Методичний матеріал "Інтеграція в навчально-виховному процесі"

Про матеріал

Інтеграційні процеси у професійній освіті останніми роками посідають щораз важливіше місце, оскільки вони спрямовані на реалізацію нових освітніх ідеалів – формування цілісної системи знань і вмінь особистості, розвиток їх творчих здібностей та потенційних можливостей.

Ідея інтегрованого навчання актуальна, оскільки з її успішною методичною реалізацією передбачається досягнення мети якісної освіти, тобто освіти конкурентноспроможної, здатної забезпечити кожній людині самостійно досягти тієї чи іншої життєвої цілі, творчо самостверджуватися в різних соціальних сферах.

Перегляд файлу

Інтеграція в навчально-виховному процесі

 

 Постановка проблеми. За багаторічну працю у вищих навчальних закладах ми зрозуміли, що нікому не можна дати освіту на засадах вивчення дисципліни без зв’язку з процесом виховання, що інтеграція, є однією з найперспективніших інновацій, яка закладає нові умови діяльності викладачів, куратора та студентів, що має великий вплив на ефективність сприйняття студентами навчального матеріалу та його застосування в практичній діяльності.

 Інтеграційні процеси у професійній освіті останніми роками посідають щораз важливіше місце, оскільки вони спрямовані на реалізацію нових освітніх ідеалів – формування цілісної системи знань і вмінь особистості, розвиток їх творчих здібностей та потенційних можливостей.

Ідея інтегрованого навчання актуальна, оскільки з її успішною методичною реалізацією передбачається досягнення мети якісної освіти, тобто освіти конкурентноспроможної, здатної  забезпечити кожній людині самостійно досягти тієї чи іншої життєвої цілі, творчо самостверджуватися в різних соціальних сферах.

 Аналіз досліджень і публікації. Проблемі міжпредметниої інтеграції приділяли увагу багато вітчизняних   і   зарубіжних  учених М.С.Антонов, М.О.Данилов, І.Г.Огородников, О.Ю.Шмідт, Г.К.Юрков та інші. Сучасний  стан дослідження цієї проблеми висвітлений у працях І.Д.Звєрева, Л.Г.Кулагіна, В.М.Максимової,  О.Я.Савченко, М.О.Сорокіна, С.В.Тадияна, В.М.Федорової та ін. 

 Метою дослідження є доведення, що інтеграція викладачів спецдисциплін з процесом виховання в навчальних закладах має на меті формування загально навчальних умінь і навичок студентів, поглиблення їх знань, розширення пізнавальних та творчих інтересів, оволодіння навчальними прийомами, забезпечення цілком нового психологічного мікроклімату в студентській групі, викладачів та куратора в навчально-виховному процесі.

Основні результати дослідження. Сьогодні особливо гостро стоїть проблема інтеграції навчання і виховання майбутніх спеціалісті харчової промисловості, які повинні мати високий рівень професіоналізму, національної свідомості, творчої активності. Виховна робота зі студентами є органічною складовою професійно-педагогічної діяльності викладів і куратора навчального закладу, а тому в ній проявляється творчий пошук педагога, його індивідуальна неповторність, професійна спрямованість на формування сучасного компетентного фахівця зі спеціальності «Виробництво харчової продукції».

 Організація виховної роботи у коледжі відображає новітні технології виховання студентів, роль та функції куратора академічної групи в управлінні системою поза аудиторної виховної роботи, що становить аналіз і прогнозування, планування та організацію, контроль і координацію, оцінку та коригування. Робота куратора вищого навчального закладу становить собою свідому, доцільну діяльність щодо навчання, виховання і розвитку студентів.

 Варто звернути увагу, що у студентів-першокурсників, відбувається процес адаптації до обраної професії. Професійна адаптація в умовах коледжу є процесом формування у студентів інтересу до обраної професії, прагнення досконало оволодіти нею. На другому курсі важливе місце займає виховання до обраної професії, вдосконалення навичок та вмінь із самостійного оволодіння знаннями, активна участь у громадській роботі, теоретичних конференціях, роботі у студраді коледжу, різноманітні форми корисної праці. На третьому курсі проводимо роз’яснення щодо сучасної методики наукового пізнання, ведення наукової роботи, розвиваємо професійні інтереси та здібності студентів, продовжуємо виховання в кожного студента свідомого ставлення до питань навчальної практики. На останньому курсі залучаємо студентів до проведення науково-дослідницьких робіт у лабораторіях під керівництвом викладачів спецдисциплін, які дають можливість студентам ознайомитися із сучасними досягненнями в галузі харчової інженерії. [2] 

 Серед основних форм виховної роботи кураторів є виховні години, які проводяться у вигляд бесід («Ваші професійні здібності», «Навчання та виховання завжди поруч»), круглих столів («Праця возвеличує людину», «Твоя професія – твій вибір», «Кухня країн світу», «Рецепти страв української кухні»), дискусій за участю викладачів спеціальних дисциплін («У чому престиж моєї професії?», «Ким бути, чи яким бути?»), зустрічей з працівниками закладів ресторанного господарства, конкурсів-презентацій професії «Кращий харчовик».

 Ініціативу інтеграції  викладачі продовжують  в позааудиторній роботі і вважають, що вона не тільки відкриває широкі перспективи для оновлення змісту освіти, але й спонукає формуванню духовно багатої особистості, вихованню студентської молоді у дусі найкращих людських цінностей.

Висновок. Практика роботи показала плідність інтеграції в навчально-виховному процесі, виявила перспективи його подальшого розвитку та удосконалення. Застосування інтеграційних форм навчання сприяє налагоджуванню взаєморозуміння і поліпшенню співпраці викладачів, куратора та студентів у процесі навчання, дає можливість ширше використовувати потенційні можливості змісту навчального матеріалу та розвинути здібностей студентів.

 

Література

1. Олійник Т., Мартинчук С. Працюємо творчо. // Освіта. Технікуми, коледжі. – 2007.- №2. – С.32-34.

2. Тихомирова Н. Деякі аспекти професійного виховання студентів. // Освіта. Технікуми, коледжі. – 2007.- №2. – С.59.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
833
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку