Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною». Проблема волі людини та можливостей її здобуття

Про матеріал
Продовжити ознайомлення із сюжетом твору М. Коцюбинського «Дорогою ціною». його образами та проблемами; розвивати навички роботи з текстом епічного твору; розвивати усне мовлення, логічне мислення, пам'ять, спостережливість, уміння висловлювати свої думки та обґрунтовувати їх, ділитися міркуваннями про проблему волі людини та можливості її досягнення в сучасних умовах; виховувати повагу до краси щирого кохання, мужності, сили волі як рис характеру, що необхідні для боротьби зі злом, любов до художнього слова.
Перегляд файлу

Українська література 8 клас

Тема. Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною». Проблема волі людини та можливостей її здобуття

Мета: продовжити ознайомлення із сюжетом твору М. Коцюбинського «Дорогою ціною». його образами та проблемами; розвивати навички роботи з текстом епічного твору; розвивати усне мовлення, логічне мислення, пам'ять, спостережливість, уміння висловлювати свої думки та обґрунтовувати їх, ділитися міркуваннями про проблему волі людини та можливості її досягнення в сучасних умовах; виховувати повагу до краси щирого кохання, мужності, сили волі як рис характеру, що необхідні для боротьби зі злом, любов до художнього слова.

Теорія літератури: пригодницький, романтичний сюжет повісті, головні та другорядні герої.

Обладнання: портрет письменника, видання його творів, ілюстрації до них, фрагменти кінофільмів, записів вистав сучасних театрів.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Перевірка домашнього завдання.

Прокоментувати ключові епізоди II умовної частини твору

 М. Коцюбинського «Дорогою ціною». Які нові риси характерів героїв виявилися у їхніх діях?

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКІВ

Вступне слово вчителя.

«… Хоч дорогою ціною можна здобути бажану волю, а ні — полягти кістками на вічний спочинок». — вирішують головні герої твору М. Коцюбинського «Дорогою ціною». Волю не лише як соціальний стан, а свободу обирати собі пару (адже й у цьому кріпакам часто відмовляли), свободу любити того, хто тобі до душі. Наші герої все це здобули, але якою ціною… Про це — на уроці.

Перегляд відео “Дорогою ціною” для відповіді на проблемні питання за посиланням  https://youtu.be/34h-VvbeFrU

III. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Виразне читання III умовної частини твору М. Коцюбинського «Дорогою ціною» (Підручник О.В. Слоньовська.Українська мова навчання.Освіта.2008 рік.,ст.127).

Словникова робота, обмін враженнями про прочитане.

Евристична бесіда.

— Як Соломія відреагувала на звістку про арешт Остапа?

— Кого Соломія залучила до виконання свого плану?

— Чому Котигорошко, добре розуміючи небезпеку, усе ж погодився допомагати жінці?

— Опишіть, як проходило визволення Остапа. Чому воно виявилося невдалим?

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

Проблемне запитання.

— Чи очікуваним був епілог? Як ще могли розвиватися події?

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Знати зміст усього твору М. Коцюбинського «Дорогою ціною», уміти

переказувати, коментувати, висловлювати свої думки та враження;

підготувати презентацію міні-проекту.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Фінал твору, на мою думку, …

 

docx
Додано
31 березня 2023
Переглядів
345
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку