Міні-проєкт. Лісова аптека. 2 клас
Вид проєкту за домінуючою діяльністю: інформаційний
Мета проєкту: збір інформації про лікарські рослини лісу.
Очікувані результати:
- вирізняє істотну інформацію про природу;
- вміє збирати інформацію про лікарські рослини лісу;
- передає зібрану інформацію однокласникам;
- оцінює власну діяльність та діяльність однокласників;
- співпрацюють та досягають спільних командних цілей
Навчальні предмети: «Я досліджую світ»
Тривалість: 14 днів
Етапи навчального проєкту
І етап. Організація проєкту.
ІІ етап. Планування проєктної діяльності.
Ознайомлення учнів із загальною темою і провідною проблемою.
Слухання казки.
Край лісу стояла самотня хатина. Жив у ній старий лісник з онукою Лесею.
Не мала з ким дружити лісникова онука. Єдиними друзями у неї були лісові рослини. Прибіжить дівчинка до них на галявину, сяде на травицю, віночок звиває, пісеньку співає, з кущами і деревами розмовляє. І рослини полюбили її за веселу вдачу.
Минув якийсь час – засумувала Леся. Рослини занепокоїлись:
- Що могло трапитися із дівчинкою?
- Що мені робити, друзі мої лісові? Дідуньо мій занедужав.
І дівчинка гірко заридала. Залопотіли листочками дерева, шелестіли кущики, заколихалися трави і в один голос промовили:
- А чи ти не знаєш, Лесю, що ліки навколо тебе? Багато людей уже подолали недугу, використовуючи ліки із нашої «Лісової аптеки».
- Із «Лісової аптеки»?- здивувалася дівчинка.
Рослини розповіли дівчинці про лікувальні властивості рослин лісу. Дівчинка зраділа і кинулася збирати необхідні рослини, щоб допомогти дідусеві.
Через декілька днів лісник одужав. З того часу Леся почала вивчати лікувальні властивості лісових рослин, а згодом стала допомагати людям.
Бесіда.
- Де і з ким жила Леся?
- З ким дружила лісникова онука?
- Чому дівчинка засумувала?
- Хто допоміг їй у біді?
- Що почала вивчати дівчинка?
- Чи потрібно людям знати про лікувальні властивості лісових рослин?
Наше завдання – знайти інформацію про лікарські рослини лісу, передати зібрану інформацію однокласникам.
Формування груп.
Учні класу об’єднуються в групи за вибором карток ( учні вибирають карточки із малюнками, на яких зображено кущ, або дерево, або трав’яниста рослина)
І група – збирає інформацію про трав’янисті лікарські рослини лісу;
ІІ група – збирає інформацію про дерева лісу, які використовують для лікування;
ІІІ група – збирає інформацію про кущі лісу, які використовують для лікування.
ІІІ етап. Реалізація проєкту.
1.Складання учнями плану роботи над проєктом.
- Обговоріть у групі, де можна знайти інформацію про лікарські рослини лісу.
- Озвучте пропозиції щодо презентації зібраної інформації.
- Обговоріть у групі, що саме необхідно зробити для того, щоб ваша інформація була цікавою і корисною.
2.Розподіл обов’язків між членами групи.
3.Самостійна робота учнів.
4.Виготовлення освітнього продукту.
ІV етап. Презентація проєкту.
1.Оформлення результатів.
2.Підготовка до презентації.
3.Захист проєктів.
ІV етап. Підбиття підсумків
- Кожна група отримує « лісові горішки» в нагороду за добру роботу. Поділіть ці горішки між усіма членами групи в залежності від того, хто як працював.
- У вчителя є вирізані малюнки лісових квітів. Після завершення презентації кожен учасник проєкту підходить до учителя, отримує одну квітку і дарує її тій групі, яка, на його думку, зібрала найцікавішу інформацію.