Ознайомити дітей з національною спадщиною українського народу.
Розвивати здіності та почуття до інших людей. Виховувати бажання вживати у повсякденному житті слова вічливості, поваги до їнших людей.Формувати почуття доброти, чесності гідності.
Тема: Добро та чесність
Мета:
Обладнання:
Місце проведення: класна кімната
Форма проведення: година спілкування
План проведення
Список використаних джерел
Хід заняття
І. Вступна частина.
Перед розумним треба схилити голову,
а перед добрим серцем стати на коліна.
(В. Сухомлинський)
Ще здавна люди цінували чесність, щирість, відкритість, вчили діток не робити поганих вчинків та лихих намірів. Як говорили наші предки: «Зло, як відомо, породжує зло, а от добро, породжує добро». Та обов’язково може повернутисядо людини у сто крат більшим добром. Не давайте лихим вчинкам взяти над вами перевагу. Щоб люди вас поважали та добре ставилися до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтесь золотого правила вихованості: «Савтеся до людей так, як би ви хотіли, щоб люди ставилися до вас. Як сказав один мудрець:
«Живи, добро звершай та нагород за це не вимагай. Лише в добро і вашу правду, віра Людини відрізня від мавпи й звіра. Нехай ця істина стара: Людина починається з добра.»
ІІ. Мотивація.
- Діти я пропоную вам зараз послухати казку «Як дівчинка подружку шукала» .
Жила-була на землі дівчина, яку звали Любов. Невесело було їй жити на світі без подружки. Ось і звернулася вона до сивого, старого чарівника, який прожив уже більше ста років:
– Допоможіть мені, дідусю, вибрати подружку, щоб я могла дружити з нею все життя.
Подумав чарівник і сказав:
– Приходь до мене завтра вранці, коли заспівають перші пташки і роса ще не зійде.
Вранці, коли яскраво сонечко освітило землю, прийшла Любов на призначене місце і побачила: стоять п’ять прекрасних дівчат.
– Ось, вибирай, – сказав чарівник, – одну звати Радість, іншу – Вдача, третю – Краса, четверту – Сміливість, п’яту – Доброта.
– Всі вони прекрасні, - сказала Любов. – Не знаю, кого і вибрати…
– Твоя правда, – відповів чарівник, – вони усі хороші, і ти в житті ще зустрінешся з ними, а, можливо, і дружитимеш, але вибери одну з них. Вона і буде тобі подругою на усе життя.
Підійшла Любов до дівчат ближче і подивилася в очі кожній. Вона задумалася, а потім підійшла до дівчини Доброти і простягла їй руку…
- Прослухавши казку скажіть, який вона зробила вибір та чому? (відповіді дітей)
ІІІ. Повідомлення теми заходу.
Є дуже багато висловів видатних людей про добро та чесність прочитавши їх є над чим подумати . Тому пропоную вам прочитати на дошці вислів Василя Сухомлинського, твори якого ми неодноразово читати на наших уроках.
Робіть так, щоб людям, які вас оточують, було добре…
- Діти скажіть про що ви подумали прочитавши цей вислів?
- На вашу думку що таке добро?
- Про яку людину ми можемо сказати, що вона добра та на які вчинки здатна?
З давніх давен чесність та доброта є традицією для кожного народу. Допомога знедоленим, нещасним, захистити старість, немічність, порятувати хворого, захистити скривдженого поділитися останнім шматком хліба це все і є частинка доброти. Тому що доброта – це крила, на яких тримається людство.
ІV. Основна частина заходу
Цю годину спілкування сьогодні ми присвятимо доброті та чесності. Пропоную вам з вам звернутися до словничка і дізнатися, що ж таке добро, доброта та чесність.
Словничок.
Добро. 1. Усе позитивне в житті людини, що відповідає її інтересам, бажанням, мріям, благо, позитив; протилежне – лихо, зло.
2. Добра, корисна справа, вчинок.
3. Задоволення, яке хто-небудь відчуває від певного становища, певних обставин.
Доброта. 1.Чутливе ставлення до людей.
2.Привітність, ласка, прихильність.
Чесність.
Вправа «Мозковий штурм»
- Скажіть навіщо людині робити доброта?
- Треба самому робити добро чи чекати поки попросять його зробити?
- Діти до кого ми можемо бути добрими?
- Давайте порівняємо добру та чесну людину з кольорами та звуками, якими вони будуть?(вислови дітей)
- А себе ви вважаєте доброю та чесною людиною та поясніть чому?
Гра «Галявина доброти»
На парті у кожного є квітки червоного, жовтого, синього та зеленого кольорів, кожен колір це риса вашого характеру.
Червоний колір – добро, зелений – чесність, жовтий – відповідальність, синій – милосердя. Пропоную вам взяти ту квітку, яка найбільше відповідає вашому характеру та створити галявину добрих справ, прикріпивши квіточку до стебельця.
- Діти, я побачила, що дехто з вас змінив свою думку, тому на галявині розквітли «квіти доброти» різних кольорів як наша веселка.
- Який ми можемо з вами зробити висновок після цієї гри?(висловлювання дітей)
V.Підсумок заходу
Сьогодні ми крокували стежиною добра та чесності. Тож давайте підсумуємо це заняття разом продовживши речення.
«Що треба робити людині , щоб бути…»
Я сподіваюсь, що цей час, який ми провели сьогодні з вами дасть змогу нам робити більше добрих вчинків. Будьте добрими, людяними, терпеливими, чесними.
«Нехай не черствіють ваші душі в щоденних клопотах, бережіть свої серця від усього злого».