Методичні рекомендації з досвіду роботи "Використання ігрових завдань на заняттях з літературної творчості"

Про матеріал
Неможливо собі уявити дитяче мислення без казки, живої, яскравої. Дуже полюбляють діти творчі завдання над казкою. Вигадування казок викликає в дітей великий інтерес, дає можливість задовольнити потребу у творчості, гарантує успіх кожному. Необхідно рекомендувати їм вправи на реконструювання, творчі завдання розвитку уяви для створення сценаріїв майбутніх фільм.
Перегляд файлу

Використання ігрових завдань  на заняттях

з літературної творчості.

(з досвіду роботи студії аудіовізуальних мистецтв)

 

 Гра – це іскра, що запалює вогник допитливості

В Сухомлинський

 

Мета:

навчальна:

-  поглибити знання дітей  про казкових героїв та  структуру  створення оповідання;

   навчитися використовувати свої попередні знання, уміння і навички ;

розвивальна:   

   розвити впевненість у собі самостійність у роботі;

виховна:

виховати творчу, художньо обізнану людину удосконалити знання вихованців по створенню сценарію  фільму;

ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Творчі завдання над казкою

2. Вправи на реконструювання

3. Творчі завдання розвитку уяви

P1010021.JPG       Неможливо собі уявити дитяче мислення без казки, живої, яскравої, яка засвоюється свідомістю, почуттями людини як певної сходинки людського мислення. Діти можуть складати казки, їм це дуже подобається. Можна пропонувати скласти казку спочатку всім класом, а потім поодинці. Це не просто оповідання про фантастичні події, це цілий світ, у якому дитина живе. Симпатія дітей завжди на боці позитивних героїв. Добро торжествує, зло карається, а це у свою чергу є добрим виховним моментом під час занять.

Творчі завдання над казкою

       Дуже полюбляють діти творчі завдання над казкою:придумати за початком продовження казки, придумати казку за опорними словами або поміняти характери героїв казки, наприклад, у казці про семеро козенят Вовк буде дбайливим вихователем , а мама Коза  втече в ліс і стане розбійницею. Написані казки можна інсценізувати, драматизувати, зробити до них ілюстрації, намалювати. Треба дати дітям свободу творити, щоб вони використали всю свою фантазію, не ставити дитину в рамки.

DSC_3013.JPG       Скільки фантазії, доброго гумору панує на уроці, коли маленькі казкарі створюють « казку-ланцюжок», де потрібно по черзі продовжити казку, в якій було тільки два слова: « Жили-були…» або « Одного разу».

        Драматизація в свою чергу допомагає вибрати прихильну інтонацію, тон голосу, міміку, жести. Робота над казками є хорошим засобом розвитку творчого мислення, розвиває, збагачує мову. Дозволяє збуджувати фантазію, уяву, стимулювати продуктивне мислення. Вигадування казок викликає в дітей великий інтерес, дає можливість задовольнити потребу у творчості, гарантує успіх кожному. А головне – діти поступово підготовлюються до створення сценаріїв майбутніх фільмів.

       

 

 

Вправи на реконструювання

        Під творчим потенціалом, як правило, розуміють здатність людини нестандартно мислити. В. Моляко у структурі творчого потенціалу серед інших складових вирізняє вміння комбінувати, знаходити аналогії, реконструювати. Необхідно рекомендувати їм вправи на реконструювання. Після кількох разів прочитання й аналізу оповідання дітям пропонується його реконструювати.

       Можна замінити головного героя оповідання. Скажімо, в оповіданні йшлося про хлопчика-боягуза, який усього боявся і не виходив з дому. Ми замінимо героя( скажімо, буде дівчинка - мрійниця, яка дуже хотіла побувати на другій планеті і намагалася збудувати космічну ракету).

IMG_2819.jpg       Джанні Родарі пропонує змінювати відомі сюжети. Це допоможе учням навчитись придумувати власні казки і розповіді, а за допомогою цієї розповіді знаходити вихідну точку для нової розповіді. Можна реконструювати слова, які «загубили» букви, загублені букви повинні бути на якесь правило. Під реконструкцією розуміють ще і зміну слів, сюжетів тощо. До всіх прикметників можна додати префікс «най-» і прочитати відомий текст у новому вигляді, або описати предмет за допомогою прикметників. Необхідно дописати рядки за початком, наприклад: «Який чудовий  весняний день…»

       Вправи, що тренують пам'ять, увагу, уяву, чистоту мови, керування голосом, народжують дитячу сміливість, віру в свої сили. Результат роботи - поетичні сторінки, з якими знайомляться батьки та учні на класних батьківських зборах, святах. Творчість дітей не залишає нікого байдужими. Поетичні сторінки - це перші кроки маленьких віршотворців. Не можна не відзначити певну щирість поетів-початківців, їх захопленість і непідробне прагнення висловити почуття, що володіють ними.

Творчі завдання розвитку уяви

       Потреба вигадувати, складати - особливість моїх вихованців. Дітей приваблює тема «Ми досліджуємо, винаходимо, конструюємо». Цьому сприяють уроки – конференції. Діти прагнуть самі підготувати творче домашнє завдання, за принципом - яке подобається та за своїм бажанням. Радує різноманітність завдань, інтерес до досліджуваного, бажання захистити своє завдання. Дітям подобається бути в ролі автора. Їм надається можливість відчути себе, творцем, виконуючи творчі завдання.

       Наприклад: творчі завдання розвитку уяви для створення сценаріїв майбутніх фільм:

1.Словесний опис літературних і казкових героїв.

2. Конкурс дитячих малюнків «Мій улюблений герой». Придумування продовження сюжету.

3. Лист літературному героєві.

4. Написання розповіді за віршем.

5. Продовжити вірш …

6. Твір за прислів'ям, включення прислів'їв у твір.

7. Складання анотації до твору. Відгук про твір.

8. Гра в слова. Склади речення з будь-якими трьома словами, наприклад, ковзани, озеро, вовк.

9. Фантограмми: «Що було б, якби автомобілі мали крила?»,

«Що було б, якби ми розуміли мову тварин?».

10.Складання текстів - монологів «Про щастя», «Чи потрібен людині друг?», «Чи добре бути умілим?». Написання міні - творів «Що я бачу по-дорозі в школу», «Про що мріє крапелька роси?».

11.Гра «Архімед». Дітям пропонується знайти якомога більше рішень поставлених перед ними проблем. Проблема може бути така: як допомогти героєві подолати труднощі? Придумування проблем.

12.Гра «Придумай назву». Діти слухають розповідь, казку і придумують назву. Для заголовка можна використовувати прислів'я, приказки, крилаті вирази.

       Дидактичні ігри, з одного боку, сприяють формуванню уваги, спостережливості, розвитку пам’яті, мислення, самостійності та ініціативності. З іншого, розв’язують чітке дидактичне завдання: сприяють засвоєнню нового матеріалу чи повторенню та закріпленню вивченого, формуванню навчальних умінь і навичок. Гра стимулює пізнавальну активність учнів, викликає в них позитивні емоції у процесі навчальної діяльності, сприяє розвитку асоціативного мислення та фантазії.

P2030014.JPG

 

 

 

 

 

DSCN0525.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 травня 2020
Переглядів
443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку