Про матеріал
Мета: хронологічна - визначити час та епоху в яку виникли пам’ятки історії; просторова - показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки історії України;
мовленнєва - дати визначення поняттям «історична пам’ятка» та «пам’ятники»; ознайомити здобувачів освіти з видами пам’яток і пам’ятників; охарактеризувати пам’ятки рідного краю; логічна - з'ясувати роль та значення пам'яток та пам'ятників для історії та людства, чим відрізняється пам'ятка від пам'ятника; аксіологічна - описати пам’ятку історії, відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, що встановлені в Україні, у рідному краї;
Очікувані результати: знати поняття «пам’ятки історії», «пам’ятники»; вміти розрізняти історичні пам’ятки і пам’ятники за видами й характеризувати за простим алгоритмом; розуміти необхідність турбуватися та доглядати за історичними пам’ятками в рідному краї.
Очікувані результати навчання відповідно до ДСБО:
наводить приклади історичних пам’яток та інших проявів присутності минулого в сьогоденні – топоніміка, лексика, фольклор, соціальні практики тощо [6 ГІО 1.2.2-1] формулює запитання щодо можливого впливу тих чи інших подій на життя суспільства, окремих груп людей [6 ГІО 1.3.2-1] визначає на карті положення географічних об’єктів, культурно-історичних пам’яток, місця історичних подій [6 ГІО 2.1.2-2] позначає розміщення об’єктів на карті, прокладає уявні маршрути, визначає відстані [6 ГІО 2.1.2-3] використовує пошукові системи для отримання інформації, дізнається значення незнайомих слів [6 ГІО 3.1.2-2] пояснює і доцільно застосовує терміни, поняття, які вжито в запропонованих джерелах [6 ГІО 3.2.1-3] формулює висновок, судження на основі наведених фактів [6 ГІО 4.1.2-2] описує і характеризує за певним алгоритмом пам’ятку природи, історії та культури [6 ГІО 4.2.1-2]
Формувати групи компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою;
- Соціальна та громадянська компетентності;
- Інформаційно-цифрова компетентність;
- Уміння вчитись впродовж життя;
- Обізнаність та здатність до самовираження у сфері культури;
- Екологічна грамотність і здорове життя;
Змістові наскрізні лінії:
«Громадянська відповідальність» (виховання ставлення учня як громадянина до природи, уміння захищати природу;формування активної природоохоронної діяльності у своїй місцевості;) «Здоров’я і безпека» (розуміння значення для здоров’я людини чистоти навколишнього середовища); «Екологічна безпека та сталий розвиток» (участь у заходах з охорони довкілля; готовність до оцінки наслідків діяльності людини щодо природного середовища).