допоможуть батькам працювати зі своїми дітьми над поповненням лексики в нових умовах.

Заведіть дитині тематичний словник. Це може бути просто загальний зошит, де сторінки поділені на три колонки. Підпишіть кожну сторінку відповідно до лексичних тем: Цифри, числа. Кольори. Геометричні фігури. Час, дні тижня,

Пори року, місяці. Родина, друзі. Школа, шкільне приладдя. Явища природи. Овочі. Фрукти, ягоди. Тварини (свійські). Тварини (дикі) тощо (кожен батько чи мама знає, якою лексикою володіє її дитина й що хотілося би вивчити). У середній, найменшій колонці посередині дитина буде малювати предмет, у першій записувати олівцем слова українською мовою. Третю залишимо пустою до тої пори, коли дитина почне вивчати іноземну мову. Наприклад;

ЦИФРИ, ЧИСЛА

 

0

 

 

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

Олівцем треба писати, поки ви не побачили, що дитина в цьому слові не робить помилок, що точно вже знає його. Тоді це слово пишеться ручкою. Таким чином ви можете побачити, які слова дитина ще не засвоїла. Під час заняття ви даєте дитині ще раз прочитати слово, написане олівцем, закриваєте листком першу половину й пропонуєте написати його олівцем у третій колонці. Коли впевнитеся, що дитина точно знає слово, олівець витирається в обох колонках  й у першій колонці пишеться слово ручкою.

Можна скористатися готовим словником, який вже містить усередині картинки, скачавши його за адресою https://goncharova0691.wordpress.com (сторінка «Тести для дітей з ООП» – «Тести (лексика)».             

У такому випадку перед дитиною вже будуть готові сторінки із зображеннями, наприклад:

ОВОЧІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Можна спочатку запропонувати дитині написати олівцем слова, які вона вже знає. Ви одразу побачите, скільки слів дитина написала упевнено, правильно без підказки. Їх можна вже писати ручкою. Інші слова – на опрацювання.

У цьому ж словнику  розроблено, крім вищезазначених, такі лексичні теми: дитинчата тварин, птахи, риби, людина, частини тіла, одяг, взуття, дім та квартира, меблі, іграшки, музичні інструменти. транспорт, професії, посуд, страви (їжа), рослини (дерева), квіти, комахи, спорт, емоції, протилежності, дії, прийменники

Для закріплення знань, поповнення словникового запасу дуже зручно використовувати тести на платформі «На урок». Діти з задоволенням самостійно (після декількох разів проходження з дорослими) виконують завдання онлайн.

Які види завдань пропонуються для закріплення лексичних тем?

  1. Найпростіші – з вибором однієї правильної відповіді, коли дитина за малюнком впізнає відповідне слово

https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/192518/526622_1586870562.jpgЦе...

варіанти відповідей

        поїзд                                літак

       вертоліт                         катер

 

 

  1. Складніші – зворотні, коли за словами треба вибрати декілька картинок:

Познач ЛІТАК, ЧОВЕН

варіанти відповідей

 https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/192518/605105_1586870590.png   https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/192518/543000_1586870591.jpg   https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/192518/410802_1586870592.jpg   https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/192518/986169_1586870593.jpg

  1. Продовжити речення:

https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/169024/985693_1586870820.jpgЛюди їдуть на ...

варіанти відповідей

 велосипедах                        машинах

 автобусах                           мотоциклах

 

 

  1. Для закріплення узагальнених понять:

Де фрукти?

варіанти відповідей

 https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/382065/143216_1588862513.jpeg      https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/402421/124102_1588866668.jpg      https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/402421/283126_1588866693.jpg      https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/382065/813296_1588862516.jpg

Познач ягоди

варіанти відповідей

https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/402421/178453_1588867630.jpg  https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/402421/523256_1588867642.jpg     https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/402421/236520_1588867656.jpg     https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/402421/899442_1588867674.jpg    https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/402421/733782_1588867705.jpg

  1. Розуміння використання прийменників:

Чашка стоїть...

https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/252951/431405_1587051477.pngваріанти відповідей

 над книгою              під книгою

 на книзі                   перед книгою

 

 

  1. Розуміння питання, дієслів, прийменників:https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/163494/745970_1587052551.jpg

Що робить собака?

варіанти відповідей

 Собака стоїть перед деревом. Собака спить за деревом. 

Собака ховається за деревом. Собака літає над деревом.

  1. Розуміння питання, дієслів, прийменників з декількома правильними відповідями:

https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/163494/823830_1587052596.pngЗнайди правильні твердження до малюнка.

варіанти відповідей

 Хлопчик сидить за столом. Хлопчик стоїть перед столом.  

Кіт сидить біля стола.          Кіт спить під столом.

  1. Складні з декількома відповідями на повторення кольорів та морських жителів (після  вивчення цієї теми на простішому рівні) та розуміння зв’язного тексту:

Про які кольори та морських жителів ідеться в тексті?

Глибоко в морі живе родина червоних коників. За зеленим рифом, там, де багато риб, живе родина блакитних морських коників. Ці родини дружать.

варіанти відповідей

 https://naurok-test2.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/524775/119830_1590498620.png   https://naurok-test2.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/524775/742011_1590498681.png    https://naurok-test2.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/524775/516777_1590498698.png    https://naurok-test2.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/524775/379826_1590498714.png

 https://naurok-test2.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/524775/575941_1590498845.jpg    https://naurok-test2.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/524775/748826_1590498792.jpg    https://naurok-test2.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/524775/768241_1590498808.jpg    https://naurok-test2.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/524775/401000_1590498826.jpg

  1. На уміння на картинці визначити декілька предметів, істот:

https://naurok-test2.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/524775/322523_1590498003.jpgКого із морських жителів можна побачити на малюнку?

варіанти відповідей

 кит    касатка     дельфін  риба   морська черепаха

 

 морська зірка    морський їжак   восьминіг

 

 

https://naurok-test.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/46189/307045/619240_1587745871.jpgЯкі частини тіла є на малюнку?

варіанти відповідей

 плече   лоб     борода   шия    пальці

 

 

Усього на платформі «На урок» за посиланням https://naurok.com.ua/profile/46189 станом на кінець травня 2020р. можна використовувати тести для дітей з ООП за такими лексичними та граматичними темами:

Підводні пригоди. Морські та річні жителі Свійські тварини. Природа. Явища природи. Фрукти та ягоди.  Овочі. Кольори та геометричні фігури.  Частини тіла. Транспорт. Тварини дикі. Антоніми.  Використання прийменників. Дієслово. Використання дієслів. Неозначена форма дієслова. Прикметник. Іменник. Не з дієсловами. Значення дієслів-2. Значення дієслів.

 

Як працювати з онлайн-тестами на платформі “На урок”

(поради батькам)

  1. Відкрийте посилання, продивіться питання тесту.
  2. Оцініть, наскільки дитина знайома з даною лексикою.
  3. Якщо слова знайомі, задайте тест, натискаючи на 3 віконце (ТЕСТУВАННЯ) на початку сторінки (самостійно)1
  4. Якщо слова дитині не знайомі, то почніть з роботи з флешкартками (зайти на них можна, зареєструвавшись на платформі через фейсбук чи поштову адресу). Дитина зможе побачити питання, а на зворотному боці правильні відповіді. Після цього пройти тест.
  5. Для закріплення матеріалу можна пограти в гру «Відповідності» (четверте віконце).

Після роботи з тестами, флешкартками та «Відповідностями» поверніться до словника та нехай дитина знову спробує написати олівцем слова, які були в тестах. Ще раз закріпити лексику з теми можна, давши дитині розгадувати кросворд.

Якщо ви будете працювати систематично, то дитина прийде до школи з новим лексичним запасом і їй буде набагато легше вчитися!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


docx
Пов’язані теми
Логопедія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
22 червня 2020
Переглядів
908
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку