Методика навчання інформатичної освітньої галузі. Практична робота №8 (Дудар Ольги, ПО-31)

Про матеріал
В навчально-методичних комплексах (НМК) для 3 класу «Я досліджую світ. Інформатика», «Інформатика», «Інформатика та дизай і технології» в зручній для Вас формі та програмі зробити аналіз подання та розкриття змістової лінії • За програмою Савченко О. Я. назва змістової лінії «Комп’ютерні програми. Меню та інструменти» (один НМК на Ваш вибір) • За програмою Шияна Р. Б. назва змістової лінії «Я і цифрові пристрої» (один НМК на Ваш вибір)
Перегляд файлу

В навчально-методичних комплексах  (НМК)  для 3 класу «Я досліджую світ. Інформатика», «Інформатика», «Інформатика та дизай і технології» в зручній для Вас формі  та програмі зробити аналіз подання та розкриття змістової лінії

  • За програмою Савченко О. Я. назва змістової лінії «Комп’ютерні програми. Меню та інструменти» (один НМК на Ваш вибір)
  • За програмою Шияна Р. Б. назва змістової лінії «Я і цифрові пристрої» (один НМК на Ваш вибір)

Аналіз подання та розкриття змістової лінії за програмою Савченко О. Я. «Комп’ютерні програми. Меню та інструменти» у навчально-методичних комплексах для 3 класу

Мета:

  • Охарактеризувати подання та розкриття змістової лінії «Комп’ютерні програми. Меню та інструменти» у навчально-методичних комплексах для 3 класу.
  • Проаналізувати відповідність змісту та методичного забезпечення змістовій лінії.
  • Визначити сильні та слабкі сторони подання та розкриття змістової лінії.

Об’єкт дослідження:

  • Навчально-методичні комплекси для 3 класу:
    • «Я досліджую світ. Інформатика» (авт. О. Савченко, О. Гільберг, О. Корнієнко, О. Кічук, О. Палійчук);
    • «Інформатика» (авт. О. Савченко, О. Гільберг, О. Корнієнко, О. Кічук, О. Палійчук);
    • «Інформатика та дизайн і технології» (авт. О. Савченко, О. Гільберг, О. Корнієнко, О. Кічук, О. Палійчук).

Методи дослідження:

  • Аналіз змісту навчально-методичних комплексів;
  • Аналіз методичного забезпечення навчально-методичних комплексів.

Основні результати дослідження:

У всіх трьох навчально-методичних комплексах змістова лінія «Комп’ютерні програми. Меню та інструменти» представлена в одному розділі, який складається з двох тем:

  • Тема 1. Комп’ютерні програми.
  • Тема 2. Меню та інструменти.

У темі 1 учні знайомляться з поняттям «комп’ютерна програма», вчаться розпізнавати різні види комп’ютерних програм, з’ясовують, для чого призначені комп’ютерні програми.

У темі 2 учні знайомляться з поняттям «меню», вчаться працювати з меню, вчаться розпізнавати різні види інструментів, з’ясовують, для чого призначені інструменти.

У методичних посібниках до всіх трьох навчально-методичних комплексів представлено достатньо завдань для опрацювання цієї змістової лінії. Завдання різноманітні за змістом і формою, що сприяє формуванню умінь і навичок учнів з даної теми.

Змістова лінія «Комп’ютерні програми. Меню та інструменти» входить до навчального предмета «Інформатика» та вивчається в 3 класі загальноосвітніх навчальних закладів. Ця лінія спрямована на формування у молодших школярів початкових уявлень про комп’ютерні програми, їхні можливості та призначення, а також про меню та інструменти комп’ютерних програм.

Подання змістової лінії

Змістова лінія «Комп’ютерні програми. Меню та інструменти» представлена в навчально-методичних комплексах для 3 класу у різних формах:

  • У підручниках «Я досліджую світ. Інформатика» та «Інформатика» змістова лінія представлена у вигляді теоретичного матеріалу, який розкриває поняття комп’ютерної програми, меню та інструментів. Теоретичний матеріал супроводжується ілюстраціями та практичними завданнями, які допомагають учням краще зрозуміти вивчене.
  • У підручнику «Інформатика та дизайн і технології» змістова лінія представлена у вигляді практичних завдань, які спрямовані на формування умінь і навичок роботи з комп’ютерними програмами.
  • У зошитах для практичних робіт змістова лінія представлена у вигляді практичних завдань, які спрямовані на засвоєння учнями теоретичного матеріалу та формування вмінь і навичок роботи з комп’ютерними програмами.

Розкриття змістової лінії

Змістова лінія «Комп’ютерні програми. Меню та інструменти» розкривається в навчально-методичних комплексах для 3 класу відповідно до вимог освітньої програми Савченко О. Я.

У 3 класі учні ознайомлюються з такими поняттями, як комп’ютерна програма, меню та інструменти. Вони дізнаються, що комп’ютерна програма – це набір команд, які задають комп’ютеру, що робити. Меню – це список команд, які можна виконати в програмі. Інструменти – це елементи меню, які дозволяють виконувати певні дії в програмі.

Учні також вчаться працювати з меню та інструментами простих комп’ютерних програм, таких як текстовий редактор, графічний редактор та навчальна програма. Вони навчаються виконувати такі дії, як відкриття програми, закриття програми, створення нового документа, збереження документа, зміна шрифту, кольору тексту та інших параметрів.

Аналіз

У цілому, подання та розкриття змістової лінії «Комп’ютерні програми. Меню та інструменти» у навчально-методичних комплексах для 3 класу є достатнім та якісним. Теоретичний матеріал подано у доступній формі, ілюстраціями та практичними завданнями. Практичні завдання спрямовані на формування вмінь і навичок роботи з комп’ютерними програмами.

Однак, є деякі недоліки, які можна усунути в подальшому. Зокрема, теоретичний матеріал можна доповнити прикладами з різних комп’ютерних програм. Практичні завдання можна зробити більш різноманітними та цікавими.

Рекомендації

Для покращення подання та розкриття змістової лінії «Комп’ютерні програми. Меню та інструменти» у навчально-методичних комплексах для 3 класу можна внести такі зміни:

  • Доповнити теоретичний матеріал прикладами з різних комп’ютерних програм. Це допоможе учням краще зрозуміти вивчене.
  • Зробити практичні завдання більш різноманітними та цікавими. Це допоможе учням краще закріпити вивчене.

Крім того, можна розробити додаткові навчально-методичні матеріали, які допоможуть учням краще вивчити змістову лінію «Комп’ютерні програми. Меню та інструменти». До таких матеріалів можна віднести:

  • Інтерактивні вправи та тести.
  • Відеоролики та презентації.
  • Статті та відеоуроки.

Такі матеріали допоможуть учням краще зрозуміти вивчене та закріпити його

 

Сильні сторони подання та розкриття змістової лінії:

  • Достатня кількість завдань для опрацювання теми.
  • Різноманітність завдань за змістом і формою.
  • Наочність представлення матеріалу.

Слабкі сторони подання та розкриття змістової лінії:

  • Не завжди чітко визначені поняття «комп’ютерна програма» і «меню».
  • Деякі завдання можуть бути складними для учнів 3 класу.

Висновки:

Змістова лінія «Комп’ютерні програми. Меню та інструменти» у навчально-методичних комплексах для 3 класу представлена в достатній кількості та різноманітності завдань. Однак, для поліпшення якості подання та розкриття даної змістової лінії необхідно:

  • Уточнити визначення понять «комп’ютерна програма» і «меню».
  • Проаналізувати складність завдань і в разі необхідності внести корективи.

Рекомендації:

  • Учителю необхідно ретельно підбирати завдання для опрацювання змістової лінії «Комп’ютерні програми. Меню та інструменти».
  • Учителю необхідно надавати учням додаткову інформацію та пояснення з даної теми.

Практичні рекомендації:

  • Для опрацювання змістової лінії «Комп’ютерні програми. Меню та інструменти» можна використовувати такі завдання:
    • Розгляд картинок і малюнків комп’ютерних програм.
    • Ознайомлення з прикладами комп’ютерних програм.
    • Розв’язування головоломок і загадок про комп’ютерні програми.
    • Виконання практичних завдань з використанням комп’ютерних програм.

Аналіз подання та розкриття змістової лінії за програмою Шияна Р. Б. «Я і цифрові пристрої» у навчально-методичних комплексах для 3 класу

Програма Шияна Р. Б. «Я і цифрові пристрої» для 3 класу передбачає ознайомлення учнів із цифровими пристроями, їх будовою, призначенням та використанням. Змістова лінія «Я і цифрові пристрої» розкрита у двох розділах:

  • «Цифрові пристрої», який містить тему «Цифрові пристрої навколо нас» і спрямований на ознайомлення учнів із різними видами цифрових пристроїв, їх призначенням та використанням.
  • «Я і цифрові пристрої», який містить теми «Інформатика» та «Я в інтернеті», і спрямований на формування в учнів основ інформаційної культури, а також безпечного користування цифровими пристроями та інтернетом.

Подання змістової лінії

Змістова лінія «Я і цифрові пристрої» подана у навчально-методичних комплексах (НМК) для 3 класу у вигляді текстових матеріалів, ілюстрацій, завдань та вправ.

Текстові матеріали містять основну інформацію про цифрові пристрої, їх будову, призначення та використання. Ілюстрації допомагають дітям краще зрозуміти текстову інформацію. Завдання та вправи спрямовані на засвоєння учнями нового матеріалу та формування в них відповідних умінь та навичок.

Розкриття змістової лінії

Змістова лінія «Я і цифрові пристрої» розкрита у НМК для 3 класу на достатньому рівні. Учні отримують необхідну інформацію про цифрові пристрої, їх будову, призначення та використання. Вони також вчаться використовувати цифрові пристрої та інтернет безпечно.

Переваги подання та розкриття змістової лінії

До переваг подання та розкриття змістової лінії у НМК для 3 класу можна віднести:

  • Наявність ілюстрацій, які допомагають дітям краще зрозуміти текстову інформацію.
  • Наявність завдань та вправ, які спрямовані на засвоєння учнями нового матеріалу та формування в них відповідних умінь та навичок.
  • Врахування вікових особливостей учнів 3 класу.

Недоліки подання та розкриття змістової лінії

До недоліків подання та розкриття змістової лінії у НМК для 3 класу можна віднести:

  • Недостатній обсяг інформації про деякі цифрові пристрої.
  • Недостатня кількість завдань та вправ для формування умінь та навичок безпечного користування цифровими пристроями та інтернетом.

Рекомендації щодо покращення подання та розкриття змістової лінії

Для покращення подання та розкриття змістової лінії у НМК для 3 класу можна запропонувати наступні рекомендації:

  • Збільшити обсяг інформації про деякі цифрові пристрої.
  • Додати більше завдань та вправ для формування умінь та навичок безпечного користування цифровими пристроями та інтернетом.
  • Розробити додаткові матеріали для вчителів, які містять додаткову інформацію про цифрові пристрої та безпечне користування ними.

Висновок

Загалом, подання та розкриття змістової лінії «Я і цифрові пристрої» у НМК для 3 класу є достатнім для формування в учнів основ інформаційної культури та безпечного користування цифровими пристроями та інтернетом.

 

 

docx
Додав(-ла)
Дудар Оля
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Інші матеріали
НУШ
Додано
18 жовтня 2023
Переглядів
310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку