Міні підручник до уроку. Література рідного краю “ Василь Стус – наша совість ,совість нашої нації!"

Про матеріал

МЕТА: узагальнення вивченого з життєтворчості письменника,розкриття нелегкої страдницької долі поета – страдника, поетичної спадщини; виховання любові до народу, Вітчизни, рідного краю, української мови; формування поглибленого розуміння громадянської свідомості ; створення цілісного уявлення про сутність, місце і роль поета і поезії ; розвиток критичного мислення учнів , їх творчих здібностей на уроках української літератури.

ТИП УРОКУ: РОЛЬОВА ГРА - “СУД “ НАД ПИСЬМЕННИКОМ.

Зміст архіву
Перегляд файлу

                    ВАСИЛЬ   СТУС

                     (1938 – 1985)

 

280.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 1. Розгадай  кросворд за стержневим  висловом « Дорога болю»:

1.Місто , куди переїхала родина Стусів, втікаючи від примусової колективізації?

2.Книга , всі вірші якої знав напам’ять у 4 класі?

3.Місто , де працював учителем української мови та літератури з 1961 року?

4.Прізвище письменника України , з яким порівнюють життєтворчість В.Стуса?

5.Місто , де працював учителем одразу після інституту?

6.Місяць, який став роковим у житті поета( виключення із аспірантури, народження сина)?

7.Місто , де було опубліковано його першу збірку « Круговерть»?

8.Прізвище російського академіка , який звернувся до влади із актом протесту щодо несправедливого засудження Стуса?

9.Поет- це , насамперед,- добродій, а добродій , за словами Стуса – це…хто?

10.Прізвище дружини В.Стуса?

 

 

1

Д

 

 

 

 

 

 

 

2

 

О

 

 

 

 

 

3

 

 

Р

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

О

5

6

 

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

7

Б

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

О

 

 

 

9

Л

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

Ю

 

 

Завдання 2.Визнач віршовий розмір.

Як добре те, що смерті не боюсь я--------------------------------------------------------
і не питаю, чи тяжкий мій хрест,----------------------------------------------------------
що перед вами, судді, не клонюся,----------------------------------------------------------
в передчутті недовідомих верст,----------------------------------------------------------
що жив, любив, і не набрався скверни,----------------------------------------------------
ненависті, прокльону, каяття.--------------------------------------------------------------
Народе мій, до тебе я ще верну,-------------------------------------------------------------
як в смерті обернуся до життя-------------------------------------------------------------
своїм стражденним і незлим обличчям.--------------------------------------------------
Як син, тобі доземно поклонюсь-------------------------------------------------------------
і чесно гляну в чесні твої вічі-------------------------------------------------------------------
і в смерті з рідним краєм поріднюсь.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Завдання 3. Склади сенкан або акровірш( на вибір):

1 рядок ( іменник)---------------------------------------

2 рядок(2-3 прикметника)------------------------------------------------------------------------

3рядок(3-4 дієслова)--------------------------------------------------------------------------------

4рядок(вислів чи кредо поета,чи словосполучення)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Або( наприклад):

Сила поета вся в віршах,-------------------------------------------------------------------------

Твори його – це наш скарб.-----------------------------------------------------------------------

Увіковічнений вічно---------------------------------------------------------------------------------

Совістю, наче кришталь.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS4iO1W93YQm4voH53kSNoTA_4ZcIUwzPqe0cPnoXUT4bRaZhWVRghttp://www.ukrajinci.hu/arhiv/hromada_63_foto/Stus%203.jpg                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка  самоацінки:

 

Прізвище, ім'я  ___________________________________________

 

 

Оціни свою роботу на уроці   протягом  трьох  завдань за балами від 0 до 4

 

                                                 1-ше завдання  (розгадай кросворд)

0 – я був пасивним  спостерігачем;

1 – я відповів на окремі запитання;

2 -  я  відповідав на половину запитань;

3 -  я  відповідав на більшу частину запитань;

4 -  я правильно відповів на десять запитань.

                                          2-ге завдання (робота над віршовим розміром)

0 – я був пасивним  спостерігачем;

1 – я помилився у наголосах;

2 -  я  правильно поділив на стопи, але помилився у розмірі;

4 -  я правильно визначив розмір.

                                          3-тє (творча робота)

0 – я був пасивним спостерігачем;

1 – я вніс лише одну пропозицію щодо виконання завдання;

2 -  я  не повністю виконав завдання;

3 -  я  завдання виконав повністю, але маю орфографічні помилки;

4 -  я повністю виконав завдання.

 

 Остаточна кількість балів  __________________________

 

 

 

zip
До підручника
Українська література 9 клас (Коваленко Л.Т., Бернадська Н.І.)
Додано
10 грудня 2018
Переглядів
1038
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку