Мій STEM-проєкт
РОБОЧИЙ ЗОШИТ
учня/учениці________________________________ клас ________
ЗАВДАННЯ
ЕТАП 1
1. Подумай та запиши:
Легені ̶ це__________________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________
Місце знаходження легенів: ___________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________
Функція легенів: _____________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________
2. Знайди в Інтернеті та запиши, що таке життєва ємність легень (ЖЄЛ)? Порівняй показники ЖЄЛ у чоловіків, жінок, дітей та фізично тренованих людей?
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Чоловіки |
Жінки |
Діти |
Фізично треновані люди |
|
|
|
|
3. Запиши відповіді під кожним QR-кодом.
|
|
||
|
|
|
|
4. Записані слова є основними симптомами хвороби, яка називається
____________________________________________________________
5. Знайди в Інтернеті картинки легенів, уражених хворобами та шкідливими звичками. Встав нижче.
туберкульоз |
коронавірус |
рак |
куріння |
ЕТАП 2
1. Знайди в Інтернеті інформацію про те, як можна себе захистити від коронавірусу. Пам’ятай про перевірку інформації. Обирай достовірні джерела! Запиши 5 правил.
1. ___________________________________________________
___________________________________________________
2. ___________________________________________________
___________________________________________________
3. ___________________________________________________
___________________________________________________
4. ___________________________________________________
___________________________________________________
5. ___________________________________________________
___________________________________________________
2. Підготуйте робоче місце:
• підготовлені матеріали та інструменти поклади на столі перед собою,
• непотрібні речі відклади в інше місце або заховай до потреби, • слідкуй за освітленням та провітрюванням робочого місця,
• підготуй місце для сміття та відходів під час роботи.
Увага! Під час виконання роботи дотримуйся правил безпеки праці, обережно використовуй гострі інструменти!
3. Підготуй необхідні матеріали та інструменти:
• повітряна кулька – 3 шт (або одноразові кульки- 2 шт і резинова рукавичка -1шт)
• соломинки для напоїв – 2 шт
• пластикова пляшка об’ємом 0,75л або 1л з кришкою
• лінійка
• ножиці
• скотч
4. Виготовляй модель легенів:
1) розріж пляшку (2/3 довжини від горнятка і 1/3 дно);
2) розріж соломинку на дві частини та встроми одну в іншу збоку, в тебе має вийти фігура схожа на Y. Заклей скотчем місце з’єднання, щоб воно не пропускало повітря;
3) дві кульки надійно прикріпи до соломинок (пам’ятай про повітря);
4) зроби отвір у кришці (попроси про допомогу у старших), дотримуючись техніки безпеки. Просунь кінець соломинки через пляшку, а потім отвір у кришці. Закрути кришку та заклей всі можливі щілини;
5) розріж другу кульку на дві частини (бажано, щоб кулька вже декілька разів надувалася, була не новою). Зав’яжи кінець кульки у вузол (2/3 довжини від хвостика і 1/3 від дна);
Підказка: обклей скотчем край пляшки, щоб не порвати об нерівності кульку.
6) натягни вільний край кульки на нижню частину пляшки.
5. Проведи випробування: тягни за вузлик і відпускай.
6. Зроби висновок: що відбувається з нашими «легенями»?
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
7. Підготуй презентаційні матеріали (презентація, відеоролик) за таким планом:
1. назва STEM-проєкту;
2. процес виготовлення;
3. випробовування; 4. висновок щодо результатів випробування.