Мистецтво бароко (архітектура, скульптура, живопис) Тести.

Про матеріал
Бароко в архітектурі, скульптурі, живопису. Українське бароко. Перевіречні тести.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Бароко в різних видах мистецтва

Номер слайду 2

Походження: Стиль бароко виник в Італії наприкінці XVI ст. і прийшов на зміну стилю Відродження в результаті кризи гуманістичної ренесансної культури. В XVII ст. бароко поширився в більшості європейських країн.

Номер слайду 3

Засновником бароко в Італіі вважають Мікеланджело Буонаротті (1475-1564).

Номер слайду 4

СКУЛЬПТУРА Художній стиль скульптури бароко характеризується підкресленою театралізацією образів, динамізмом поз, експресивністю жестів.

Номер слайду 5

«Аполлон і Дафна» (1622-1625) Л. Берніні Мармурова скульптура в стилі бароко італійського майстра Лоренцо Берніні, є однією з кращих його робіт. В основі композиції — сюжет із твору давньоримського поета Овідія «Метаморфози»: бог Аполлон переслідує німфу Дафну, яка прагне зберегти свою чистоту та цнотливість. У момент, коли Аполлон майже зловив свою жертву, сталося диво: боги перевтілили Дафну в лаврове дерево. Переплетення почуттів і переживань персонажів є ключовою складовою твору і його основою.

Номер слайду 6

«Давид» (1623) Галерея Боргезе, Рим. 24-літній Берніні задумав і вирізав статую Давида всього за сім місяців. Скульптора зображує біблійного героя Давида, готового жбурнути камінь у Голіафа. Скульптура втілила в собі риси свого автора. Дзеркало тримав патрон Берніні, Кардинал Барберінік, в той час як юний скульптор вирізав обличчя Давида.

Номер слайду 7

«Аполлон і німфи» (1662-1672 ) Декоративна група в гроті парку в Версалі. мармур. скульптором Франсуа Жирардон. Вона являє собою композицію з семи мармурових статуй - Аполлона з рисами короля Людовика XIV і шести німф. Зразком для Аполлона послужила постать Аполлона Бельведерського в Ватикані. Німфи омивають і вмощуються Аполлона, який повернувся ввечері після подорожі в сонячній колісниці

Номер слайду 8

«Екстаз святої Терези» Л. Берніні

Номер слайду 9

«Вогненні коні Аполлона» Г. Марсі

Номер слайду 10

П'єтро Баратта, «Алегорія Архітектури»

Номер слайду 11

Джованні Баттіста Фоджині, «Вітторія делла Ровере»

Номер слайду 12

Матьяш Бернард Браун.«Янгол Блаженної смерті», замок Кукс

Номер слайду 13

Матьяш Бернард Браун. «Алегорія Пихи», цикл «Гріхи», замок Кукс

Номер слайду 14

Бароко у живопису Стиль бароко у живопису характеризується динамізмом композицій і пишністю форм, аристократичністю та незаурядністю сюжетів. Яскравий приклад — творчість Рубенса и Караваджо. Караваджо Закликання апостола Матвія.

Номер слайду 15

Мікеланджело Мерізі да Караваджо (1571 — 1610) – італійський художник. Мікеланджело да Караваджо – італійський художник періоду раннього бароко, засновник європейського реалістичного живопису 17 ст

Номер слайду 16

Караваджо. Юнак з лютнею

Номер слайду 17

«Кошик з фруктами» (1596) Мікеланджело да Караваджо написав один з перших натюрмортів. Цей чистий натюрморт - один з перший в європейському живописі.

Номер слайду 18

«Музиканти» (1595). Караваджо написав себе з ріжком між двома музикантами

Номер слайду 19

М.да Караваджо . “Прикликання апостола Матвія” 1599-1600р.р.

Номер слайду 20

Рембрандт ван Рейн (1606 – 1669 р.р.) -нідерландський художник доби бароко

Номер слайду 21

Рембрандт «Алегорія музики» 1626 р.

Номер слайду 22

Рембрандт. Єврейска наречена 1667р.  

Номер слайду 23

«Нічна варта» (1642) Рейксмюсеум, Амстердам Це найвідоміша картина Рембрандта,яка отримала свою нинішню назву лише в кінці XVІII століття.

Номер слайду 24

«Повернення блудного сина» (бл. 1669) Одне з відомих полотен Рембрандта , яке базується на сюжеті євангельської притчі про блудного сина . Ермітаж, Санкт-Петербург

Номер слайду 25

«Святе сімейство і янголи» (1645) Ермітаж, Санкт-Петербург Рембрандт

Номер слайду 26

Пітер Пауль Рубенс (1577– 1640 р.р.) -фламандський художник

Номер слайду 27

П.П. Рубенс. “Воздвиження хреста” вівтарний триптих 1610-1611р.р.

Номер слайду 28

«Зняття з хреста» (1634) Рубенс.

Номер слайду 29

«Поклоніння пастухів» (1608) Картина Рубенса була остаточним ескізом для грандіозного вівтарного образу. Антверпен, Бельгія

Номер слайду 30

Рубенс рідко творив пейзажі «Пейзаж з веселкою» (1638)

Номер слайду 31

Хто зображений на портреті? А) П.П. Рубенс Б) Рембрант ван Рейн В) Мікеланджело Мерізі да Караваджо

Номер слайду 32

Хто зображений на портреті? А) П.П. Рубенс Б) Рембрант ван Рейн В) Мікеланджело Мерізі да Караваджо

Номер слайду 33

Хто зображений на портреті? А) П.П. Рубенс Б) Рембрант ван Рейн В) Мікеланджело Мерізі да Караваджо

Номер слайду 34

Вкажіть назву твору та її автора А) «Святе сімейство і янголи» Рембрант Б) «Поклоніння пастухів» Рубенс В) “Прикликання апостола Матвія” Караваджо . Г) «Алегорія музики» Рембрандт

Номер слайду 35

Вкажіть назву твору та її автора А) «Святе сімейство і янголи» Рембрант Б) «Поклоніння пастухів» Рубенс В) «Музиканти» Караваджо . Г) «Алегорія музики» Рембрандт

Номер слайду 36

Вкажіть назву твору та її автора А) «Святе сімейство і янголи» Рембрант Б) «Поклоніння пастухів» Рубенс В) “Прикликання апостола Матвія” Караваджо . Г) «Зняття з хреста» Рубенс

Номер слайду 37

Вкажіть назву твору та її автора А) «Святе сімейство і янголи» Рембрант Б) «Поклоніння пастухів» Рубенс В) “Закликання апостола Матвія” Караваджо . Г) «Алегорія музики» Рембрандт

Номер слайду 38

Вкажіть назву твору та її автора А) «Святе сімейство і янголи» Рембрант Б) «Поклоніння пастухів» Рубенс В) “Прикликання апостола Матвія” Караваджо . Г) Єврейска наречена Рембрандт.

Номер слайду 39

Назвіть зображену скульптуру А) «Алегорія Архітектури» Б) «Янгол Блаженної смерті» В) «Алегорія Пихи» Г) «Давид»

Номер слайду 40

Назвіть зображену скульптуру А) «Алегорія Архітектури» Б) «Янгол Блаженної смерті» В) «Алегорія Пихи» Г) «Давид»

Номер слайду 41

Назвіть зображену скульптуру А) «Алегорія Архітектури» Б) «Янгол Блаженної смерті» В) «Алегорія Пихи» Г) «Давид»

Номер слайду 42

Назвіть зображену скульптуру А) «Алегорія Архітектури» Б) «Янгол Блаженної смерті» В) «Алегорія Пихи» Г) «Давид»

Номер слайду 43

Музика раннього бароко (1600—1654) Умовною точкою переходу між епохами бароко і ренесансу можна вважати створення італійським композитором Клаудіо Монтеверді (1567—1643) його речитативного стилю та послідовний розвиток італійської опери. Початок оперних спектаклів у Римі та Венеції означав визнання і розповсюдження нового жанру по країні. Портрет Клаудіо Монтеверді Бернардо Строцці, 1640 У розповсюдження нових прийомів великий внесок вніс німецький композитор Генріх Шюц (1585—1672)

Номер слайду 44

Музика зрілого бароко (1654—1707) Видатний представник придворних композиторів двору Людовіка XIV Джованні Баттиста Люллі Композитор і віолініст Арканджело Кореллі (1653—1713) відомий своєю роботою над розвитком жанру кончерто гроссо. В Англії зріле бароко відзначено яскравим генієм Генрі Пьорселла (1659—1695).

Номер слайду 45

Музика пізнього бароко (1707—1760) Антоніо Вівальді- італійський композитор (1678—1741) Найзнаменитішим придворним композитором став Георг Фрідріх Гендель (1685—1759)

Номер слайду 46

Композитори доби бароко Йоганн Себастьян Бах Клаудіо Монтеверді

Номер слайду 47

Архітектура Основні риси: просторовий розмах, плавність, скрадне поєднання криволінійних форм; у декорі переважає теламон, каріатида і маскарон; колони замінюються чотиригранною опорою; куполи складних форм, багатоярусні. великомасштабні стелі; значного поширення набули архітектурні масштаби та садово-паркові споруди.

Номер слайду 48

Катеринентальський палац (Кадріорг) у місті Таллін

Номер слайду 49

Церква Сан-Карло алле Кваттро Фонтане – еталон химерної барокової криволінійності.

Номер слайду 50

Площа Святого Петра

Номер слайду 51

Палац Шенбрунн

Номер слайду 52

Палац Німфенбург

Номер слайду 53

Арх. Карло Мадерно, церква СВ.СУСАННИ У РИМІ, один з перших зразків римського бароко, 1603 рік.

Номер слайду 54

Куба,Гавана, кафедральний собор.

Номер слайду 55

Коллегіата в місті Катанія, Сіцилія

Номер слайду 56

Хто зображений на портреті? А)Антоніо Вівальді Б)Клаудіо Монтеверді В) Георг Фрідріх Гендель Г) Йоганн Себастьян Бах

Номер слайду 57

Хто зображений на портреті? А)Антоніо Вівальді Б)Клаудіо Монтеверді В) Георг Фрідріх Гендель Г) Йоганн Себастьян Бах

Номер слайду 58

Хто зображений на портреті? А)Антоніо Вівальді Б)Клаудіо Монтеверді В) Георг Фрідріх Гендель Г) Йоганн Себастьян Бах

Номер слайду 59

Хто зображений на портреті? А)Антоніо Вівальді Б)Клаудіо Монтеверді В) Георг Фрідріх Гендель Г) Йоганн Себастьян Бах

Номер слайду 60

Хто зображений на портреті? А) Генрі Пьорселла Б) Генріх Шюц В) Арканджело Кореллі Г) Джованні Баттиста Люллі

Номер слайду 61

Вгадайте пам’ятку архітектури А) Куба,Гавана, кафедральний собор Б) Коллегіата в місті Катанія, Сіцилія В) церква Св.Сусанни у Римі Г) Церква Сан-Карло алле Кваттро Фонтане

Номер слайду 62

Вгадайте пам’ятку архітектури А) Куба,Гавана, кафедральний собор Б) Коллегіата в місті Катанія, Сіцилія В) церква Св.Сусанни у Римі Г) Церква Сан-Карло алле Кваттро Фонтане

Номер слайду 63

Вгадайте пам’ятку архітектури А) Куба,Гавана, кафедральний собор Б) Коллегіата в місті Катанія, Сіцилія В) церква Св.Сусанни у Римі Г) Церква Сан-Карло алле Кваттро Фонтане

Номер слайду 64

Вгадайте пам’ятку архітектури А) Куба,Гавана, кафедральний собор Б) Коллегіата в місті Катанія, Сіцилія В)Катеринентальський палац Г) Палац Німфенбург

Номер слайду 65

Вгадайте пам’ятку архітектури А) Куба,Гавана, кафедральний собор Б) Коллегіата в місті Катанія, Сіцилія В)Катеринентальський палац Г) Палац Німфенбург

Номер слайду 66

Вгадайте пам’ятку архітектури А) Куба,Гавана, кафедральний собор Б) Коллегіата в місті Катанія, Сіцилія В)Катеринентальський палац Г) Палац Німфенбург

Номер слайду 67

Вгадайте пам’ятку архітектури А) Куба,Гавана, кафедральний собор Б) Коллегіата в місті Катанія, Сіцилія В) Палац Німфенбург Г) Палац Шенбрунн

Номер слайду 68

Бароко в українському мистецтві

Номер слайду 69

Українське бароко Другою після княжих часів добою розвитку українського мистецтва, його золотим віком треба вважати XVII - XVIII ст. - часи, коли українське козацтво в боротьбі зі своїми сусідами виборює фактичну незалежність України - вдруге після княжої доби. Живучи спільним мистецьким життям із Західною Європою, Україна й на цей раз переймає новий напрям у мистецтві цілої Європи - стиль бароко.

Номер слайду 70

Костел Святого Йосипа та монастир отців Лазаритів, місто Ізяслав, Хмельницька об.

Номер слайду 71

Костел святих Ігнатія Лойоли і Станіслава Костки у Кременці

Номер слайду 72

Собор святого Юра у Львові Головний вхід у храм

Номер слайду 73

Церква Святої Параскеви П'ятниці

Номер слайду 74

Ратуша в місті Бучач

Номер слайду 75

 Андріївська церква (Київ) Маріїнський палац (Київ)

Номер слайду 76

Почаївська Лавра (Тернопільщина)

Номер слайду 77

Троїцький собор (Чернігів) Покровський собор (Харків)

Номер слайду 78

БАРОКО В ЛІТЕРАТУРІ

Номер слайду 79

Преосвященний Лазар (Баранович) (1616 — †3(13 вересня) 1693) — український церковний, політичний та літературний діяч другої половини 17 століття, архієпископ Чернігівський і Новгород-Сіверський Лазар Баранович мав значний вплив як на церковне, так і на суспільно-політичне життя Гетьманщини. Думка архієпископа враховувалась при виборі гетьманів, призначенні воєвод, наданні всіх духовних посад на Лівобережній Україні. Автора кількох богословських трактатів, книг поезій, проповідей шанувала й творча громадськість. Занепокоєний зневажанням православ'я в Польщі, Лазар Баранович, як і багато українських церковних діячів, бачив порятунок для збереження віри в протекції Москви над Києвом, який через агресивні наміри сусідніх держав, старшинську боротьбу за лідерство мав недостатньо сил для самостійного існування.

Номер слайду 80

Справжній початок бароко — це Мелетій Смотрицький, це проповіді та почасти вірші Кирила Транквіліона Ставровецького, а повна перемога бароко — утворення київської школи. Найбільшими культурно-політичними успіхами, які відіграли велику роль в історії українського барокового письменства, були: відновлення православної ієрархії 1620 р. та заснування київської школи 1615 р. і її реформи, проведені Могилою (1644 р.) та Мазепою (1694 р.). Мелетій Смотрицький Кирил Транквіліон Ставровецький Іван Вишенський

Номер слайду 81

Найвидатніші письменники українського бароко Іван Вишенскький Молетій Смотрицький

Номер слайду 82

Григорій Сковорода Іван Котляревський

Номер слайду 83

Тарас Шевченко

Номер слайду 84

Вгадайте пам’ятку архітектури А) Почаївська Лавра (Тернопільщина) Б) Покровський собор (Харків) В) Собор святого Юра (Львів) Г) Костел святих Ігнатія Лойоли і Станіслава Костки (Кременець)

Номер слайду 85

Вгадайте пам’ятку архітектури А) Почаївська Лавра (Тернопільщина) Б) Покровський собор (Харків) В) Собор святого Юра (Львів) Г) Костел святих Ігнатія Лойоли і Станіслава Костки (Кременець)

Номер слайду 86

Вгадайте пам’ятку архітектури А) Почаївська Лавра (Тернопільщина) Б) Покровський собор (Харків) В) Собор святого Юра (Львів) Г) Костел святих Ігнатія Лойоли і Станіслава Костки (Кременець)

Номер слайду 87

Вгадайте пам’ятку архітектури А) Костел Святого Йосипа та монастир отців Лазаритів (Хмельницька обл.) Б) Ратуша в місті Бучач В) Собор святого Юра (Львів) Г) Костел святих Ігнатія Лойоли і Станіслава Костки (Кременець)

Номер слайду 88

Вгадайте пам’ятку архітектури А) Костел Святого Йосипа та монастир отців Лазаритів (Хмельницька обл.) Б) Ратуша в місті Бучач В) Собор святого Юра (Львів) Г) Костел святих Ігнатія Лойоли і Станіслава Костки (Кременець)

Номер слайду 89

Вгадайте пам’ятку архітектури А) Костел Святого Йосипа та монастир отців Лазаритів (Хмельницька обл.) Б) Ратуша в місті Бучач В) Собор святого Юра (Львів) Г) Костел святих Ігнатія Лойоли і Станіслава Костки (Кременець)

Номер слайду 90

Вгадайте пам’ятку архітектури А) Костел Святого Йосипа та монастир отців Лазаритів (Хмельницька обл.) Б) Ратуша в місті Бучач В) Собор святого Юра (Львів) Г) Церква Святої Параскеви П'ятниці

Номер слайду 91

Хто зображений на портреті? А) Григорій Сковорода Б) Мелетій Смотрицький В) Лазар Баранович Г) Іван Котляревський

Номер слайду 92

Хто зображений на портреті? А) Григорій Сковорода Б) Мелетій Смотрицький В) Лазар Баранович Г) Іван Котляревський

Номер слайду 93

Хто зображений на портреті? А) Григорій Сковорода Б) Мелетій Смотрицький В) Лазар Баранович Г) Іван Котляревський

Номер слайду 94

Хто зображений на портреті? А) Григорій Сковорода Б) Мелетій Смотрицький В) Іван Вишенський Г) Тарас Шевченко

Номер слайду 95

Хто зображений на портреті? А) Григорій Сковорода Б) Мелетій Смотрицький В) Іван Вишенський Г) Тарас Шевченко

Номер слайду 96

Відповіді 1 1Б 2А 3В 4А 5Г 6Б 7В 8Г 9Б 10Г 11А 12В

Номер слайду 97

Відповіді 2 1Б 2В 3А 4Г 5Г 6Г 7Б 8В 9А 10Г 11Г

Номер слайду 98

Відповіді 3 1Г 2А 3Б 4Б 5В 6А 7Г 8Г 9В 10Б 11Г 12В

ppt
Пов’язані теми
Мистецтво, Презентації
Додано
21 квітня 2023
Переглядів
477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку