Робота з оповіданням на уроці під керівництвом та контролем учителя
I. Перед самостійним опрацюванням нового тексту учнями вчитель повине спрямувати їх увагу на читання та розуміння тексту. Він повідомляє деякі факти з життя і творчої діяльності автора, або називає проблему чи галузь науки яка розглядається в тексті. Можна запитати учнів, які книжки цього автора вони читали (що відомо їм з цієї проблеми).
II. Підготовча робота до читання тексту. На цьому етапі необхідно виконати передтекстові вправи, для того щоб зняти деякі мовні та смислові труднощі роботи з текстом. Це може бути робота такого характеру:
а. Опрацювання вимови географічних назв, власних імен. Виконують: імітативні вправи, слова записуються на дошці (картках) з транскрипцією.
б. Робота з окремими словами, що відносяться до потенціального словника: інтернаціональні, похідні, складні, конвертовані. Учні повинні здогадатися про значення цих слів, дати свої варіанти перекладу.
в. Опрацювання складних граматичних структур: аналіз, переклад;
г. Ознайомлення з передтекстовими запитаннями/завданнями, на які учні мають знайти відповідь, прочитавши текст.
III. Читання тексту про себе з метою розуміння основного змісту .
IV. Контроль розуміння прочитаного (виконання післятекстових вправ).
а. Відповіді на запитання вчителя стосовно основної інформації тексту (короткі або повні відповіді).
б. Відповіді на запитання, пов'язані з важливими деталями тексту (повні та короткі відповіді).
в. Вправи на знаходження вказаних учителем фактів. Перевіряєте вміння орієнтуватися в тексті, знаходити одиниці смислової інформації .
г. Виконання тестів множинного чи альтернативного перевірки розуміння учнями основної інформації .
V. Завершальний етап роботи з текстом.
а. Підготовка до переказу тексту:
- складання плану розповіді;
- вибір з тексту слів/ словосполучень/ фраз для власних висловлюваннях.
б. Вираження спонтанного мовлення. Переказ тексту з вираженням свого ставлення до про їх дій, оцінка тексту.