Методичний посібник "Фізкультхвилинки на уроках у початкових класах"

Про матеріал

Методичний посібник рекомендовано для вчителів початкових класів. У ньому вміщено комплекси фізичних вправ, різні види фізкультпауз та фізкультхвилинок, які допоможуть зняти втому дітей під час уроків.

Перегляд файлу

 

 

 

Туменський навчально – виховний комплекс «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів – ДНЗ»

 

 

 

 

 

 

Zarjadka 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тумень  - 2018

 

 

 

Упорядник

Зелінська Руслана Павлівна, вчитель початкових класів Туменського навчально – виховного комплексу «ЗОШ І – ІІІ ступенів – ДНЗ»

 

 

 

 

 

 

У методичному  посібнику  розкрито значення  проведення фізкультхвилинок під час навчально-виховного процесу у початкових класах.  У ньому вміщено комплекси  фізичних вправ, різні види фізкультпауз  та фізкультхвилинок, які допоможуть зняти втому дітей підчас уроків.

У комплект входить відеододаток, в якому представлені музичні відеофізкультхвилинки.

 

 

Посібник призначений для вчителів початкових класів та вихователів груп продовженого дня.

 

 

 

 

 

 

Рецензент

Гузич Тетяна Данилівна, директор Туменського навчально – виховного комплексу «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів – ДНЗ»

 

 

 

 

 

 

 

Затверджено методичною радою Туменського навчально – виховного комплексу (протокол №3 від 26.01.2018 р.)

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

І. Вступ………………………………………………………………… 5

 

   ІІ. Фізкультхвилинки різних видів

  1.         Комплекси вправ………………………………………………. 8
  2.         Вправи з віршованими текстами
    1. Фізкультхвилинки на уроках математики…………………… 11
    2. Фізкультхвилинки з використанням таблиці множення…..14
    3. Фізкультхвилинки на уроках української мови…………….... 21
    4. Фізкультхвилинки на уроках англійської мови…………..….. 23
  3.         Пальчикова гімнастика……….……………………………….. 26
  4.         Психологічні фізкультхвилинки……………………………… 29
  5.         Віршовані фізкультхвилинки для очей……………………… 32
  6.         Фізкультхвилинки на картинках…………………………… 36
  7.         Музичні відеофізкультхвилинки…………………………….. 38

ІІІ. Список використаної літератури …………………………….. 39

http://ds216.dnepredu.com/uploads/editor/2299/97465/sitepage_74/images/34475173.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ШАНОВНІ КОЛЕГИ!

 

Фізкультхвилинки, які представлені мною в цій роботі, дуже подобаються мені та моїм учням. Частину з них Ви зможете використати для загального активного відпочинку дітей на уроках, а з іншими – ще й повторити теоретичний матеріал. Знання великої кількості таких вправ є необхідним для вчителя. Цей багаж слід постійно відновлювати та доповнювати.  Бажаю Вам успіху у вашій роботі і маю надію, що мій методичний посібник допоможе зробити її легшою і різноманітною.

http://forum.steelfactor.ru/uploads/profile/photo-42373.jpeg?_r=0Відпочивайте та навчайтеся активно разом з вашими дітками!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                              «Одноманітність у роботі

                                                                стомлює не лише учня,

                                                 але й вчителя»

 

В наш час, коли в навчальний процес впроваджуються нові комп’ютерні технології, які сприяють недостатній руховій активності учнів, фізкультхвилинки повинні бути невідємною частиною кожного уроку.

Відомо, що впродовж шкільного навчального дня поступово збільшується ступінь втоми дітей, знижується їх працездатність. Першими ознаками цих змін є неуважність; збільшення кількості помилок під час виконання завдань; ненавмисне порушення дисципліни (відволікання від навчальної роботи, розмови та ін.). Тривале сидіння за партою вимагає постійного статичного напруження м’язів спини, шиї, ніг, що призводить їх до застою крові у ногах, ділянках таза та живота, тобто призводить до загальної втоми. Тому погіршується постачання крові у головний мозок, що негативно впливає на життєдіяльність нервових клітин. У цьому випадку дитина починає мимоволі розслабляти втомлені м’язи, з’являється перекіс тулуба, учень лягає грудьми на парту або підставляє руки під підборіддя, що призводить до викривлення хребта, починає човгати ногами та ін.

Особливо це можна спостерігати у дітей, що навчаються в молодших класах. Фізіологи стверджують, що активне сприймання у молодших школярів на уроці триває 15-20 хвилин. Під час читання, письма, лічби збуджуються певні ділянки кори головного мозку. Якщо такі збудження тривалі та одноманітні, то у цих ділянках мозку виникає захисне гальмування, що призводить до послаблення уваги дітей. Фізичні вправи викликають збудження в інших ділянках кори головного мозку. Це сприяє короткочасному відпочинку ділянок, подразнення яких відбувалося протягом навчального процесу. Тому після активного відпочинку увага школярів підвищується. Саме тому слід впроваджувати на кожному уроці фізкультхвилинки. Вони знімають втому, нормалізують увагу, відновлюють сили, викликають відчуття бадьорості, поліпшують настрій, підвищують працездатність. Під впливом м’язової діяльності прискорюються кровообіг та кровопостачання, поглиблюється дихання, кора головного мозку дістає заряд енергії для подальшої розумової діяльності.
Фізкультхвилинки  повинні бути не лише рухливими, а й цікавими і різноманітними за направленням та змістом.

Фізичні вправи у супроводі віршиків, лічилок, скоромовок, дитячих пісеньок діти завжди виконують із задоволенням.
Щоразу краще змінювати характер вправ для фізкультхвилинок. Якщо вправи повторюються, викликають нудьгу, а не зацікавлення дітей, це

 

 

 

призводить спершу до формального виконання вправ, потім до часткового «забування» про них взагалі, а цього робити не можна.

Для підвищення ефективності фізкультурних хвилинок доцільно використовувати музичний супровід. Для добору відповідної музики можна залучати учнів класу. Це буде сприяти підвищенню інтересу учнів до цього виду занять фізичними вправами.

Особливо цікаві фізкультхвилинки, супроводжувані віршованим текстом. Розучування вправ у поєднанні з віршованим текстом сприяє розвиткові в учнів пам’яті та уваги. Імітація дій, які виконуються «сніжинкою», «метеликом», «зайчиком», «синичкою», про яких йдеться у віршах, розвиває уяву учнів. Імітаційні вправи викликають в них особливий інтерес, бо мають багато спільного з ігровою діяльністю, казкою.

Не менш важливим  моментом є те, що  фізкультхвилинки та паузи є важливим засобом самовираження: вчитель може краще пізнати своїх учнів, їхні організаторські, творчі здібності, фізичні можливості. Завдяки цьому встановлюється більш тісний контакт між педагогом та дитиною, між дітьми в учнівському колективі.


Основні вимоги до організації та проведення фізкультхвилинок:

  • фізкультхвилинки проводяться на початковому етапі втоми (8-14 хвилина уроку), в залежності від віку учнів, складності матеріалу;
  • для молодших школярів доцільно робити фізкультпаузу між 15-20 хвилинами уроку;
  • тривалість проведення – 2-3 хвилини (під час проведення фізкультпауз учні можуть сидіти за партами або стояти біля них, або біля дошки, поодинці чи групами);
  • вправи повинні бути добре відомими дітям, простими за структурою, цікавими за змістом, зручними для виконання на обмеженій площі;
  •  комплекс обов’язково повинен містити вправи, що впливають на великі групи м’язів та сприяють поліпшенню діяльності всіх органів;
  • вчитель повинен володіти культурою рухів та образно демонструвати вправи, вміти поєднувати рухи з музичним супроводом, знати основні терміни фізичних вправ.

Римівки, пісні, ігри сприяють міцному запам’ятовуванню слів та словосполучень. Вони урізноманітнюють уроки, роблять їх цікавішими.

Умовно за напрямком подачі матеріалу фізкультхвилинки можна поділити на 3 види:

 

  • фізкультхвилинки-римівки;
  • фізкультхвилинки-пісні;
  • фізкультхвилинки-ігри.

За завданнями,  що виконують фізкультхвилинки на уроці , їх  можна класифікувати наступним чином:

  • фізкультхвилинки для очей;
  • фізкультхвилинки для рук, для кистей рук;
  • фізкультхвилинки для ніг;
  • загальна розминка;
  • релаксація;
  • рухливі вправи.

 

 

http://mizgir.com.ua/wp-content/uploads/post_images/futbol1.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ.Фізкультхвилинки різних видів

2.1 Комплекс вправ

    Вправи є найефективнішими ті, які  дозволяють задіяти всі органи людського тіла. Діти під час виконання загальних розминок мають змогу розслабитися і відпочити. Головна їх перевага полягає в тому, що вони мають у собі всі види рухів, притаманних людині – біг, стрибки, пластику рук, тулуба. Під час проведення фізкультхвилинки дитина відчуває радість після напруження розумових сил.

Комплекс вправ 1 (сидячи за партою)

  1.            Вихідне положення – руки на парті, витягнуті вперед; 

    1-2 – підняти руки вгору, потягнутися; 

    3-4 – вернутися у вихідне положення, 2-3 рази.

2. Вихідне положення – руки за головою, лікті вперед; 

    1-2-3 – лікті розвести в сторони, прогнутися.

http://mama.darievna.ru/uploads/september-10/1244369606_malec.jpg3. Вихідне положення – руки за голову;

    1 – руки вгору, потягнутися;

    2 – у вихідне положення;

    3-4 – те ж саме, 2-3 рази.

4. Вихідне положення – руки на пояс; 

    1 – нахил вправо; 

    2 – нахил вперед; 

    3 – нахил вліво;

    4 – вихідне положення те ж саме. Те ж саме у другий бік.  2-3 рази.

 

5. Вихідне положення – руки до плечей, лікті притиснути до тулуба; 

    1-2-3-4 – обертання рук вперед; 5-6-7-8 – те ж саме назад, 2-3 рази.

 

Комплекс вправ 2 (стоячи за партою)

  1.            Вихідне положення – основна стойка; 

    1-2-3-4 – підняти руки вгору, стискаючи і розтискаючи пальці; 

    5-6-7-8 – повільно руки вниз, стискаючи і розтискаючи пальці, 2 рази.

2. Вихідне положення – основна стойка;

    1 - дугами вперед руки вгору, потягнутися, вдих; 

    2 – опустити руки, видих; 

    3- круг головою вправо;

    4- теж саме – вліво, 2-3 рази.

3. Вихідне положення – стійка, руки на пояс, 

    1- праву ногу у бік на носок ,нахил вправо;

    2 – вихідне положення;

    3-4 – те ж саме – у другий бік,  2-3 рази.

4. Вихідне положення –  стоячи, руки на пояс, 

http://psihol.edusite.ru/images/fizkul-tminutki.jpg    1 - нахил назад; 

    2 – вихідне положення;

    3 – нахил вліво; 

 4 – вихідне положення;

http://www.volochysk-miskrada.info/img/fizkyltyra.gif  5 – нахил вперед;

    6 – вихідне положення; 

    7 – нахил вправо; 

    8 – вихідне положення ;2-3 рази.
5. Вихідне положення – стоячи, руки перед грудьми,

    1 – руки вгору, піднятися на носочки;

    2 – руки на пояс; 

 

  3 – руки вгору, піднятися на носочки; 

    4 – вихідне положення ;2-3 рази.

Комплекс вправ 3 (для розвитку дихання)

  1.            Вихідне положення – стати рівно, руки вниз;

    1-2 – руки в сторони – вдихнути;

    3-4 – різко обняти себе руками за плечі – видихнути. Повторити 3-4 рази.

2. Вихідне положення – стати рівно, руки вниз.

    1-2 – руки в сторони – вдихнути;

    3-4 – присісти, обняти руками коліна – видихнути.  Повторити 3-4 рази.

3.  Вдихнути широко відкритим ротом, видихнути носом.  Повторити 4-5 разів.

Комплекс вправ 4 (гімнастика для очей)

  1. Швидко покліпати очима; заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5.  Повторити 4 -5 разів.

  2. Міцно замружити очі.  Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь.  Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів.

    3. У середньому темпі проробити 3 – 4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само – у лівий.  Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1 – 6.  Повторити 1 – 2 рази.

Комплекс вправ 5 (для профілактики короткозорості)

  1. Вихідне положення – ноги на ширині плечей, руки в боки.

    Кругові  рухи  руками  вперед  і  назад.  Весь  час  стежити  за  кінчиком великого пальця. Повторити 3-4 рази.

  1.  Витягнути руку вперед. 

Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1 – 4.      Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1 – 6. Повторити 4 – 5 разів.

 

 

 

 

2.2Вправи з віршованими текстами 

2.2.1 Фізкультхвилинки на уроках математики:

  1. Всі піднесли руки - раз,

 І навшпиньки став весь клас.

http://www.hooping.org/wordpress/wp-content/uploads/avatars/8938/b50a7951b56928b35fb85c2afc31a4e9-bpfull.jpgДва – присіли, руки вниз.

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Хто старався присідати –

Може вже відпочивати.

 

  1. Нахились уперед, нахились назад.

І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

Один, два, три, чотири –

набираємося сили,

Нахились, повернись

І до друга посміхнись.

 

  1. Руки вгору піднесіть.
    Пальці швидко полічіть:
    Ліворуч – 5, праворуч – 5,
    Скільки разом? Як сказать?

 

  1. Руки вгору піднесіть
    І почнемо всі лічить.
     

 

Скільки пальців на руці
Хором скажемо усі.

  

  1. На пальчики встанемо –

До хмарин дістанемо.

(Ноги на ширині стопи, руки опущені.)

Один, два, один, два,

До хмарин дістанемо.

(Підняти руки через боки вгору, стати навшпиньки, потягнутися.)

 

6. Один, два, три, чотири, п'ять –

Добре вмієм рахувать!

(Стопи разом, руки на поясі.)

Скільки покажу грибочків,

Стільки ви зробіть стрибочків.

Один, два, три, чотири, п'ять,

Час усім відпочивать! 

(Повторити першу вправу, сісти на місця.)

 

http://easyen.ru/_fr/1/6619858.jpg7. Ми сьогодні рахували,

Притомились, посідали.

Раз, два, раз, два, раз -

Присідаємо гаразд!

Ми вже вправу закінчили,

Хай і руки відпочинуть!

Руки вгору,

підтягніться - раз, два, раз, два.

Щонайнижче

нахиліться - раз, два, раз, два.

 

8. Раз, два - всі присіли, (присісти)

Потім вгору підлетіли  (підстрибнути)

Три, чотири - нахилились,

 (нахиляння тулуба вперед)

Із струмочка гарно вмились     

(імітація умивання)

П'ять, шість - всі веселі

Крутимось на каруселі, (покрутитися)

D:\докум\ДОКУМЕНТИ\АНІМАЦІЯ\у.pngСім, вісім - в поїзд сіли,

Ніжками затупотіли  (затупотіти)

Дев'ять, десять - відпочили

І за парти дружно сіли.

 

9. Йшов по лісу їжачок, (ходьба на місці)

В нього шубка з голочок.

Ніс багато грушечок,

(нахиляння тулуба в сторони)

Аж болів йому бочок.

Раз, два, три, чотири, п'ять! (стрибки)

Зупинився спочивать.

Піклувався їжачок (вправи для кистей рук)

Про маленьких діточок,

Чарівних, непосидючих,

Дуже милих і колючих.

Десять, дев'ять, вісім, сім! (стрибки)

Грушечки  ці ніс він їм.

 

 

 

 

  1. Фізкультхвилинки на використання таблиці множення

 

2 • 2 = 4 – Кіт живе в квартирі,

(Присісти, імітуючи кота.)

2  3 = 6 – Мишок він не їсть,

http://tx.english-ch.com/teacher/shelle/soccer.jpg(Заперечувати почерговим помахом вказівних пальчиків обох рук.)

2  4 = 8 – Розлінився зовсім.

(Підняти руки вгору, потягнутися, стаючи навшпиньки.)

2  5 = 10 – Мама і дівчинка Леся

(Руки високо над головою.)

2  6=12 – З котиком сваряться:

(Руки нарівні грудей, зігнуті в ліктях і витягнуті вперед.)

2  7=14 –  "Якщо будеш лінуватися,

(Помах вказівним пальчиком правої руки, поклавши її на лікоть на долонюлівої і навпаки.)

2  8=16 – Можеш від нас геть податися".

(Потягнутися, стаючи навшпиньки.)

2  9=18 – Котик ліниво нявчить

(Помах в різні боки обома руками від середини грудей.)

2 • 10 = 20  – І за мишками біжить.

(Потягнутися, склавши пальчики в "замок" і виконуючи коловий рух.)

Мишки швиденько у нірки втікають,

(Біг на місці.)

А учні тихенько за парти сідають.

(Сісти за парти.)

 

***   ***   ***

З • 2 = 6 – До нас прийшов гість.

(Ходьба на місці. Підносити почергово праву і ліву руку до рота.)

З • 3 = 9 – Він буде з нами вечеряти.

D:\докум\ДОКУМЕНТИ\АНІМАЦІЯ\Рисунок11.png(Почергово правою і лівою рукою імітувати описані рухи, відповідно нахи­ляючи тулуб в той чи інший бік.)

З • 4=12 – Біля гостя веселяться:

(Руки високо над головою.)

3  5=15 – Тато, мама, бабця

(Руки витягнуті вперед нарівні голови.)

3  6=18 – І маленька наша Настя.

(Руки в боки, нахил тулуба вперед.)

3  7 = 21– Ось уже кілька годин

(Присісти.)

З • 8 = 24 – Господарює у квартирі

(Розвести почергово праву і ліву руку від грудей.)

З • 9 = 27 – Та показує усім,

(Згинання і розгинання рук у ліктях на рівні грудей.)

3 • 10 = 30 – Чого вона вчиться.

(Розведення рук від грудей у різні сторони.)

Настуся гостя забавляє,

(Руки в боки, стрибки на правій, лівій і двох ногах разом чи танцювальні вправи.)

А ми за парти сідаєм.

(Сісти за парти.)

***   ***   ***

4 • 2 = 8 – Білченята в лісі

(Руки підняти високо над головою.)

 

4 • 3 = 12 – Підстрибують, веселяться.

(Стрибки на правій, лівій і обох ногах разом.

Підстрибувати, показуючи руками, як рвуть горішки.)

4 • 4=16 – Знайшли горішків шістнадцять.

(Ходьба на місці.)

4 • 5 = 20 – Тут батьки їх переживають,

(Почергово правою і лівою рукою імітувати поділ на частини.)

4 • 6 = 24 – Щоб правильно поділили.

(Руки високо підняти над головою. Нахили голови вправо, вліво, вперед.)

4 • 7 = 28 – В дуплі на горісі

(Заперечувальний жест обома руками.)

4 • 8 = 32 – Йде розмова ділова:

(Руки витягнути вперед, долоньками доверху.)

4 • 9 = 36 – "Ледачий нехай не їсть", -

(Присісти.)

4 • 10 = 40 – Винесли ось такий вирок Малі білченята, їхні мама й тато.

(Встати.)

Білченята весело стрибають,

(Стати на пальчики, руки над головою.)

А учні тихенько за парти сідають.

(Сісти за парти.)

***   ***   ***

http://framboise78.free.fr/Enfants/corde_sauter.gif5 • 2 = 10 – Черешеньки висять.

(Руки підняти високо вгору.)

5•3 = 15 – Там діти юрмляться.

(Підстрибувати, ніби хочуть дотягтися до черешень.)

 

 

5 • 4 = 20 – У саду пташки гніздяться.

(Руки скласти у пригорщі, ніби гніздечко, і підняти вгору.)

5 • 5 = 25 – Діти вдячні їм за сад.

(Руки прикласти до грудей і нахилитися вперед - вклонитися.)

5 • 6 = 30 – Їх невтомні крильця

(Махи руками.)

5 • 7 = 35 – Годували пташенят.

(Витягнути голову вперед і нахилити її вправо, вліво, вперед.)

5 • 8 = 40 – Ось вже літо скоро.

(Витягнути руки вгору і махи вправо, вліво.)

5 • 9 = 45 – Діти залюбки з'їдять

(Почергово підносити до рота праву і ліву руку.)

5 • 10 = 50 – Фрукти, що дарує сад.

(Почергово правою і лівою рукою імітувати зривання фруктів.)

Весело пташки в садочку літають,         

А діти тихенько за парти сідають.

(Сісти за парту.)

***   ***   ***

 6 • 2 = 12 – Діти в школі вчаться.

(Стати рівненько біля парт, руки витягнути вздовж тулуба.)

6 • 3 = 18 – На перерві веселяться.

(Виконати танцювальні рухи.)

6 • 4 = 24 – Хочуть набратися сили

(Руки витягнути вгору і пальчики затиснути в кулаки, поперемінно згинати у ліктях і випрямляти, ніби піднімають гантелі.)

http://www.myjane.ru/pics/141108/5.jpg6 • 5 = 30 – Й на урок не запізнитись.

 

 

(Руки на поясі, біг на місці.)

6 • 6 = 36 –Учень у школі не гість.

(Поперемінні заперечувальні помахи вказівними пальчиками правої і лівої руки.)

6 • 7 = 42 – Кожен працює сповна.

(Вирівнятися, покласти рівно руку одну на другу перед грудьми.)

6 • 8 = 48 – Вчаться навіть звірі в лісі.

(Приставити кисті до голови і витягнути пальчики вгору, помахати ними.)

6 • 9 = 54 – Учні все зрозуміли

http://www.myjane.ru/pics/141108/2a.jpg(Змах руками в сторони від середини грудей.)

6• 10 = 60 – Й математику вчать.

(Стати струнко.)

Усі тихенько сідають І працювати починають.

(Сісти за парту.)

***   ***   ***

7 • 2 = 14 – Зайчики бояться,

(Прикласти тремтячі руки до грудей, підняти плечі вгору.)

7 • 3 = 21 – Бо уже кілька годин тому

(Показати правою рукою "годинник " на зап 'ясті лівої руки.)

7 • 4 = 28 – У густому лісі

(Руки витягнути вгору і розвести від середини в різні сторони.)

7 • 5 = 35 – Хтось зумів їх налякати.

(Прикласти тремтячі руки до грудей, підняти плечі вгору.)

7 • 6 = 42 – Йде обертом голова.

(Колові рухи головою вліво і вправо.)

 7 • 7 = 49 – Вовки виють в нетрях.

(Руки на поясі, голова витягнута вперед вгору.)

7 • 8 = 56 – Вовчик зайчика не з'їсть.

 

(Руки зігнути над головою, присісти, встати і заперечливо помахати

http://img.beatrisa.ru/forums/monthly_05_2009/user3/post84342_img1.jpgвказівним пальчиком правої руки.)

7 • 9 = 63 – Зайчик може утекти,

(Руки в боки, біг на місці.)

7 • 10 = 70 – Як не буде пустувати.

(Стати струнко біля парти.)

Усі зайчата втікають,

А учні тихенько за парти сідають.

(Сісти за парту.)

