Методика викладання :«ОДНОЧАСНЕ ВИКЛАДАННЯ ПРЕДМЕТУ У ТРЬОХ КЛАСАХ ЗА ДОПОМОГОЮ СИСТЕМИ ІНТЕРНЕТ –КОНФЕРЕНЦІЙ»

Про матеріал
Методичні рекомендації для використання у роботі вчителями середньої і старшої школи. Містить у собі системи маркування робочих місць, тлумачення систем відео-конференцій,... Метдика буде допрацьовуватись і вдосконалюватися шляхом подальших досліджень. Ця версія носить вигляд "преальфи".
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Методика викладання

На тему

«ОДНОЧАСНЕ ВИКЛАДАННЯ ПРЕДМЕТУ У ТРЬОХ КЛАСАХ ЗА ДОПОМОГОЮ СИСТЕМИ ІНТЕРНЕТ –КОНФЕРЕНЦІЙ»

 

Розробник

Лисенко Ілля Миколайович

Магістр фізіології, біолог

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

смт Магдалинівка 2020р.

Тема: Одночасне викладання предмету у трьох класах за допомогою системи інтернет –конференцій.

Мета : уніфікувати методику викладання предмету для паралелі, спростити сприйняття шкільної програми учнями,  створити умови для покращення соціалізації і співробітництва між класами паралелі та школами, ліквідувати початкові стадії суперництва та боулінгу на тлі освітньої нерівності, створити унікальну можливість встановлення дистанційного навчання під час негоди та факультативів.

Актуальність : система об’єднує у собі ряд комплексів освітніх процесів, що поодинці займають одну академічну годину кожен. Впорядкована, а отже ефективна і швидка система маркування робочих місць створює економію часу на 150%  для процесу переклички, опитування, тестування та контролю. Використання функції конференцій ліквідує заміну спеціаліста і дасть змогу, навіть з дому, проводити уроки. Методична допомога викладачам для викладання предмету дітям у регіонах позбавлених закладів освіти.

 

Обладнання: підключення до мережі Інтернет, програмне забезпечення Windows 7/8/10, програмне забезпечення Skype, MS Office, ПК, ноутбук, інтерактивна дошка (якщо відсутня, великий екран комп’ютера чи проектор), мікрофон настільний, веб-камера.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План

Вступ

  1. Створення робочого «ядра» методики викладання для ергономічного корегування уваги вчителя (викладача) під час комбінованої взаємодії з кількома групами.
  2. Маркування робочих місць учнів для підвищення швидкості взаємодії учасників навчально-виховного процесу.
  3. Інструментарій та обладнання для користування під час визначеного виду заняття.
  4. Стандартизація системи опитування для маркованих груп та підготовка уніфікованих тестів та питань із розбиттям на варіанти виконавців.
  5. Закріпленні пройденого матеріалу шляхом поточного контрольного тестування та опитування для підвищення чи добору балів.
  6. Домашнє завдання у вигляді інтерактивної розсилки, диктанту чи скрінсейву.

Висновки


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Шкільна освіта завжди була фундаментальним джерелом пізнання світу, спілкування, дружби, навичок щоденного значення та науки. Дитина різного шкільного віку: нехай це першачок чи хуліган-дев’ятикласник, - тим чи іншим чином пізнають світ. Швидко і сумлінно, або тяжко, з несамовитим емоційним відторгненням.

Першим і основним завданням педагога – допомогти освоїти учню той чи інший предмет.

Першим і основним завданням вченого – винаходити чи вдосконалювати інструменти, що полегшують, пришвидшують, покращують процес і якість навчання, з урахуванням набутих знань і досвіту.

Беручі до уваги швидкий розвиток інформаційних технологій (ІТ) не маємо забувати і про класичні методики СРСР, які розроблялися десятками років і на теперішній час займають одні з провідних місць педагогічних методик Німеччини, ВБ, Франції, США, Канади, Японії, Китаю, Індії, ПАР і т.ін., хоча і в трансформованому та адаптованому до менталітету країни-користувача.

Та, не зважаючи на країну чи культуру, завжди пріоритетом цивілізації було якісне навчання дітей. Тож, підтримуючи лозунг: «Все краще – дітям!», - представляю методику, яка покликана вивести на новий рівень проведення поточних уроків, відкритих уроків, олімпіад, конкурсів, проектних уроків, факультативів,…

Значення цієї методики не обмежується одночасним проведенням уроку у кількох класах. Такі заняття, як профорієнтація, майстер класи, зустрічі з ветеранами, зустрічі з представниками державних організацій, курси, батьківські збори, шкільні збори, - можуть використовувати дану методику

Однією з основних функцій цієї методики – забезпечити можливістю проводити освітній процес, не маючи при цьому у наявності навчального закладу… Як це працює? За останні 4 роки ми стали свідками «оптимізації» освіти у районах.

 

 

 

1.Створення робочого «ядра» методики викладання для ергономічного корегування уваги вчителя (викладача) під час комбінованої взаємодії з кількома групами.

Підбір методики для використання під час навчально-виховного процесу, а точніше, робочого «ядра» навколо якого формується весь процес викладання інтерактивним принципом Skype-конференцій.

Перш за все необхідним кроком є обрання типу уроку, який доцільно використовувати під час такого заняття. Треба пам’ятати, обрання типу уроку залежить, у повній мірі, від можливостей та навичок викладача, а також, рівня підготовки і адаптованості школярів до подібних маніпуляцій електронним обладнанням. Повинен зауважити, що діти, які не мають досвіду використання техніки для проведення конференцій, мають пройти навчально-тренувальний курс, для підвищення ефективності методики.

Завдяки математичним дослідженням та спостереженням на базі середньої школи, висновком до проведеної роботи слугує обрання комбінованого уроку, уроку-лекції, практичних занять, вікторин, класної години, уроку-тренінгу або факультативу, контролю знань. Тобто, ми бачимо доцільність постійного використання методики під час різних форм занять, для підвищення відсотку уваги та запам’ятовування матеріалу.

Особливо високий приріст уваги спостерігався під час оголошення трансляції уроку у форматі відкритого (що не мало б нікого здивувати).

Висвітлення чи розробка нової методики викладання вищевказаних видів виявляється недоцільною, через достатню кількість готової метод-літератури, починаючи з 80-х років минулого сторіччя. Деякі з них є актуальними, та не вимагають вдосконалення (у деяких випадках, навіть спрощення). Тому, як казали старі та мудрі: «Навіщо вигадувати колесо?».

 

 

 

 

 

 

2.Маркування робочих місць учнів для підвищення швидкості взаємодії учасників навчально-виховного процесу.

 Маркування робочих місць видається простим, а іноді і безглуздим заняттям та втратою часу. Але поспішаю Вас запевнити, що це не так…

 Система освіти – це злагоджений та виважений механізм, який функціонує правильно, лише тоді, коли кожна деталь знаходиться на своєму місці і виконує визначені функції.

 А порівнявши систему освіти з механізмом чи пристроєм, ми можемо зазирнути під капот машини чи у корпус ноутбука, і побачимо, що кожна деталь маркована позначкою, номером або кольором. Це пришвидшує ремонт або заміну деталі чи системи. У нашому випадку – прискорює на 150% процес опитування учнів, перевірки відвідування, а також контролю знань. Система маркування виключає виникнення незручних випадків помилкової вимови прізвища або ім’я учня, що, у свою чергу, призводить до порушення дисципліни і уваги дітей.

1Д1

1Д2

2Д1

2Д2

3Д1

3Д2

1Г1

1Г2

2Г1

2Г2

3Г1

3Г2

1В1

1В2

2В1

2В2

3В1

3В2

1Б1

1Б2

2Б1

2Б2

3Б1

3Б2

1А1

1А2

2А1

2А2

3А1

3А2

Рис2.1. Маркування навчальних місць у класній кімнаті

 На поданій вище схемі, запропонована система маркування, яка експериментально випробувана у симуляції уроку.

 

 

 

 

 

 

 

Рис.2.2 Нейтральна палітра схеми маркування

Використання запропонованої палітри зумовлене нейтральністю кольорової гами і не викликає подразнення уваги зору та слуху у чутливих до соціальної відповідності учнів.

3.Інструментарій та обладнання для користування під час визначеного виду заняття.

 Специфічність даної методики вимагає специфічного обладнання але, на щастя, доступ до інформаційних технологій, які дозволяють використовувати відео зв’язок і мережу Інтернет, у нас є у повній мірі. І тільки ледачий, або неосвічений не в змозі користуватися відеозвязком.

 Не варто забувати про населені пункти, які відрізані від широкополосного Інтернету не кажучи вже про 3G та 4G. Приводу для паніки і суму немає, бо маючи у школі внутрішню локальну мережу є можливість використовувати, звісно з обмеженням, відео конференцію. Та із розвитком техніки та зв’язку в Україні я впевнений, що проблема відсутності доступу до Інтернету зникне. Але до цієї утопічної урбанізації ми повинні знаходити шляхи для вдосконалення наявних систем та пристроїв.

 Беручи до уваги середньостатистичну школу із наповненням у 600 осіб, наявність комп’ютера у кожному класі – вже стандарт. Необхідними атрибутами лишаються 2 речі: веб-камера і настільний мікрофон. Наявність інтерактивної дошки чи демонстраційного монітора полегшить взаємодію учнів в online-режимі. Бюджет придбання атрибутів для online-конференцій не перетинає межу у 400-600 грн, в залежності від якості обладнання, а якість у нашій справі – понад усе…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Стандартизація системи опитування для маркованих груп та підготовка уніфікованих тестів та питань із розбиттям на варіанти виконавців.

Використання системи опитування шахового типу виключає можливість порушення процесу відповіді учня та знижує можливість взаємодії з однокласниками, що в свою чергу сприятиме автентичності відповіді. 

1Д1

1Д2

2Д1

2Д2

3Д1

3Д2

1Г1

1Г2

2Г1

2Г2

3Г1

3Г2

1В1

1В2

2В1

2В2

3В1

3В2

1Б1

1Б2

2Б1

2Б2

3Б1

3Б2

1А1

1А2

2А1

2А2

3А1

3А2

Рис.4.1. Схема шахового опитування учнів, із подальшою розміткою оцінок, за умови пересідання дітей 1 раз на семестр.

 1Д1

1Д2

2Д1

2Д2

3Д1

3Д2

1Г1

1Г2

2Г1

2Г2

3Г1

3Г2

1В1

1В2

2В1

2В2

3В1

3В2

1Б1

1Б2

2Б1

2Б2

3Б1

3Б2

1А1

1А2

2А1

2А2

3А1

3А2

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

Рис.4.2.Схема маркування варіантів завдань і тестів. Номер варіанту озвучують дітям, кольорова схема - для маркування варіантів тестових завдань та питань, для вчителя.

5.Закріплення пройденого матеріалу шляхом поточного контрольного тестування та опитування для підвищення чи добору балів.

Цей розділ не визначає інновацій та революційних методик. Весь процес відбувається згідно плану, але взаємодія з класом у online-режимі відбувається за кількома сценаріями:

  1. Демонстрація питань для варіантів на екрані «приймача»
  2. Відправка файлу тестування та питань безпосередньо на комп’ютер
  3. Усний експрес-диктант з періодом відповіді на питання у 7 секунд (час визначений емпіричним шляхом)

 

6.Домашнє завдання у вигляді інтерактивної розсилки, диктанту чи скрінсейву.

Домашнє завдання – одна із основних проблем сучасної педагогіки. Систематичне невиконання учнями самостійних завдань і створення особистих проектів повязана з незручними домашніми умовами: починаючи з соціальної групи у якій знаходиться дитина і закінчуючи побутовими умовами.

Зясовані 3 основні (ефективні) шляхи вирішення проблеми такого високого рівня:

  1.                   Тісна взаємодія батьків і педагога під час навчально-виховного процесу, а саме злагоджений графік вдома і у школі, що ґрунтується на системі розвитку дисципліни та моралі.
  2.                   Виконання домашніх завдань та проектів на факультативах та у групах подовженого дня, що виключає відволікання дитини від навчальної атмосфери, тим самим стимулюючи пам’ять та закріплюючи знання, отримані нещодавно.
  3.                   Кооперативна чи групова навчальна діяльність учнів, яка курується педагогом, яка дозволяє у повній мірі прискорити процес соціалізації учня, а також створити ряд передумов для засвоєння шкільної програми.

Що ж стосується домашніх завдань у вищерозлянутій методиці, то скринсейви чи електронна розсилка до абонентів – елементарна процедура у 3 кліки. Задиктовування завдань вимагає від педагога бездоганної дикції, якій не стане на заваді навіть неякісне звукове обладнання.

Висновки

Кожного дня, часу, хвилини суспільство вдосконалюється завдяки еволюції науки і техніки. Педагогіка, у свою чергу, повинна адаптовуватись і вдосконалюватись, використовуючи надбання технологічного прогресу.

Низька зарплатня, зубожіла матеріальна база, ледаче та неосвічене населення, створюючи своїми діями тернистий шлях, не мають стати на заваді освіти, культури і науки.

Час диктує педагогам іншу аксіому і тепер молоді магістри повинні навчати і ділитися досвідом із старшими колегами. На їхні плечі звалюється тягар та величезна відповідальність за майбутнє не тільки педагогіки, як науки, а і збереження української нації. Виховання покоління розумних, добрих, дисциплінованих, відповідальних людей наразі в пріоритеті як ніколи до цього.

Саме створення і використання подібних методик створить фундамент для унівесиалізації навчальної програми та педагогічних методик. Покликана у повній мірі освоїти надані знання УСІМА учнями класу, та , у майбутньому, школи. Розподіл дітей на здібних і нездібних перестане існувати, як факт, і займе своє ганебне місце у глибоких шухлядах історії.

Завдання методики дати кожному учневі високий рівень знань з багатьох предметів не травмуючи при цьому їх розум зміною стилів викладання вчителів.

Ми повинні памятати, що кожен учень, у майбутньому – майстер своєї професії, люблячий батько чи мати, громадянин України, який, у скрутну хвилину, неодмінно прийде на допомогу.

 

 

docx
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
272
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку