Синдром дефіциту уваги – це, насамперед, проблема підтримки уваги, концентрації та наполегливості в досягненні результату.. Чому так відбувається? В пренатальному, перенатальному або постнатальному періоді відбулась травматизація. Внаслідок цього відмічається органічне порушення роботи центральної нервової системи, частина мозкових клітин не функціонує, тому роботу цих клітин беруть на себе здорові клітини. Тобто, у звичайної дитини енергія витрачається лише для того щоб гратися, посміхатися, пізнавати світ і себе в цьому світі, а у дітей із синдромом дефіциту уваги енергія витрачається ще й на компенсацію недорозвинених функцій. Отже, нервова система у такої дитини працює з подвійним навантаженням.
Дитина з синдромом дефіциту активної уваги Непослідовна, їй важко довго утримувати увагу. Не слухає, коли до неї звертаються. З великим бажанням береться за виконання завдання, але так і не закінчує його. Неорганізована. Часто втрачає речі. Уникає нудних і таких, що вимагають розумових зусиль завдань. Часто буває забудькуватою
Синдром дефіциту уваги був вперше описаний в 1902 році. Спочатку, через яскраво виражені неврологічні ознаки порушення отримало назву ММУ - мінімальні мозкові ушкодження. Оскільки не було виявлено анатомічних ушкоджень мозку, його перейменували в ММД - мінімальні мозкові дисфункції. З 1980 року назва синдрому ґрунтується на DSM – міжнародній психіатричній класифікації. Мінімальна мозкова дисфункція (ММД) – недиференційований синдром легких неврологічних розладів, переважно у вигляді рухових, мовних і поведінкових порушень.
Експеримент «Склянка води»Склянка води – це дитина (чиста, прозора, наївна). Сіль – пекучі, образливі слова. Перець – пекучі образливі слова. Грудка землі – жорстокі слова. Усе добре змішуємо – отримуємо – стан дитини. Скільки мене часу, доки все осяде, забудеться? А варто легенько збовтати і все підніметься на поверхню та спричинить нові стреси та неврози у дитини
Існує багато теорій щодо того, що викликає у дитини синдром дефіциту уваги. Слід сказати, що картина СДУ до сьогоднішнього дня не з’ясована. Лікарі в Європі і в Америці працюють над вирішенням проблеми, і багато причин вже можна назвати, це: Спадковість. Здоров'я матеріВагітність та пологи. Небезпеки перших років життя. Харчування. Дефіцит поживних елементів. Навколишнє середовище Кожна з названих причин захворювання переконлива і підтверджується безліччю досліджень. Проте, швидше за все, тут є цілий комплекс причин, тобто природа захворювань носить комбінований характер, що і виявляє діагностика хворих.
Особливості дітей із СДУ:більшість дітей із СДУ погано вчаться в школі, не дивлячись на нормальний розвиток інтелекту; у цих діток часто зустрічаються затримки розвитку, в тому числі шкільних навичок – письма, читання, рахування; не співпадання між реальною успішністю і тією, яку можна очікувати;Інші особливості : у дітей із СДУ спостерігається нетримання сечі вночі, гірше засинають, вранці сонні і т. ін.
Вправа-гра. Що потрібно? - набір олівців. Один учасник малює на клаптику паперу декілька кольорових квадратиків. До десяти штук (хоча їхня кількість може бути значно більшою). Інші гравці не бачать, який саме порядок кольорів малюється. Пізніше учаснику з намальованими квадратиками потрібно розповісти історію, в якій він буде розказувати про кольори. Говорити слова "Чорний", "Синій" і т.д. - не можна. Потрібно називати предмети, які даватимуть розуміння, який колір мається на увазі. Тобто: якщо у мене набір кольорів жовтий-зелений-червоний, я можу розповісти про те, як взяв в руки лимон, він впав на траву і з нього почала текти кров. Інші гравці повинні намалювати ряд кольорових квадратиків, які будуть розміщені в тому ж порядку. Увага! Якщо якийсь колір повторюється декілька разів, то потрібно кожного разу говорити щось інше, натякаючи на нього. Тобто в одному випадку червоний може бути словом "кров", в другому "вино", у третьому "помідор".
МЕТОДИКА «10 СЛІВ»Цей тест побудований на тісному зв'язку концентрації уваги. Запропоновано десять випадкових слів, підібраних без явних смислових та асоціативних зв'язків. Прочитайте десять слів тільки один раз, уважно вчитуючись у кожне поняття. Потім відтворіть їх у будь-якому порядку, загинаючи пальці. Наведено 5 наборів з 10 слів (для п'яти спроб).1) Книга, троянда, доміно, яхта, кролик, окуляри, цегла, гніздо, голка, контрабас.2) Болото, принц, кішка, магазин, парта, футбол, хмара, медуза, живопис, градусник.3) Сокира, гроза, вино, броня, зоопарк, самурай, фабрика, гиря, барон, руда.4) Кіно, яблуко, чайник, чудо, носоріг, жовтень, фініш, пензель, зерно, папір.5) Капуста, шпага, подушка, дорога, пилка, пагорб, паркан, трубка, весілля, комар.
Прослуховування музики в навушниках, щоб не відволікатись Максимальна близькість до вчителя і віддалення від подразників (вікон, гаджетів і т.д.) Маркування, організація і класифікація навчальних матеріалів стікерами, кольоровими вкладишами, папками. Складання плану дня, уроку, теми.