Методики, які використовуються на корекційно-розвиткових заняттях з дітьми з ООП

Про матеріал
Методи – це ефективні засоби корекції, які дедалі частіше застосовуються в спеціальній педагогіці й допомагають досягти максимально можливих успіхів у подоланні мовних труднощів дітей.
Перегляд файлу

Методики, які використовуються на корекційно-розвиткових заняттях з дітьми з ООП

Логопедична лялька. Ця іграшка, набуває особливої значущості, бо несе в собі не тільки соціальну, а й корекційну та розвивальну функції. Тому використання іграшок, зокрема ляльок, як одного зі способів виправлення звуковимови у дітей із порушеннями фонетико-фонематичної складової мовлення, в повній мірі враховує як вікові, так і психологічні особливості дітей.

Використання функціональної іграшки у вигляді логопедичної ляльки:

– прискорює темпи підготовки мовнорухового апарату дошкільників до постановки звуків, полегшує сам процес постановки і автоматизації звуків;

– сприяє виробленню у дітей правильного положення язика в ротовій порожнині через зоровий образ артикуляційного укладу, що сприймається дитиною, покращенню функціонування м’язів мовнорухового апарату через зоровий динамічний образ артикуляційних вправ;

– дозволяє дитині через зоровий образ артикуляційного укладу зв’язати засвоєний звук із певними рухами язика і зафіксувати його як у зоровій, так і у моторній ланці;

– допомагає дітям через побачений зоровий образ вправи, що виконується, у повільному темпі відтворити чіткість чи плавність рухів;

– сприяє активізації пізнавальної та мовленнєвої активності дітей.

Пальчиковий театр - казковий світ дитини, який вміщується на його долоньках. Розігруючи улюблені казки, вірші, включається уява, мислення, увагу, активізується мова. В результаті ігор з пальчиковими ляльками формуються просторові уявлення, розвивається спритність, точність, виразність, координація рухів, підвищує працездатність, тонус кори головного мозку. Сенс цього театру полягає в тому, щоб стимулювати дитину вдягати собі на пальчики фігурки і намагатися розповісти казки.

Пальчиковий театр допомагає вирішувати наступні завдання:

- стимулювати розвиток мовлення, уваги, пам'яті;

- поліпшувати координацію рухів;

- розвивати звукову культуру мовлення;

- розвивати образне мислення;

- розвивати активний та пасивний словник;

- розвивати зв'язне мовлення.

Пальчиковий ляльковий театр використовується як елемент логопедичного заняття, що займає близько 10 хвилин в кінці заняття.

Діти отримують позитивний емоційний заряд, долають боязкість, сором'язливість. Стаючи активними учасниками процесу, вони відволікаються від своїх мовних труднощів. Ті діти, які були на логопедичних заняттях небалакучими, стають навпаки більш активними.

Мнемотехніка — система спеціальних прийомів, які полегшують запам’ятовування і збільшують об’єм пам’яті шляхом утворення штучних асоціацій.

 Завдання мнемотехніки:

  • удосконалювати зорове і слухове сприймання;
  • формувати  у дітей навичок запам’ятовування;
  • вчити  дітей управляти своєю увагою, зробити її «слухняною» ;
  • стимулювати інтелектуальний розвиток дитини;
  • вчити запам’ятовувати будь-яку інформацію.

   В якості зорової опори при заучуванні віршів можна підбирати до них відповідні за змістом картинки. Такий вірш дітям можна запропонувати у вигляді мнемотаблиці.

    На кожне слово або маленьке словосполучення придумується картинка (зображення). Таким чином, весь вірш «замальовується» схематично. Після цього дитина по пам’яті, використовуючи графічне зображення, відтворює вірш повністю.              

Завдяки використанню даного матеріалу діти значно швидше вчать вірші, розвивають пам’ять, увагу, уяву, асоціативне мислення, фонематичний слух. Мнемотаблиці на логопедичних заняттях можна використовувати на етапі автоматизації, диференціації звуків, розвитку фонематичних процесів, при заїканні, оскільки заучування віршів допомагає розвивати у дітей не тільки пам'ять, але і відчуття ритму, формувати темпову організацію висловлювання, працювати над розвитком інтонаційної виразності мовлення.

Нетрадиційні методи впливу педагогів стають перспективними методами корекційно - розвивальної роботи з дітьми, які мають порушення мовлення. Одним із таких методів є Су - джок терапія.

Для стимуляції мовленнєвого розвитку необхідно впливати на точки, які відповідають головному мозку. За теорією Су – джок, це верхні фаланги пальців. Під час Су – джок терапії основну увагу необхідно приділяти саме цим ділянкам кисті руки, а вплив на точки які відповідають за інші органи, покращує загальний стан організму дитини. Отже вплив на кисть дитини допомагає здійснити комплексну корекційну роботу.

Методи Су – джок терапії – це ефективні засоби корекції, які дедалі частіше застосовуються в спеціальній педагогіці й допомагають досягти максимально можливих успіхів у подоланні мовних труднощів дітей. На тлі комплексної логопедичної допомоги нетрадиційні методи терапії, не вимагаючи особливих зусиль, оптимізують процес корекції мовлення і сприяють оздоровленню всього організму дитини. За допомогою спеціальних кульок («їжачків») та кілець зручно масажувати пальці, що позитивно впливає на весь організм, дає змогу збільшити потенційний енергетичний рівень дитини, збагачує її знання про власне тіло, розвиває тактильні відчуття.

Прийоми роботи Су – джок терапії

Масаж спеціальною кулькою. Оскільки на долоні знаходиться безліч активних точок, ефективним способом їх стимуляції є масаж спеціальною кулькою, якою дитина в пливає на пальчики, кисті, долоньки. У дитини підвищується тонус м'язів, відбувається прилив крові до кінцівок, унаслідок цього відбувається поліпшення дрібної моторики й чутливості кінцівок.

Масаж еластичним кільцем. Пружинні кільця надіваються на пальчики дитини й прокручуються по них по них, масажуючи кожен палець до його почервоніння і появи відчуття тепла.

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
8 лютого
Переглядів
101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку