1 |
|
Скрікеря Л.А..
Методична розробка уроку
курсу за вибором «Уроки для сталого розвитку» для 2 класу
ТЕМА: У кожній рослині – життя на стеблині.
МЕТА: поглибити знань дітей про рослинний світ;
визначити важливості дбайливого ставлення людей до рослин;
РОЗВИВАЮЧА:вчити аналізувати життєві ситуації ;
піклуватися про рослини і збільшення кількості зелених насаджень;
ВИХОВНА: виховувати любов і дбайливе ставлення до природи;
зрозуміти, у чому полягає цінність рослин,
вчитися піклуватись про них.
ОБЛАДНАННЯ: - телевізор;
- ноутбук;
- навчальна презентація.
- картки для індивідуальної роботи .
- для практичної роботи (насіння, земля,)
ТРИВАЛІСТЬ: 40 хвилин.
Хід уроку
І. Організаційний момент
-Девізом нашого уроку будуть слова:
Ми всі любимо природу:
Турбуємось про чисту воду,
Дерева, квіти доглядаємо,
Гілочок ми не ламаємо.
Землю любимо і світ,
Тут ви бачите нас всіх. (сл.№2)
ІІ. Формування мети й завдання уроку
- Ми з вами на уроках сталого розвитку багато говорили про збереження нашої блакитної планети.
- Сьогодні ми починаємо нову тему вивчати «Рослини – діти Землі». А допоможе нам в цьому наш гість – РОСТОЧОК.
Ми дізнаємося , чому і як треба турбуватися про рослини.(сл.№3)
РОСТОЧОК:
Зупинися , людино, на мить…
І відчуй, як планеті болить.
Як із серця крик вирина –
Зупинися, земля в нас одна!
Як у серці тліє любов,
Щоб колись розгорітися знов.
Зупинися, людино, на мить….
І відчуй, як планеті болить…
-Давайте пригадаємо , що треба людству па мятати за для збереження краси нашої планети.
- А що може трапитися з Землею , якщо зникне рослинний світ? (сл.№4)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
-Нас з вами оточує жива природа. Ми теж є її частиною. Отже людина це старший товариш для рослин, тварин, тому вона повинна оберігати і любити їх.
_ Чи так Росточок?
РОСТОЧОК
Все на землі нам треба берегти:
І птаха, й звіра, і оту тваринку.
Не чванься тим, що цар природи ти.
Бо врешті, ти – лише його частинка.
ІV. Формування нових вмінь і навичок
1. Розгадування кросворду (сл.№ 6)
-Ачи добре ви знаєте рослинний світ ми зараз дізнаємось , розгадавши кросворд.
1.Батько сто синів має,
Всім шапки справляє. (дуб,жолуді)
2. Як крізь землю він ішов
Гарну шапочку знайшов. ( гриб)
3. Навесні цвітуть , мов свічі,
Заглядають сонцю в вічі,
А під осінь ті свічки
Одягають з голок кожушки. (каштан)
4. Як дерево назівається ,
Що влітку в білий пух одягається (тополя)
5. Як листки її пом яти
Добре чути запах .. ( м’ята)
-Яке слово отримали? ЖИТТЯ. (сл. № 7)
- У рослини життя починається з корінця .
2. Робота над малюнками підручника.
- А що ви думаєте про такі вчинки дітей?
- А що скаже наш гість?
РОСТОЧОК
Рослини – це нетількикраса довкілля. Вони дають нам їжу, ліки, матеріал для меблів, олівців і зошитів. Вони збагачують повітря киснем, щоб люди могли дихати! Тому важливо не лише зберігати їх, а і дбати, щоб кількість рослин збільшувалась. І робити це дуже про-сто. Достатньо кожній людині посадити й доглянути хоча б одну рослину.
Мікрофон :
Питання РОСТОЧКА
- Як ти можеш долучитись до цієї доброї справи?
- Дійсно, рослині без турботи людей важко.От наше деревце підросло. (стовбур)
3.Робота в парах
- У вас на партах конверти , які вам приготував РОСТОЧОК.
Вам треба скласти прислів я і пояснити їх значення.
А) Багато лісу – не губи,
Мало лісу – бережи.
Б) Не бережеш росточки
Не побачиш і дерева.
В)Увійди в природу другом
І світ буде чудовим.
Г)Дерево тримається корінням,
А люди – своїми друзями.
-Чого вони вчать? (Відповіді дітей)
3. Релаксаційна пауза. (Тихо звучить музика). (сл.№ 9)
Вчитель. А зараз, заплющивши очі, уявіть себе у найпрекраснішому місці на землі. Це велика квітуча галявина, на якій зелена трава. Ви відчуваєте, як ноги ступають по ранковій росі, як тіло огортає ранкова прохолода. Повіває ніжний вітерець, і вам хочеться бути тут, серед цієї краси. Вдихніть глибше свіже повітря. Чуєте якісь звуки? Може, цешумлять дерева чи співають пташки, а може, ви, чуєте як звучить тиша? Залишайтесь серед цього прекрасного буяня природи, і відчувайте як у вас вливаються нові сили…
А тепер, розплющивши очі, повільноозирніться довкола. Спробуйте зберегти свіжість, бадьорість і гарний настрій до кінця дня.
4. Асоціативний кущ ( ГІЛОЧКИ)
-А що ми повинні робити, щоб такі гарні місця не зникли?
-Як людина повинна піклуватися про рослини?
- Поливати
- Не зривати
- Садити
- Рихлити
- Доглядати
- Удобрювати
5.Робота в групах.
- Давайте зробимо плакат, який буде нагадувати людям, що рослини – це діти Землі і їх треба берегти.
V. Закріплення нових знань
1. Чого не вистачає – листочків.
У вас на партах у кожного є листочки. Напишіть, як ви тепер будете піклуватися про рослинний світ.
2. Практична робота . (Звучить українська народна пісня «Чорнобривці»)
Зараз ми з вами будемо займатися висадкою рослин. Це квіти Чорнобривці і вони будуть прикрашати майданчик нашої школи.
- А чи знаєте ви , чому квіти мають таку назву? (Легенда про квіти)
Давайте пригадаємо з чого почався урок. Ми з ясували, що життя рослин починається з міцного кореня. Але спочатку в землю попадає зернятко. Майже таке як у вас лежить на парті. Зараз ми його висадимо у землю, але що потрібно зробити спочатку :
Інструкція :
- підпушити землю;
- трохи налити води;
- покласти зернинку і присипати землею;
- полити ще раз;
- поставити на сонячне місце і поливати через кожні 3 дні.
VІ.Підведення підсумків уроку
- От і завершується наш урок.
Вправа «Мікрофон». РОСТОЧОК
Які завдання вам сподобалися найбільше?
Які завдання було виконати важко?
Що ви будете робити, щоб наша планета була гарною?