"Ми друзі природи" Урок 5.

Про матеріал
Орієнтовні дослідницькі проблемні запитання 1. Хто такі друзі? 2. Як зберегти друга? 3. Правила дружби. 4. Пізнаємо один одного. 5. Ми друзі природи. Завдання Створювати у класі дружнє середовище. Сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей. Сприяти дотримування дітьми правил дружніх стосунків. Формувати поняття унікальності кожної людини, сприяти умінню ефективно спілкуватися один з одним. Формувати відповідальне ставлення до природи. Очікуванні результати На кінець тижня діти знатимуть хто такий друг; правила дружніх стосунків; дбайливе ставлення до природи; та вмітимуть дотримуватися правил дружби та налагоджувати дружні стосунки; використовувати інформацію про уподобання друзів; слухати і чути один одного; ввічливо спілкуватися; правильно вести себе в природному середовищі; розрізняти слова назви предметів за родами.
Перегляд файлу

Ми друзі природи

 

І. Ранкова зустріч

1. Вітання

Діти стають у коло і вітаються різними частинами тіла (носиком, ліктем, коліном….)

Повторюють за вчителем

Доброго ранку, життєдайна земле!

Доброго ранку, джерельна водице!

Доброго ранку звірі!

Доброго ранку люди!

Повітря, земля і вода – це природа.

 

 

2.Обмін інформацією

Гра «Загадкова скринька» 

(в скриньці кулька наповнена водою)


Учитель. Давайте пригадаємо правила гри.


1 Скриньку не можна відкривати.


2. Її можна трусити.


3. Кожен може поставити одне запитання про об'єкт усередині.


Скринька передається доти, доки хтось не відповість, що там лежить

 

 

 Кросворд   (додаток 1)

 

  1. Тверда вода  (лід)
  2. Водойма в яку річки не впадають і не витікають  (озеро)
  3. Волога яка необхідна для поливу  (дощ)
  4. Вранці на траві (роса)
  5. Рідина без запаху і смаку(вода)
  6. Ріки, озера, річки, моря – це …(водойми)

 

3. Новини

Сьогодні ми будемо говорити про чистоту  водойм.

Як ми маленькі друзі природи можемо зберегти їх чистоту.

 

 

 

 

ІІ.  Робота з казкою

 

1. Слухання аудіо запису  казки  «Про старого сома і чисте озеро»

 

Було це дуже давно., коли всі річки, озера та моря були такими чистими, що можна було пити з них воду. Жило було одне маленьке озеро. Вода в ньому була прозора. Якщо подивитися в нього, то можна побачити, як граються рибки – яскраві, срібні й золоті. Тому озеро називали Чистим. Над озером літали великі зеленоокі бабки. Одна з них була дуже весела й пустотлива. Кожної весни на озеро прилітали великі білі птахи- лебеді. Вони звивали в очереті гніздо, а влітку в цьому гнізді з’являлися малюки – лебеді.

   Глибоко на дні озера жив старий Сом. Він був дуже великий та розумний. Озерні жителі – риби, лебеді, бабки – поважали його. Сонечко своїми променями зігрівало маленьке озеро. Всі довкола любили Чисте озеро і турбувалися про нього.

  Але ось одного разу прийшли на озеро нехороші люди. Їх серце було зачинено на замок і нікого не впускало. Ці люди вирішили, що Чисте озеро тепер належить їм. Вони викидали в озеро багато бруду і сміття. Маленьке Чисте озеро захворіло – воно стало зовсім чорним.

Думали – гадали друзі озера: що ж робити, адже злі люди зовсім загублять його.

 Зрозуміли всі мешканці озера, що без сонця не обійтися, не справитися з бідою.

Посилає сонечко своїх помічників по всьому світу: можливо, потраплять вони в добрі серця людей, і ті допоможуть озерові. Їхні серця були відкриті, прийшли вони на допомогу. Лебеді, бабки, старий Сом, Сонечко і добрі люди довго чистили маленьке озеро. Важка це була робота, але всі разом вони справилися.

  Стало маленьке озеро знову Чистим. Друзі попіклувалися про нього. Тепер поруч були люди з відкритими серцями. Вони стали берегти і любити все довкола.

 

2. Обмін враженнями.

Хто жив у глибині озера?

Що зробили злі люди?

Кого шукали сонячні промінчики , щоб допомогти озерові?

Яке було серце у добрих людей?

Чому змогли друзі очистити озеро?

 Хто з вас пішов би рятувати озеро?

ІІІ. Дослідницька робота.

На початку тижня проводився дослід з рослинами. В три стаканчика з чистою водою, водою з олією, та водою з кислотою поклали рослини. В кінці тижня подивилися результат.

 Висновок : Яка вода потрібна для рослин?

( В склянці з чистою водою рослина розквітла. В інших загинули.)

Якщо середовище,де існують живі істоти, забруднене, вони поступово гинуть.

 

 

 

 

 

IV.   Створити аплікацію «Чисте озеро»  Додаток 2     

V.  Гра « Скарбничка добрих справ»

     Кидають у скриньку фішки-добринки.

    Які добрі справи діти можуть зробити для водойм своєї місцевості?

C:\Users\Home\Desktop\кейс\картина Циганова В..jpg
VI.  Робота з анімаційною картиною  В. Циганова  « Лісове озеро» . ( Кейс)

 

  1. Що бачиш?
  2. Що почуєш?
  3. Що відчуєш?     

VII. Рефлексія

Наприкінці уроку діти стають у коло і дарять посмішки всесвіту.

Тварини, рослини і птах – це природа.

Природа це я і ти.

Повинні ми жити у злагоді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

                                                  1

 

                                                                                       2

     

                                                  3                                                                                  

 

 6

 

                                                                    4

 

 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Home\Desktop\кейс\л1.jpg
C:\Users\Home\Desktop\кейс\метелик.jpg
C:\Users\Home\Desktop\кейс\сом.jpg
C:\Users\Home\Desktop\кейс\лебідь.jpg
C:\Users\Home\Desktop\кейс\л1.jpg
C:\Users\Home\Desktop\кейс\л1.jpg
C:\Users\Home\Desktop\кейс\риба.jpg
C:\Users\Home\Desktop\кейс\л2.jpg
C:\Users\Home\Desktop\кейс\риба 1.jpg
Додаток 2

C:\Users\Home\Desktop\кейс\сонечко 1.jpg
C:\Users\Home\Desktop\кейс\метелик.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 лютого 2023
Переглядів
566
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку