Подорож на острів Королеви Мови

Про матеріал
Мета. Розширити уявлення дітей про морські професії. Збагатити словник дітей назвами цих професій та словами «трап», «штурвал», «вітрило», «лайнер», «шторм». Розвивати вміння слухати і розуміти мовлення дорослих. Продовжувати навчати дітей елементам грамоти; називати, добирати слова, скоромовки та потрібну літеру; читати по таблицях Зайцева, по картках; викладати слова, речення з допомогою кубиків. Розвивати увагу, витримку, мислення, координацію рухів. Виховувати у дітей інтерес до навколишнього світу, бажання вчитись читати, більше знати.
Перегляд файлу

Подорож на острів Королеви Мови

 

Заняття з розвитку мовлення, ознайомлення з навколишнім середовищем з елементами грамоти за методикою Зайцева, фізкультури та музики

 

Мета. Розширити уявлення дітей про морські професії. Збагатити словник дітей назвами цих професій та словами «трап», «штурвал», «вітрило», «лайнер», «шторм».

Розвивати вміння слухати і розуміти мовлення дорослих. Продовжувати навчати дітей елементам грамоти; називати, добирати слова, скоромовки та потрібну літеру; читати по таблицях Зайцева, по картках; викладати слова, речення з допомогою кубиків.

Розвивати увагу, витримку, мислення, координацію рухів.

 

Виховувати у дітей інтерес до навколишнього світу, бажання вчитись читати, більше знати.

 

Обладнання. Гімнастична лава оформлена як корабель з написом «Хвиля»; ребриста дошка; безкозирки; пляшечки з написами на них літерами абетки; силуетні рибки (за кількістю дітей), на звороті яких написані назви продуктів; вудочки з магнітом (2 шт); геометричні фігури з яких діти складають зображення; написи-плакати, кросворд «Прямо по курсу»; фішки для звукового аналізу слів; кубики Зайцева, таблиця; повітряні кульки; пляшки з записками від Нептуна.

 

Хід заняття.

Логопед. - Діти, сьогодні я пропоную вам здійснити подорож по океану знань на острів Королеви Мови. Попливемо ми з вами на кораблі під назвою «Хвиля». Ви згодні стати моїми супутниками в плаванні? (Так)

Тоді нам треба призначити капітана. Він буде відповідати за життя людей на кораблі, за дотримання вимог і правил плавання. Капітаном у нас буде Сашко. Радистом на судні буде Женя. Без радиста судно «осліпне і стане глухим». Женя буде підтримувати зв’язок з берегом. Механіком на судні буде Олексій. Без нього зупиняться двигуни на кораблі. Стерновим буде Катруся. Вона буде вести корабель за чітко визначеним курсом. Кок Марина буде годувати команду смачним обідом. Лікар Лера буде слідкувати, щоб ніхто не захворів морською хворобою. Всі інші будуть матросами. Їм треба бути мужніми, сильними, сміливими. Одягайте безкозирки, займайте свої місця на кораблі (лаві).

(Кожне місце підписане, безкозирки теж іменні).

 

Логопед. - Діти, помахайте проводжаючим (які в цей час піднімають плакат з надписом «Сім футів під кілем». Діти читають цей напис, логопед пояснює, що цей вислів означає побажання не сісти на мілину). Але ж чому, чому ж корабель не пливе? Що трапилось? Зрозуміло, нам треба розгадати кросворд «Прямо за курсом» і прочитати у кольорових клітинках назву морського предмета.

Яких літер не вистачає у вертикальних стовпчиках – голосних чи приголосних?

Давайте заспіваємо пісню про голосні звуки. (Пісня «Голосні звуки»).

Логопед. - Чуєте, як хвилі б’ються до борту корабля? Ми пливемо. Завдання команді:

  • Радист і капітан повинні відправити на берег радіограму-фішкограму (звуковий аналіз слів) «Вітаємо, у нас все гаразд!».
  • Коку і його помічнику необхідно швидко наловити риби, враховуючи кількість членів команди.
  • Механіку та його помічнику треба із геометричних фігур викласти корабель та прочитати сово, яке написане в ілюмінаторах (ма-ши-на).
  • Лікар шукає серед пляшечок з різними написами вітаміни А, В, С, Д.
  • Матроси з кубиків пишуть слово «палуба».

(Коли зроблено всю роботу, кок пригощає членів команди рибою. Діти повинні прочитати на рибі, що вони з’їли. Наприклад: каша, борщ, чай, хліб, рис, торт. Після обіду всі танцюють на палубі танок «Яблучко»).

 

Логопед. - Ось ми і підпливаємо до острова Королеви Мови. Там хтось плаче. Подивіться у біноклі. (Діти читають напис: «Рятуйте! Пірати захопили наших батьків: мам і тат!» (великі кубики).

Логопед. - Треба допомогти. По одному, тихенько, під водою добирайтесь до острова піратів (по-пластунськи) і рятуйте дорослі кубики. Зберігайте тишу.

Молодці! Все зробили тихо. Розкажіть про кубики, які кожний з вас врятував (ім’я та прізвище кубика, дерев’яний чи залізний він). Згадайте скоромовки з ім’ям кубиків.

Логопед. - Сходимо по трапу на берег (ребристій дошці). Поверніть «малюкам» (маленьким кубикам) їх батьків.

(Ігри на острові: «Знайди пару», «Де живуть твої кубики?», «Заспівай пісеньку кубика» - робота за таблицею, «Нісенітниця»).

Логопед. - Діти, настав час повертатися додому. Але що це? Шторм. (звучить «штормова» музика, до дітей  потрапляє пляшка з запискою всередині – від Нептуна – «Вгамуйте розбурхану стихію»). Напишіть речення з кубиків «Не кажи не вмію, а кажи навчусь»).

Робота над реченням: скільки в ньому слів, яке перше, друге.

- Молодці! Стихія вгамована, ми повертаємось на корабель. (На кораблі діти співають пісню «Капітан»).

По закінченню плавання діти читають напис на прапорцях, якими прикрашений корабель: «Молодці всі!».

Підсумки плавання. Дітей радо зустрічають на березі, дарують кульки.   

  

 

doc
Додано
1 липня 2020
Переглядів
1375
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку