Урок-подорож по Любешівському районі

Про матеріал

Інтегрований урок з математики і природознавства з використанням інтерактивних технологій, завданнями, якого є ознайомити учнів з випадками множення, коли одним із множників є числа 1 і 0; закріпити вміння розв'язувати задачі вивчених видів. Урок є практичнтм відображенням інтегральної технології і являє собою нестандартну форму навчання з реалізації міжпредметних звязків.

Перегляд файлу

                                    Урок- подорож по Любешівському районі

Тема. Множення чисел 1і 0. Множення на 1і 0. Порівняння виразів. Творча робота над задачами.

Мета. Ознайомити учнів з випадками множення, коли одним із множників є числа 1 і 0; закріпити вміння розв’язувати задачі вивчених видів;

  • розвивати мислення;
  • виховувати уважність, любов до свого рідного краю, гордість за свою малу батьківщину.

Обладнання: карта Любешівського району, емблеми з рослинами  і

тваринами національного природничого парку «Припять-Стохід», які занесені до Червоної книги України,  завдання для  математичної естафети,  презентація « Прип’ять- Стохід».

                                              Хід уроку

І. Організаційний момент

     -Сьогодні ми з вами помандруємо  в  край річок, озер,  боліт і лісів, по нашому Любешівському районі.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

-  Перед вами карта нашого району. Ось наше село – невеличка краплинка на карті. Це ваша мала батьківщина, тому що ви тут народились, тут живуть ваші батьки, дідусі і бабусі. Сьогодні ми не тільки опрацюємо матеріал з математики, а ще більше дізнаємось про свій рідний край, який називають казкою Полісся. Працюватимо в двох великих групах: 1-ий ряд – Флора(рослини),   2-ий  - Фауна(тварини). За кожну правильну відповідь будете отримувати емблеми з рослинами і тваринами, відповідно до назви групи. В кінці уроку визначимо групу-переможця та кращого математика і любителя природи.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання

 -До подорожі потрібно добре підготуватись, перевірити, чи все ми взяли: перевіримо домашнє завдання. Відповідальні за навчання повідомляють про виконання домашнього завдання учнями класу. Один учень пояснює задачу 345, а три інших учні завдання 346.

(Оцінювання)

  1. Усний рахунок

Чотири учні біля дошки працюють над ланцюжками.

56   :      18    :                54   :                   72   :  

      6  ·                         3 ·                    9   -                    9 - 

  -  42                       :  6                    :   4                    :   6

     6   :                      6   ·                      6   ·                    9  ·   4

  ·   3                   … +   48                    +   18                 … -  36

     24  -                   51   -                  34   -               27 - 

          2                              0                            0                        7 

 2007 рік - це дата створення Національного природного парку «Припять-Стохід», який ще називають Волинською Амазонією.

(Оцінювання)

  1. Математичний диктант
  • В національному природничому парку  «Припять-Стохід» налічується 26 видів рослин і 18 видів тварин, занесених до Червоної книги України. Скільки разом червонокнижних представників тваринного і рослинного світу охороняється законом у парку «Припять-Стохід»?

( 44)

-В Любешівському районі є 47 населених пунктів. Шкіл на 12 менше. У скількох населених пунктах діють школи? (35)

-  У нашому районі є 13 мальовничих озер, а річок на 6 менше. Скільки річок протікає на Любешівщині? (8)

- Озеро Світязь – найглибше озеро Волині, бо його глибина 58м. Воно на 47м глибше за озеро Біле у нашому районі. Яка  максимальна глибина  Білого озера ? (11м)

-Територією Любешівського району протікають річки Прип’ять, Стохід, Цир, Коростянка, Турія, Залізницька річка, Червища. Протяжність річки Прип’ять  по Любешівщині – 77км. Довжина  Стоходу – на 49 км менша, ніж Прип’яті, а  протяжність  Турії  -  на  25 км менша за Стохід. Скільки кілометрів тече Турія в нашому районі?(3км)

-Скільки років Любешівському району, якщо він був утворений в 1940році?(78)

-Із Щитиня – найвіддаленішого села  на південному заході району до районного центра 52 км, а із Свалович, яке розміщене на сході району, до Любешова, – 24 км. На скільки кілометрів більше їдуть  до районного центру щитинці, ніж сваловичани? (28 км)

- Пара білої синиці, яка має єдине місце гніздування в парку Припять – Стохід, оберігає за сезон 40 дерев. Скільки дерев збереже від шкідників дві пари таких синиць?(80)

- Розмах крил  червонокнижного птаха орлана білохвоста становить 2м 50см, а  в чорного лелеки – 1м 50см. На скільки більший розмах крил в орлана білохвоста, ніж в лелеки чорного? (1м)

- З берези низької з лікувальною метою назбирали 2 кг бруньок, а листя в  3 рази більше? Скільки разом назбирали лікарської сировини з берези низької?(8кг)

            4.  Перевірка

( Один учень працює біля дошки, роботи трьох учнів перевіряє вчитель, а у  всіх інших - взаємоперевірка.)

(Оцінювання)

ІY. Повідомлення теми та мети  уроку

  • Сьогодні на уроці ви познайомитесь  з правилами дії множення, продовжите розвязувати задачі та вирази. А заодно, будемо більше знайомитися із Любешівщиною.

Y. Робота над темою уроку

 -Що ви знаєте про своє село?(Назва села походить від слова «щит», який утворює річка  Турія, що впадає у Прип’ять. У селі народився і виріс Герой України Андрій Трохимович Ковальчук.)

 -Відправляємось у подорож від нашого села Щитинь до сусіднього Мала Глуша.

 -Що ви знаєте про це село?(Назва походить від болотистої місцевості - глуші. Тут протікає річка Сліпа Турія, яка бере початок у нашому болоті і нікуди не впадає.)

1. Підготовча робота (с.49, завдання 347)

 - Поясніть, що показує кожний множник.

 - З якою дією повязана дія множення? (Із дією додавання)

 - Замініть множення додаванням.

 - Обчисліть кожну рівність.

(Оцінювання)

2. Пояснення нового матеріалу(с. 49,завдання 348)

 -Продовжуємо подорож до села Велика Глуша. Про походження назви села ви вже самі здогадуєтесь. А ще тут протікає дуже давня річка Кобилиця.

- Замініть дію множення дією додавання. Знайдіть результат.

     1 ·  4 = 1 +  1 + 1 + 1 = 4

  1. · 6 = 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 6

 Висновок. При множенні на 1 отримали в добутку те число, на яке множили. 1 ·  а = а

  1. · 5 = 0 + 0 + 0 + 0 + 0 = 0
  1. · 7 = 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 = 0

Висновок. При множенні числа 0 на будь-яке число отримуємо 0.

  1. · а = 0
  • На що вказує перший множник?(Яке число будемо додавати.)
  • На що вказує другий множник? (Скільки разів будемо додавати другий множник.)

3. Математична естафета

 -Пливемо на човнах по річці Припять. (Кожна група отримує аркуш з прикладами і по черзі їх розвязують, передаючи наступному. Останній учень робить перевірку – на зворотньому боці написані відповіді:  9    0    9   0

                                                                                                        10   3   9    0

1 ·  9            0 · 3         1  · (6 + 3)          0 · (7 + 2)

1 + 9          0 + 3           1 ·  6 + 3            0  · 7 + 2

- Яка дія виконується першою – та, що в дужках чи множення? (Дія в дужках.)

(Оцінювання.)

  1. Тренувальна вправа(с. 49, завдання 349)

-Попереду село Погулянка, в якому живуть люди, які любили не тільки працювати, але й весело погуляти.

- Чи можна замінити додаванням добутки 5 · 1 і 6 · 0?

- За якими правилами виконують множення на 1 і 0? (Добутки 5 · 1 та 6 · 0 не можна замінити додаванням однакових доданків.)

 При множенні на 1 та 0 застосовують такі правила:

                а  ·  1  = а               а  · 0 = 0

Руханка  «Я знаю 5  сіл (річок,  озер, рослин, тварин)»

Діти стають в коло. В центрі – ведучий, який каже, показуючи вказівним пальцем(починаючи із себе) на дітей: « Я знаю 5 сіл нашого району: Щитинь, Мала Глуша, Велика Глуша, Погулянка, Бірки , Щитинь, Мала Глуша…»Коли вже всі отримали свою назву села, тоді він промовляє, наприклад, «Бірки», і учні, які мають таку назву, міняються місцями. Ведучий старається зайняти чиєсь місце. Хто залишився, той стає ведучим, називаючи 5 річок.

 -Поки ви відпочивали, то й не помітили, як наблизились до села Бірки. Що ви знаєте про це село нашого району?(Це село, в якому найбільше в Україні  матерів-героїнь, що народили і виховали більше 10 дітей.)

 

YІ. Розвиток математичних знань

  1. Тренувальна вправа (с. 49, завдання 350) – робота біля дошки з коментуванням.
  • Перевірте виконання переставного і сполучного законів при множенні на 1 і на 0 за правилами.(Оцінювання)
  • За роботою швидко час іде. По трасі ми наближаємось до села Вязівне.

А за ним і районний центр – селище міського типу Любешів. Що ви можете сказати про нього?(Тут розміщені головні установи: райдержадміністрація, поліклініка, лікарня, біржа  працевлаштування, професійний коледж, редакція «Нового життя», поліція )

  1. Робота над задачею з буквеними даними(с. 50, завдання 352)
  • Прочитайте умову задачі.
  • Чим цікава ця задача? (Вона містить буквені дані.)
  • Скільки винограду в першому кошику?(а кг)
  • Що відомо про другий кошик?
  • Як дізнатися, скільки винограду в другому кошику?(а : 2)
  • Щоб дізнатися, скільки винограду в обох кошиках, потрібно…(а + а : 2)
  • У скільки ящиків розклали ввесь виноград?
  • Як дізнатися, скільки кілограмів винограду в одному ящику? ((а +а : 2) : 4)

Відповідь: (а + а : 2) : 4

  • Зовсім недалеко від Любешова розміщене село Лобна. В роки Другої світової війни тут базувалося Чернігівсько-Волинське партизанське з’єднання під керівництвом  О.Федорова. Зараз на тому місці створений музей, в якому збереглися землянки, де проживали солдати, особисті  їхні речі, зброя.
  1. Робота в групах над нерівностями (с. 50, завдання 351)

 (Оцінювання)

  • Багато є  сіл у нашому районі із своєю історією. В селі Залізниця народився і виріс Іван Пасевич, який віддав своє життя в  2014 році на сході нашої держави, оберігаючи мир і спокій   свого народу. Тепер ліцей носить його ім’я. 
  1. Самостійна робота (с. 50, завдання 353)
  • Задачу розвяжіть за допомогою виразу.
  • 63 : (35 : 5) = 9 (кг)

-   Судче також сколихнула в 2016 році звістка про те, що в  в зоні АТО загинув 23-річний Іван Хрупчик. Біля школи посадили сад, який назвали Іванковим.

  1. Творча робота над задачею
  • Складіть подібну задачу за схемою, поданою у підручнику(с. 50) відповідно до назв своїх груп. (Оцінювання)
  • Дуже цікаве село в нашому районі  Сваловичі, яке стало відоме на весь світ своєю самобутністю, тому що тут, ніби зупинився час. Тут ще й досі стоять хати і хліви, покриті очеретом.  В 2016 році тут  відбувалися зйомки чесько-українського фільму «Пофарбоване пташеня», який буде транслюватися в цьому році. Саме  така старовинність і послужила декораціями для голлівудського фільму, а прості люди з навколишніх сіл стали акторами.
  1.  Завдання з логічним навантаженням (с. 50, завдання 354)

4 · 7 + 8 = 36

4 · 9 = 36

 У мами 36 цукерок. Вона роздасть їх 4 дітям.

          -Недалеко від Свалович є мальовниче село Хоцунь, яке розміщене між річкою Прип’ять і озером Любязь. В цьому селі я кожного ранку топтала стежку до школи, село, в якому пролетіло моє дитинство і юність.

YІІ. Підсумок уроку

1. Технологія «Мікрофон»

- Що отримаємо в добутку при множенні на 1?

- Що отримаємо при множенні будь-якого числа на 0?1

- Що нового ви дізнались про свій район?

Історія нашого району дуже цікава і багата, як і сама природа, тому за один урок ми просто не в змозі  про неї дізнатись. Я обіцяю, що будемо ще не раз подорожувати  і дізнаватися все нові й нові факти про  свій рідний край.

Діти, на емблемах, які ви отримували на протязі всього уроку, зображені рослини і тварини, які занесені до Червоної книги України і є в парку «Припять-Стохід». Запам’ятайте їх і бережіть, щоб ще і майбутні покоління могли милуватися такою красою. 

- Яка команда найбільше отримала за урок емблем?

Самі активні учні порахуйте, будь ласка, свої емблеми.

Отже, перемогла команда…

Найкращий математик і знавець природи рідного краю…

YІІІ. Домашнє завдання

 С. 50, завдання 355, 356.  

 

 

 

docx
Додано
10 січня 2019
Переглядів
630
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку