Що таке аутизм? Аутизм, або «розлади аутистичного спектра » (РАС), -– це комплексне порушення розвитку, яке появляється протягом перших років життя як результат порушення функціонування нервової системи. Успадковується схильність до розвитку аутизму, яка може реалізуватись (або не реалізуватись) під впливом зовнішніх факторів. В групі ризику діти, серед родичів яких є особи з аутизмом, матері яких мали порушений перебіг вагітності або пологів, діти старших батьків, які зростали в несприятливій екологічній обстановці.
Як проявляється аутизм? Проблемами соціалізації (не цікавиться іншими людьми, опирається обіймам і т.п.) Комунікативними проблемами (відсутнє/порушене мовлення, не використовує жести, не розуміє емоцій інших людей) Дивною/стереотипною поведінкою (розмаху-вання руками, кружляння, вибірковість у виборі їжи, одягу) Сенсорними переватаженнями (знижена або підвищена чутливість до звуків, запахів, світла, доторків, болю, дії температури)
Як часто зустрічається аутизм? За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, розлад аутистичного спектру є в однієї людини з 68. У світі проживає понад 70 млн. людей з аутизмом Дитина з аутизмом може народитись у будь-якій сім'ї – раса, місце проживання, соціальний статус, спосіб життя на це не впливають. Згідно офіційних даних МОЗ України, станом на 2015 рік зареєстровано 3200 осіб, що не відповідає реальному стану речей. У всьому світі, незалежно від країни, частота аутизму є однакова. РАС зустрічається в 4-5 разів частіше у хлопчиків, ніж у дівчаток.
На що слід звертати увагу? не відгукується на ім'я, не дивиться в очі не використовує мовлення та жести для спілкування має дивну поведінку: кричить, стереотипно рухається, надчутливо реагує на певні звуки має значну обмеженість у використанні предметів, іграшок, не вміє бавитись, не терпить участі або присутності іншої людини; - не наслідує за іншими, емоційно не реагує на іншу особу, ТО в неї високий ризик виявлення аутизму.
Що слід робити, якщо Ви підозрюєте аутизм у Вашої дитини? Зверніться до грамотних фахівців - педіатра, дитячих психолога, невролога, логопеда, психіатра - які знають особливості аутизму і не примусять Вас чекати, «поки дитина переросте»! Рання діагностика та рання корекція є визначальними для розвитку Вашої дитини! Дитина потребує щоденних занять. Чітко дотримуйтесь рекомендацій спеціалістів, це дуже важливо.
Фактори ризику розвитку аутизму Успадковується схильність до розвитку аутизму, яка може реалізуватись (або не реалізуватись) під впливом зовнішніх факторів. В групі ризику діти, серед родичів яких є особи з аутизмом, матері яких мали порушений перебіг вагітності або пологів, діти старших батьків, діти, які зростали в несприятливій екологічній обстановці.
M-CHAT - МОДИФІКОВАНИЙ СКРИНІНГОВИЙ ТЕСТ НА АУТИЗМ ДЛЯ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ Анкета CHAT Інструкція. Будь ласка, оцініть, наскільки наведені нижче висловлювання характеризують вашу дитину. Якщо дана поведінка проявлялася рідко (ви бачили це всього один або два рази), відзначте, що дитині це не властиво. Примітка. Питання надаються мовою оригіналу адаптації методики. Вопрос Ответ (да или нет) 1. Нравится ли ребенку, когда его качают на руках, на коленях и т.д.? 2. Проявляет ли ребенок интерес к другим детям? 3. Любит ли ребенок карабкаться по предметам как по ступенькам? 4. Любит ли ребенок играть в прятки (ку-ку)? 5. Играл ли когда-нибудь ребенок понарошку, например, говорил по телефону или качал куклу или во что-то другое? 6. Использует ли ребенок указательный палец, чтобы указывать или просить чего-то? 7. Использует ли ребенок указательный палец, когда показывает, проявляет интерес к чему либо? 8. Может ли ребенок соответствующим образом играть с мелкими игрушками (например, машинками или кубиками), не просто засовывая их в рот, вертя в руках или раскидывая 9. Приносил ли когда-нибудь вам (родителям) предметы, чтобы что-то показать? 10. Может ли ребенок смотреть вам в глаза более 1-2 секунд? 11. Проявлял ли ребенок когда-нибудь сверх чувствительность к звукам (например, закрывая уши)? 12. Улыбается ли ребенок вам или в ответ на вашу улыбку? 13. Имитирует ли ребенок, то, что вы делаете (например, подражает выражению вашего лица) 14. Окликается ли ребенок на свое имя, когда вы его зовете? 15. Если вы укажете на игрушку в комнате. Посмотрит ли на нее ребенок? 16. Может ли ребенок ходить? 17. Посмотрит ли ребенок на вещи (предметы), на которые посмотрите вы? 18. Совершает ли ребенок необычные движения пальцами у своего лица? 19. Пытается ли ребенок привлекать ваше внимание к тому, что он делает? 20. Не возникало ли у вас ощущение, что ваш ребенок имеет нарушения слуха (глухой)? 21. Понимает ли ребенок то, что говорят другие люди? 22. Бывает ли так, что ребенок увлечен чем-то чего, не существует или бесцельно бродит по комнате? 23. Смотрит ли ребенок на ваше лицо, чтобы проверить вашу реакцию, когда сталкивается с чем-то незнакомым?