Інтегрований урок з математики і природознавства з використанням інтерактивних технологій, завданнями, якого є ознайомити учнів з випадками множення, коли одним із множників є числа 1 і 0; закріпити вміння розв'язувати задачі вивчених видів. Урок є практичнтм відображенням інтегральної технології і являє собою нестандартну форму навчання з реалізації міжпредметних звязків.
Урок- подорож по Любешівському районі
Тема. Множення чисел 1і 0. Множення на 1і 0. Порівняння виразів. Творча робота над задачами.
Мета. Ознайомити учнів з випадками множення, коли одним із множників є числа 1 і 0; закріпити вміння розв’язувати задачі вивчених видів;
Обладнання: карта Любешівського району, емблеми з рослинами і
тваринами національного природничого парку «Прип’ять-Стохід», які занесені до Червоної книги України, завдання для математичної естафети, презентація « Прип’ять- Стохід».
Хід уроку
І. Організаційний момент
-Сьогодні ми з вами помандруємо в край річок, озер, боліт і лісів, по нашому Любешівському районі.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
- Перед вами карта нашого району. Ось наше село – невеличка краплинка на карті. Це ваша мала батьківщина, тому що ви тут народились, тут живуть ваші батьки, дідусі і бабусі. Сьогодні ми не тільки опрацюємо матеріал з математики, а ще більше дізнаємось про свій рідний край, який називають казкою Полісся. Працюватимо в двох великих групах: 1-ий ряд – Флора(рослини), 2-ий - Фауна(тварини). За кожну правильну відповідь будете отримувати емблеми з рослинами і тваринами, відповідно до назви групи. В кінці уроку визначимо групу-переможця та кращого математика і любителя природи.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
-До подорожі потрібно добре підготуватись, перевірити, чи все ми взяли: перевіримо домашнє завдання. Відповідальні за навчання повідомляють про виконання домашнього завдання учнями класу. Один учень пояснює задачу 345, а три інших учні завдання 346.
(Оцінювання)
Чотири учні біля дошки працюють над ланцюжками.
56 : … 18 : … 54 : … 72 : …
6 · … 3 · … 9 - … 9 - …
… - 42 … : 6 … : 4 … : 6
6 : … 6 · … 6 · … 9 · 4
… · 3 … + 48 … + 18 … - 36
24 - … 51 - … 34 - … 27 - …
2 0 0 7
2007 рік - це дата створення Національного природного парку «Прип’ять-Стохід», який ще називають Волинською Амазонією.
(Оцінювання)
( 44)
-В Любешівському районі є 47 населених пунктів. Шкіл на 12 менше. У скількох населених пунктах діють школи? (35)
- У нашому районі є 13 мальовничих озер, а річок на 6 менше. Скільки річок протікає на Любешівщині? (8)
- Озеро Світязь – найглибше озеро Волині, бо його глибина 58м. Воно на 47м глибше за озеро Біле у нашому районі. Яка максимальна глибина Білого озера ? (11м)
-Територією Любешівського району протікають річки Прип’ять, Стохід, Цир, Коростянка, Турія, Залізницька річка, Червища. Протяжність річки Прип’ять по Любешівщині – 77км. Довжина Стоходу – на 49 км менша, ніж Прип’яті, а протяжність Турії - на 25 км менша за Стохід. Скільки кілометрів тече Турія в нашому районі?(3км)
-Скільки років Любешівському району, якщо він був утворений в 1940році?(78)
-Із Щитиня – найвіддаленішого села на південному заході району до районного центра 52 км, а із Свалович, яке розміщене на сході району, до Любешова, – 24 км. На скільки кілометрів більше їдуть до районного центру щитинці, ніж сваловичани? (28 км)
- Пара білої синиці, яка має єдине місце гніздування в парку Прип’ять – Стохід, оберігає за сезон 40 дерев. Скільки дерев збереже від шкідників дві пари таких синиць?(80)
- Розмах крил червонокнижного птаха орлана білохвоста становить 2м 50см, а в чорного лелеки – 1м 50см. На скільки більший розмах крил в орлана білохвоста, ніж в лелеки чорного? (1м)
- З берези низької з лікувальною метою назбирали 2 кг бруньок, а листя в 3 рази більше? Скільки разом назбирали лікарської сировини з берези низької?(8кг)
4. Перевірка
( Один учень працює біля дошки, роботи трьох учнів перевіряє вчитель, а у всіх інших - взаємоперевірка.)
(Оцінювання)
ІY. Повідомлення теми та мети уроку
Y. Робота над темою уроку
-Що ви знаєте про своє село?(Назва села походить від слова «щит», який утворює річка Турія, що впадає у Прип’ять. У селі народився і виріс Герой України Андрій Трохимович Ковальчук.)
-Відправляємось у подорож від нашого села Щитинь до сусіднього Мала Глуша.
-Що ви знаєте про це село?(Назва походить від болотистої місцевості - глуші. Тут протікає річка Сліпа Турія, яка бере початок у нашому болоті і нікуди не впадає.)
1. Підготовча робота (с.49, завдання 347)
- Поясніть, що показує кожний множник.
- З якою дією пов’язана дія множення? (Із дією додавання)
- Замініть множення додаванням.
- Обчисліть кожну рівність.
(Оцінювання)
2. Пояснення нового матеріалу(с. 49,завдання 348)
-Продовжуємо подорож до села Велика Глуша. Про походження назви села ви вже самі здогадуєтесь. А ще тут протікає дуже давня річка Кобилиця.
- Замініть дію множення дією додавання. Знайдіть результат.
1 · 4 = 1 + 1 + 1 + 1 = 4
Висновок. При множенні на 1 отримали в добутку те число, на яке множили. 1 · а = а
Висновок. При множенні числа 0 на будь-яке число отримуємо 0.
3. Математична естафета
-Пливемо на човнах по річці Прип’ять. (Кожна група отримує аркуш з прикладами і по черзі їх розв’язують, передаючи наступному. Останній учень робить перевірку – на зворотньому боці написані відповіді: 9 0 9 0
10 3 9 0
1 · 9 0 · 3 1 · (6 + 3) 0 · (7 + 2)
1 + 9 0 + 3 1 · 6 + 3 0 · 7 + 2
- Яка дія виконується першою – та, що в дужках чи множення? (Дія в дужках.)
(Оцінювання.)
-Попереду село Погулянка, в якому живуть люди, які любили не тільки працювати, але й весело погуляти.
- Чи можна замінити додаванням добутки 5 · 1 і 6 · 0?
- За якими правилами виконують множення на 1 і 0? (Добутки 5 · 1 та 6 · 0 не можна замінити додаванням однакових доданків.)
При множенні на 1 та 0 застосовують такі правила:
а · 1 = а а · 0 = 0
Руханка «Я знаю 5 сіл (річок, озер, рослин, тварин)»
Діти стають в коло. В центрі – ведучий, який каже, показуючи вказівним пальцем(починаючи із себе) на дітей: « Я знаю 5 сіл нашого району: Щитинь, Мала Глуша, Велика Глуша, Погулянка, Бірки , Щитинь, Мала Глуша…»Коли вже всі отримали свою назву села, тоді він промовляє, наприклад, «Бірки», і учні, які мають таку назву, міняються місцями. Ведучий старається зайняти чиєсь місце. Хто залишився, той стає ведучим, називаючи 5 річок.
-Поки ви відпочивали, то й не помітили, як наблизились до села Бірки. Що ви знаєте про це село нашого району?(Це село, в якому найбільше в Україні матерів-героїнь, що народили і виховали більше 10 дітей.)
YІ. Розвиток математичних знань
А за ним і районний центр – селище міського типу Любешів. Що ви можете сказати про нього?(Тут розміщені головні установи: райдержадміністрація, поліклініка, лікарня, біржа працевлаштування, професійний коледж, редакція «Нового життя», поліція )
Відповідь: (а + а : 2) : 4
(Оцінювання)
- Судче також сколихнула в 2016 році звістка про те, що в в зоні АТО загинув 23-річний Іван Хрупчик. Біля школи посадили сад, який назвали Іванковим.
4 · 7 + 8 = 36
4 · 9 = 36
У мами 36 цукерок. Вона роздасть їх 4 дітям.
-Недалеко від Свалович є мальовниче село Хоцунь, яке розміщене між річкою Прип’ять і озером Люб’язь. В цьому селі я кожного ранку топтала стежку до школи, село, в якому пролетіло моє дитинство і юність.
YІІ. Підсумок уроку
1. Технологія «Мікрофон»
- Що отримаємо в добутку при множенні на 1?
- Що отримаємо при множенні будь-якого числа на 0?1
- Що нового ви дізнались про свій район?
Історія нашого району дуже цікава і багата, як і сама природа, тому за один урок ми просто не в змозі про неї дізнатись. Я обіцяю, що будемо ще не раз подорожувати і дізнаватися все нові й нові факти про свій рідний край.
Діти, на емблемах, які ви отримували на протязі всього уроку, зображені рослини і тварини, які занесені до Червоної книги України і є в парку «Прип’ять-Стохід». Запам’ятайте їх і бережіть, щоб ще і майбутні покоління могли милуватися такою красою.
- Яка команда найбільше отримала за урок емблем?
Самі активні учні порахуйте, будь ласка, свої емблеми.
Отже, перемогла команда…
Найкращий математик і знавець природи рідного краю…
YІІІ. Домашнє завдання
С. 50, завдання 355, 356.