Митець, який осягнув глибину людської душі і висоту Всесвіту ( підсумковий урок за творчістю Валер’яна Підмогильного)

Про матеріал
закріпити набуті знання , що стосуються « найінтелігентнішого» письменника 20-30рр; відтворити найяскравіші моменти його життя; стимулювати учнів до подальшого самостійного вивчення творчості В. Підмогильного; вчити творчо і глибоко підходити до аналізу художнього тексту; виховувати культуру читання та дискутування.
Перегляд файлу

Урок – гра

Тема: Митець, який осягнув глибину людської душі і висоту Всесвіту ( підсумковий урок за творчістю Валер’яна Підмогильного)

Мета: закріпити набуті знання , що стосуються « найінтелігентнішого» письменника 20-30рр; відтворити найяскравіші моменти його життя; стимулювати учнів до подальшого самостійного вивчення творчості

В. Підмогильного; вчити творчо і глибоко підходити до аналізу художнього тексту; виховувати культуру читання та дискутування.

ХІД УРОКУ

І .Організаційний момент

Клас ділиться на команди.

ІІ. Основна частина уроку

  1. Етап Біографи

Умови (Представникам команд роздаються зразки біографії В. Підмогильного із помилками, які потрібно виправити олівцем. За виправлену помилку дається 0,5бала, а за неточність стільки ж віднімається)

Валер’ян Підмогильний народився наприкінці 19ст.( 1901) на Катеринославщині. Простий селянський юнак посів у літературі значне місце. Саме його Ю.Смолич назвав « найбільш інтелігентним» письменником 20-30х років 20 ст. Його творче життя тривало близько 15 років ( враховуючи співробітництво у журналах та видавництвах) Зовсім молодим, у 30-річному ( 33-річному)віці, він був вирваний із літературного процесу та ізольований від суспільства. Після його смерті залишилося три( дві) збірки оповідань, кілька повістей, три(два) романи і чимало французьких перекладів серед яких твори Вольтера, Дідро, Гюго.Найвідомішим із його романів є « Місто» , який був написаний у 1935( 1927). З – під пера митця також вийшли такі твори , як « Невеличка драма», « Осінь,1929» , « Маша і Наташа»( про два останні згадується в листах , але вони так і залишилися наміром)

Центральне місце в романі « Місто» належить Степанові Радченку, який приїхав завойовувати Київ, тогочасну столицю України( тоді столицею був Харків). Після значних внутрішніх зусиль і збігу обставин він реалізує свій задум , обійнявши посаду в Спілці письменників України( секретаря в редакції)

  1. Етап « Далі, далі…»

Умови( Команді потрібно дати максимальну кількість відповідей за дві хвилини. У разі незнання говориться « Далі..»)

 

Питання команді 1

1.У якому селі народився В. Підмогильний ? ( Чаплі)

2. З ким порівнювали ранній талант митця? ( Л.Українкою)

3. Чи працював Підмогильний у видавництві ?« Рух» ( так)

4. У якому році письменника було реабілітовано?(1956)

5.Чи були у нього діти? ( Син)

6.Що було в уяві Радченка порохом , який потрібно стерти? (Горожани)

7.Назва першого Степанового оповідання( « Бритва»)

8.Як Зоська називала свого коханого( Божественний)

9.Скільки років було Вигорському? ( 28)

10.Центр найвищої духовної діяльності за теорією поета Вигорського( Мокротна залоза мозку)

11.Ім’я останньої жінки Степана? ( Рита)

12. Ознаки високого рівня культури для Радченка? ( Знання літератури)

Питання команді 2

  1. Хто за гороскопом В. Підмогильний? ( Водолій)
  2. До якого літературного об’єднання він належав? ( « Ланка» - « Марс»)
  3. 3.Якою мовою було перекладено роман « Місто» за життя автора?( російською)
  4. Мова, яку Радченко вважав мертвою?( Латинська)
  5. Факультет , на якому навчався в сільськогосподарському інституті Левко. ( Агрономічний)
  6. Ім’я Мусіньки? ( Тамара)
  7. Про чию життєву долю йдеться: ! У мене два брати й дві сестри. Вони померли… Багаті ми не були. Так собі . Батько мій був купець- дрібний?»( Тамара)
  8. Що повинно стояти на варті життя за теорією Виговського? ( Розум)
  9. Який танець вважали ліжковим, розпусним, виродженим у 20-ті роки? ( Фокстрот)
  10. Справжнє прізвище Виговського?( Ланський)
  11. Гонорар Радченка за перше оповідання?( 70 р.)
  12. Автор збірки « Місто і місяць» ( Вигорський)

 

3.Етап « Пантоміма»

Умови( Пантомімою показати дійових осіб твору , імена яких витягується одним представником команди.Дійство триває не більше 1 хв. За правильну відповідь 1б.

1 варіант : Лука, Надійка

2 варіант: Мусінька , Світозаров

3 варіант:Вигорський, Максим

4 варіант Рита , Степан

4.Етап « Юні художники»

Умови : (Уявіть собі, що персонаж прочитаного твору вирішив зробити собі два символічних тату на своїй руці. Спираючись на те, що ви знаєте про характер персонажа, припустіть, які зображення він чи вона могли би обрати, і поясніть, чому. Ваш вибір повинен продемонструвати глибоке розуміння характеру героя і сюжету твору. Намалюйте ці тату нижче.- 5 хв.)

Персонаж:

Тату:

Обгрунтування:

5 .Етап « Суперлінгвісти»

 Умови :( Назвіть  максимальну кількість епітетів , що стосуються якогось одного персонажа. -1 хв)

Н-д: Мусінька – самотня, ображена, зневірена, хазяйновита, пристрасна, легковажна.

6. Етап « Втрачена сцена»

 Умови : (Уявіть, що у вашого твору пропущена сцена (подія). Ця сцена могла би бути на початку історії, посередині або в кінці. Напишіть сцену, яка була втрачена, використовуючи стиль, подібний до авторського).

 

ІІІ. Підсумок уроку.

Підбиття підсумків гри.

Домашнє завдання : написати твір на тему : « Ще один день життя Степана Радченка»

 

docx
Додано
23 вересня 2022
Переглядів
223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку