Місця пам’яті. Пам’ятники та місця пам’яті.

Про матеріал
Мета: хронологічна - визначити час та епоху в яку виникли пам’ятки історії; просторова - показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки історії України; мовленнєва - дати визначення поняттям «історична пам’ятка» та «пам’ятники»; ознайомити здобувачів освіти з видами пам’яток і пам’ятників; охарактеризувати пам’ятки рідного краю; логічна - з'ясувати роль та значення пам'яток та пам'ятників для історії та людства, чим відрізняється пам'ятка від пам'ятника; аксіологічна - описати пам’ятку історії, відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, що встановлені в Україні, у рідному краї; Очікувані результати: знати поняття «пам’ятки історії», «пам’ятники»; вміти розрізняти історичні пам’ятки і пам’ятники за видами й характеризувати за простим алгоритмом; розуміти необхідність турбуватися та доглядати за історичними пам’ятками в рідному краї. Очікувані результати навчання відповідно до ДСБО: наводить приклади історичних пам’яток та інших проявів присутності минулого в сьогоденні – топоніміка, лексика, фольклор, соціальні практики тощо [6 ГІО 1.2.2-1] формулює запитання щодо можливого впливу тих чи інших подій на життя суспільства, окремих груп людей [6 ГІО 1.3.2-1] визначає на карті положення географічних об’єктів, культурно-історичних пам’яток, місця історичних подій [6 ГІО 2.1.2-2] позначає розміщення об’єктів на карті, прокладає уявні маршрути, визначає відстані [6 ГІО 2.1.2-3] використовує пошукові системи для отримання інформації, дізнається значення незнайомих слів [6 ГІО 3.1.2-2] пояснює і доцільно застосовує терміни, поняття, які вжито в запропонованих джерелах [6 ГІО 3.2.1-3] формулює висновок, судження на основі наведених фактів [6 ГІО 4.1.2-2] описує і характеризує за певним алгоритмом пам’ятку природи, історії та культури [6 ГІО 4.2.1-2] Формувати групи компетентностей: -Компетентність спілкування державною мовою; - Соціальна та громадянська компетентності; - Інформаційно-цифрова компетентність; - Уміння вчитись впродовж життя; - Обізнаність та здатність до самовираження у сфері культури; - Екологічна грамотність і здорове життя; Змістові наскрізні лінії: «Громадянська відповідальність» (виховання ставлення учня як громадянина до природи, уміння захищати природу;формування активної природоохоронної діяльності у своїй місцевості;) «Здоров’я і безпека» (розуміння значення для здоров’я людини чистоти навколишнього середовища); «Екологічна безпека та сталий розвиток» (участь у заходах з охорони довкілля; готовність до оцінки наслідків діяльності людини щодо природного середовища).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Гра «Музеєзнавець»{72833802-FEF1-4 C79-8 D5 D-14 CF1 EAF98 D9}Археологам Архіваріусам. Етнографам. Фольклористам. Мистецтвознавцям

Номер слайду 2

Розгадайте ребус

Номер слайду 3

Тема «Пам’ятники та місця пам’яті»

Номер слайду 4

Очікувані результати:знати поняття «пам’ятки історії», «пам’ятники»; вміти розрізняти історичні пам’ятки і пам’ятники за видами; розуміти необхідність турбуватися та доглядати за історичними пам’ятками в рідному краї. 

Номер слайду 5

План уроку:1. Історія пам’ятників 2. Пам`ятники в сучасному світі3. Пам`ятні місця та меморіали

Номер слайду 6

Проблемне запитання. Подумайте, які історичні пам'ятники в Україні ви могли б запропонувати мандрівникам і туристам? Чому?

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Подивіться лишень добре, Прочитайте знову. Тую славу. Та читайте Од слова до слова, Не минайте ані титли,Ніже тії коми,Все розберіть…та й спитайте. Тоді себе: що ми?... Чиї сини?яких батьків?Т. Г. Шевченко

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Словникова роботаІсторичні пам’ятники – будинки, споруди, пам’ятні місця і предмети, пов’язані з важливими подіями у житті всього народу, а також із життям видатних людей, народних героїв, культурою та побутом народу.Історична пам'ять – сукупність знань, образів і уявлень народу про своє спільне минуле. Культурна спадщина народу – сукупність усіх успадкованих від попередніх поколінь досягнень, природніх і рукотворних об’єктів, що збереглися до наших днів і мають беззаперечну цінність. Пам`ятник – витвір мистецтва, створений з метою увічнення певної події або на честь історичної особи.

Номер слайду 12

Цікавий факт. Пам’ятники на українських землях відомі з давніх часів. Із тих, що збереглися, виділяються ідоли. Їх використовували під час релігійних обрядів. У кочових народів були поширені скульптурні зображення — «кам’яні баби». Вони були встановлені на похованнях, у важливих місцях як орієнтири в степу. Перші «кам’яні баби» з’явилися близько 6 тис. років тому. Традицію кочівників продовжили й українські козаки у вигляді козацьких хрестів.

Номер слайду 13

Руханка. Ми - історики веселіКрутимось як каруселіТрохи вправо, трохи вліво. Ми гойдаємось красиво. Раптом почали стрибати. Щоб не знали мама й тато. Пострибали, пошуміли І за парти тихо сіли

Номер слайду 14

Яку пам`ятку ви не могли б використати для оформлення виставки «Історичні пам`ятки княжої доби Русі –України»

Номер слайду 15

Придумайте спільний заголовок до фотографій

Номер слайду 16

Уважно прочитайте підписи біля фотографій та визначте, на честь яких подій були споруджені пам`ятники

Номер слайду 17

Поєднайте назву пам`ятного знака та його зображення. Статуя, бюст – повне чи погрудне зображення видатної людини. Скульптурна група – зображення групи осіб. Монумент, обеліск – споруда, меморіал людини чи події; символічний знак (стовп) присвячений людям, які загинули на фронтах Другої світової війни. Меморіальна дошка – плита, що увічнює пам’ять про знамениту особу або подію. Встановлюється на будівлях. Тріумфальна арка, колона – архітектурна споруда (на честь переможних воєнних походів правителі й полководці наказували будувати)Стела – поховальний або пам`ятний знак. Плита з висіченими на ній текстами або зображеннями.

Номер слайду 18

Поміркуйте, кого можна назвати справжніми «свідками» історії: історичні пам`ятки чи пам`ятники?   На якій з ілюстрацій зображено пам’ятник, а на якій — пам’ятка історії?

Номер слайду 19

Номер слайду 20

У 2022 р. данська національна комісія ЮНЕСКО разом із компанією Blue Shield Denmark у співпраці з додатком Polycam створили проект під назвою Backup Ukraine. Цей додаток дозволяє зберігати українську культурну спадщину, перетворюючи пам’ятки архітектури на 3-Д- експонати віртуального архіву. Кожен охочий може допомогти у розвитку проекту.

Номер слайду 21

Пам’ятка історії (особливості)Пам’ятник (особливості)Спільне Що спільного та відмінного між історичними пам’ятками та пам’ятниками?

Номер слайду 22

«Скриня знань»Наш урок був присвячений 3 важливим речам:ми з`ясували що таке історична пам'ять, історичні пам’ятки,що таке пам’ятники.

Номер слайду 23

«Дивлячись в історію, як у дзеркало, я намагаюсь змінитися на краще і змінити своє життя» Плутарх

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Домашнє завдання. Завдання на вибір: Відшукай зображення українських пам`яток культури, внесених у список ЮНЕСКО. Склади перелік цих пам`яток Запропонуйте значущу подію з історії міста або місце пам`яті у місті, що потребують вшанування. Можливо, у вас з`являться ідеї, як це зробити. Спробуйте описати або намалювати. Спробуйте самостійно створити екскурсійний маршрут своїм містом. Скористайтесь запропонованим алгоритмом і легендою картосхеми.

Номер слайду 26

Створюємо туристичний маршрут (професія гід)

Номер слайду 27

Дякую за увагу!

pptx
Додано
25 вересня
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку