«Міжнародний день інвалідів»
(загальношкільний захід)
(Вступ – інтерактивна дошка
Пісні:
Ведуча:
3 грудня! Сьогодні відзначаємо Міжнародний день інвалідів. У всьому світі, в нашій країні і в нашій школі є такі діти з обмеженими фізичними можливостями. Але інвалідність – це не трагедія, а незручність. І щоб жили такі люди повноцінно, трудилися, навчалися, раділи, ми повинні ставитися до них з щирою людською добротою. Благодійність і милосердя завжди були притаманні нашому народу. Цілком природним і закономірним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба з голодним, дати притулок бездомному, захистити старого й немічного, порятувати хворого чи каліку, захистити скривдженого.
Т.Г. Шевченко писав: «Раз добром зігріте серце вік не охолоне».
Вступаючи в життя, людина прагне розібратися в ньому і збагнути: що ж погано, а що добре.
(Монтаж).
Учениця 1.
Людина починається з добра.
Не говори про доброту,
Коли ти нею сам не сяєш,
Коли у радощах витаєш,
Забувши про чужу біду.
Учениця 2.
Бо доброта – не тільки те,
Що обіймає тепле слово.
В цім почутті така основа,
Яка з глибин душі росте.
Учень 1.
Коли її не маєш ти,
То раниш людяне в людині.
Немає вищої святині,
Ніж чисте сяйво доброти.
Учень 2.
Милі жінки!
В цей день весняний,
В цей день святковий
Бажаєм щиро, бажаєм радо
Безхмарного неба, сонця в душі.
Здоров’я міцного, дитячого слова
Натхнення, кохання й краси.
Учень 3.
Є дуже багато слів, які можна зіставити зі словом «добро», але ми зупинимося на таких, як «добро», «душа», «душевна щедрість», «добра душа», «доброчинність». А зараз послухайте визначення цих понять:
Добро – це усе позитивне в житті людей, що відповідає їхнім інтересам, бажанням, мріям.
Душа – внутрішній психічний стан людини.
Душевна щедрість – внутрішній психічний стан людини, яка радо надає допомогу, нічого не шкодуючи для інших і нічого не чекаючи взамін.
Добра душа – чуйна, щира, спокійна людина.
Доброчинність – зроблене добро, корисний вчинок.
Учень 4.
Добрим бути – зовсім не просто.
Не залежить доброта від зросту,
Не залежить доброта від віку.
Добрим треба бути нам довіку.
Учень 5.
Доброта з роками не старіє,
Доброта від холоду зігріє.
Якщо доброта, як сонце світить,
То радіють і дорослі, й діти.
(Звучить пісня «Даруй добро»).
Учениця 1.
Милосердя й доброта – як два крила, на яких тримається людство. Як же могло статися, що милосердя втратило сьогодні свою цінність, а його зміст звівся в основному до милостині. Невже для того, що ви іскрити доброту з наших сердець, потрібен землетрус чи Чорнобиль? Хіба без них не можна бути милосердними? Хіба в звичайному плині життя немає людей, які потребують допомоги?
(Інтерактивна дошка – фотознімки).
Ведуча.
Доброта і милосердя багаточисельні. Потреба в них повсякчасна. Навіть тоді, коли немає біди, навіть там, де гори спокійні й твердь земна не хитається під ногами.
В Україні живе майже 2 мільйони одиноких людей. Близько 200 тисяч з них цілком чи частково не здатні обслуговувати себе. 15 тисяч із них проживають в будинках-інтернатах, їх об’єднує немічність, самотність. У злиднях живуть 1150 наших земляків. Близько 30 тисяч із них мешкають у напіврозвалених халупах, 70 тисяч – ті, хто отримує мізерну пенсію. Сумні цифри. Та це – правда нашого життя. Важко уявити, що люди страждають не тільки від того, що не щодня мають свіжий хліб, а через те, що не чують вкрай необхідного «Добрий день!»
Учениця 1.
Живе одинока людина,
Чому ж ми проходимо мимо?
Живе одинока людина
Ніким у життя нелюбима.
Учениця 2.
І серце у неї відкрите
Для ласки людської й привіту,
Печальним льодком оповите
Віддалене горем від світу.
Учень 1.
Чому ж ми не прийдемо в хату,
Її не покличем з собою?
Бо буде одна вікувати
Людина з своєю журбою.
Учень 2.
Нам легше, бо ми не самотні.
Ходімо ж до неї в світлицю.
І серце людини в бездонні
Полине над нами, як птиця.
Учениця 3.
В суєті не згубіть доброти,
Силу духу черпайте в любові!
Хай не легко нам буде іти,
Не цурайтеся рідних ніколи.
(Звучить пісня «Побажання»).
Ведуча:
«Легенда про доброту».
Добро має бути розумним.
Жив колись імператор, який дуже любив природу, а особливо – птахів. Одного разу він побачив, що хлопчаки стріляють у голубів із рогатки. Це дуже розсердило імператора і він наказав приносити в палац живих птахів. Незабаром увесь замок був наповнений різноманітним птаством. Сталося так, що навідав імператора мудрець. Побачив він повен палац птахів і запитав:
Запитання: Як ви думаєте, що мав на увазі мудрець?
Ведуча:
Ст. 160 (5 – 11) кл.
Учениця 1:
Я вірю в силу доброти,
Добро завжди сильніше зла,
Дає наснагу, щоб цвісти
І світлу обирать дорогу.
Я вірю в силу доброти,
Що на торжку не продається,
Що кривди розбива пласти,
Красою тулиться до серця.
Я вірю в силу доброти,
Що має долю роботящих,
Що хоче, щоб і я, і ти,
І все було у світі кращим.
Учениця 2:
Кажімо більше ніжних слів
Знайомим, друзям і коханим.
Нехай комусь тепліше стане
Від зливи наших почуттів.
Нехай тих слів солодких мед
Чиюсь загоїть рану.
Чи перший біль, чи то останній,
Коли б то знати наперед!
Кажімо більше ніжних слів,
Комусь всміхаймось ненароком.
То не життя людське коротке.
Короткі в нас слова черстві!
Кажімо більше ніжних слів!
(Звучить пісня).
Учень 1:
У будь-яких життєвих ситуаціях залишайтеся на висоті, будьте Людиною. Ніколи не втрачайте віри. Життя наше смугасте і в ньому чергують успіхи і невдачі, злети і падіння.
Учениця 3:.
І що б не трапилося, не черствійте душею, не будьте байдужими, тому що люди-інваліди можуть вести повноцінне життя. Але для цього їм потрібна наша допомога, увага, дбайливе ставлення. Співіснування з інвалідами стає випробуванням справжніх людських якостей. Тож пам’ятайте слова з країни доброти й милосердя.
(Звучить пісня «Бажаю вам добра»).
(Інтерактивна дошка).
Ведуча:
Найбільш точно і коротко висловлюються наші думки в прислів’ях і приказках. Давайте разом пригадаємо їх.
Прислів’я про добро
(Учениця читає вірш. Звучить пісня).
Ведуча.
Пам’ятайте добро! Можна забути того, з ким сміялися, але не забувайте того, з ким разом плакали. Будьте вищі від усіляких пліток, заздрощів, дрібних інтриг, образ. Найкращі ліки від образ – прощення. Навчіться прощати всіх, а собі – ніколи. Не втрачайте самоповаги, умійте володіти собою. Перш ніж щось сказати погане, згадайте, що найкраще слово те, яке не сказане. Найкоротша відстань між людьми – усмішка. Частіше усміхайтеся. Якщо вам погано, то це не причина, щоб страждали інші.
Я сподіваюся, що всі ми станемо добрішими, милосерднішими. Нехай потреба робити добро переросте у щоденну потребу.
Всім зараз нелегко, але пам’ятайте, що поруч є люди, яким набагато гірше. А ми можемо хоч на крихту покращити їхнє життя. Віддані людям добро і душевна теплота обов’язково повернуться до вас, бл ми послані на землю, щоб примножувати добро і красу, творити земний рай, а не бути споживачами. Життя таке коротке, то хай же не буде у ньому місця злим помислам. Хай оживає істина стара, людина починається з добра.
Не лінуйся робити добра,
Лише зла не бажайте нікому.
Бо воно, як велика гора,
Стане вам на шляху земному.
(Заключна інтерактивна дошка).
(Танець).
Учень 1.
Врятує світ краса –
Завжди так говорили.
Тепер врятує світ лиш доброта,
Вже однієї лиш краси занадто мало.
Бо скільки всюди зла –
Людина вже не та!
То ж, люди, на землі
Спішіть добро творити,
Щоб нам не згинути у морі зла!
Щоб кожен зміг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра!
Учениця 1.
Не плач, коли життя жорстоке
Тобі стежину шле лиху.
Ще знайдеш щастя синьооке
На вкритім тернами шляху.
І не сумуй, коли яскраве
Для тебе сонце вмить зійде –
Ще прийде час, і зірка слави
Смарагдом в душу упаде.
Життя – це поле щастя й муки.
Тому до труднощів звикай!
Та головне – безсило руки
Ніколи ти не опускай.