Урок-мандрівка в цапство Природи

Про матеріал

Метою даного уроку є ознайомити учнів зі сполучним законом дії множення, закріплювати вміння розв'язувати задачі, рівняння, вдосконалювати обчислювальні навички; - розвивати мислення, математичне мовлення, увагу, старанність та активність у роботі;

-виховувати інтерес до предмета, почуття любові до природи, насолоди, від краси рідного краю.

Перегляд файлу

                     Урок – мандрівка до царства Природи

Тема. Сполучний закон множення. Розвязування задачі двома способами. Розвязування рівнянь.

Мета. Ознайомити учнів зі сполучним законом дії множення, закріплювати вміння розв’язувати задачі, рівняння, вдосконалювати обчислювальні навички;  - розвивати мислення, математичне мовлення,  увагу, старанність та активність у роботі;

 -виховувати інтерес до предмета, почуття любові до природи, насолоди, від краси рідного краю. 

Обладнання: дерева самооцінювання, підручник Математика, М.В. Богдановича, Г.П. Лишенка, К.: «Генеза», 2013, с 47-48.

                                     Хід уроку

І. Організація класу

В царство сьогодні рушаймо

І всі завдання подолаймо.

Лиш працьовиті туди попадуть

І швидко стежину   знайдуть.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Гра «Дешифрувальник»

 -Чи здогадались, що це за царство? Ні? Ось і перша перешкода, подолати її, тобто відгадати назву царства вам допоможе «мобільний телефон».  Пограємо в гру «Дешифрувальник»

Літери у нашому мобільному телефоні  розташовані під цифрами на кнопках. Кожній цифрі відповідає кілька літер. Щоб відгадати зашифроване слово, треба вибрати тільки одну літеру. Отже. Будьте уважними, номер: 6737621

                1                   2                 3 

             а б в              г д е        є ж з и

                 4                  5                 6

                і ї й              к л м          н о п

                 7                  8                9

             р с т              у ф  х          ц ч ш щ

                                     0

                                   ь ю я

(Відповідь: - природа.)

  • Молодці! Ви здолали перешкоду. Це царство – Природа.

Багата волинська земля на  ліси, луки, річки. Захоплює дух своїм ароматом соснові і ялинові ліси, милує око  різнотрав’я на луках, де чути музику сюрчання коників і спів пташок. Хлюпоче хвилями і дихає прохолодою річка. І скрізь вирує своє життя: багате і неповторне.

Ми сьогодні працюватимо  в трьох великих групах: Ліс, Лука і Річка. Пригадаймо правила роботи в групах:

  1. уважно читати завдання;
  2. працювати так, щоб не заважати іншим;
  3. вислуховувати думки кожного члена групи;
  4. вкладатися у визначений час;
  5. презентувати відповідь може один  із членів групи;
  6. дотримуватися «правила піднятої руки»;
  7.  бути ввічливим і стриманим;
  • Оцінюватимете  свої знання самі  за допомогою цих сніжинок, які вішатиме командир групи на ці дерева самооцінювання. За найкращу, найповнішу відповідь дозволено вішати три сніжинки, за недостатню відповідь- дві, а за неповну – тільки одну. Оцінювати прошу обєктивно і тільки тоді, коли я скажу слово  «оцінювання».

Обираємо командирів групи.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання(група Ліс пояснює розв’язування задачі №337, групи Лука і Річка – по 3 вирази №336.)

               (Оцінювання)

  1. Математичний диктант
  • Одне дерево освіжує повітря як 9 кондиціонерів. Скільки дерев замінять 72 кондиціонери? (8)
  • 20 кг зібраної макулатури зберігає від вирубування одного дерева. Скільки потрібно зібрати макулатури, щоб зберегти 3 дерева?(60)
  • Кинута на землю шкірка від банана розкладається близько двох років. Кинутий недопалок сигарети розкладається на 2 роки довше. Пластиковий пакет розкладається на 8 років довше, ніж недопалок. Скільки років потрібно для того, щоб розклався пакет? (12)
  • У лісі росло 57 ялинок. Перед Новим роком зрубали 21 ялинку, а навесні посадили 63. Скільки стало ялинок у лісі? (99)
  • Жук-плавунець за добу знищує 80 личинок комарів, а личинка бабки – 40 таких личинок. У скільки разів більше зїдає комарів  жук-плавунець, ніж личинка бабки? (40)
  • Сова за добу зїдає 5 мишей. За який час сова з’їсть 40 мишей?
  • Синиця виводить пташенят двічі на рік. Один виводок становить 12 пташенят. Скільки пташенят виведе синиця за рік? (24)
  • Довжина дзьоба у лелеки 19см, а в чаплі – на 6см менший. Який завдовжки дзьоб у чаплі? (13)
  • Лебідь живе 25 років, а чайка – 14. На скільки років менше живе чайка з лебедя?(11)
  • У Волинській області налічується 11 озер і 5 річок. На скільки більше озер, ніж річок є на Волині? (6)

   3. Робота в парах.

      Один учень записує на дошці, а всі інші перевіряють диктанти в сусіда по парті.

                   (Оцінювання)

         4.Усний рахунок . Гра «Ланцюжки» (№338)

   -В природі існують ланцюги живлення, які починаються з ролин. А ми зараз попрацюємо з математичними ланцюжками.

                              (Оцінювання)

ІY. Повідомлення теми уроку і мети уроку

З кожним роком навчання ми все більше дізнаємось нового. З уроків природознавства ми знаємо природні угрупування, які  є  в нашій місцевості: ліс, луки, прісні водойми, зокрема сюди входить і річка. Так і в математиці ми йдемо  все вперед і дізнаємось все більше і більше.

  • З яким законом множення ми познайомились на попередньому уроці? (Переставним.)

Сьогодні на уроці ви познайомитеся ще з одним законом дії ·множення, продовжите розвязувати задачі та рівняння.

Y. Робота над новим  матеріалом

1. Робота над задачею (с.48, завдання 339)

У двох чотириповерхових будинках на кожному поверсі по 3 двокімнатні квартири. Скільки всього двокімнатних квартир у цих будинках?

Поясніть розвязання та рівність.

Задачу можна розвязати двома способами.

1-ий спосіб: (3  · 4) · 2 = 24 (кв.)

2-ий спосіб:  3 · ( 4 ·  2) = 24 (кв.)

                       (3  · 4) · 2 =  3 ·  (4 ·  2)

Висновок:

для будь-яких чисел а, в, с правильна рівність

 (а · в) · с = а · (в ·  с), або сполучний закон множення: щоб добуток  двох чисел помножити на третє число, можна перше число помножити на добуток другого і третього чисел.

      2.Первинне закріплення (с. 48, завдання 340)

  • Поставте у виразах дужки по-різному.
  • Обчисліть їх значення.

 Учні самостійно виконують завдання. Потім, використовуючи правило піднятої руки, презентують роботу.

                    (Оцінювання)

  1. Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 48)

Множити числа можна в будь-якому порядку. Результат множення не залежить від порядку запису множників.

  1. Робота над задачею (с. 48, завдання 342)

Аналіз умови задачі. Складання короткої умови задачі.

                       Було – 50 кг цукру

                       Насипали - ? по 3 кг цукру

                       Залишилось – 23 кг цукру

-Чи можемо зразу дати відповідь на питання задачі? Чому?

- Як дізнатися. Скільки цукру насипали?

 - Яку дію треба виконати, щоб відповісти на головне питання задачі?

 - Запишіть розвязання в зошити.

Група Ліс складає вираз, а дві інші розвязують задачу по діях.

  1. 50 – 23  = 27 (кг) – насипали
  2. 27 : 3 = 9 (п.)

(50 – 23) : 3 = 9 (п.)

Відповідь: у 9 пакетів насипали цукор.

    (Оцінювання)

  1. Творча робота над задачею

        Складіть задачу, подібну до попередньої, за виразом: (25 - 13) : 2

Кожна група складає умову задачі на тему відповідно до своєї назви.

                                (Оцінювання)

Фізкультхвилинка

Йдіть, мої любі,

Під ноги дивіться,

Травам і квітам

Ніжно всміхніться.

Несіть їм ласку

У кожній долоньці

Разом з промінцями

Веселого сонця.

Нехай же мандрівка

Вам казкою стане

Про неї розкажете

Татові й мамі.

YІ. Розвиток математичних знань

  1. Робота над задачею (с. 48, завдання 343)

Аналіз умови задачі.

Складання короткої умови.

Принесли – 48 брусків

Використали – 4 коробки по 6 брусків

Залишилось - ?

 Відповідь: залишилось 24 бруски пластиліну.

  1. Розвязування рівнянь (с. 48, завдання 341)

Кожна група розвязує по два рівняння  самостійно і презентує свою роботу.

             (Оцінювання)

  1.  Гра « Число загубилось»

Учні фронтально працюють, пояснюючи хід виконання завдання.

100 - … = 15               8 + 8 + 8 < 8 · 

 … – 40 = 97               5  6 >  5 ·  ….

  ...   -  9 = 90         7 + 7 + 7 < 7 · …

                    (Оцінювання)

  1. Робота з геометричним матеріалом (с. 48 -49)

Розгляньте малюнки.

Знайдіть довжину відрізка СD.

ОВ = ОС = 3см

АО – АD = ОD = 7 – 5 = 2(см)

ОВ – ОD =ОD = 3 – 2 = 1 (cм)

YІІ. Підсумок уроку

  • Що повторили на уроці?
  • Яке завдання здалося вам найскладнішим?

Памятайте, любі діти,

Щоб сади у нас цвіли,

Щоб літали журавлі,

Щоб  пташки у нас співали

І дерева підростали,

Щоб Земля була у квітах,

Бережіть природу, діти!

А тепер, подивимось на  якому  дереві найбільше сніжинок. Йому не страшна зима, бо снігова шубка буде зігрівати його   в будь-які морози.

(Називаю групу-переможця і найактивніших учнів.)

YІІІ. Домашнє завдання (завдання 345, 346)

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 січня 2019
Переглядів
536
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку