Доповідь на тему «Впровадження новітніх освітніх технологій на уроках англійської мови»

Про матеріал
Поняття інновація в перекладі з грецької означає «оновлення», «новизна», «зміна» з'явилося вперше в зарубіжних дослідженнях XIX ст., в техніці. В Україні на початку 90-х років XX ст. взято курс на розвиток інновацій.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Доповідь на тему:

  «Впровадження новітніх освітніх технологій на уроках англійської мови»

 

 

Підготувала вчитель англійської мови:

Шеремет Тетяна Іванівна

 

 

 

 

 

 

Інтеграція України у світову спільноту потребує досконалого володіння іноземною мовою, а це можливе  шляхом впровадження інноваційних технологій. Тому їх використання визначене як одне із пріорітетних напрямів реформування освіти.

      Поняття інновація в перекладі з грецької означає «оновлення», «новизна», «зміна» з'явилося вперше в зарубіжних дослідженнях XIX ст., в техніці. В Україні на початку 90-х років XX ст. взято курс на розвиток інновацій.

Інновація в освіті— це:    результат творчого пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних педагогічних проблем;

    Педагогічна технологія - це наука про розвиток, освіту, навчання і виховання особистості учня на основі позитивних загальнолюдських якостей та досягнень педагогічної думки а також основ інформатики.

Сучасному вчителю важливо знати новітні методи викладання іноземних мов, спеціальні навчальні техніки  та прийоми, щоб оптимально підібрати той чи інший метод викладання відповідно до рівня знань, потреб та інтересів учнів. Методи навчання не є простими алгоритмізованими одиницями, їх раціональне, вмотивоване використання вимагає креативного підходу збоку вчителя.

Нині існує безліч педагогічних технологій. Зупинюсь на декількох технологіях інноваційного навчання:

  • інтерактивні технології;
  • проектна технологія;
  • комп'ютерно-інформаційна технологія;
  • ігрова  технологія.

Інтерактивне навчання

Інтерактивне навчанняформа навчання, у процесі якого учні і вчитель перебувають у режимі бесіди, діалогу між собою. При цьому вчитель і учень – рівноправні, рівнозначні суб’єкти навчання. Навчальний матеріал легше засвоюється й найдовше зберігається в пам’яті в тому випадку, коли учень не пасивно сприймає те, що говорить учитель, а активно діє під час вивчення матеріалу. На практиці досить ефективними виявилися такі форми роботи: індивідуальна, парна, групова й робота в команді.

  • Технологія кооперативного навчання: робота в парах, робота в групах, коло ідей, «акваріум», «два, чотири всі разом», «ротаційна трійка».
  • Колективно-групового навчання: «мікрофон», «ажурна плитка», «мозковий штурм», «навчаючись-учусь», «незакінчені речення», «дерево рішень»
  • Технології ситуативного моделювання: імітаційні ігри, рольова граю
  • Технології опрацювання дискусійних питань: « займи позицію», «шкала думок»,» «дискусія», «дебати», «оцінювальна дискусія».

На уроках англійської мови використовую такі форм роботи як групова робота( два чотири, всі разом) на уроках узагальнення і систематизації знань, коли учні вже засвоїли матеріал, і орієнтуються в завданнях. Вони вчаться відстоювати свою позицію і оперують вже вивченим матеріалом.

 Робота в парах” (один проти одного, один – вдвох – всі разом), “Думати працювати в парі, обмінятися думками”. Технологія особливо ефективна на початкових етапах навчання учнів, вона дає час подумати, обмінятись ідеями з партнером і лише потім озвучити свої думки перед класом.

“Ротаційні (змінювані) трійки”- діяльність учнів у цьому випадку є подібною до роботи в парах. Цей варіант кооперативного навчання сприяє активному, ґрунтовному аналізу та обговоренню нового матеріалу з метою цього осмислення, закріплення та засвоєння.

“Ажурна пилка”- технологія використовується для створення на уроці ситуації, яка дає змогу учням працювати разом для засвоєння великої кількості інформації за короткий проміжок часу. Ефективна і може замінити лекції у тих випадках, коли початкова інформація повинна бути донесена до учнів перед проведенням основного (базисного) уроку або доповнює такий урок. Заохочує учнів допомагати один одному, вчитися навчаючи.

Різновидом загально групового обговорення є технологія “Мікрофон”, яка надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію.

“Незакінчене речення”. Цей прийом часто поєднується з “Мікрофоном” і дає можливість працювати над формою висловлення власних ідей, порівнювати їх з іншими. Дає присутнім змогу долати стереотипи, вільніше висловлюватися щодо запропонованих тем, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо. Цей прийом часто поєднується з “Мікрофоном” і дає можливість працювати над формою висловлення власних ідей, порівнювати їх з іншими.

“Мозковий штурм”. Інтерактивна технологія колективного обговорення, що використовується для вироблення кількох вирішень конкретної проблеми. Спонукає учнів проявити уяву та творчість, дає можливість їм вільно висловлювати свої думки. Мета “Мозкового штурму” чи “Мозкової атаки” в тому, щоб зібрати якомога більше ідей щодо проблеми від усіх учнів протягом обмеженого періоду часу.

Завдяки інтерактивним технологіям діти вчаться:

  • Слухати іншу людину
  • Доводити свою точку зору
  • Формувати власну думку
  • Аргументувати і дискутувати
  • Розвивати навички самостійної роботи

 

 

Проектна технологія

Однією з технологій, що забезпечує особово-орієнтоване навчання, є метод проектів як спосіб розвитку творчості, пізнавальної діяльності, самостійності. Її ще називають, технологією проблем. Суть проектної технології стимулювати інтерес учнів до певних проблем, які передбачають володіння певною сумою знань через проектну діяльність, а саме: розв'язання однієї або цілої низки проблем; показати практичне застосування надбаних знань — від теорії до практики. Проектну діяльність можна застосовувати для учнів майже всіх рівнів, віку та здібностей. Проекти можуть бути інтенсивною діяльністю учнів упродовж короткого періоду – 1-2 годинна тиждень або тривалим – впродовж кількох тижнів. Зазвичай використовую довгострокові проекти, протягом теми, діти обирають певну проблему. В кінці теми виділяю урок, коли діти захищають свої проблеми. Актуальні проектні технології під час літніх мовних таборів. На мою думку, проектне навчання актуальне тим, що навчає дітей співпраці виховує такі етичні цінності, як взаємодопомогу й уміння співпереживати, формує творчі здібності й активізує учнів.

 

Комп'ютерні (нові інформаційні) технології

Комп'ютерні (нові інформаційні) технології навчання - це комплекс методів і процедур, за допомогою яких реалізуються функції збирання, передавання, оброблення, зберігання та доведення до користувача інформації в організаційно-управлінських системах з використан­ням обраного комплексу технічних засобів. Комп'ютерна  технологія є однією з ключових, на уроках англійської мови. Завдяки цій технології ми усуваємо прогалини у наочності, учні більше можуть сприймати мову носія, завдяки віртуальній екскурсії ми можемо відвідати пам'ятки архітектури англомовних країн, онлайн тести, це один із шляхів підготовки до ЗНО, вивчення граматики, лексики і перевірки знань з країнознавства. Онлайн словники, електронні підручники, електронні презентації. Комп'ютерні технології важливий спосіб самоосвіти, адже нам лише потрібна-електронна адреса, і ми можемо зареєструватися в різних вебінарах, онлайн курсах, обмінятися досвідом в соціальній мережі, також це спосіб дистанційного навчання, як для дітей , так і для вчителів. Зараз існують такі види дистанційної освіти, як «Перевернуте навчання», де вдома онлайн вони вивчають теорію, а на уроках вони тільки все закріплюють, технологія BYOD.

Уважаю, що використання МК на уроках англійської мови дозволяє активно залучати учнів у навчальний процес, збільшує мотивацію навчання, стимулює творчу активність й сприяє розвитку особистості дитини, розширює можливості подання навчальної інформації, воно є найбільш ефективним і економним за часом.

Ігрова технологія

Гра багатогранна, вона розвиває, виховує, розважає, соціалі­зує. Але історично одна з головних її задач — навчання. Дійсно, гра — це складне, багатогранне явище, яке неможли­во однозначно трактувати. Навчальна гра може тривати від кіль­кох хвилин до цілого уроку й може використовуватися на різних етапах, а також у позакласній роботі з англійської мови. Виділяють:

  • Рольові ігри (як засіб соціалізації дитини).
  • Рухливі дидактичні ігри з інтелектуальним навантаженням (гра з м'ячем, гра-пантоміма).
  • Ігри-драматизації змісту пісень, віршів, римівок, сюжетів тексту підручника, над яким працюють учні, тощо.
  • Лексичні та граматичні ігри з елементами змагання (наприклад, гра «Хвальки»: похваліться, хто має більше корисних речей, «Мовленнєвий ланцюжок» тощо).
  • Інтелектуальні ігри за правилами (наприклад, "Bingo", "I Spy!").
  • Спокійні й інтелектуальні ігри (відгадування мовних загадок, кросвордів, ребусів, вікторини тощо).

На уроках англійської мови використовую ігри з інтелектуальним навантаженням ( «Гра з м'ячем» - для перевірки лексики, «Гра пантоміма»- для перевірки алфавіту, лексичні і граматичні ігри з елементами змагання, спокійні інтелектуальні ігри,(загадки, ребуси, кросворди, вікторини), рольові ігри, ігри-драматизації змісту пісень, віршів, римівок, сюжетів тексту підручника.

Можна виділити такі переваги інноваційного навчання:

  • установлення дружньої атмосфери і взаємозв’язків між учасниками спілкування;
  • учитель заохочує учнів до співпраці, підбадьорює їх, вони не бояться припускатися помилок;
  • кожен учень, залучений до роботи, має певне завдання;
  • учні можуть використовувати свої знання й досвід, набутий раніше.

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 квітня 2020
Переглядів
708
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку