Михайло Коцюбинський “Дорогою ціною” Тестові завдання

Про матеріал
тестове завдання – це складова тесту, що відповідає рекомендаціям до формування тестових завдань, з якими студент (під час виконання тесту) виконує певну дію, а його результат реєструється у формі окремої відповіді, що оцінюється встановленою кількістю балів.
Перегляд файлу

Михайло Коцюбинський

“Дорогою ціною”

 

Тестові завдання

                                 Виконання тестових завдань

Вступ

1. З якою сільськогосподарською худобою порівнюється неволя народу:

а) волом; б) туром; в) конем; г) биком.

2. Де «хоробріші, завзятіші, звили собі гніздо»?

а) В лісах; б) у степах; в) неподалік від Угорщини; г) в Туреччині.

3. Народ намагався боротися з панами якщо не зброєю, то:

а) сокирами; б) кіллями; в) лопатами; г) ножами.

4. Боротьбу двох станів — панського і мужичого М. Коцюбинський називає:

а) жорстокою; б) хронічною; в) масовою; г) одвічною.

5. Чого не робилося панами з тими холопами, яких було спіймано за їх втечу?

а) Оддано в рекрути;

б) заслано на Сибір;

в) катовано канчуками;

г) вішано на центральній площі.

6. На півдні якої країни «стояло військо і заслоняло волю»?

а) Румунії; б) Росії; в) Бессарабії; г) Угорщини.

 

1.Б, 2.Г, 3.Б, 4.Б, 5Г, 6.В. 

І частина

1. Як незадоволений пан за поведінку і прагнення Остапа до волі, називав кріпака:

а) скаженим; б) лихущим; в) підступним; г) гайдамакою.

2. За що Остап засуджує простий люд? Бо покріпачений народ:

а) не прагне отримати хоча б початкову освіту;

б) байдуже ставиться до власної долі;

в) виявив бажання потрапити на протилежний берег Дунаю;

г) не слідкує за власною зовнішністю.

3. Де відбувалося розтавання Остапа з коханою?

а) У хаті старого лірника;

б) край лісу;

в) під вербами у ставка;

г) біля панського колодязя.

4. Від чого застерігає Соломія коханого, коли той ось-ось вирушить у подорож?

а) Небезпечних вовків у лісі;

б) розмовляти з будь-ким;

в) багато не пити холодної води;

г) не йти селом.

5. Про що попросив Остап Соломію вирушаючи в дорогу?

а) Не забувати про нього;

б) доглядати дідуся героя;

в) щоб вона писала йому листи;

г) щоб та позичила йому трохи грошей.

6. Художні засоби, які використав автор твору, висловлюючись: «Невиразною чорною плямою лежало сонне село у видолинку»:

а) гіперболу, фразеологізм;

б) метафору, порівняння;

в) епітет, метафору;

г) порівняння, гіперболу.  

 

1.Г, 2.Б, 3.В,4.Г, 5.Б, 6.В.

 

II частина

1. Про що автор повісті зазначає: «У долині, на виднокрузі, сіріло щось широкою смугою і розливалось з пітьми»?

а) Ліс; б) Чорне море; в) левада; г) Дунай.

2. Переховуючись у яругах, втікачі очікували:

а) румунів; б) перевожчиків; в) козаків; г) коли буде дощ.

 3. Чому втікачі, переховуючись, раптом погасили вогнище?

а) Вже добре зігрілись; б) напекли картоплі;

в) почули кінський тупіт; г) хтось чужий кричав у темряві.

4. Тікаючи з неволі, Іван в дорозі пристав до Остапа через те, що вони:

а) були з одного повіту; б) разом колись збирали панський урожай;

в) мали спільних родичів; г) знали один одного ще з дитинства.

5. Якою була причина того, що Іван вирішив залишити рідне село?

а) Не хотів працювати на пана;

б) від голоду;

в) через свою жінку;

г) виявив бажання вирушити на пошуки кращого життя.

6. Що вразило втікачів, коли вони переховувалися в комишах?

а) Крик ворони;

б) сяяння трьох вогників;

в) вий вовка;

г) хлюпіт води.

7. Тікаючи від охорони, Остап із Соломією нагадували:

а) сполоханих птахів;

б) тварин, яких цькували собаками;

в) листячко, що тріпотіло від сильного вітру;

г) тремтіння людей перед бурею.

8. Річка, за якою знаходиться Туреччина:

а) Прут; б) Дунай; в) Ворскла; г) Знам’янка.

9. Що робили Остап із Соломією для того, щоб переправитися через річку?

а) Латали свій одяг;

б) готували зброю;

в) майстрували пліт;

г) ремонтували човен.  

 

1.Г, 2.Б, 3.В, 4.А, 5.В, 6.В, 7.Б, 8.А, 9.В.

 

III частина

1. Вирушаючи на пошуки людей, Соломія залишила Остапа:

а) в ярузі; б) біля вогнища; в) на плоті; г) у лісі.

2. Через що Соломія вимушена була вернутися до Остап, розпочавши пошуки людей? Бо:

а) забула взяти гроші;

б) необхідно було зробити перев’язку пораненому коханому;

в) не позначила своєї дороги назад;

г)почула чийсь стогін.

3. Яких диких тварин Соломія не бачила, рухаючись через комиші озерця?

а) гусей; б) качок; в) гадюк; г) вужів.  

 

1.Б, 2.В, 3.Б.

IV частина

1. Циганський виселок складався з:

а) однієї школи і п’яти хаток;

б) млина і двох хаток;

в) трьох хаток;

г) хати-читальні і двох мазанок.

2. Селяни наддунайських сел. Їздять битим шляхом у:

а) Київ; б) Львів; в) Тернопіль; г) Галац.

3. Яким чином Соломія віддячила циганам за допомогу? Вона їм:

а) доглядала худобу; б) працювала на полі;

в) няньчила дітей; г) сплатила срібними монетами.

4. Кого стосується погрозливе звернення Остапа: «Я б тобі утер мани, коли б москаль не виточив із мене крові»?

а) Раду; б) заможного болгарина; в) вартового; г) стару циганку.

5. Що робили цигани ввечері?

а) Читали біблію; б) пили спиртне;

в) грали у карти; г) ремонтували одяг і взуття.

6. Що робили жінки?

а) Жебракували; б) ходили на панщину;

в) шили шкіряний одяг; г) в’язали.

7. Найнявшись до заможного болгарина Соломія йому:

а) обробляла городину;

б) випасала худобу;

в) господарювала у хаті;

г) перемивала вовну.

8. Яку приказку використав Остап, пропонуючи Соломії тікати від циган?

а) «Взяв на час та і в добрий час»;

б) «Вскочити вище халяв»;

в) «Хліб за хліб людям віддавай»;

г) «Борг не реве, а спать не дає».

9. Музичний інструмент, яким Гіца розважав сім’ю:

а) гітара; б) акордеон; в) сопілка; г) скрипка.

10. Через що Остапа пов’язали турецькі жовніри?

а) бо він вважався біглим;

б) через циган;

в) оскільки ухилявся від сплати податків;

г) за вказівкою зрадника.  

V частина

11. Для чого Соломія потрапила на базар?

а) За наказом хазяїна;

б) купити одяг Остапу;

в) придбати коханому нове взуття;

г) найнятися на роботу.

 12. Щоб знайти Остапа, Іван порадив Соломії звернутися до:

а) інших циган;

б) міграційної служби;

в) багатого болгарина;

г) поліцейської дільниці.

 

1.В, 2.Г, 3.Г, 4.А, 5.Б, 6.А, 7.Г, 8.Б, 9.Г, 10.Б, 11.Б, 12.Г.

 

 

 


Відновіть послідовність

І варіант

«Порушена послідовність»

Завдання: записати цифровий код  логічної послідовності розвитку сюжету повісті «Дорогою ціною» М.М.Коцюбинського

1. Прощання Соломії з косою.

2. Переправа до Туреччини, поранення Остапа.

3. Погроза пана віддати Остапа у некрути.

4. Соломія проводжає Остапа.

5. У циганів. 

6. Робота у болгарина.

7. Втікачі у проваллі.

8. Зустріч Соломії з Іваном.

9. Соломія губиться у плавнях.

10. Смерть Соломії.

11. Арешт Остапа.

12 Спогади Остапа.

 

Цифровий код: 3, 4, 1, 7, 2, 9, 5, 6, 11, 8, 10, 12.

 

ІІ варіант

«Порушена послідовність»

Завдання: записати цифровий код  логічної послідовності розвитку сюжету повісті «Дорогою ціною» М.М.Коцюбинського

1.Переправа через ставок.

2.Старий турецький пістоль не врятував Остапа.

3.Соломія з Остапом у скрутному становищі.

4. Розмова Остапа з Соломією про втечу від пана.

5. Перепочинок  втікачів перед переправою.

6. Порятунок у Галаці.

7. Соломія жертвує життям заради врятування Остапа.

8. Зустріч Соломії з Іваном на базарі.

9. Плавні – небезпечне місце.

10. Спогади Остапа.

11.Бакшиш драгоману.

12.Соломія втікає від пана вслід за Остапом.

 

Цифровий код: 4, 1, 12, 5, 3, 9, 6, 8, 11, 2, 7, 10

 

 

 

1

 

docx
Додано
26 травня 2022
Переглядів
559
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку