Задачі хімічного змісту та екологічної спрямованості в 6 класі.
Програма НУШ вже в 5-6 класах дає широкі можливості для реалізації міжпредметних звʼязків, а, точніше, для реалізації інтегрування ще незнайомих дітям предметів в їх освітній простір.
З власного досвіду, впевнено можна сказати, що такі завдання розширюють кругозір дитини та сприяють її інтелектуальному зростанню. За умови розв’язування таких задач знання учнів поповнюються цікавими відомостями про навколишній світ, розвивається і вдосконалюється математична мова, увага, самостійне творче мислення, виховуються елементи основ екологічної культури та закладаються початкові хімічні знання.
Приклади задач, які я пропоную дітям під час вивчення різних тем:
Задача 1. Повітря складається з кисню – 20,94%, азоту – 79,03% і вуглекислого газу - 0,03%.
Знайти масу кисню в пробі повітря, масою 5 кг.
Речовина |
Маса |
Відсоток |
Повітря |
5 кг |
100% |
Кисень |
? |
20,94% |
Рішення.
5:100⋅20,94=1.047 (кг) - кисню.
Відповідь: 1.047 кг.
Задача 2. Основні чинники забруднення повітря: промислові підприємства – 60%, автотранспорт – 30% , інше (пожежі, спалювання листя) – 10%.
Побудувати кругову діаграму.
Задача 3. Вплив забрудненого повітря на здоров’я людини: серцево-судинні захворювання - 45%, захворювання дихальної системи - 40 %, інші захворювання (шкіри, органів слуху та ін.) - 15%.
Записати у вигляді відношення.