Корекційне заняття « Принцеса Несміяна».
Мета: формувати вміння усміхатись іншій людині , розширювати знання про радість, відчувати радість від усмішки. Робити іншим приємно. Тренувати вміння визначати стан дітей за мімікою.Виховувати бажання спів діяти із однолітками.
Матеріал: смайли-:один- засмучений, інший- веселий.
Вступна частина.
Учні повторюють за психологом слова привітання, намагаючись доповнити слова віршика певними рухами, щоб легше було запам ‘ятати.
Здрастуй, здрастуй, любий друже!
Кожен з нас тут не байдужий.
Станем всі- одна сім ‘я:
Будем друзі: ти і я!
Основна частина.
( Показ дітям засмученого смайлика).
2.Наочний експеримент.
Психолог бере 2 склянки з водою і говорить: - Кои ви почуваєте себе добре, у вас все виходить, ви всім задоволені, то в цей час ваш настрій схожий на чисту воду. І думки у вас ясні і « чисті» ( показує склянку з чистою водою)- ми радіємо;
« Попелюшка».
Дівчинка зображує Попелюшку, яка прийшла додому сумною: вона загубила черевичок. Виразні рухи: похнюплена голова, зведені брови. Опущені куточки губ, уповільнена хода.
« Острів плакс».
Мандрівник потрапив на чарівний остров, де живуть одні плакси. Він намагається утішити то одного, то іншого, але всі діти не звертають на нього уваги і продовжують плакати.
Міміка6 брови підняті і зведені. Рот напіввідкритий.
Гра « Принцеса- Несміяна».
Мета: тренування контролю за емоціями.
Один гравець сідає на стілець у центрі кола. Це і буде « Принцеса- Несміяна». Він зображує сум та незадоволеність, незворушність. Інші діти по черзі або разом намагаються його розсмішити будь-яким способом, крім дотиків та лоскотанням. Перемагає та « принцеса», яка протрималась хоча б 3 хвилини.
Питання для обговорення:
- Чи легко було придумати спосіб розсмішити?
- Чи легко було стриматись?
- Яка роль на вашу думку була найважчою: принцеси, чи того, хто смішить?
Прощання.
5.Вправа « Поділися усмішкою».
Мета: формувати уміння усміхатися іншій людині, відчувати радість від усмішки.