Проблема забезпечення інформаційної безпеки дітей в інформаційно-телекомунікаційних мережах стає все більш актуальною в зв'язку з істотним зростанням чисельності неповнолітніх користувачів. У сучасних умовах розвитку суспільства комп'ютер став для дитини і «другом» і «помічником» і навіть «вихователем», «учителем». Загальна інформатизація і доступний, високошвидкісний Інтернет зрівняв жителів великих міст і малих сіл в можливості отримати якісну освіту. Тим часом існує ряд аспектів при роботі з комп'ютером, а зокрема, з мережею Інтернет, що негативно впливають на фізичне, моральне, духовне здоров'я підростаючого покоління, що породжують проблеми в поведінці у психічно нестійких школярів, які представляють для дітей загрозу. У зв'язку з цим необхідно спрямувати всі зусилля на захист дітей від інформації, що завдає шкоди їх здоров'ю та розвитку. Просвітництво підростаючого покоління, знання дитиною елементарних правил відбору інформації, а також уміння нею користуватися сприяє розвитку системи захисту прав дітей.
Комунальний заклад освіти
«Середня загальноосвітня школа № 112»
Дніпровської міської ради
З досвіду роботи вчителя інформатики
Мудрак Анни Євгеніївни
Дніпро, 2017
Зміст
Теоретична частина
Вступ………………………………………………………………………………………….3
Орієнтовний перелік заходів………………………………………………………………..6
Загальні рекомендації з проведення заходів……………………………………………….7
Практична частина (Творчі звіти проведення тижнів)
2015-2016 навчальний рік………………………………………………………………….12
2016-2017 навчальний рік………………………………………………………………….28
Сертифікати на підтвердження знань вчителя……………………………………………39
Вступ
Проблема забезпечення інформаційної безпеки дітей в інформаційно-телекомунікаційних мережах стає все більш актуальною в зв'язку з істотним зростанням чисельності неповнолітніх користувачів.
У сучасних умовах розвитку суспільства комп'ютер став для дитини і «другом» і «помічником» і навіть «вихователем», «учителем». Загальна інформатизація і доступний, високошвидкісний Інтернет зрівняв жителів великих міст і малих сіл в можливості отримати якісну освіту.
Тим часом існує ряд аспектів при роботі з комп'ютером, а зокрема, з мережею Інтернет, що негативно впливають на фізичне, моральне, духовне здоров'я підростаючого покоління, що породжують проблеми в поведінці у психічно нестійких школярів, які представляють для дітей загрозу.
У зв'язку з цим необхідно спрямувати всі зусилля на захист дітей від інформації, що завдає шкоди їх здоров'ю та розвитку. Просвітництво підростаючого покоління, знання дитиною елементарних правил відбору інформації, а також уміння нею користуватися сприяє розвитку системи захисту прав дітей.
Найчастіше діти сприймають все, що бачать по телевізору і в Інтернеті, за чисту монету. В силу віку, відсутність життєвого досвіду і знань в області медіаграмотності вони не завжди вміють розпізнати маніпулятивні техніки, які використовуються при подачі рекламної та іншої інформації, не аналізують ступінь достовірності інформації і справжність її джерел. Ми ж хочемо, щоб дітлахи стали повноцінними громадянами своєї країни - тими, хто може аналізувати і критично ставитися до інформаційної продукції. Вони повинні знати, яка небезпека чекає на їх в мережі і як їх уникнути
Медіаграмотність визначається в міжнародному праві як грамотне використання дітьми та їхніми викладачами інструментів, що забезпечують доступ до інформації, розвиток критичного аналізу змісту інформації і прищеплення комунікативних навичок, сприяння професійній підготовці дітей і їх педагогів з метою позитивного і відповідального використання ними інформаційних і комунікаційних технологій і послуг.
Розвиток і забезпечення інформаційної грамотності визнані ефективним заходом протидії зазіханням на дітей з використанням мережі Інтернет (Рекомендація Rec (2006) 12 Комітету міністрів державам-членам Ради Європи щодо розширення можливостей дітей в новій інформаційно-комунікаційному середовищі від 27.09.2006.)
Забезпечення державою інформаційної безпеки дітей, захист їх фізичного, розумового і морального розвитку у всіх аудіовізуальних медіа-послуги та електронних ЗМІ - вимога міжнародного права (Рекомендації Європейського Парламенту та Ради ЄС від 20.12.2006 про захист неповнолітніх та людської гідності в Інтернеті, Рішення Європейського парламенту і Ради № 276/1999 / ЄС про прийняття довгострокової плану дій Співтовариства щодо сприяння безпечного використання Інтернету за допомогою боротьби з незаконним і вредоносног про вмісту в рамках глобальних мереж).
Відповідно до законодавства інформаційна безпека дітей - це стан захищеності дітей, при якому відсутній ризик, пов'язаний із заподіянням інформацією, в тому числі поширюваної в мережі Інтернет, шкоди їх здоров'ю, фізичному, психічному, духовному і моральному розвитку.
Подолати небажаний вплив комп'ютера можливо тільки спільними зусиллями вчителів, батьків і самих школярів.
Наше завдання сьогодні - забезпечення безпеки дітей, нездатних іноді правильно оцінити ступінь загрози інформації, яку вони сприймають або передають, так як темпи інформатизації виявилися настільки швидкими, що і родина і школа виявилися не готові до погроз нового типу, методи боротьби з якими ще тільки розробляються.
Які ж небезпеки чекають школяра в мережі Інтернет? Перш за все можна виділити наступні:
суїцид-сайти, на яких діти отримують інформацію про «способи» розлучитися з життям;
Це далеко не весь список загроз мережі Інтернет. Будь-який школяр може потрапити на такі сайти випадково: клікнувши по банеру або перейшовши за посиланням. Є діти, які шукають таку інформацію спеціально, і природно, знаходять. Крім цього, з'явилися психологічні відхилення, такі як комп'ютерна та Інтернет-залежність, ігроманія (залежність від комп'ютерних ігор). Для подолання негативного впливу мережі Інтернет на дітей, в освітньому закладі повинна проводитися цілеспрямована виховна робота вчителів спільно з батьками. Освітній установі необхідно виробити єдину стратегію безпеки спільними зусиллями педагогічних працівників, батьків і учнів.
Робота з учнями повинна вестися в залежності від вікових особливостей: початкова ланка (2-4 клас), середня (5-9 клас) і старша (10-11 клас). На кожному етапі необхідні спеціальні форми і методи навчання відповідно до вікових особливостей. Формування навичок інформаційної безпеки і культури має здійснюватися не тільки на уроках інформатики, а й на інших предметах (наприклад, суспільствознавства, права, ОБЖ і т.д.), а також і в позаурочній діяльності.
Досягти високих результатів у вихованні неможливо без залучення батьків. Дуже часто батьки не розуміють і недооцінюють загрози, яким піддається школяр, що знаходиться в мережі Інтернет. Деякі з них вважають, що ненормоване «сидіння» дитини в мережі краще, ніж прогулянки в сумнівних компаніях. Батьки, з ранніх років навчають дитину основам безпеки вдома і на вулиці, тим часом «випускають» його в Інтернет не уявляючи собі, що так само потрібно навчити його основам безпеки в мережі. Дитина абсолютно беззахисна перед потоком інформації, що звалюється на неї з мережі. Наше завдання виробити у дитини критичне мислення.
З батьками необхідно вести постійну роз'яснювальну роботу, тому що без розуміння батьками даної проблеми неможливо її усунути силами тільки освітнього закладу. Форми роботи з батьками можуть бути різноманітні: виступи на батьківських зборах, індивідуальні бесіди, інформація на сайті школи, зустрічі з фахівцями, семінарські заняття. Повинні бути розроблені спеціальні методичні рекомендації для батьків щодо забезпечення інформаційної безпеки в мережі Інтернет. Вони повинні містити класифікацію Інтернет загроз, рекомендації щодо забезпечення безпеки дитини в мережі Інтернет вдома (в зоні відповідальності батьків).
Комплексне вирішення поставленого завдання з боку сім'ї і школи дозволить значно скоротити ризики заподіяння різного роду шкоди дитині з боку мережі Інтернет. Забезпечення інформаційної безпеки і виховання інформаційної культури має стати пріоритетним напрямком роботи сучасного освітнього закладу.
Орієнтовний перелік заходів
Тиждень безпечного Інтернету проводиться з метою привернення уваги до проблеми безпеки дітей і дорослих в мережі Інтернет.
Предметний тиждень як форма методичної, навчальної та позакласної роботи в школі являє собою комплекс взаємопов'язаних заходів, пропонує різноманітні форми діяльності, сприяє особистісному розвитку учнів. Для більш детального опрацювання поданого матеріалу нами розроблений приблизний перелік заходів, який може бути рекомендований для організації та проведення в освітніх установах тижня «Безпека в мережі Інтернет»:
1-4 класи |
5-9 класи |
10-11 класи |
Проведення уроку (позакласного заходу) про правила поведінки в мережі Інтернет в ігровій формі «Прогулянка через Інтернет Ліс»
|
Проведення круглого столу «Безпечний Інтернет - хороший Інтернет»
Анкетування учнів в рамках уроку або класної години.
Позакласний захід з підведення підсумків конкурсу презентацій "Безпечний Інтернет моїми очима» |
Засідання дискусійного клубу «Інтернет: за та проти»
Анкетування учнів в рамках уроку або класної години.
Позакласний захід з підведення підсумків конкурсу буклетів "Правила поведінки в мережі Інтернет" |
Проведення єдиної класної години «Безпечний Інтернет»
Класні батьківські збори з теми «Інтернет – територія безпеки»
Урок «Безпека в Інтернеті» (з урахуванням вікових особливостей дітей)
Проведення позакласного заходу для молодших школярів «Казка про золоті правила безпеки в Інтернет» з залученням учнів 5¬6 класів |
Загальні рекомендації з проведення заходів
Анкетування учнів
Для вивчення проблеми безпеки в мережі Інтернет і ставлення до неї підлітків розробляються анкети, що дозволяють проаналізувати сучасну ситуацію в освітньому середовищі.
Анкетування передбачається проводити у формі анонімного опитування як на паперових носіях, так і в електронному вигляді.
Анкета №1 «Обережно, вірус!»
Що є основним каналом поширення комп'ютерних вірусів?
1. Веб-сторінки
2. Електронна пошта
3. Носії даних (флешки)
Для запобігання зараження комп'ютера вірусами слід:
1. Не користуватися Інтернетом
2. Встановлювати і оновлювати антивірусні засоби
3. Не чхати і не кашляти поруч з комп'ютером
Якщо вірус виявлений, слід:
1. Видалити його і запобігти подальшому зараженню
4. Встановити який різновид має вірус
7. З'ясувати як він потрапив на комп'ютер
Що не дає хакерам проникати в комп'ютер і переглядати файли і документи:
1. Застосування брандмауера
2. Оновлення операційної системи
3. Антивірусна програма
Анкета №2 «Обережно, Інтернет!»
1. Яку інформацію можна розголошувати в Інтернеті?
1. Свої захоплення
2. Свій псевдонім
3. Домашня адреса
2. Чим небезпечні соціальні мережі?
1. Особиста інформація може бути використана ким завгодно в різних цілях
2. Під час читання невпізнаних посилань комп'ютер може бути зламаний
3. Та все це вірно
3. Віртуальний співрозмовник пропонує зустрітися, як слід вчинити?
1. Порадитися з батьками і нічого не робити без їх згоди
2. Піти на зустріч одному
3. Запросити з собою друга
4. Що в Інтернеті заборонено законом?
1. Розміщувати інформацію про себе
2. Розміщувати інформацію інших без їх згоди
3. Копіювати файли для особистого використання
5. Чи діють правила етикету в Інтернеті?
1. Інтернет - простір вільний від правил
2. В особливих випадках
3. Так, як і в реальному житті.
Проведення круглого столу
«Основи безпеки в мережі Інтернет»
Мета: формування стійких життєвих навичок при роботі в мережі Інтернет.
Роботі круглого столу передує попередня підготовка учнів із запропонованої тематики. Перелік питань для обговорення виявляється в результаті анкетування учнів. Орієнтовні питання для обговорення:
1. Для чого потрібен Інтернет?
2. Які існують ризики при користуванні інтернетом, і як їх можна знизити?
3. Які види шахрайства існують в мережі Інтернет?
4. Як захиститися від шахрайства в мережі Інтернет?
5. Що таке безпечний чат?
6. Віртуальний співрозмовник пропонує зустрітися, як слід вчинити?
7. Як ви можете убезпечити себе при користуванні службами миттєвих повідомлень?
При підведенні підсумків круглого столу навчаються можна запропонувати правила поведінки в мережі Інтернет
Проведення комп’ютерної гри для молодших школярів
В рамках класної години або уроку інформати 2-4 класів доцільно запропонувати комп'ютерну гру про правила поведінки в мережі Інтернет «Прогулянка через Інтернет Ліс» (http://www.wildwebwoods.org/popup.php?lang=ш) , де в ігровій формі показано які небезпеки можуть зустрічатися при роботі в мережі Інтернет, розказано про мережевому взаємодії і про етикет, а також про захист прав дітей.
Конкурс буклетів та(або) презентацій "Правила поведінки в мережі Інтернет"
Метою даного конкурсу є формування в учнів чіткого уявлення про правила поведінки в мережі Інтернет.
Даний конкурс проходить в два етапи: заочний і очний. За 14 днів пропонується певна тематика конкурсних завдань, розробляється критеріальний апарат, даються методичні рекомендації щодо складання буклету.
Заочний етап передбачає аналіз і відбір 20 кращих робіт, відібраних експертною комісією, до складу якої входять як педагоги, так і учні.
Очний етап конкурсу передбачає публічний захист буклету(презентації) та відповіді на питання однокласників. За результатами даного етапу визначається переможець.
Проведення класної години
Мета: забезпечення інформаційної безпеки неповнолітніх учнів і вихованців шляхом прищеплення їм навичок відповідальної та безпечної поведінки в сучасному інформаційно-телекомунікаційному середовищі.
завдання:
1) інформування учнів про види інформації, здатної завдати шкоди здоров'ю і розвитку неповнолітніх, забороненої або обмеженої для поширення на території України, а також про негативні наслідки поширення такої інформації;
2) інформування учнів про способи незаконного поширення такої інформації в інформаційно-телекомунікаційних мережах, зокрема, в мережах Інтернет та мобільного (стільникового) зв'язку (в тому числі шляхом розсилки СМС-повідомлень незаконного змісту);
3) навчання дітей і підлітків правилам відповідального і безпечного користування послугами Інтернет і мобільного (стільникового) зв'язку, в тому числі способам захисту від протиправних і інших суспільно небезпечних посягань в інформаційно-телекомунікаційних мережах, зокрема, від таких способів руйнівного впливу на психіку дітей, як Кібербулінгу (жорстоке поводження з дітьми в віртуальному середовищі) і булліцід (доведення до самогубства шляхом психологічного насильства);
4) профілактика формування в учнів інтернет-залежності та ігрової залежності (ігроманії, гемблінга);
5) попередження скоєння учнями правопорушень з використанням інформаційно-телекомунікаційних технологій.
Очікувані результати:
В ході проведення класної години діти повинні навчитися робити більш безпечним і корисним своє спілкування в Інтернеті та інших інформаціонно¬телекоммунікаціонних мережах, а саме:
- критично ставитися до повідомлень та іншої інформації, поширюваної в мережах Інтернет, мобільного (стільникового) зв'язку, за допомогою інших електронних засобів масової комунікації;
- відрізняти достовірні відомості від недостовірних, шкідливу для них інформацію від безпечної;
- уникати нав'язування їм інформації, здатної завдати шкоди їх здоров'ю, моральному та психічному розвитку, честі, гідності та репутації;
- розпізнавати ознаки зловживання їх недосвідченістю і довірливістю, спроби залучення їх в протиправну та іншу антигромадську діяльність;
- розпізнавати маніпулятивні техніки, які використовуються при подачі рекламної та іншої інформації;
- критично ставитися до інформаційної продукції, що розповсюджується в інформаційно-телекомунікаційних мережах;
- аналізувати ступінь достовірності інформації і справжність її джерел;
- застосовувати ефективні заходи самозахисту від небажаних для них інформації і контактів в мережах.
Теми бесід з 1 по 11 класи можуть бути наступні:
Проведення батьківських зборів
Батьківські збори доцільно проводити по степенях вікового розвитку учнів.
На початку батьківських зборів рекомендується провести анонімне анкетування, яке дозволить виявити ставлення батьківської громадськості до впровадження в освітній процес ІКТ. За результатами анкетування буде визначена подальша стратегія роботи з безпеки дітей в мережі Інтернет.
Після анкетування проводиться бесіда з проблеми доступу дитини до мережі Інтернет, в якій піднімаються найактуальніші питання.
Далі даються рекомендації батькам по роботі дітей в мережі Інтернет (з урахуванням вікових особливостей).
В кінці батьківських зборів всім батькам пропонується пам'ятка з безпеки дітей в мережі Інтернет за допомогою програмних засобів.
Проведення уроку «Безпека в Інтернеті»
Мета: забезпечення інформаційної безпеки неповнолітніх учнів і вихованців шляхом прищеплення їм навичок відповідальної та безпечної поведінки в сучасному інформаційно-телекомунікаційному середовищі.
завдання:
1) інформування учнів про види інформації, здатної завдати шкоди здоров'ю і розвитку неповнолітніх, забороненої або обмеженої для поширення на території України, а також про негативні наслідки поширення такої інформації;
2) інформування учнів про способи незаконного поширення такої інформації в інформаційно-телекомунікаційних мережах, зокрема, в мережах Інтернет та мобільного зв'язку;
3) ознайомлення учнів з міжнародними принципами і нормами, з нормативними правовими актами, що регулюють питання інформаційної безпеки неповнолітніх;
4) навчання дітей і підлітків правилам відповідального і безпечного користування послугами Інтернет і мобільного зв'язку, іншими електронними засобами зв'язку і комунікації, в тому числі способам захисту від протиправних і інших суспільно небезпечних посягань в інформаційно-телекомунікаційних мережах, зокрема, від таких способів руйнівного впливу на психіку дітей, як Кібербулінгу (жорстоке поводження з дітьми в віртуальному середовищі) і булліцід (доведення до самогубства шляхом психологічного насильства);
5) попередження вчинення учнями правопорушень з використанням інформаційно-телекомунікаційних технологій.
Творчі звіти проведення тижнів
2015-2016 навчальний рік
План проведення тижня «Безпеки дітей в Інтернеті»
№ |
Захід |
Дата |
Відповідальний |
1 |
Старт веб-квестій «Безпека в Інтернеті» (11-А клас) та «Інформаційна безпека» (9-А клас) |
02.02. |
Мудрак А.Є. |
2 |
Уроки для учнів 5-6 класів на тему «Сльози та радості Інтернету» |
03.02. |
Мудрак А.Є. |
3 |
Ознайомлення учнів 3-х класів з коміксами «Безмежний ліс» та «Нові друзі Ганнусі» про безпеку в Інтернеті |
04.02. |
Мудрак А.Є. |
4 |
Урок-тренінг «Зробимо Інтернет безпечним» для учнів 3-х класів |
05.02. |
Мудрак А.Є. |
5 |
Ознайомлення учнів 2-х класів з мультфільмами про Інтернет та його небезпеки |
06.02. |
Мудрак А.Є. |
6 |
Конкурс малюнків серед учнів 5-6 класів на тему «Як я уявляю собі загрози з Інтернету» |
Протягом тижня |
Мудрак А.Є. |
7 |
Випуск стінгазети «Я висловлюю свої думки: Що таке Інтернет: добро чи зло?» |
Протягом тижня |
Мудрак А.Є. |
8 |
Розробити інформаційний буклет для батьків «Безпека дітей в Інтернеті» |
Протягом тижня |
Мудрак А.Є. |
Звіт про проведення тижня «Безпеки дитини в Інтернеті»
Понеділок. Старт веб-квестій «Безпека в Інтернеті» (11-А клас) та «Інформаційна безпека» (9-А клас)
Учні 9-А класу захоплено обговорюють тему веб-квесту
Вівторок Уроки для учнів 5-6 класів на тему «Сльози та радості Інтернету»
Вчитель інформатики Мудрак А.Є. розповідає про безпеку в Інтернеті
Учні 6-А класу Ломідзе Наташа та Нікіфорова Аліна виступають з доповіддю про Інтернет-ресурс Он-ляндія
Учні 6-А класу Жушман Михайло та Гордієнко Родіон розповідають про можливі Інтернет-загрози
Учениці 6-А класу Шаповалова Вікторія, Вітвицька Юлія та Трачук Єлизавета розповідають про комп’ютерну залежність.
Середа Ознайомлення учнів 3-х класів з коміксами «Безмежний ліс» та «Нові друзі Ганнусі» про безпеку в Інтернеті
Учні 3-А класу розглядають комікси
Учні 3-Б класу після перегляду коміксів
Учні 3-Б класу розповідають, що запам’ятали з коміксів
Приклад сторінки з коміксів «Безмежний ліс»
Приклад сторінки з коміксів «Нові друзі Ганнусі»
Четвер Урок-тренінг «Зробимо Інтернет безпечним» для учнів 3-х класів
Учні 3-В класу грають в асоціації, згадуючи, що вони знають про Інтернет
Разом з учнями 3-В класу створюємо «квітку користувачів Інтернету»
Учні 3-В класу «відправлять повідомлення» знайомлячись з електронною поштою та її прихованими небезпеками
Учні 3-В класу поряд з закінченою «квіткою»
Вчитель інформатики Мудрак А.Є. разом з учнями 3-В класу
П’ятниця Ознайомлення учнів 2-х класів з мультфільмами про Інтернет та його небезпеки
Учні 2-А класу переглядають мультфільм «Чомусики. Комп’ютер».
Учні 2-А класу розповідають, що запам’ятали з мультфільму
Вчитель інформатики Мудрак А.Є разом з учнями 2-А класу
Учні 2-В класу переглядають мультфільм
Протягом тижня вчителем інформатики Мудрак А.Є. разом з учнями 8-А класу було розроблено інформаційний буклет пам’ятку для батьків «Безпека дітей в Інтернеті»
Учні 8-А класу разом з готовим буклетом
Учні 8-А класу шукають та опрацьовують інформацію
Творчий процес. Створюємо макет буклету
Готові буклети
Протягом тижня було проведено конкурс малюнків серед учнів 5-6 класів на тему «Як я уявляю собі загрози з Інтернету»
Малюнки учнів
Малюнок переможниці конкурсу Вітвицької Юлії (6-А клас)
Протягом тижня було випущено стінгазету «Я висловлюю свої думки: Що таке Інтернет: добро чи зло?»
Готова стінгазета
Учениці 5-А класу поряд з готовою стінгазетою
2016-2017 навчальний рік
Учням6-Б класу разом з класним керівником та вчителем інформатики підготували та показали учням виставу-казку про безпечний Інтернет
Учень:Мы -за здоровье, мы -за счастье
Мы -против боли и несчастья!
За трезвый разум, за ясность мысли,
За детство, юность, за радость жизни!
Учень:Это прекрасно – жить на земле!
Встречать рассветы, провожать закаты,
любоваться звёздным небом…
И вдруг….(музыка)
Я отправляюсь в мир другой,
Туда, где солнце ярче светит,
Где плещет ласковый прибой,
где на любой вопрос ответят
Учень:Я отправляюсь в Интернет,
Увидеть я весь мир готова
На фотографиях друзей,
Внутри какого-то альбома.
Учень:Я так хочу найти друзей,
Поэтому засяду в чатах,
Создам себе красивый ник,
Приму участие в дебатах.
Учень:Учеба? Школа? – Наплевать,
Спишу я с сайта сочиненье.
Конечно, мне поставят пять!..
И никакого сожаленья.
Учень:Какая глупость этот свет,
Мне нужен лишь в сети покой…
Не нужен на вопрос ответ:
Я отправляюсь в мир другой.
Входит врач
Вы только посмотрите на этих детей. Перед вами яркий пример интернет-зависимости. Нужно срочно их выводить из этого состояния.
Не сидите за компьютерами, дети,
Очень вредно долго «виснуть» в интернете!
Станут, словно знак вопроса ваши спинки,
А из глаз польются жгучие слезинки,
Головная боль взорвётся с громким треском!
В виртуальном мире ваше место!
Не сидите за компьютерами дети,
Очень вредно долго «виснуть» в интернете!
Входит вирус под музыку
Вирус: Так, это уже совсем не интересно! Нужно срочно развлекаться. Иначе дети уснут от скуки.
Врач: Это еще что такое? Ты кто-такой?
Вирус: Как кто? Я – компьютерный вирус! Вы, когда отправлялись в путешествие совсем забыли установит защиту от меня. Так что теперь я буду развлекаться, а вы ничего не сможете сделать!
Надоело мне это ля-ля. Вы как хотите, а я пошел на ютуб видео смотреть!
Все уходят. Песня Фиксики Интернет
Вирус: Нууу здесь по понятно. А что мне расскажут в новостях?...О выступление агитбригады. Такого я еще не видел. Интересно…
Выступление агитбригады
Интернешка1:
Где найти подругу Олю?
Прочитать, что было в школе?
И узнать про все на свете?
Ну, конечно, в ИНТЕРНЕТЕ!
Там музеи, книги, игры,
Музыка, живые тигры!
Можно все, друзья, найти
В этой сказочной сети
Интернешка2:
Как не сбиться нам с пути?
Где и что в сети найти?
Нам поможет непременно
Поисковая система.
Ей задай любой вопрос,
Все, что интересно, –
Вмиг ответ она найдет
И покажет честно.
Интернешка3:
В интернете, в интернете
Пруд пруди всего на свете!
Здесь мы можем поучиться,
Быстро текст перевести,
А в онлайн библиотеке
Книжку нужную найти!
Интернешка4:
Расстоянья интернету
Совершенно не страшны.
За секунду он доставит
Сообщенье хоть с Луны.
Не печалься, если вдруг
Далеко уехал друг.
Интернешка5:
Подключаешь интернет –
Расстоянья больше нет!
Электронное письмо
Вмиг домчится до него.
Ну, а видеозвонок
Сократит разлуки срок.
Учитель: Но не все так гладко и хорошо бывает в этой мировой паутине! Чтобы чувствовать себя в интернете уютно и безопасно, нужно знать несколько главных правил. И сегодня мы познакомимся с ними. Они научат нас делать так, чтобы в интернете с нами ничего плохого не случилось!
Интернешки хором
Мы хотим, чтоб интернет
Был вам другом много лет!
Будешь знать пять правил этих –
Смело плавай в интернете!
Интернешка1:
Иногда тебе в сети
Вдруг встречаются вруны.
Обещают все на свете
Подарить бесплатно детям:
Телефон, щенка, айпод и поездку на курорт.
Их условия не сложны:
Смс отправить можно
С телефона папы, мамы –
И уже ты на Багамах.
Ты мошенникам не верь,
Информацию проверь.
Если рвутся предложить,
То обманом может быть.
Интернешка2:
Вдруг из щели между строк
Вылезает червячoк.
Безобидный хоть на вид,
Он в себе беду таит.
Может файлы он стирать,
Может деньги воровать,
Предлагает нам обновки,
Вирус – мастер маскировки!
Не хочу попасть в беду,
Антивирус заведу!
Интернешка3:
В Интернете, как и в мире,
Есть и добрые, и злые.
Полон разных он людей,
Есть и гений, и злодей.
По портрету не поймёшь
От кого слезу прольёшь.
Чтобы вор к нам не пришел,
И чужой нас не нашел,
Телефон свой, адрес, фото
В Интернет не помещай
И чужим не сообщай.
Интернешка4:
В интернете злые «тролли»
Появляются порой.
Эти злюки-задаваки
Могут довести до драки.
Им дразнить людей прикольно,
Несмотря, что это больно.
Только полный их «игнор»
«Тролля» охладит задор.
Сам же вежлив оставайся,
В «тролля» ты не превращайся!
Интернешка5:
Поиграть с друзьями вместе,
В интернете тоже можно,
Нужно быть лишь осторожным.
И с чужими не играть,
В гости их к себе не звать.
И самим не приходить –
Я прошу вас не забыть.
Учитель Ребята, а что все-таки делать, если вы встретились с какой-то трудностью в интернете: например, к вам пробрался вирус, или вас кто-то обижает, или вы отправили смс на незнакомый номер?
Интернешка1:
Если что-то непонятно,
Страшно или неприятно –
Быстро к взрослым поспеши,
Расскажи и покажи.
Интернешка2:
Есть проблемы в интернете?
Вместе взрослые и дети
Могут все решить всегда
Без особого труда
Вирус: И эти туда же! Надоело. Как бы еще себя развлечь?...Сказку хочу посмотреть.
В деякому царстві, Інтернет державі жив-поживав Смайл-царевич, який правив славним містом ЧАТ.
Смайл-царевич, Не покладаючи рук я будую місто ЧАТ. Піклуюсь про охорону своїх кордонів та навчаю жителів міста основам безпечної життєдіяльності в Інтернет державі.
І була у нього наречена – прекрасна Смайл-царівна-он-лайн-королівна.
Смайл-царівна,Не заважайте! Я працюю: дні і ночі знаходжу нових друзів та спілкуюсь з ними, мандрую сторінками Всесвітньої павутини, а також я дуже люблю віртуальні забави.
Скільки разів попереджав її Смайл-царевич, про небезпеку, що підстерігає її в мережі, але не слухала його наречена.
Поступово Інтернет павутина затягнула Смайл-царівну в своє підступне павутиння.
Раптом , через ліченні секунди всі «вікна» на її комп’ютері закрилися та екран став чорним. З’явився кібер-хуліган Сірий вовк – вірус злий та страшний і вкрав царівну.
Погорював царевич та робити нічого : треба рятувати наречену. Зібрав він військо королівське чатове – дружину дистанційну – « 10 золотих правил безпечної поведінки в Інтернеті».
Смайл-царевич, Вийти всім на пошуковий рядок. Кликнути посилання поганим.
Смайл-царевич, надів щит антивірусний, узяв в руки меч – младенець кодовий .
І відправились вони наречену шукати Довго бродили вони відбиваючись від реклам та спамів, стрілянинок- убивалок Солов‘я- розбійника,товарів заморських купців шопівських, сайтів знайомств – зазивалок – русалчиних.
І зупинилися вони на роздоріжжі ігрища молодецького трьохрівневого. Став читати Смайл-царевич, напис на камені мохом зарослим.
Смайл-царевич, На перший рівень потрапиш – часу рахунок втратиш, до другого рівня дістанешся – від рідні-близьких відвернешся, а на третій підеш – ім’я своє забудеш.
Ось тут потрібно шукати наречену.
Змахнув він своїм мечем праведним і зламав код ігрища страшного.
Вислизнула з мереж тих Смайл-царівна, осяяла себе паролем чесним і кинулась в обійми свого судженого.
Смайл-царевич, Ось тобі дружина моя вірна – оберіг від підступів віртуальних. Не нехтуй їх наказів безпечних
Залилась сумлінними сльозами діва червона.
Смайл-царівна Даю чесне слово: не пропадатиму в забавах віртуальних, а стану працювати на благо народу міста нашого Чат. Сама буду навчатися і допомагати людові, що заблукав і загруз в трясовині мережевій.
Вирус: Не интересно сдесь! Пойду искать школу, где дети не знают всех правил безопасного Интернета, там буду развлекаться.
Фотозвіт проведення тижня
Експеримент в рамках тижня. «Відкрита стін-газета» - кожен учень протягом тижня міг записати своє бачення теми
Сертифікати на підтвердження знань вчителя
1