МЕТА: узагальнення вивченого з життєтворчості письменника,розкриття нелегкої страдницької долі поета – страдника, поетичної спадщини; виховання любові до народу, Вітчизни, рідного краю, української мови; формування поглибленого розуміння громадянської свідомості ; створення цілісного уявлення про сутність, місце і роль поета і поезії ; розвиток критичного мислення учнів , їх творчих здібностей на уроках української літератури.
ТИП УРОКУ: РОЛЬОВА ГРА - “СУД “ НАД ПИСЬМЕННИКОМ.
ВАСИЛЬ СТУС
(1938 – 1985)
Завдання 1. Розгадай кросворд за стержневим висловом « Дорога болю»:
1.Місто , куди переїхала родина Стусів, втікаючи від примусової колективізації?
2.Книга , всі вірші якої знав напам’ять у 4 класі?
3.Місто , де працював учителем української мови та літератури з 1961 року?
4.Прізвище письменника України , з яким порівнюють життєтворчість В.Стуса?
5.Місто , де працював учителем одразу після інституту?
6.Місяць, який став роковим у житті поета( виключення із аспірантури, народження сина)?
7.Місто , де було опубліковано його першу збірку « Круговерть»?
8.Прізвище російського академіка , який звернувся до влади із актом протесту щодо несправедливого засудження Стуса?
9.Поет- це , насамперед,- добродій, а добродій , за словами Стуса – це…хто?
10.Прізвище дружини В.Стуса?
|
1 |
Д |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
2 |
|
О |
|
|
|
|
|
||||||||
3 |
|
|
Р |
|
|
|
|
|
|||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
О |
|||||||
5 6 |
|
|
|
|
|
|
Г |
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|||||||
7 |
Б |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
8 |
|
|
|
|
|
О |
|
|
|||||||
|
9 |
Л |
|
|
|
|
|
|
|||||||
10 |
|
|
|
|
|
Ю |
|
||||||||
Завдання 2.Визнач віршовий розмір.
Як добре те, що смерті не боюсь я--------------------------------------------------------
і не питаю, чи тяжкий мій хрест,----------------------------------------------------------
що перед вами, судді, не клонюся,----------------------------------------------------------
в передчутті недовідомих верст,----------------------------------------------------------
що жив, любив, і не набрався скверни,----------------------------------------------------
ненависті, прокльону, каяття.--------------------------------------------------------------
Народе мій, до тебе я ще верну,-------------------------------------------------------------
як в смерті обернуся до життя-------------------------------------------------------------
своїм стражденним і незлим обличчям.--------------------------------------------------
Як син, тобі доземно поклонюсь-------------------------------------------------------------
і чесно гляну в чесні твої вічі-------------------------------------------------------------------
і в смерті з рідним краєм поріднюсь.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Завдання 3. Склади сенкан або акровірш( на вибір):
1 рядок ( іменник)---------------------------------------
2 рядок(2-3 прикметника)------------------------------------------------------------------------
3рядок(3-4 дієслова)--------------------------------------------------------------------------------
4рядок(вислів чи кредо поета,чи словосполучення)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Або( наприклад):
Сила поета вся в віршах,-------------------------------------------------------------------------
Твори його – це наш скарб.-----------------------------------------------------------------------
Увіковічнений вічно---------------------------------------------------------------------------------
Совістю, наче кришталь.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Картка самоацінки:
Прізвище, ім'я ___________________________________________
Оціни свою роботу на уроці протягом трьох завдань за балами від 0 до 4
1-ше завдання (розгадай кросворд)
0 – я був пасивним спостерігачем;
1 – я відповів на окремі запитання;
2 - я відповідав на половину запитань;
3 - я відповідав на більшу частину запитань;
4 - я правильно відповів на десять запитань.
2-ге завдання (робота над віршовим розміром)
0 – я був пасивним спостерігачем;
1 – я помилився у наголосах;
2 - я правильно поділив на стопи, але помилився у розмірі;
4 - я правильно визначив розмір.
3-тє (творча робота)
0 – я був пасивним спостерігачем;
1 – я вніс лише одну пропозицію щодо виконання завдання;
2 - я не повністю виконав завдання;
3 - я завдання виконав повністю, але маю орфографічні помилки;
4 - я повністю виконав завдання.
Остаточна кількість балів __________________________