Методика проведення занять акторської майстерності на розвиток емоційної пам'яті. "Емоційна пам’ять"

Про матеріал
Мета: розвивати пам’ять п’яти органів почуттів та емоційну пам’ять. Вправи (на повторні відчуття). Вправи (на поступове розширення уявлень). Вправи (на комплекс повторних відчуттів) Розділ І. Розвиток у актора вміння викликати до дії закладені в ньому спогади, почуття, переживання Розділ ІІ. Виховання у акторів уміння знаходити зв’язок і залежність внутрішнього життя образу і його фізичного буття.
Перегляд файлу

Емоційна пам’ять Методика проведення занять на розвиток емоційної пам’яті

Мета: розвивати пам’ять п’яти органів почуттів та емоційну пам’ять.

Вправи (на повторні відчуття)

     Уявіть собі: слона, гроно винограду, розу чайну (білу, червону), бджолу, осу, зоряне небо, ящірку, гусеницю, семафор, кішку, собаку, салют, сніг, іній, літак.

На слухові повторні відчуття:

     Послухать: свист вітру за вікном, приплив хвиль, гармошку, гітару, гавкіт собаки, каркання ворони, шум машини, шум сосни, гудок потягу.

Повторні нюхові відчуття:

    Тут пахне морем, конваліями, бузком, жареним гусаком, нашатирним спиртом, бензином, вином, йодом, хвоєю, кавою, часником, газом, димом, яблуками.

На смакові повторні відчуття:

    Уявіть, що у вас у роті: шоколад, гірчиця, морозиво, перець, лимон, диня, касторка, апельсин, малина, щавель.

На відчуттєві повторні почуття:

    Уявіть собі: в руках сніжинку, рука в гарячій воді, гладите кішку, бархатну тканину, закутуєтеся в мокре простирадло, хапаєтеся за залізну ручку на морозі.

     По ходу виконання вправ педагогу необхідно запитати учнів, які виникають у них зорові відчуття, внутрішні бачення. Дуже важливо, щоб вони розповідали про ті бачення, які виникають, а не фантазували в момент розповіді. Необхідно також вияснити, які відчуття викликають легко, а які важко. Слід рекомендувати учням вправи на ті повторні відчуття, які піддаються збудженню.

Вправи (на поступове розширення уявлень)

     Педагог називає ті чи інші предмети, а потім через паузи доповнює їх визначеннями: „Кішка” – додає „чорна” потім „велика”; „Скатертина” – „бархатна” з „китицями”.

     У даній вправі бачення (зорові образи) повинні відповідно перебудовуватися. Важливо домагатися щоб доповнення не вибивалися, а лише спрямовували бачення по певному русу, тобто розширяли уявлення про предмет.

Вправи (на комплекс повторних відчуттів)

1. Запропонувати учням вийти з дому і пройтися в знайомий магазин. Вияснити, що бачили дорогою, в магазині, що чули (шуми, розмови і т.ін.), які запахи уловили, який смак відчули.

2. Пригадати сьогоднішній сніданок, обід.

3. Пригадати всі події сьогоднішнього дня.

      Запропонувавши ці вправи, необхідно дати учням 5-10 хв., а потім послухати розповіді студійців про все те, що вони уявили.

ІІ етап. Розвиток емоційної пам’яті

Розділ І. Розвиток у актора вміння викликати до дії закладені в ньому спогади, почуття, переживання

Вправи (на виклик повторних спогадів, переживань)

Згадайте випадок, коли:

- були чимось незадоволені;

- на щось злилися;

- вам було соромно;

- отримали приємну звістку;

- про когось погано говорили;

- отримали подарунок;

- пережили горе;

- була неприємна бесіда;

- чекали приємного гостя;

- відвідували хвору людину.

 

Розділ ІІ. Виховання у акторів уміння знаходити зв’язок і залежність внутрішнього життя образу і його фізичного буття

Вправи (на фізичне самопочуття)

     Щоб закріпити знайдене фізичне самопочуття, учні повинні подумки повторити намічені ними дії.

     Згадайте випадок, коли ви дуже мерзли, і закріпіть це фізичне самопочуття. Перенести знайдене фізичне самопочуття в нову ситуацію, в нові запропоновані обставини.

Зима. Мороз. Чекаю потяг на відкритій платформі. Потяг запізнюється.

Сиджу біля ополонки і ловлю рибу.

Живу на півночі. Наша школа знаходиться біля тайги. Зима, до нашого господарства пробираються вовки. Лежу в засідці з рушницею.

Я снайпер. Замаскувався в сніжній кучугурі. Мороз, але покинути місце не можна.

Зима. Їхав через ліс. Заблукав.

Згадайте випадок:

коли було жарко;

коли зі спеки зайшли в прохолодне приміщення;

коли ви фізично дуже стомилися;

коли ви натерли ногу, а йти ще далеко;

коли ви були голодні;

коли у вас боліли зуби;

коли дуже хотілося пити;

коли ви попали під великий дощ і дуже намокли.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Dovgiy Oksana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 жовтня 2021
Переглядів
1191
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку