Ми до тебе, казко , в гості завітали.
Станція "Казкова"
Підготувала:
вчитель початкових класів
Гімназії № 34
Сумської Алли
Володимирівни
Мета заняття:
Обладнання:
коробка від листоноші, телеграми, ілюстрації до казок, аудіо- запис пісень, ілюстровані картинки.
Хід заняття:
Організаційний момент.
Вчитель: Добрий день дорогі діти та гості.
_ Діти, погляньте, сьогодні до нас на заняття завітало багато гостей, давайте привітаємось.
(Привітання дітей)
Добрий день Вам добрі люди!
Хай завжди Вам радість буде,
Будьте здорові , щасливі, багаті,
Хай лунає сміх у Вашій хаті
Вчитель:
Добрий день, вітаєм вас.
Настає дозвілля час.
Діти наші, не зівають.
Добру казку починають.
В казку вирушим всі разом,
Перешкоди всі пройдем.
А хто буде сумувати,
Із собою не візьмем.
Основна частина
Вчитель: Сьогодні ми зібралися тут всі разом для того, щоб побувати в гостях у казки.
Діти дуже люблять слухати казки, а дорослі з великим задоволенням розповідають, читають їх дітям. Казка жила, живе і вічно буде жити. Вона буде існувати стільки, скільки будуть жити люди.
Казка буває сумна і весела, казка навчає нас розуму, висміює ледачих і хвальків. Дарує щедрість, багатство хорошим людям.
Тому сьогодні ми допоможемо нашим дітям побувати у казці. Ще раз перегорнемо сторінки улюблених книжок, зустрінемося із улюбленими героями і, звичайно, побачимо, як, у котрий раз, добро перемагає зло.
Сьогодні ми казку до нас запросили,
Щоб бачити її і слухати гуртом.
А казка у лісі десь там заблудилась,
Давайте її погукаєм разом.
Діти, я , навіть, не запитую, чи любите ви казки. Звичайно, любите. У кожного з вас є улюблена казка. Я порахую до 5, а потім плесну в долоні, а ви кожен назвіть свою казку. (Відповіді дітей)
Чудово! Яке розмаїття!
Вчитель: Ви знаєте, діти, сьогодні на нашу станцію повинні були з'явитися казкові герої. Але я поки що нікого не бачу, тільки якась коробка стоїть. Діти, я зрозуміла, її залишив листоноша Пєчкін. Давайте подивимось, що там.
В ній багато телеграм на адресу нашої станції. Цікаво. Хто ж їх надіслав?
Давайте дізнаємось.
Дуже засмучена. Мишка розбила яєчко, прийти не зможу. (Курочка Ряба.)
З'їв семеро козенят. Болить живіт. (Вовк)
Від дідуся втік, від бабусі втік, а лисичка відпускати не хоче. ( Колобок.)
Ніяк не витягнемо ріпку, тому прибути не зможемо. (Дід, баба, Внучка.)
Вчитель: Діти, я вважаю, що причини поважні. Ну нічого. Не будемо сумувати. А будемо розважатись. З казкою завжди весело.
Дзвени, дзвени, мій дзвонику
Дзвени гучніш, гучніш.
І всім, хто любить казку,
Допоможи скоріш.
Дидактична гра «Казкові загадки»
Діти, відгадайте казкові загадки
Любі діти, коли йшла,
По дорозі це знайшла.
Це хатинка невеличка,
Ми у казці.... ( “Рукавичка”)
Від цієї булави
Змій позбувся голови.
Прагне хлопчик буть хоч трошки
Схожим на .... ( “Котигорошка “)
Хто до нас прийшов на свято,
Вередливий та пихатий?
Вередлива то коза
Ми у казці .... ( “ Дереза”)
Хто на гусячих крилятах
Прилетів до мами й тата,
Був міцний. Бо їв кулешик.
Це відомий всім .... ( “ Телесик”)
Сидить півник на печі.
Їсть смачненькі калачі.
Тут лисичка прибігає.
Мерщій півника хапає.
Біжить котик рятувати,
В лисиці півника забрати. ( “ Котик і півник”)
Знайшов півник колосок,
Змолов борошна мішок.
Спік негайно у печі
Пиріжки та калачі.
Мишенят не пригощав,
Бо жоден з них не помагав. ( “ Колосок”)
Вчитель: А зараз хочеться перевірити, чи добре ви запам’ятали пісні та притчі наших героїв.
Яку пісеньку співав Колобок?
Яку пісеньку співала мама-коза, коли поверталася з лісу додому?
Як гукала свого сина Івасика - Телесика мати?
Як кликав Півник на допомогу Котика?
Як відказувала Коза-дереза, коли сиділа в заячій хатці?
Молодці діти.
А ось і ще один конвертик, а в ньому завдання:
3.” Скільки героїв – назвіть”. Такий конкурс пропонує Дюймовочка.
Кого зустрів Колобок у лісі? (Зайчика,вовка, ведмедя, лисицю)
Кого спіймав солом’яний бичок? (ведмедя,вовка, лисицю, зайця)
Скільки тварин тягло ріпку ? ( 3)(собачка, киця, мишка)
Кого перелякав Пан Коцький? (ведмедя, вовка, кабана, зайця)
Хто жив у рукавичці? (мишка, жабка, зайчик , лисичка, вовк, кабан, ведмідь)
Хто вимагав від Кози - дерези покинути зайчикові хатку?
(лисиця, вовк, ведмідь, рак)
Ще одне завдання в нас від Івасика Телесика. Він хоче дізнатись
4.“ Яка кінцівка у казки?”
Вчитель:
Хто вигнав мишенят Круть і Верть із - за столу?
Хто вигнав козу-дерезу із зайчикової хатки?
Хто їв пиріжки у казці “ Колосок”?
Яку винагороду одержало гусеня у казці “ Івасик -Телесик”?
Трішки втомились? Давайте проведемо фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка.
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легенько потягнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
На місця всі посідали.
Вчитель: Діти, я знаю, що ви дуже любите відгадувати загадки.
5. Відгадайте загадки і скажіть, у якій казці зустрічається відгадка?
Хоч у нього й шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть, тоді й не п’є,
І не ходить, й не гуляє,
А у лігво спать лягає. ( Ведмідь)
Я руда, низького зросту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м’ясо .
Вовку-брату я сестриця.
А зовуть мене .... ( Лисиця)
Гострі кігті має –
В подушки ховає.
Лазить все на плотик.
А зоветься ... ( Котик)
Має клешні й довгі вуса.
Я і сам його боюся,
Бо щипає, мов гусак,
Ну а звуть щипаку .... ( Рак)
Пара довгих вушок.
Сіренький кожушок.
Скорий побігайчик,
А зоветься ... ( Зайчик)
В лісі є кравець чудовий,
шиє звірам він обнови.
Для ведмедів кожушки, для лисички – сорочки.
Для куничок – рукавички,
А для білочок – спіднички.
Зайцю – валянки на лапки,
І собі пошив піджак.
Хто кравець такий .... ( Їжак).
6. Вчитель: Ось і останній лист. А він від Червоної Шапочки. Вона принесла нам завдання із чарівного лісу. Я зачитаю вам цікаву казочку, а ви будьте уважні і швидко відповідайте.
Дидактична гра « Уважні слухачі »
На квіточці сиділо,щось незвичайне "живе улітку він, шовкові крила має із квіточки на квіточку, перелітає" (Метелик). Але його налякало звірятко яке "живе в густому лісі, ласує на горісі, як намисто оченята, що за звір такий пухнастий" (Білочка).А ось перед дітьми "гарне дерево, міцне, листя різьблене, а на гілочках крислатих буде жолудів багато" (Дуб). А на дереві сидів " той що має носик - долото, ним комах з кори виймає про здоров’я лісу дбає" (Дятел).
Діти нюхали гілочки тих дерев, що "зимою і літом одним кольором" (Ялинка). Потім діти помандрували додому через поле. Дорогою вони побачили, що біг великий і красивий, яка пишна грива, копитами туп-туп-туп, по камінню цок-цок". (Кінь). А тим часом по полю ходив "з краю в край, різав чорний коровай" (трактор). Не помітили діти, як за лісом сховалося "тепле, гарне, на людей дивиться, а на себе дивитись не дозволяє" ( Сонце). Веселі поверталися діти до дому. До хати вони прийшли тоді, коли зійшов той, що " Ходить у дорозі і пильнує в небі зорі, з висоти розсипає дрібне - срібне сяйво". (Місяць).
Вчитель: - Ну, як, діти, сподобалось завдання від Червоної Шапочки?
Заключна частина
Вчитель: Казка – це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні. Вивчайте казки і переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують нас і вчать, як треба жити по правді.
Вчитель: Сьогодні, я, думаю. Всім було цікаво і весело.
Ми пригадали наші знайомі казки, героїв.
Але час повертатися з мандрівки.
Всі разом казки згадали.
Гостям нашим показали.
Всі разом: От і казочці кінець.
А хто слухав – молодець!