Життя вимагає, щоб шкільне навчання надавало можливості для формування досвіду розв'язання проблем і нестандартних завдань, досвіду спілкування та взаємодії, досвіду емоційно-ціннісного ставлення до навколишнього світу та до себе самого. Особливу актуальність набуває розвиток життєвих компетентностей у часи нашого лихого сьогодення - час війни.
Сьогодні хочу поділитися досвідом використання «Методу проєктів» на уроках математики в 6 класі (навчання за програмою НУШ).
Життя вимагає, щоб шкільне навчання надавало можливості для формування досвіду розв'язання проблем і нестандартних завдань, досвіду спілкування та взаємодії, досвіду емоційно-ціннісного ставлення до навколишнього світу та до себе самого. Особливу актуальність набуває розвиток життєвих компетентностей у часи нашого лихого сьогодення час війни.
Розвивати життєві компетентності на уроках намагаюся всіма можливими засобами: упровадження прийомів інтерактивного навчання («Мозковий штурм», «Вільний мікрофон»; методів «Навчаючи вчуся» та «Пошук інформації», системи «Дельта-плюс», «Навчаючи,навчаюся» та «Пошук інформації», «Знайди помилку», «Шпаргалка», «Метод проєктів», «Математичне доміно» та інші), інтерактивних вправ («Знайди пару», «Доповни вираз», «Компетентність», «Знайди помилку» тощо); стимулювання роботи з різними джерелами інформації; формування інтересу учнів до предмету через цікаві уроки, використання інтерактивних технологій, емоційне викладання тощо; здійснення рефлексії в процесі самоосвіти через проведення бесід, тестів, ігор; використання на уроках задач із практичним змістом, екологічним змістом; експериментальних задач; пошуково-дослідницьких задачі; роботу в групах, парах тощо.
Сьогодні хочу поділитися досвідом використання «Методу проєктів» на уроках математики в 6 класі (навчання за програмою НУШ).
Міні–проєкт, гра «Підприємливість та фінансова грамотність "Я -
волонтер"»
Тема. Знаходження відсотків від числа і числа за значенням його відсотків.
Мета: гра виховує патріотизм, вдячність захисникам України, тренує вміння розрахувати фінансову вигоду власного виробництва поживних продуктів тривалого терміну зберігання для забезпечення наших захисників. Які продукти обрати та що з них можна зробити, щоб це було максимально корисно та мінімально затратно? На що треба звернути увагу, щоб затрати були мінімальні, а прибуток - максимальний? А також навчитись заощаджувати та планувати свій бюджет.
Хід гри
1. Учні самостійно поділяються на групи за спрямованістю "Запит споживачів": родзинки, курага, чорнослив, груша вʼялена.
2. Отримують технологічні карти де міститься інформація: запит, відсоткові втрати при сушінні та інші, технологія приготування, вартість сировини, вартість готового продукту на Рrom.
3. Виконують наступні задачі (самостійно розподіляють завдання між членами групи):
1) Розрахувати потрібну кількість сировини; 2) Порахувати витрати на купівлю сировини; 3) Знайти відсоткове відношення витрати/вигоди.
4. Презентація проектів у формі ”Кошик волонтера”.
5. Рефлексія.
Цей урок-гра була проведена замість самостійної роботи та присвячена Дню захисників і захисниць України (1 жовтня) в рамках проведення шкільної акції “Вони оберігають наш сон і свободу”.
Дітям дуже подобаються уроку такого плану.
Фото дітей не надаю з етичних міркувань.