Методики для діагностикип памяті

Про матеріал
В даному файлі містяться методики - Визначення продуктивності запам'ятовування за методикою О. Лурії "Піктограми" -Дослідження образної пам'яті -Дослідження логічної та механічної пам'яті
Перегляд файлу

Визначення продуктивності запам'ятовування

за методикою О. Лурії "Піктограми" [25]

 

Вік досліджуваного: з 10 років.

 

Обладнання: папір, кольорові олівці, набір визначених слів з методики

"Піктограми".

 

Процедура дослідження

Досліджуваному пропонується запам'ятати слова, які називає психолог. Для

полегшення запам'ятовування досліджуваному потрібно намалювати малюнки

до кожного слова. Але писати назву слів або позначати літерами не можна.

Можна малювати все що завгодно, аби малюнок допоміг відтворити назване

слово.

Усі зображення можна класифікувати за п'ятьма основними видами:

абстрактні, знаково-символічні, конкретні, сюжетні та метафоричні.

Психолог зачитує словосполучення з інтервалом у 50-60 секунд. Відтворити

слова за малюнками пропонується через 40-60 хвилин.

 

Набір слів:

1) теплий вечір                                          1) смачний обід

2) голодна дитина                                      2) хвора жінка

3) сміливий учинок                                   3) темна ніч

4) беззубий дід                                           4) снігова буря

5) щастя                                                      5) любов

6) перемога                                                6) сумнів

7) ворожнеча                                             7) дружба

8) багатство                                               8) справедливість

9) мрія                                                        9) страх

10) розум                                                  10) очікування

11) нудьга                                                 11) космос

12) надія                                                    12) сила

 

Обробка та інтерпретація результатів

Підраховується кількість правильно відтворених слів та словосполучень у

співвідношенні із загальною кількістю запропонованих словосполучень:

С = В/А • 100%,

де С - коефіцієнт довготривалої пам'яті;

А - загальна кількість словосполучень;

В - кількість відтворених словосполучень.

 

Оцінювання результатів:

75-100% - високий рівень запам'ятовування;

50-75% - середній;

30-50% - низький;

менше 30% - дуже низький.

 

 

 

 

 

 

Дослідження образної пам'яті [52]

 

Вік досліджуваного: з 10 років.

 

Процедура дослідження

На таблиці представлено 16 образів.

Дитині пропонується розглянути їх протягом 20 секунд і спробувати

запам'ятати. Через 20 секунд таблиця забирається і пропонується намалювати

19

або записати словами ті образи, які запам'ятали. Порядок їх розташування

важливої ролі не відіграє.

Одним балом оцінюється кожний правильно відтворений образ (намальо-

ваний чи написаний словом). Норма - 6 правильних відповідей і більше.

 

 

 

 

 

 

 

Дослідження логічної та механічної пам'яті [52]

Вік досліджуваного: з 12 років.

Інструкція. Вам зачитають спочатку пари з логічним зв'язком, потім пари

слів, логічно не пов'язаних (інтервал між словами - 2 секунди). Ви відтворюєте

та записуєте слова правої частини ряду, які запам'ятали. Підраховуєте їх

кількість у завданнях А і Б окремо.

 

 

 

 

Оцінювання результатів

Рівень пам'яті (логічної чи механічної) залежно від кількості відтворених

слів:

12 і більше - високий;

9-11 - вище середнього;

6-8 - середній;

4-5 - нижче середнього;

З і менше - низький.

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
11 січня 2022
Переглядів
5119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку