Тема: Ми готуємось до свята
Цілі: Вдосконалення навичок вживання граматичних структур (побудова питальних речень); вдосконаення навичок питання, усного мовлення; розвивати інтерес до святірадицій в світі.
Хід уроку
І.Організація класу. Привітання
Т. Good morning? Everybody! I’m glad to see you. How are you today?
Cl. Good morning! We are glad to see you, too. We are fine, thank you.
II. Підготовка до іншомовного мовлення
Мовленнєва зарядка
Т. Do you like to prepare for a holiday with your classmates?
Do you make invitation cards?
Do you make name badges?
Do you make presents or you buy them?
Do you usually make surprise for your guests?
T-Cl
ІІІ. Основна частина уроку
Лексична робота
Match
To share your ideas Отримати презент
A large piece of plasticine писати жарти на папері
To write fortune зробити сюрприз
To make surprise поділитися своїми ідеями
To get a present написати долю
To write jokes on a paper великий кусок пластиліну
Р1-Р2-Р3-Р4
Граматика
One- the first
Two- the second
Three- the third
Four- the f…th
Five- the…
Six- the…
Seven- the…
p.95 (Brush up)
T-Cl; T-P1-P2-P3-P4
2.T. Make up questions, begin them with the words given in brackets.
My parents bought me an unusual present (When?..)
My friend likes to make surprise for me (Who?..)
Our pupils will write fortunes on pieces. (When?..)
Mike put the branch into the plasticine (Where?..)
This summer she will go to an interesting place (What places?..)
We had a good day at school yesterday (What?..)
Фізкульт хвилинка
Hands up! Clap! Clap! Clap! Shake! Shake!
Hands to the left! Clap! Clap! Hands to the right! Clap! Clap!
Hands on hips, hands to the sides!
Bent left! Bent right! Stand still! Sit down!
Читання
Учні записують свої пропозиції і діляться власними ідеями щодо організації свята, кожна группа презентує свою ідею “How to write the fortunes”, Закінчує своє висловлювання фразою.
It is always interesting to read something pleasant because…
Gr1-Gr2
Усне мовлення
Учні розповідають класу як вони б хотіли приготуватися досвята.
Питання попереднього завдання допомагають скласти діалоги із двох-трьох реплік.
Р1-Р2;Р3-Р4
IV. Заключна частина уроку
Домашнє завдання
WB ex. 1 p. 72.
Підсумки уроку
Вчитель підбивае підсумки уроку та оцінюває учнів.
Thank you for your hard work today. The lesson is over. Good-bye.