Методичні рекомендації "Як допомогти дитині навчатися в період війни"

Про матеріал
Рекомедації щодо адаптації дітей до навчання в умовах війни. Дані конкретні рекомендації ( прийоми ) для вчителя, як можна подолати психологічні й освітні проблеми учнів.
Перегляд файлу

                    Як допомогти дитині   навчатися  в умовах війни?

               Під час війни особливо гостро постає проблема адаптації дітей до навчання в нових умовах. Освітні втрати, які ми спостерігаємо, викликані війною, переселенням, стресами, відірваністю від звичного для дитини колективу й дому.  Часто виникають труднощі з  умінням аналізувати та синтезувати  прочитане ( проблеми з читацькою компетентністю), нерозвинені розумові дії та операції, поганий мовленнєвий розвиток, слабкі увага та пам’ять. Діти перебувають у важкому емоційному стані  й можуть замикатися, не довіряти, втрачають інтерес до навчання. До того ж слабкі  вольові якості  не допомагають  в розвитку, адже у дитини переважає емоційне ставлення до своєї діяльності.

Як же допомогти  й мотивувати  до пізнання знань і світу? Перша умова шкільного успіху - безумовне прийняття дитини, нами, педагогами, незважаючи на ті невдачі й проблеми, які має учень. Пропонуємо    прийоми, які допоможуть адаптуватися  дітям  до нових умов навчання.

       Налаштування на позитивне сприйняття навчального матеріалу шляхом вправ   (до 5 хв.)  «Скажи комплімент однокласнику», «У мене все добре, тому що …(я в безпеці, поряд батьки, я спокійно сплю, я навчаюся, я неголодний…), « Мій найщасливіший день попереду» ( про плани на майбутнє), “ Я - сильний(а), тому що…”.

 

       Виділіть час для того, щоб учні мали змогу розповісти про свої справи (хобі, розваги, захоплення, досягнення). Якщо є можливість, то використайте це під час пояснення нового матеріалу. Дайте відчути дитині її значущість.

       Використовуйте діяльнісний підхід на уроці, який забезпечить успішну адаптацію та віру дитини у власні сили.  Вчіть учнів послуговуватись різними джерелами інформації і не боятись допустити помилку. Пограйте з ними в гру “Асоціації”, коли учитель говорить поняття, а діти уявляють свої образи. І тут мають бути саме позитивні поняття: перемога, мир, повернення, радість, друзі….

       Запропонуйте взяти з собою на урок дітям  (5-6 клас) свою улюблену іграшку, яка буде разом із ними “навчатися”, але при цьому учитель має будувати діяльність так, щоб це не заважало освітньому процесу.

       Довіра до вчителя – це одна з умов вдалої адаптації дитини  в часи війни. Для цього будьте уважні до неї,  вмійте вислухати й почути,  наголошуючи, що саме успішне навчання, освічена молодь  - це сила нашої  держави.

       Домашні завдання бажано пояснювати, давати алгоритм виконання,

Ілюструвати короткими аудіо, відеоматеріалами. Особистісно орієнтований підхід  - обов язковий! Використайте інтерактивні  навчальні  застосунки в інтернеті,  за допомогою яких  можна створювати інтерактивні вправи для навчання, наприклад,  Wordwall.  Постійно наголошуйте  на досягненнях дитини.

       Налагодьте   ефективний  зворотній зв'язок (виокремлення та відзначення позитивних елементів роботи учня та зазначення того, що вимагає покращення).

       Прийом «Не бійся запитати». Учень повинен знати, що він завжди може поставити запитання й  не соромитися.

       Обговоріть разом з учнями поради, як  креативно облаштувати своє робоче місце для дистанційного навчання ( квіти, улюблені іграшки, настільна лампа, декоративні речі…). Це вже для настрою!

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку