Микола Васильович Гоголь.Петербурзький етап життя і творчості письменника.

Про матеріал
Даний урок допомагає формувати ключові й предметні компетентності і компетенції шляхом виконання навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній, а саме: формувати духовно-емоційний світ учнів, їхні естетичні позиції, світоглядні уявлення й переконання; знати окремі факти про основні віхи життя і творчості письменника; розкривати особливості світогляду Гоголя,визначати актуальні проблеми, теми творів.
Перегляд файлу

Микола  Васильович Гоголь. Петербурзький етап життя і творчості письменника. (9 кл.)

Мета: формувати ключові й предметні компетентності та компетенції шляхом виконання на-вчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній , зок-рема формувати духовно-емоційний світ учнів, їхні естетичні позиції, світоглядні  уявлення й переконання; знати окремі про основні віхи життя й творчості М.В.Гоголя;розкривати особли-вості світогляду письменника, визначати актуальні проблеми, теми творів; установлювати ху-дожнє новаторство митця; сприяти формуванню моральних якостей школярів, установленню зв’язків  письменника з Україною, увінчанню пам’яті письменника в музеях і пам’ятниках, уті-ленню образів і сюжетів М.В.Гоголя у  творах мистецтва.

Обладнання: портрет М.В.Гоголя, тексти його творів, таблиця.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

                             Назначенье человека – служить ,и вся жизнь наша  есть служба.

                                                 Микола Васильович Гоголь «Авторська  сповідь»

                                                   Хід  уроку

І Організаційний  момент

ІІ Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Серед видатних митців української та світової літератури почесне місце належить Миколі Васильовичу Гоголю. Майстер художнього слова , він створив такі твори, що підкоря-ють читачів глибиною й  правдивістю своїх образів, силою творчого узагальнення життя, ху-дожньою довершеністю. Творам Гоголя були притаманні ідейні та творчі суперечності, особ-ливо в останній період творчості. Його реалістичні шедеври стали неоціненним внеском у скарбницю світової літератури. Кожна епоха, кожне нове покоління читачів по-своєму сприй-мають М.Гоголя, але головним залишається те ,що ніхто не буває байдужим до його книжок.

ІІІ Повідомлення теми й мети уроку

ІY.Опрацювання навчального матеріалу

Учитель.Два роки тому ми ознайомилися з життєвим і творчим шляхом М.В.Гоголя

  • Пригадайте, який твір ми читали й аналізували?

Напередодні ви отримали завдання повторити біографію письменника.

(Презентація портрета М.В.Гоголя.Робота О.А.Іванова (1841р.).)

Бесіда

  • У якій художній манері написаний портрет? (Реалістичній)
  • Яким ми бачимо обличчя митця?   (Замріяне,з проникливими очима,легкою усмішкою на устах)
  • Величне чи земне зобразив художник у постаті письменника?(Звичайна земна люди-на)

Бліц-опитування

  • Де та коли народився М.Гоголь?
  • Як пройшли його дитячі роки?
  • Якими людьми були його батьки?
  • Де здобував освіту майбутній письменник?
  • Які вподобання мав юнак,навчаючись у гімназії?
  • З якою метою М.Гоголь полишив Україну та поїхав до Петербурга?
  • Наскільки простим був його літературний шлях?
  • Хто став у літературі « хрещеним батьком» Миколи Васильовича?
  • Коли до видатного українця прийшла літературна слава й визнання?
  • Чим займався М.Гоголь за кордоном?
  • Що трапилося з ІІ частиною поеми «Мертві душі»
  • У чому полягає душевна криза письменника 40-х рр. ХІХ ст.?
  • Де й коли помер М.Гоголь?
  • Окресліть його літературний спадок.
  • У якому художньому напрямі працював М.Гоголь?

Гра «Чи вірите ви,що…?»

Учитель. Чи вірите ви, що…

  • рід М.Гоголя походить із давнього й відомого українського козацького роду?(Так)
  • батько Миколи Васильовича не лише захоплювався теаром,а й самостійно організову-вав домашній театр?(Так)
  • М.Гоголю подобалося грати в комедіях, а особливо – жіночі ролі? (Так)
  • Гоголь у Ніженській гімназії вищих наук навчався без особливого задоволення (Ні, він вивчав історію,драматургію,літературу)
  • Його перша драма «Ганс Кюхельгартен» мала в Петербурзі шалений успіх (Ні.)
  • М.Ю.Лермонтова вразила збірка «Вечорів»,і він про неї сказав: «Ось справжня весе-лість,щира,невимушена…»(Ні,так сказав  О.С.Пушкін)
  • сюжет композиції «Ревізора» підказав М.Гоголю товариш А.С.Данилевський? (Ні.О.Пу-шкін.)
  • у Гоголя був літературний псевдонім «В.Алов»?(Так.)
  • молодий М.Гоголь писав як романтик?(Так.)
  • «Арабески»- це другий цикл творів М.Гоголя?(Ні,третій)
  • М.Гоголь спалив комедію «Ревізор»?(Ні, «Мертві душі».)

Рольова гра «Інтерв’ю з автором»

  • З яким настроєм ви писали збірку «Вечорів» і «Миргорода»?
  • Чи змінився настрій, коли ви працювали над «Петербурзькими повістями»?
  • Яке місце у вашому серці займала Україна,коли ви жили за її межами,у Росії?
  • Що вас змушувало повертатися до України?
  • Як часто вам доводилося розмовляти українською мовою?

Створення візитної картки письменника М.В.Гоголя

При народженні

М.В.Гоголь

Дата народження

01.04.1809р.

Місце проживання

Великі Сорочинці,Полтаваю

Дата смерті

21.02.1852

Місце смерті

Москва,Росія

Національність

Українець

Мова творів

Російська

Адресат

Український і російський народ

Літературний спадок

Роман «Мертві душі»,драматичні твори,збірки повіс-тей.

Художній напрям

Реалізм

 

 

Створення асоціативного грона до життєвого й творчого шляху М.В.Гоголя

  • Видатний українець.
  • Загадкова постать.
  • Талановитий письменник.
  • Художній світ неосяжний,як Всесвіт.
  • Любов до України та української народної культури.
  • Пробуджує милосердя й добробуту в серцях.
  • Засудження влади та грошей.

Вправа «Двохвилинне есе»

Запишіть власні враження від постаті видатного українця – Миколи Гоголя.

Петербурзький етап життя і творчосты М.Гоголя

Індивідуальні  повідомлення  підготовленних  учнів.

Робота з підручником

-  Складіть тези статті про петербурзький період життя й творчості М.Гоголя.

Робота з епіграфом

-Як ви розумієте слова М.Гоголя?

- Чи вдалося автору дотримати слово?

Y. Підбиття підсумків уроку

Рефлексія

  • Що вас особливо захоплює в житті й творчості М.Гоголя?
  • З якими думками та вчинками митця ви не погоджуєтеся?
  • Що у творчості Миколи Васильовича для вас залишається незрозумілим?
  • Як ви вважаєте, М.Гоголь більше українець чи росіянин?

Прийом «Незакінчені речення»

У творах про Україну й український народ М.Гоголь…

У книжці  «Арабески» Миколи Васильовича Росія постає…

Серед моїх улюблених книжок такі твори М.Гоголя…

Мрію до кінця навчального року прочитати…

YІ. Домашнє завдання

  1. Прочитати І дію комедії «Ревізор»
  2. Підготувати Індивідуальне повідомлення про роботу М.Гоголя над комедією.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ніколенко О.М., Зуєнко М.О., Стороха Б.В., Туряниця В.Г., Орлова О.В.)
Додано
14 серпня 2019
Переглядів
12769
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку