Метою даного уроку є ознайомити учнів зі сполучним законом дії множення, закріплювати вміння розв'язувати задачі, рівняння, вдосконалювати обчислювальні навички; - розвивати мислення, математичне мовлення, увагу, старанність та активність у роботі;
-виховувати інтерес до предмета, почуття любові до природи, насолоди, від краси рідного краю.
Урок – мандрівка до царства Природи
Тема. Сполучний закон множення. Розвязування задачі двома способами. Розв’язування рівнянь.
Мета. Ознайомити учнів зі сполучним законом дії множення, закріплювати вміння розв’язувати задачі, рівняння, вдосконалювати обчислювальні навички; - розвивати мислення, математичне мовлення, увагу, старанність та активність у роботі;
-виховувати інтерес до предмета, почуття любові до природи, насолоди, від краси рідного краю.
Обладнання: дерева самооцінювання, підручник Математика, М.В. Богдановича, Г.П. Лишенка, К.: «Генеза», 2013, с 47-48.
Хід уроку
І. Організація класу
В царство сьогодні рушаймо
І всі завдання подолаймо.
Лиш працьовиті туди попадуть
І швидко стежину знайдуть.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Гра «Дешифрувальник»
-Чи здогадались, що це за царство? Ні? Ось і перша перешкода, подолати її, тобто відгадати назву царства вам допоможе «мобільний телефон». Пограємо в гру «Дешифрувальник»
Літери у нашому мобільному телефоні розташовані під цифрами на кнопках. Кожній цифрі відповідає кілька літер. Щоб відгадати зашифроване слово, треба вибрати тільки одну літеру. Отже. Будьте уважними, номер: 6737621
1 2 3
а б в г д е є ж з и
4 5 6
і ї й к л м н о п
7 8 9
р с т у ф х ц ч ш щ
0
ь ю я
(Відповідь: - природа.)
Багата волинська земля на ліси, луки, річки. Захоплює дух своїм ароматом соснові і ялинові ліси, милує око різнотрав’я на луках, де чути музику сюрчання коників і спів пташок. Хлюпоче хвилями і дихає прохолодою річка. І скрізь вирує своє життя: багате і неповторне.
Ми сьогодні працюватимо в трьох великих групах: Ліс, Лука і Річка. Пригадаймо правила роботи в групах:
Обираємо командирів групи.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
(Оцінювання)
3. Робота в парах.
Один учень записує на дошці, а всі інші перевіряють диктанти в сусіда по парті.
(Оцінювання)
4.Усний рахунок . Гра «Ланцюжки» (№338)
-В природі існують ланцюги живлення, які починаються з ролин. А ми зараз попрацюємо з математичними ланцюжками.
(Оцінювання)
ІY. Повідомлення теми уроку і мети уроку
З кожним роком навчання ми все більше дізнаємось нового. З уроків природознавства ми знаємо природні угрупування, які є в нашій місцевості: ліс, луки, прісні водойми, зокрема сюди входить і річка. Так і в математиці ми йдемо все вперед і дізнаємось все більше і більше.
Сьогодні на уроці ви познайомитеся ще з одним законом дії ·множення, продовжите розв’язувати задачі та рівняння.
Y. Робота над новим матеріалом
1. Робота над задачею (с.48, завдання 339)
У двох чотириповерхових будинках на кожному поверсі по 3 двокімнатні квартири. Скільки всього двокімнатних квартир у цих будинках?
Поясніть розв’язання та рівність.
Задачу можна розв’язати двома способами.
1-ий спосіб: (3 · 4) · 2 = 24 (кв.)
2-ий спосіб: 3 · ( 4 · 2) = 24 (кв.)
(3 · 4) · 2 = 3 · (4 · 2)
Висновок:
для будь-яких чисел а, в, с правильна рівність
(а · в) · с = а · (в · с), або сполучний закон множення: щоб добуток двох чисел помножити на третє число, можна перше число помножити на добуток другого і третього чисел.
2.Первинне закріплення (с. 48, завдання 340)
Учні самостійно виконують завдання. Потім, використовуючи правило піднятої руки, презентують роботу.
(Оцінювання)
Множити числа можна в будь-якому порядку. Результат множення не залежить від порядку запису множників.
Аналіз умови задачі. Складання короткої умови задачі.
Було – 50 кг цукру
Насипали - ? по 3 кг цукру
Залишилось – 23 кг цукру
-Чи можемо зразу дати відповідь на питання задачі? Чому?
- Як дізнатися. Скільки цукру насипали?
- Яку дію треба виконати, щоб відповісти на головне питання задачі?
- Запишіть розв’язання в зошити.
Група Ліс складає вираз, а дві інші розв’язують задачу по діях.
(50 – 23) : 3 = 9 (п.)
Відповідь: у 9 пакетів насипали цукор.
(Оцінювання)
Складіть задачу, подібну до попередньої, за виразом: (25 - 13) : 2
Кожна група складає умову задачі на тему відповідно до своєї назви.
(Оцінювання)
Фізкультхвилинка
Йдіть, мої любі,
Під ноги дивіться,
Травам і квітам
Ніжно всміхніться.
Несіть їм ласку
У кожній долоньці
Разом з промінцями
Веселого сонця.
Нехай же мандрівка
Вам казкою стане
Про неї розкажете
Татові й мамі.
YІ. Розвиток математичних знань
Аналіз умови задачі.
Складання короткої умови.
Принесли – 48 брусків
Використали – 4 коробки по 6 брусків
Залишилось - ?
Відповідь: залишилось 24 бруски пластиліну.
Кожна група розв’язує по два рівняння самостійно і презентує свою роботу.
(Оцінювання)
Учні фронтально працюють, пояснюючи хід виконання завдання.
100 - … = 15 8 + 8 + 8 < 8 · …
… – 40 = 97 5 6 > 5 · ….
... - 9 = 90 7 + 7 + 7 < 7 · …
(Оцінювання)
Розгляньте малюнки.
Знайдіть довжину відрізка СD.
ОВ = ОС = 3см
АО – АD = ОD = 7 – 5 = 2(см)
ОВ – ОD =ОD = 3 – 2 = 1 (cм)
YІІ. Підсумок уроку
Пам’ятайте, любі діти,
Щоб сади у нас цвіли,
Щоб літали журавлі,
Щоб пташки у нас співали
І дерева підростали,
Щоб Земля була у квітах,
Бережіть природу, діти!
А тепер, подивимось на якому дереві найбільше сніжинок. Йому не страшна зима, бо снігова шубка буде зігрівати його в будь-які морози.
(Називаю групу-переможця і найактивніших учнів.)
YІІІ. Домашнє завдання (завдання 345, 346)