Підсумкова контрольна робота за рік із зарубіжної літератури за 9 клас
Тема №1. Вступ. Із літератури європейського бароко.
Початковий та середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал)
Завдання з вибором правильної відповіді
1. Укажіть, як називали добу класицизму у Франції:
а) «доба Расіна»; б) «доба Мольєра»;
в) «доба Корнеля»; г) «доба Лафонтена».
2. Укажіть назву театру, який заснував Мольєр:
а) «Сучасний театр»; б) «Блискучий театр»;
в) «Славетний театр»; г) « Класичний театр».
3. Укажіть основну пристрасть пана Журдена, героя п’єси Мольєра:
а) до всього нового; б) до всього прекрасного;
в) до всього старовинного; г) до всього дворянського.
4. Укажіть героя, який є втіленням здорового глузду в комедії Мольєра:
а) Клеонт; б) Дорант;
в) пані Журден; г) Ніколь.
5. Укажіть, ким був граф Дорант:
а) радником короля; б) нареченим Люсіль;
в) одним із учителів Журдена; г) збіднілим дворянином.
6. Укажіть справжнє ім’я Мольєра:
а) Жан Батіст Гренуй; б) Джон Гріффін;
в) Жан Батіст Поклен; г) Семюель Леггорн Клеменс.
Завдання з вибором кількох правильних відповідей
7. Укажіть риси характеру пана Журдена:
а) інтелігентність; б) самозасліпленість;
в) брутальність; г) довірливість;
д) чемність; е) освіченість.
Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)
Завдання з вибором правильної відповіді
8. Укажіть зайве правило творення драматичних творів доби класицизму:
а) єдність дії; б) єдність характерів;
в) єдність місця; г) єдність часу.
Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)
9. Установіть відповідність між літературним напрямом і його характерними рисами.
а) Пишний, барвистий стиль; 1) Бароко;
б) орієнтація на античність; 2) класицизм.
в) тяжіння до контрастів, складної метафоричності;
г) нормативність мистецтва.
Завдання на встановлення хронологічної послідовності
10. Розташуйте в хронологічній послідовності події в п’єсі Ж. Б. Мольєра «Міщанин-шляхтич».
а) Урочистий обід, улаштований Журденом на честь маркізи;
б) весілля Леонта і дочки Журдена;
в) посвячення Журдена в «мамамуші»;
г) зустріч Журдена з учителями і кравцем.
Високий рівень (2 бали)
Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю
11. Чому сцени навчання пана Журдена викликають сміх?
Тема №2. Із літератури класицизму.
Початковий та середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал)
Завдання з вибором правильної відповіді
1. Укажіть країну, у якій виник класицизм:
а) Англія; б) Франція; в) Італія; г) Іспанія.
2. Укажіть п’єсу Мольєра, ідеєю якої є думка: «Негідно приховувати своє справжнє походження…»:
а) «Тартюф»; б) «Скупий»; в) «Мізантроп»; г) «Міщанин-шляхтич».
3. Укажіть, чого, на думку Журдена, бракує його доньці для повного щастя:
а) багатства; б) порядного чоловіка; в) титулу; г) знайомств при дворі короля.
4. Укажіть, ким за походженням був пан Журден:
а) ремісником; б) буржуа; в) дворянином; г) селянином.
5. Укажіть, від чийого імені граф Дорант передає маркізі Доримені подарунки:
а) від свого імені; б) від імені пана Журдена; в) від імені короля; г) від імені незнайомця.
6. Укажіть, який «титул» здобув Журден у кінці п’єси:
а) сеньйора; б) лорда; в) арабського падишаха; г) турецького дворянина.
Завдання з вибором кількох правильних відповідей
7. Укажіть літературні напрями, які сформувались у ХVІІ ст. в Європі:
а) реалізм; б) бароко; в) романтизм; г) класицизм; д) сентименталізм; е) ренесанс.
Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал)
Завдання з вибором кількох правильних відповідей
8. Укажіть, яких учителів запросив до себе пан Журден:
а) учителя танців; б) учителя малювання; в) учителя музики; г) учителя фехтування.
Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)
9. Установіть відповідність між персонажами, які беруть участь у любовних колізіях п’єси «Міщанин-шляхтич».
а) Клеонт; 1) Ніколь;
б) Ков’єль; 2) Доримена;
в) Журден; 3) Люсіль.
г) Дорант.
Завдання відкритої форми з короткою відповіддю
10. Напишіть літературний термін, якому відповідає визначення: «Драматичний твір, у якому засобами гумору та сатири розвінчуються негативні суспільні та побутові явища, у якому зображуються смішні життєві положення і характери».
Високий рівень (2 бали)
Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю
11. Чому граф Дорант «дружив» з паном Журденом? Який зиск він мав із цієї дружби?
Тема №3. Із літератури XVIII століття. Просвітництво.
1.Просвітництво — це:
а) літературний напрям;
б) течія;
в) стиль.
2. Філософи і письменники XVIII століття називалися:
а) ученими;
б) просвітителями;
в) мислителями.
3. Для доби Просвітництва найголовнішим був:
а) культ розуму;
б) культ краси;
в) культ практичних досліджень.
4.За жанром «Простак» Вольтера – це
а) роман про кохання;
б) філософська повість;
в) пригодницький роман
5. Події у повісті розгортаються:
а) у Франції;
б) в Англії;
в) в Америці.
6. Гуронця прозвали Простаком, оскільки він:
а) завжди намагався говорити людям тільки правду;
б) був неосвіченою людиною;
в) мав просте походження.
7.Тема повісті «Простак» - це:
а) битва французів з англійцями;
б) пригоди Простака в Англії і Франції;
в) історія кохання Простака і юної Сент –Ів.
8. Яка мова найбільше подобалася гуронцеві?
а) гуронська;
б) англійська;
в) французька.
9. Чому Біблія, яку дали прочитати гуронцеві, дивує і розлючує його водночас?
а) він не любить читати;
б) бачить, що «цивілізоване суспільство» нічого не робить з того, що сказано у книзі;
в) не хоче навертатися до чужої віри.
10. До Версалю Гурон їде, щоб:
а) визволити з монастиря панну Сент – Ів та одружитися з нею.
б) втекти від своїх французьких родичів;
в) помститися судді.
11.Перебуваючи у Бастилії, Простак:
а) багато читає і скоро стає освіченою людиною;
б) пише листи до коханої Сент – Ів;
в) мріє про своє звільнення.
12.Друге ім’я Маргарити:
а) Гретхен; б) Марта; в) Сент – Ів?
Тема №4. Із літератури романтизму.
1. Добою Просвітництва називають …
а) ХVІІ століття;
б) ХVІІІ століття;
в) ХІХ століття.
2. Одним із центральних понять Просвітництва стала назва …
а) «природна людина»;
б) «вихована людина»;
в) «добра людина».
3. Учасниками руху «Буря і натиск» були …
а) Ж.-Ж. Руссо і Вольтер;
б) Й.Гете і Ф.Шиллер;
в) Е.Гофман і Й. Ейхендорф.
4. За жанром твір Вольтера «Простак» є …
а) філософською повістю;
б) історичним романом;
в) пригодницьким романом.
5. Ідея драми Шиллера «Вільгельм Телль» — це …
а) згубний вплив суспільства на «природну людину»;
б) пошуки сенсу буття людини на землі;
в) справедлива боротьба за незалежність народу.
6. Кохану поета-мрійника Балтазара звали …
а) Рожа;
б) Марта;
в) Кандіда.
7. В епоху Просвітництва одним із ключових стало слово …
а) душа;
б) розум;
в) почуття.
8. Енциклопедистами називали …
а) просвітників;
б) романтиків;
в) реалістів.
9. Суперечності між світобаченням «природної людини» й європейського цивілізованого суспільства — це головний конфлікт твору …
а) Гофмана «Крихітка Цахес»;
б) Вольтера «Простак»;
в) Шиллера «Вільгельм Телль».
10. Сюжет драми «Вільгельм Телль» …
а) Шиллер запозичив з народної легенди;
б) Шиллер вигадав;
в) Шиллеру подарував Гете.
11. Фауст відвідує «Авербахів склеп» у супроводі …
а) Мефістофеля;
б) Господа;
в) Вагнера.
12. Ім'я мага, який розкрив таємницю малюка Цахеса, …
а) Фабіан;
б) Проспер;
в) Пафнутій.
Тема №5. Від романтизму до реалізму.
1. М. Лермонтова назвав спадкоємцем О. Пушкіна:
а) Ф. Булгарін;
б) В. Бєлінський;
г) П. Вяземський.
2. Вірш, який приніс славу М. Лермонтову, називається:
а) «Бородіно»;
б) «Прощавай, немита Росіє…»;
в) «Смерть поета».
3. У ліриці М. Лермонтова переважає:
а) пейзаж;
б) морально-філософський струмінь;
в) фольклорні мотиви.
4. Вірш М. Лермонтова «І нудно, і сумно» побудовано у формі:
а) запитань і відповідей;
б) монологу;
в) сповіді.
5. Найбільш поширеним прийомом у ліриці М. Лермонтова є:
а) містифікація;
б) антитеза;
в) гіперболізація.
6. Роман М. Лермонтова «Герой нашого часу» складається з:
а) 4 глав;
б) 5 глав;
в) 6 глав.
7. Першим твором, що приніс М. Гоголю славу, стала збірка:
а) «Миргород»;
б) «Арабески»;
в) «Вечори на хуторі поблизу Диканьки».
8. Повість М. Гоголя «Шинель» відноситься до:
а) «петербурзьких повістей»;
б) фантастичних повістей;
в) українських повістей.
9. Ім’я Акакій означає:
а) «тихий»;
б) «смиренний»;
в) «незлобливий».
10. Коли Башмачкіна ображали, він говорив:
а) «Оставьте меня, зачем вы меня обижаете?»;
б) «Оставьте меня, зачем вы меня унижаете?»;
в) «Оставьте меня, зачем вы меня сердите?».
11. Закінчіть фразу: «Мало сказать: он служил ревностно,— нет, он слу-
жил с …»:
а) радістю;
б) любов’ю;
в) презирством.
12. У повісті «Шинель» М. Гоголь використав прийом:
а) гротеску;
б) антитези;
в) фантастики.
Підсумкова контрольна робота за рік із зарубіжної літератури за 9 клас
Ключі:
Тема №1. 1-б, 2-б, 3-г, 4-в, 5- г, 6-в, 7-б,в,г 8-б, 9-1. а, в; 2. б, г, 10- г, а, в, б.
Тема №2. 1-б, 2-г, 3-в, 4-б, 5-а, 6-г, 7-б,г, 8-а,в,г, 9- а3, б1, в2, г2 10- комедія.
Тема №3. 1-а, 2-б, 3—а, 4-б, 5-а, 6-а, 7-в, 8-а, 9-б, 10-а, 11-а, 12-а.
Тема №4. 1-б, 2- а, 3-б, 4-а, 5-а, 6-а, 7-Б, 8-А, 9-Б, 10-а, 11-А, 12-б.
Тема №5. 1-б, 2-в, 3-б, 4-а, 5-б, 6-б, 7-в, 8-а, 9-в, 10-а, 11-б, 12-в.