Міні- тренінг для вчителів «Шлях до себе»

Про матеріал
Міні- тренінг для вчителів «Шлях до себе» Мета: активізувати творчий потенціал кожного педагога; вчити діяти та спілкуватися, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень; підвищення самооцінки та впевненості у собі та у своїх знаннях,
Перегляд файлу

Міні- тренінг для вчителів «Шлях до себе»

Мета: активізувати творчий потенціал кожного педагога; вчити діяти та спілкуватися, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень;  підвищення самооцінки та впевненості у собі та у своїх знаннях, 

  1. Знайомство. ( 7 хв)

Учасникам пропонується познайомитися ближче(адже вони вже всі знайомі). Кожен називає своє ім я, вказує свою одну позитивну рису, яка починається на першу букву імені. А потім учасники називають свою позитивну рису, яка, на їх думку, заважає їм у роботі.

Аналіз:  як бачимо, у кожного з нас є багато позитивних рис, а також є і негативні якості.

 

3.Міні-лекція( 5 хв)

Синдром професійного вигоран­ня з'являється під впливом хронічного стресу, постійних навантажень. Це син­дром психічного і фізичного виснаження, що характеризується низькою самооцін­кою, негативним ставленням до робо­ти, втратою інтересу й зацікавленості до вихованців, колег, близьких.

У психології є три підходи до визначення синдрому «професійного вигорання».

Перший підхід визначає професійне ви­горання як стан фізичного, психічного та емо­ційного виснаження, викликаного довготри­валим перебуванням в емоційно переван­тажених ситуаціях спілкування. Професійне вигорання тлумачиться як синдром «хронічної втоми».

Другий підхід розглядає професійне ви­горання як двовимірну модель, що складаєть­ся, по-перше, з емоційного виснаження, а по-друге — з погіршеного ставлення до інших, а іноді й до себе.

Але найпоширеніший третій підхід, в яко­му синдром професійного вигорання вивча­ється як трьохкомпонентна система, що скла­дається з емоційного виснаження, погіршення ставлення до інших та редукції власних особистісних досягнень.

Психологи радять кожному знаходити свій спосіб виходу зі стресової ситуації. Найкращою профілактикою синдрому професійного виго­рання є зміна виду діяльності кожні п'ять-сім років або місця роботи кожні п'ять років. Але оскільки на практиці це не завжди можливо, то варто знайти собі хобі. Це може бути: спорт, танці, гра на комп'ютері, висаджування квітів, догляд за квітами, відпочинок, спокійна музика, спілкування з друзями та рідними, масаж, від­відування виставок, театру, перегляд цікавих фільмів.

 

4.Діагностика «Асоціація на слово «робота».

Мета: формувати уміння працювати в колективі; усвідомлення та розвиток особистісних якостей.

Поділ педагогів на 4 підгрупи.

Протягом 10 хвилин Вам необхідно розкрити тему «асоціація на слово – робота». Не намагайтеся відібрати правельні або неправельні, головні або другорядні відповіді. Пишить їх так, як вони приходять Вам у голову. Ви ж самі розумієте – правельних чи неправельних відповідей бути не може.

Питання для обговорення:

Чи легко було передавати на папері власні асоціації?

Чого більше гарного чи поганого?

Скільки слів та речень ви встигли записати за 10 хв.?

Вправа «Внутрішній промінь»

Мета вправи: ауторелаксація, зняття психологічного напруження, поповнення власних внутрішніх сил, налаштування на подальшу позитивну роботу.

Зміст вправи: Групі пропонується зручно сісти, розслабитися. Дається вказівка уявити, і наповнитися уявним світлом і теплом під повільний і розмірений коментар тренера. Група налаштовується на спокійну, невимушену атмосферу співпраці, учасники знімають емоційне напруження.

Інформаційна вставка: Уявіть, що у верхній частині голови виникає світлий теплий промінь, який повільно рухається зверху донизу і послідовно освітлює теплим, рівним світлом обличчя, спину, плечі, руки. За рухом променя зникає напруга в обличчі, опускаються і розпрямляються плечі, на рівні серця починає розливатися тепло, яке приємно заповнює собою і напругу, і стомленість, і дискомфорт. Внутрішній промінь формує нову зовнішність спокійної, задоволеної собою людини.

 

5.Вправа “Оплески” (5 хв)

Всі учасники стають поколу. Тренер дає команду: Нехай вийдуть на середину ті, хто... ( по черзі зачитує твердження 1-10, зміст твержень повинен відповідати позитивним якостям та ознакам педагога). При виході окремих учасників всі присутні їм аплодують.

1. ...хто працює у закладі більше 10 років

 2. ..хто в цьому році підвищував свою кваліфікацію.

3.  ..хто любить читати художню літературу

 4. ...хто легко встановлює контакт з учнями.

5. ..хто у колективі має друзів.

7 ..хто має педагогічне звання.

8... хто любить свою роботу.

6. Вправа « Крок до успіху».

Мета6 стимулювання педагогів підвищувати свій фаховий рівень.

Психолог пропонує педагогам на картках у вигляді ступні написати ті педагогічні якості, ознаки, риси, яких їм не вистачає і яких вони прагнуть набути аби стати більш успішними у роботі.

Психолог простилає вишитий  рушник , на якому всі учасники спільно викладають «доріжку професійної майстерності», роблячи при цьому « крок до успіху» ( вправа коментується кожним з учасників).

Завершення. Вправа « Мої враження».

Педагоги стають у коло. Психолог передає запалену свічку по колу як символ «горіння» вчителів, а не «вигорання» із проханням повідомити свої враження від сьогоднішнього заняття.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
25 жовтня
Переглядів
82
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку