Завдяки ранковим зустрічам учні переходять від зосередження уваги на власній особистості до взаємодії з іншими людьми. Уміння сприйняти точку зору іншої людини сприяє розвитку толерантності, виховує повагу до думки інших. Важливого значення набуває здатність людини говорити і слухати, робити вибір, уникати конфліктів. Учням необхідно постійно розвивати свої мовленнєві здібності, мовленнєву поведінку використовуючи можливість спілкування зі своїми ровесниками.
Користь від ранкових зустрічей
Я працюю в сільській колі вже 29 років, і знаю, що лише третина дітей підготовлена до навчання. Це не знання цифр і літер, не вміння читати і рахувати, це повна відсутність організаційних навичок, невміння слухати вчителя й виконувати поставлене завдання. Адаптація таких школярів триває досить довго. Зазвичай вони відстають у навчанні від своїх однолітків, і можуть це відставання так і не подолати. Сільські діти не завжди отримують під батьків належну кількість уваги, і не тому, що їх батьки недолюблюють, в них просто не вистачає часу на спілкування. Тому роль вчителя у вихованні молодшого школяра дуже велика. Ось саме під час ранкових зустрічей ми вчимося спілкуватися, вирішувати проблеми, знаходити вихід з нестандартних ситуацій ,одним словом – вчимося жити.
Ранкова зустріч – це спілкування, якого так бракує дітям. Вона допомагає дитині повірити в себе, впевнитись, що ти не гірший за інших, навчає доброзичливості. Дуже важливим етапом ранкових зустрічей є планування робочого дня. А ще під час ранкових зустрічей формується дружній колектив, діти розвивають увагу, спостережливість, фантазію, кмітливість, пізнають нове, орієнтуються у незвичайних ситуаціях, доповнюють свою уяву. Отже, ранкові зустрічі сприяють в учнів розвитку доброзичливості, любові, співчуття, які так необхідні сучасній людині в повсякденному житті.
Приклади ранкових зустрічей
Я всміхнуся сонечку:
Я всміхнуся зимоньці:
Хай вона буде!
Я всміхнуся снігові:
Друзям усміхнуся я:
Діти обирають свої улюблені кольори та вирізають футболки за шаблонами, зробивши певний напис, наприклад: «Я гарна дівчинка», «Я крутий», «Я красуня»…
Червоний – комунікабельність;
Жовтий – доброта і лагідність;
Зелений – спокійність і урівноваженість;
Рожевий – мрійливість;
Чорний – стабільність;
Білий – прагнення до змін;
Оранжевий – колір лідера.
Я всміхаюсь квіточці: «Хай вона росте»!
Я всміхаюсь дощику: «Лийся, мов з відра»!
Друзям усміхаюся, зичу їм добра.
Бажаєте ви і бажаю вам я.
Хай плещуть долоньки, хай тупають ніжки.
Кивають голівки і сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви, і бажаю вам я.
«Добрий день!»
Дружно й весело сказати
«Добрий день!»
Вліво, вправо поверніться,
Туди-сюди посміхніться.
«Добрий день!»
«Добрий день!»
«Добрий день!»
5.Гра «Так чи ні»
Шануємо рідний край. (Так)
Не перепрошуємо. (Ні)
Бережемо природу. (Так)
Не слухаємо батьків. (Ні)
Крадемо. (Ні)
Захищаємо слабших. (Так)
Погано вчимося. (Ні)
Сміємося з чужої біди. (Ні)
Бути вихованими добре. (Так)
Важливим на ранковій зустрічі є перебування у «кріслі автора», діти охоче беруть участь у цій роботі. Можливість проявити себе позитивно впливає на розвиток творчих здібностей, мовленнєвий розвиток, підвищує самооцінку. У «кріслі автора» діти розповідають про своїх домашніх улюбленців, діляться своїми радощами, презентують свої роботи. І коли спостерігаєш, як крокує маленький доповідач на своє місце, яка радість в його очах, адже його вислухали ,то з'являється бажання працювати творчо, щоб цей яскравий вогник ніколи не згасав в очах дітей.