Методика навчання інформатичної освітньої галузі. Практична робота №9 (Дудар Ольги, ПО-31)

Про матеріал
В навчально-методичних комплексах (НМК) для 3 класу «Я досліджую світ. Інформатика», «Інформатика», «Інформатика та дизай і технології» в зручній для Вас формі та програмі зробити аналіз подання та розкриття змістової лінії • За програмою Савченко О. Я. назва змістової лінії «Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією» (один НМК на Ваш вибір) • За програмою Шияна Р. Б. назва змістової лінії «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві» (один НМК на Ваш вибір)
Перегляд файлу

В навчально-методичних комплексах  (НМК) для 3 класу «Я досліджую світ. Інформатика», «Інформатика», «Інформатика та дизай і технології» в зручній для Вас формі  та програмі зробити аналіз подання та розкриття змістової лінії

  • За програмою Савченко О. Я. назва змістової лінії «Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією» (один НМК на Ваш вибір)
  • За програмою Шияна Р. Б. назва змістової лінії «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві» (один НМК на Ваш вибір)

Аналіз подання та розкриття змістової лінії за програмою Савченко О. Я.  «Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією» у навчально-методичних комплексах для 3 класу.

Змістова лінія

«Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією»

Мета

  • Ознайомити учнів із комп’ютерними пристроями, які використовуються для здійснення дій із інформацією.
  • Розвивати вміння визначати призначення комп’ютерних пристроїв та їхні можливості.
  • Виховувати інтерес до інформаційних технологій.

Подання

У навчально-методичних комплексах для 3 класу змістова лінія «Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією» розкривається в кількох розділах.

У розділі «Комп’ютер» учні дізнаються про призначення комп’ютера, його основні складові та можливості. У цьому розділі також розглядається робота з текстовим процесором.

У розділі «Інші комп’ютерні пристрої» учні знайомляться з іншими комп’ютерними пристроями, такими як миша, клавіатура, монітор, принтер, сканер, веб-камера. У цьому розділі також розглядається робота з графічним редактором.

Розкриття

У навчальних матеріалах змістової лінії «Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією» розкривається за допомогою різних методів і прийомів навчання, таких як:

  • Розповідь учителя.
  • Розгляд ілюстрацій.
  • Виконання практичних завдань.
  • Ігри та вправи.

Оцінка

Для оцінки засвоєння змісту змістової лінії «Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією» у навчальних матеріалах передбачені такі завдання:

  • Відповіді на запитання.
  • Виконання практичних завдань.
  • Виконання тестових завдань.

Аналіз

У цілому подання та розкриття змістової лінії «Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією» у навчально-методичних комплексах для 3 класу є достатнім і якісним.

Плюси

  • Розкриття змістової лінії здійснюється за допомогою різних методів і прийомів навчання, що забезпечує її ефективне засвоєння учнями.
  • У навчальних матеріалах передбачені завдання різного рівня складності, що дозволяє оцінити рівень засвоєння змісту лінії кожним учнем.

Мінуси

  • В окремих навчальних матеріалах зустрічаються неточності та помилки.
  • Деяким учням може бути складно зрозуміти деякі терміни та поняття, що використовуються у навчальних матеріалах.

Рекомендації

  • Для підвищення якості подання та розкриття змістової лінії «Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією» у навчальних матеріалах необхідно усунути виявлені неточності та помилки.
  • Для полегшення розуміння деяких термінів та понять, що використовуються у навчальних матеріалах, необхідно надати додаткові пояснення та приклади.

Висновок

Змістова лінія «Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією» у навчально-методичних комплексах для 3 класу є достатньою і якісною для засвоєння учнями цього рівня. Для підвищення якості подання та розкриття лінії необхідно усунути виявлені неточності та помилки та надати додаткові пояснення та приклади для полегшення розуміння деяких термінів та понять.

Аналіз подання та розкриття змістової лінії за програмою Шияна Р. Б. «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві» у навчально-методичних комплексах для 3 класу.

Мета аналізу:

  • Визначити ефективність подання та розкриття змістової лінії за програмою Шияна Р. Б. «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві» у навчально-методичних комплексах для 3 класу.
  • Визначити сильні та слабкі сторони подання та розкриття змістової лінії.
  • Надати рекомендації щодо покращення подання та розкриття змістової лінії.

Об'єкт аналізу:

  • Навчально-методичні комплекси (НМК) для 3 класу «Я досліджую світ. Інформатика», «Інформатика», «Інформатика та дизайн і технології».

Методи аналізу:

  • Аналіз змісту НМК.
  • Аналіз методів і прийомів навчання, що використовуються для розкриття змістової лінії.
  • Аналіз завдань та вправ, що пропонуються для опрацювання змістової лінії.

Аналіз

Змістова лінія «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві» у НМК для 3 класу представлена в кількох темах:

  • «Інформаційне суспільство» (НМК «Я досліджую світ. Інформатика», «Інформатика»):
    • Поняття інформаційного суспільства.
    • Етичні норми поведінки в інформаційному суспільстві.
    • Безпека в інформаційному суспільстві.
  • «Зв'язок» (НМК «Інформатика»):
    • Безпека в мережі Інтернет.
    • Захист персональних даних.
  • «Комп'ютерні програми» (НМК «Інформатика»):
    • Захист від шкідливих програм.

Узагальнюючи, можна сказати, що змістова лінія «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві» у НМК для 3 класу представлена достатньо повно і всебічно. Вона охоплює основні аспекти цієї теми, зокрема присутні такі плюси:

  • Поняття інформаційного суспільства та його основні характеристики.
  • Етичні норми поведінки в Інтернеті.
  • Небезпеки, з якими можна зіткнутися в Інтернеті.
  • Способи захисту від шкідливих програм.

Однак, у поданні та розкритті змістової лінії можна виділити деякі недоліки:

  • Недостатньо уваги приділено практичному опрацюванню змістової лінії. У НМК пропонується лише невелика кількість завдань і вправ, які дозволяють учням закріпити отримані знання.
  • Деякі теми представлені недостатньо детально. Наприклад, тема «Безпека в мережі Інтернет» у НМК «Інформатика» обмежується лише загальними рекомендаціями щодо безпечної поведінки в Інтернеті.

Рекомендації щодо покращення подання та розкриття змістової лінії

Для покращення подання та розкриття змістової лінії пропонується внести наступні зміни:

  • Додати більше завдань і вправ для практичного опрацювання змістової лінії. Ці завдання і вправи повинні бути спрямовані на розвиток умінь і навичок учнів у сфері інформаційної безпеки.
  • Розширити тематику деяких тем. Наприклад, тема «Безпека в мережі Інтернет» може бути доповнена інформацією про конкретні види загроз, з якими можуть зіткнутися учні в Інтернеті, а також про способи захисту від цих загроз.

Внесення цих змін дозволить зробити змістову лінію «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві» більш ефективною і корисною для учнів.

 

 

docx
Додав(-ла)
Дудар Оля
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Інші матеріали
НУШ
Додано
18 жовтня 2023
Переглядів
104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку