Сценарій виховної години, на тему дружба.
Метою виховної години є:розширити і поглибити поняття дружби і товаришування;прищепити учням повагу до цінностей дружби;закріпити уявлення дітей про товариські взаємини, дружбу, взаємодопомогу і спонукати їх до товаришування; сприяти виникненню дружнього колективу в класі,школі;
Призначений для учнів 5-7 класів.
Мелітопольський Державний Педагогічний Університет імені Богдана Хмельницького
Виховний захід
На тему: «Дружба найбільший скарб»
Виконала:
Студентка 3-курсу 415-с групи
Мамутова Лейля
Вступ:З давніх-давен люди говорять про дружбу і про те, яка вона важлива. Від античних мудреців та філософів до сучасних фільмів і книжок – тема дружби обговорювалась стільки, скільки існувало людство. Ну давайте поговоримо і ми!
Мета: Розширити і поглибити поняття дружби і товаришування;прищепити учням повагу до цінностей дружби;закріпити уявлення дітей про товариські взаємини, дружбу, взаємодопомогу і спонукати їх до товаришування; сприяти виникненню дружнього колективу в класі,школі;
Завдання:
Обладнання:клубок ниток, мультимедійне обладнання (комп'ютер, проектор), мультфільм «маша і ведмідь»
Кількість учасників:20-25
Хід заняття
Сьогодні наше заняття ми присвятимо дружбі. Ближче познайомимося з учнями класу, дізнаємося про їхні інтереси.
Вправа «Подари усмішку товаришеві»
Ведучий - Пропоную вам кожному подарувати один одному усмішку. У вас зараз гарний настрій? Ми підняли настрій завдяки подарованій усмішці. Давайте дарувати її протягом усього заняття і з гарним чудовим настроєм почнемо нашу зустріч.
Ведучий- Дружба – це стосунки між людьми, засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, поглядів, життєвих цілей. Ось таке визначення дружбі дають тлумачні словники. Без друзів у наш час важко жити на світі. А чи знаєте ви, що означало «мати справжнього друга» в давні часи?
Споконвіку дружба вважалася великою цінністю. У скіфів вона скріплювалася кров’ю. В епоху Середньовіччя дружба була втіленням вірності, шляхетності. Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу навіть вище за родину. Дружба ушляхетнювала життя. Вона надзвичайно високо шанувалася в українській культурі. Оспівувалася дружба у багатьох творах української літератури, про неї писали Леся Українка, Г. Тютюнник, І. Франко.
Дружба – одне з найдивовижніших і прекрасних почуттів, притаманних людському серцю.
Запитання до учнів.
А як ви вважаєте що таке дружба?( відповіді учнів)
Гра «Кошик».
Завдання учням — підібрати синоніми до слова «дружба».
(Можливі відповіді: співробітництво, взаєморозуміння, злагода, чуйність, братерство, єдність, співчуття, добросусідство, товариськість, взаємовиручка, турбота, повага, ввічливість, чуйність, допомога).
Висновок. Отже ,дружба — це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів.
Вправа "Нитка"
Всі учасники стають у коло.
Ведучий: вам необхідно назвати якості особистості, що допомагають жити в суспільстві і дружити, при цьому ви передаєте один одному клубок ниток, розмотуючи його. Зрештою, всі учасники виявляться пов'язаними між собою. (Вийшла переплетена, як павутина, нитка).
Як ви думаєте, що у нас вийшло?
Ось так само пов'язані між собою всі люди – діяльністю, вчинками бажаннями, подіями.
Ведучий: А зараз потягніть кожен нитку на себе. Пересуньтеся на крок вправо. Чому нитка рветься? Чому вам не вдалося зміститися? (Кожен тягне її на себе). Так і в колективі, потрібно вміти домовлятися, виконувати загальні правила, працювати спільно, розуміти один одного.
Гра "Нехай встануть ті, хто...."
Ведучий називає характеристику, яка присутня у більшості учнів. Це можуть бути особливості зовнішності, характеру, захоплення, заняття, смаки. Діти, у яких присутня дана характеристика, повинні встати. Наприклад: "Нехай встануть ті, хто любить читати книги, хто вміє кататися на ковзанах, хто вважає себе добрим, дружелюбним,відповідальним, у кого вдома є собака і т. п."
Ведучий:-І на завершення нашого заняття,пропоную вам подивитися мультфільм.
Фрагмент мультфільму Маша і медвідь «ловись рыбка»
Уявіть собі, що вам, як і Маші, вдалося зловити Золоту рибку. Маша загадала два бажання для себе і один для свого друга. Що б ви попросили у рибки для себе? А що для своїх друзів?
Заключне слово:
Отже, сьогодні ми з вами спільними зусиллями повчились тому, що таке дружба і хто такий друг, а також як бути добрим другом. Тепер ви вмієте дарувати один одному теплі слова, висловлювати підтримку та загалом бути чемними в дружбі.
То що, будете добрими друзями один одному? – «Та-ак!» - я вам вірю і сподіваюсь, що це не порожні слова! Дякую Вам за плідну працю і всього Вам найкращого!