***   ***   ***

8 • 2=16 – Бджілоньки рояться.

(Крутитися, махаючи руками.)

8 • 3 = 24 – Липу наче обліпили.

(Обхопити почергово якнайдалі лівою рукою праве плече і правою рукою ліве.)

8 • 4 = 32 – Йде робота гуртова.

(Покрутитися, махаючи руками.)

8 • 5 =40 – Заберуть нектар скоро

(Кілька разів присісти і встати.)

8 • 6 = 48 –1 не втомилися зовсім.

(Покрутитися, махаючи руками.)

8 • 7 = 56- Хто із нас медку поїсть,

(Обертаючись, показати рукою на своїх друзів.)

8 • 8 = 64 – Набиратиметься сили.

(Простягнути руки вперед, стиснувши пальчики в кулачки.)

8 • 9 = 72 – З медом здоров'я до нас прибува.

(Пальці затиснути в кулачки, руки згинати в ліктях і випрямляти вгору,імітуючи піднімання штанги.)

8 • 10 = 80 – Ну, а здоровий дає всьому лад.

 

(Розвести руки в боки від середини грудей.)

Бджілки у вулики дружно злітають, Учні тихенько за парти сідають.

(Сісти за парту.)

***   ***   ***

9 • 2=18 – Учні добре вчаться

(Стати струнко, покласти перед грудьми рівно праву руку на ліву.)

9 • 3 = 27 – І табличку знають всі.

http://s2.hubimg.com/u/682589_f260.jpg(Розвести руки в боки від середини грудей долонями догори.)

9  4 = 36 – А це Незнайкам на злість.

(Стиснути кулачки, потрясти руками.)

9 • 5 = 45 – Вже й вони табличку вчать.

(Руки перед собою на відстані читання книжки.)

9 • 6 = 54 – Всі завдання поробили.

(Розвести руки в боки через верх від середини грудей.)

9 • 7 = 63 – Як Знайко, роби й ти.

(Повертаючись, показати рукою на своїх друзів.)

9 • 8 = 72 – І не болітиме голова,

(Обхопивши голову руками, нахиляти вліво і вправо.)

9 • 9 = 81 – І не сидітимеш кілька годин,

(Показати правою рукою "годинник " на зап 'ясті лівої руки.)

9 • 10 = 90 – А все вийде легко й просто.

(Витягнути вперед долонями догори поперемінно праву і ліву руку від середини грудей.)

Всю табличку знаємо,

Роботу починаємо.

(Сісти за парту.)

 

2.2.3Фізкультхвилинки на уроках української мови:

D:\докум\ДОКУМЕНТИ\АНІМАЦІЯ\Рисунок3.jpg1. Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться, 

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

 

2.  Трава низенька-низенька, ( Всі присіли)

Дерева високі-високі.(Піднімають руки вгору)

Вітер дерева колише-гойдає(Обертаються) 

То вліво, то вправо нахиляє (Нахил вправо, вліво)

То вгору, то назад, (Потягуються вгору, назад) 

То вниз нагинає. (Нагинаються вперед)

Птахи летять – відлітають, (Махають руками) 

А учні тихенько за парти сідають.(Всі сідають).

 

  1. http://pedpartnerstvo.ru/wp-content/uploads/2012/01/%D1%83%D0%BF%D1%8010.jpgСтрибу-стрибу! Скоки-скоки!

Прилетіли дві сороки.

  Прискакали жабенята,

Стали у танку кружляти.

Прибігла лисонька –

Заграла на скрипочці.

Скре-ке-ке, ква-ква-ква!

 Щоб спочила голова.

 

 

4. Навколо дерев весело підемо.

http://tcweb.tarrantcounty.com/ehealth/lib/ehealth/muscles_boy.jpg     Різні листочки дружно підберемо.

     Відразу вгору піднімемо,

     А потім їх підкинемо,

     Нехай собі летять!

 

5. .  Ой ходили журавлі

     То великі, то малі.

     Сіли собі на ріллі

     Та й співають тра-ла-лі.

 

6.Хмарка сонечко закрила,

(закрити обличчя руками)

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаєм, (присідання)

У травичці позбираєм.

Пострибаєм, як зайчата, (стрибки)

Політаєм, як пташата,

(помахи руками, як крилами)

Потанцюємо ще трішки,

(танцювальні рухи)

Щоб спочили ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово!

А тепер до праці знову.

 

 

 

 

 

 

2.2.4 Фізкультхвилинки на уроках англійської мови:

На уроках англійської мови в початкових класах проведення фізкультхвилинок-римівок, рухомих ігор допомагає боротися проти порушень постави та зору, активізувати пам’ять, увагу, розумову працездатність. Водночас фізкультхвилинки розвивають навики мовлення, збагачують словниковий запас, підтримують інтерес учнів до вивчення англійської мови.

    Пісні, ігри сприяють міцному запам’ятовуванню слів та словосполучень

  1. Stand up! Stand up!

Hold your pencil please!

Sit down! Sit down!

http://www.toyboxtales.com/kweb-pics/s_nutgrl.gifAnd put your pencil down!

Stand up! Stand up!

Hold your crayon please!

Sit down! Sit down!

And put your crayon down! (book, rubber…)

 

  1. Teddy Bear, Teddy Bear, touch your nose,

Teddy Bear, Teddy Bear, touch your toes;

Teddy Bear, Teddy Bear, touch the ground,

Teddy Bear, Teddy Bear, turn around.

Teddy Bear, Teddy Bear, turn around,

Teddy Bear, Teddy Bear, touch the ground,

Teddy Bear, Teddy Bear, reach up high

Teddy Bear, Teddy Bear, wink one eye,

Teddy Bear, Teddy Bear, slap your knees,

Teddy Bear, Teddy Bear, sit down please.

 


 

  1. Stand up, sit down (встати і сісти)

Clap, clap, clap. (поплескати в долоні)

Point to the window, (показати пальчиком на вікно)

Point to the door, (показати пальчиком на двері)

Point to the board, (показати пальчиком на дошку)

D:\докум\ДОКУМЕНТИ\АНІМАЦІЯ\пппп.pngPoint to the floor. (показати пальчиком на підлогу)

Stand up, sit down (встати і сісти)

Clap, clap, clap. (поплескати в долоні)

 

  1. I can hop like a rabbit. (стрибаємо як кролик)

I can jump like a frog. (стрибаємо як жабка)

I can fly like a bird. (літаємо як пташечка)

I can run like a foх. (бігаємо як лисичка)

I can walk like a duck. (ходимо як качечка)

I can swim like a fish. (плаваємо як рибка)

And be still as good children – (і стаємо гарними дітками)

as still as this. (ось так)

 

5. Stand up, sit down (встаємо, сідаємо)

Clap, clap, clap. (плескаємо в долоні)

Point to the window, (показуємо пальцем на вікно)

Point to the door, (показуємо пальцем на двері)

Point to the board, (показуємо пальцем на дошку)

Point to the floor. (показуємо пальцем на підлогу)

Stand up, sit down (встаємо, сідаємо)

Clap, clap, clap. (плескаємо в долоні)

 

 

 

6.Перед зарядкою, потрібно домовиться, що діти будуть піднімати (груші, банани – якщо тема «Їжа»; кубики, ляльки –  якщо тема «Іграшки»; пластмасових звірів – якщо тема «Тварини» і т.д.). Це можуть бути як реальні предмети, так і уявні.

Pick up, put down, stand up, turn around.

Clap left, clap right, clap up, clap down.

Look left, look right, look up, look down.

Turn around, sit down, touch something brown.

Останнє слово можна щоразу змінювати, тим самим закріплюючи назви кольорів.

 

7.We are running, (біг на місці)

We are jumping, (стрибаємо на місці)

Trying sky to get. (піднімаємося на носочки, руки вгору)

We are skipping, (перескакуємо з ноги на ногу на місці)

Trying sky to get. (піднімаємося на носочки, руки вгору)

We are flying like a real jet. (руки в сторони, показуючи літак)

We are hopping, (стрибаємо на місці на одній нозі потім на іншій)

We are climbing (ніби деремося вгору)

Like a funny cat. (малюємо в повітрі вуса як у кота)

C:\Users\Руслана\Searches\Desktop\Новая папка (6)\аніме\detia-56.gifMew. (сідаємо на місце)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3.Пальчикова гімнастика

 Пальчикова гімнастика – дуже гарний засіб відпочинку після письмових вправ, особливо у молодшому шкільному віці.Гра з пальцями – це інсценівка будь-яких римованих історій чи казок за допомогою пальців та долонь.Ця гра нібито відображає реалії навколишнього світу – речі, тварин, людей, їхню діяльність, явища природи.Під час пальчикової гри діти повторюють рухи за вчителем і тим самим активізують моторику рук. Відпрацьовується спритність, вміння керувати своїми рухами, концентрувати увагу на певній діяльності.

 

1. Сірі гуси налетіли(Поворушити пальчиками у повітрі)

І на лузі тихо сіли.(Покласти долоні на стіл.)

Походили, походили, («Ходити» пальчиками по столу)

Попоїли, попоїли,(Стукати пальчиками по столу)

Знялися і полетіли.(Поворушити пальчиками у повітрі.)

 

2. Диб-диб-диб,(Постукати кулачками по столу)

Диб-диб-диб,(Постукати пальчиками по столу)

Біля пенька гриб(Малювати одночасно пальчиками обох рук контур гриба)

Отакий товстезний,(Великими і вказівними пальцями обох рук утворити кільце)

Отакий грубезний, (Стиснути кулачки)

Бриль на голові.(Одночасно пальчиками обох рук  малювати шапочку гриба)

 

3.Олівець в руці катаю,

 Поміж пальчиків кручу.

 Неодмінно кожен палець

Буть слухняним я навчу.

 

 

Покласти олівець між вказівним, середнім і безіменним пальцями. Крутити олівець, передавати його з одного пальця на інший.

4. Пальчик-пальчик, де ти був?

Я з цим братом в ліс ходив,

А з цим братом борщ варив,

З цим я кашки скуштував,

А з найменшимзаспівав.

 

5.Ясне сонечко в кімнату    

  Дивиться в віконечко,

  Дуже раді всі малята,

Плескають в долонечки.

   Руки перехрещені тильним боком  долоней  до себе. Спочатку пальці обох рук стис­нуті в кулаки,  потім пальці-промінці розкри­ваються,руки повертаються вправо-вліво. У кінці віршика діти плескають у долоні.

6. Оси осі в осінні дні                                     

    Сумні виспівує пісні.

    Тумани сиві на росі —

    Сховатись ніде вже осі.

Виставити середній палець, притиснути його між вказівним та безіменним, поворушити ним.

 

7.Лиса з лісу у село

 «Ку-ку-рі-ку» занесло.

 Заглядає лис у вікна:

«Де ж це півень кукурікнув?»

 

Обидві долоні зробити «ковшем», великі пальці підняти вгору,  вказівні пальці та мізин­чики згинаємо всередину долоней, притискаємо один до одного. Середні та безіменні пальці утво­рюють вузьку «лисячу» мордочку.

 

8.  На дереві грається,

       Угору підіймається,

       На хвостику гойдається.

       І зветься це малятко

      Веселе... (мавпенятко)

— Зобразимо мордочку мавпенятка.

Середній та безіменний пальці притиснуті згори великим. Вказівний і мізинчик трохи підняті вгору та зігнуті.

 

D:\докум\ДОКУМЕНТИ\АНІМАЦІЯ\14.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

2.4. Психологічні фізкультхвилинки

Сучасний урок вимагає значної концентрації уваги, але іноді, насамперед у середині чи в кінці учбового дня не кожна дитина вміє вчасно перебудувати сприйняття з одного уроку на інший. Допомогти у цьому може психологічна підтримка, а саме – аутогенне тренування. Ментальна релаксація є системою засобів саморегуляції функцій організму. Вона дозволяє активно керувати вищими психічними функціями, зміцнює силу волі, покращує увагу, регулює частоту скорочень серця, нормалізує ритм дихання. Аутогенне тренування зазвичай проводиться у середніх та старших класах протягом 3-5 хвилин, на початку або у середині уроку. Учням пропонується зайняти комфортну позицію, заплющити очі, поступово розслабити м’язи обличчя, рук, усього тулуба. Поступово, дослухаючись до слів учителя, викликаємо у себе відчуття тепла, приємної легкості. Не відволікаємось на сторонні думки. Вихід з вправи повинен бути спокійним та поступовим.

 

C:\Users\Руслана\Searches\Desktop\Новая папка (6)\аніме\edaa-131.gif1. « Морозиво»

 Ви всі любите морозиво.  Уявіть,  що ви  завітали  до  Снігової  Королеви.

Замерзли  і  стали  самі  схожі  на  морозиво.  Тіло,  руки,  ноги,  голова  скуті холодом… Брр… Але прийшов добрий чарівник і сказав: 

-  Заплющіть  очі!  Покладіть  руки  на  коліна.  Вам  зручно,  вам  ніщо  не заважає… Зараз почнемо відтавати. Зігріваються і відтають пальчики ніг, зігріваються і відтають ступні, зігріваються і розслабляються коліна. Тепло йде від пальчиків ніг вгору, ноги теплі, вони розслабляються. Зігріваються пальчики  рук.  Пальці  розслабляються.  Зігріваються  і  розслабляються долоні.  Зігріваються  і  розслабляються  кисті  рук.  Тепло  від  кистей піднімається  до ліктиків. Від ліктиків до плечей. Руки теплі, розслабились. Вам тепло. Тепло йде по всьому тілу, від животика піднімається до грудей, шиї,  голови.  Обличчю  жарко.  Обличчя  розслабилося,  ротик  відкрився, голова повисла. Розтануло морозиво, розтеклося солодкою калюжею по підлозі.

 

 2. „Перлина”

Сьогодні ми пограємось у ловців перлин. Перлина живе в мушлі. Мушля — це ваш кулачок. А перлинами будуть ось ці намистинки. Ловцю потрібно буде дістати перлину, яку ви міцно затиснете в кулачку. Але мушля не хоче розлучатися з перлиною, і не дає ловцю розтискати кулачок. Чи все зрозуміло? А тепер поверніться один до одного. Одні будуть мушлями, а інші — ловцями перлин. Мушлі кладуть руки на стіл до ліктя долонькою вгору. Я кладу в неї перлину, і стулки мушлі закриваються. За сигналом гонгу, ловці починають розкривати мушлю, щоб дістати перлину. Треба робити так, щоб товаришеві не було боляче. Коли прозвучить другий сигнал, потрібно припинити діставати перлину. Приготуйтесь (гонг). Тридцять секунд. Діти намагаються розтискати кулачок товариша (гонг). Закінчили.

— Кому вдалося дістати перлину?

А тепер поміняємось місцями (гонг). Тридцять секунд (гонг). Закінчили.

— Кому вдалося дістати перлину?

— Скажіть, діти, а що було важче — діставати чи утримувати перлину?

—Дякую всім.

Реквізит: намистинки

 

3.«Зірочка»

(Виконується під супровід повільної музики)

А тепер трохи відпочинемо. Уявіть, що ми знаходимось за містом. Літо. Глибока ніч. Навколо тихо-тихо. Ми виходимо босоніж у сад. Ногам холодно й мокро, тому що трава покрита росою. Над головою чорне безкрайнє небо, всіяне мільйонами зірок. І раптом під нашими ногами ми помічаємо маленьку зірочку! Вона впала з неба і загубилася в густій траві. Візьміть її в руки. Чи відчуваєте ви, яка вона холодна? Як же їй страшно і самотньо далеко від дому, від рідних... Ще трохи, і зірочка згасне, перетворить на крапельку роси, а вранішнє сонце висушить її... Подихайте в свої долоньки. Поділіться із зірочкою своїм теплом... Бачите, вона стала світити яскравіше... А тепер уявіть найщасливіший день у своєму житті. Можливо, це ваш день народження. Можливо, день, коли ви принесли додому гарну оцінку. А може, просто звичайний день, коли ви прокинулися вранці, поглянули на радісне сонечко і подумали: „Як добре жити на світі!” поділіться із зірочкою своїм щастям. А тепер розрийте долоні. Погляньте, який яскравий вогник горить перед вами! Тепер уже зірочка не згасне! Це ви подарували їй нове життя. Можна покласти зірочку в кишеньку і принести мамі. Можна подарувати другові або подрузі. Можна відпустити... А я дарую свою зірочку всім вам! Будьте щасливі!

 

C:\Users\Руслана\Searches\Desktop\Новая папка (6)\аніме\zvezdochki-56.gif 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.             Віршовані фізкультхвилинки для очей

Проблема погіршення зору у динаміці навчального процесу не є новою. Серед чинників, які впливають на стан зору, 21% складають фактори внутрішньо шкільного середовища. Несправедливість у тому, що зорову патологію найчастіше отримують найбільш працьовиті школярі. Маючи бажання допомогти таким дітям, офтальмологи розробили багато підходів, але суттєва їх частина не може бути використана вчителем, бо він не має спеціальної медичної освіти.

Але ефективність засобів щодо збереження зору дітей залежить не тільки від лікарів, а й від вчителів. Під час уроку буде доцільним включати вправи на релаксацію для очей. Вправи виконуються колективно та тільки стоячи. Необхідно переключати фокус зору, дивитися хоча б 2 хвилини у далину, потім треба заплющити очі на 1-2 хвилини, дати їм відпочити. Ця проста вправа знімає втому, тимчасово розслаблює м’язи очей. Бажано кожній вправі надавати характеру гри

 

1. Працювали ви, трудились,

03-03-2Оченята вже втомились.

А щоб плідно працювати,

Треба їм відпочивати.

Погляд вмить направте вправо,

Вліво, вверх, униз і прямо.

Учні, дихайте довільно,

Відчувайте себе вільно.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Треба тричі повторять.

Молодці, чудово, браво!

Починаєм другу вправу.

Проведіть очима коло

Швидко, швидше і поволі.

Вправо, вліво повертіли,

Очі ваші щоб спочили.

Всі зробіть діагональ.

Зверху – вниз, а потім вдаль.

Двічі рухи поміняйте.

Вниз і вверх – відпочивайте!

 

2. Міцно стиснути повіки.

Розімкніть повільно віки.

Декілька разів моргніть

Вправу ще раз повторіть.

Поморгайте дві хвилини

Швидко-швидко, час бо лине.

Притуліться до долонь,

Проведіть ними до скронь.

Всі заплющіть міцно очі,

Вверх та вниз ними ведіть.

Зосередьтеся на точці

І спокійно посидіть.

 

3. Очі швидко обертаєм, 
Головою не хитаєм. 
Вліво раз, два, три, чотири. 
Вправо стільки ж повторили. 
По колу очі обертаєм 
І все навколо розглядаєм. 
Раз коло, два і три, чотири. 
Щільніше очі ми закрили. 
На п’ять і шість їх потримали 
І потім знову закружляли. 

 

4. На повіки натискайте,

Потім пальці відпускайте.

Півхвилини посидіть,

Вправу знову повторіть.

Подивись на кінчик носа,

Потім глянь удалину,

Зиркни на сусіда скоса.

Вправо, вліво! Ну ж бо! Ну!

А тепер розправте спинку,

Прямо гляньте – відпочиньте.

Погляд в точці сфокусуйте

І довільно релаксуйте.

Міцно-міцно тріть долоні,

До очей їх приложіть.

Масажуйте очі легко

І заняття знов почніть!

 

5. Очі щільно ми закрили – 
це один, два, три, чотири. 
Потім ширше розкриваєм, 
Вдалині щось роглядаєм. 
І поки ми розглядали 
До шести порахували. 
Щоб очі наші відпочили, 
Робим це разів чотири. 

6. Раз, два, три! Очі догори! 
На чотири та й на п’ять 
Будем міцно їх стулять. 
Знову очі догори 
Ми рахуєм раз, два, три!

Очі щоб відпочивали 
Дивимось ми вліво – вправо. 
Потім блимаєм очима. 
І знову ними вліво - вправо. 

 

7. Сплять маленькі «совенята»

Раз – розкрили оченята.

Подивилися навколо

Потім вгору і додолу.

Оченята - блим, блим, блим.

Відпочити треба їм.

Вправо, вліво оченята

Повертали совенята.

Совенята будуть спати,

А ми – далі  працювати.

 

 

 

 

 

2.6Фізкультхвилинки  на картинках

http://1.bp.blogspot.com/-x67pkT3JNOs/UGW-vXbUAII/AAAAAAAAA2g/T1jaWE_lOZU/s1600/%D1%84%D1%96%D0%B7%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%85%D0%B2%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0+%D0%B7+%D0%BC%D0%B8%D1%88%D0%BA%D0%BE%D1%8E.png 

http://4.bp.blogspot.com/-mvqOOdofLzM/UFssEb4pewI/AAAAAAAAAic/JVJJB2BU2tU/s1600/%D1%84%D1%96%D0%B7%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%85%D0%B2%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0+%D0%B7+%D1%87%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BF%D0%B0%D1%85%D0%BE%D1%8E.png

http://4.bp.blogspot.com/-vsVD3lqTAgQ/UGQWCVLek4I/AAAAAAAAAqU/_OxAx7bOy2A/s1600/%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0+%D0%B7+%D1%97%D0%B6%D0%B0%D1%87%D0%BA%D0%BE%D0%BC.png 


2.7 Музичні відеофізкультхвилинки

Форми організації та проведення фізкультхвилинок бувають різні. Вони залежать перша за все, від вікових особливостей учнів, теми уроку та умов, в яких він проводиться. Можна проводити фізкультхвилинки, трансляція  яких відбувається шляхом використання компютера, телевізора та мультимедійного екрана.

    У відеододатку представлені фізкультхвилинки, під час яких діти можуть співати пісні, виконувати рухи, а на мультимедійному екрані відображатиметься сюжетна композиція.

 В процесі виконання цих руханок будуть задіяні такі фактори впливу на психіку дитини, як музика та кольори, в поєднанні з рухами, які у великій мірі сприяють підвищенню позитивного емоційного настрою на уроці.

 

D:\докум\ДОКУМЕНТИ\АНІМАЦІЯ\83dd3df6e108.gif 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури:

 

  1. Байрачна М.М.Віршовані фізкультхвилинки // Розкажіть онуку.–2003.–

№ 10.

 

  1. . Бойченко  Т.  та  інші.  Як   виростити  дитину  здоровою:  Посібник  для

батьків  учнів  молодшого  шкільного  віку. – К.: Прем’єр-Медіа,  2001..

 

  1.     Борисенко А.Ф., Цвек С.Ф. Руховий режим учнів початкових класів:Навч.-метод.посіб. – К.:Рад.шк., 1989.

 

  1.  Ващенко О. М., Т.І. Люріна, Л.В. Романенко. «Фізкультхвилинки у

початкових класах». Київ : 2002..

 

  1.     Ващенко О.М. Години здоров‘я в початковій школі: навч.-метод.посіб. –  к.: « Шкільний світ», 2007.

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Руслана\Searches\Desktop\Новая папка (6)\аніме\liniia-705.gif 

1

 

docx
Додано
9 січня 2019
Переглядів
3500
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку