Міжпредметна конференція "Таємниці кольору"

Про матеріал
Методична розробка для вчителів та здобувачів освіти загальноосвітніх навчальних закладів при організації позакласної роботи з хімії, фізики, біології, англійської мови. Робота містить пізнавальний інтегрований матеріал для зацікавлення процесом отримання знань про утворення та властивості кольору, Для учителів хімії, фізики, біології, англійської мови , учнів 8-11 класів навчальних закладів.
Перегляд файлу

  

 

Міжпредметна конференція

 

 

 

Тема:  Таємниці кольору

Мета:

  •            формувати науково – дослідницькі компетентності здобувачів освіти;
  •            поглиблювати знання про колір з погляду фізики, хімії та біології; ознайомити   з  механізмом утворення та розповсюдження кольорів; організувати повторення основних понять теми;
  •            інтегрувати матеріал з іншими навчальними предметами; сприяти розвитку в  школярів умінь виокремлювати в пізнавальному обʹєкті головне; створити умови для виділення в структурі знань наукових фактів, понять, законів, теорій; сприяти формуванню практичних навичок під час виконання експерименту;  
  •            формувати вміння презентувати власні проєкти англійською мовою, розвивати культуру  та естетичні смаки; розкрити значення кольору  в житті людини та вплив кольорів на психоемоційний стан людини.

Міжпредметні зв’язки: хімія,  фізика, біологія, англійська мова, психологія, історія.

 Матеріально-технічне забезпечення уроку.: комп’ютер, проектор, екран, презентації, відео, прилади, лабораторний посуд та реактиви для виконання експерименту, роздатковий матеріал.

 

Хід конференції

 

 Учитель. Тему сьогоднішньої конференції ми визначимо разом.

  1.          Чому листя зелене? ( Хлорофіл).
  2.          Що впливає на колір плодів, квітів,овочів? (Пігменти).
  3.          Який метал означає небесно – блакитний? (Цезій).
  4.          Яка ящірка змінює колір залежно від навколишнього середовища? (Хамелеон)
  5.          Назва цього елемента «зелена гілка» ? (Талій).
  6.          Яка речовина використовується в маяках для одержання червоно – жовтогарячого кольору з метою вказувати шлях кораблям і літакам? (Неон)
  7.          Чому веселка кольорова?

E:\конференція\Нова папка\IMG_20200129_110841.jpgЗдогадайтеся, про що ми будемо сьогодні говорити ? Отож, ми з вами сьогодні проводимо міжпредметну конференцію «Таємниці  кольору».

    Виявляється, що дуже багато людей з різними професійними інтересами займалися вивченням кольору.

    Й. Гете писав: «Усе живе прагне кольору».  Давайте звернемо увагу на красу навколо нас.

 

 

 

   А тепер спробуємо замінити зелену траву, синє небо, розмаїття кольорів на їх чорно-біле зображення.

 

 

 

 

Відчуваєте, як змінився навколишній світ, наскільки біднішим він став.

  Як же можна пояснити розмаїття барв природи? Чому тіла відрізняються забарвленням? Що ж таке колір?Тож давайте і ми з вами сьогодні вирушимо в  пошуках таємниць кольору.

 

Доповідь групи «Фізики»

 

Доповідач 1:

Дисперсія. Сучасні погляди на природу кольорів базу­ються на відкриттях видатного англійського вченого Ісака Ньютона. Він знав, що коли пропустити крізь при­зму широкий пучок білого світла, то цей пучок не тільки відхилиться: краї пучка набудуть забарвлення.

E:\конференція\Нова папка\IMG_20200129_111016.jpg   Міркую­чи над цим, юний Ньютон здогадався: треба пропусти­ти не широкий, а вузький пучок світла. Такий пучок він отримав, пропускаючи сонячне світло через невеликий отвір у віконниці. Пропустивши цей пучок світла через призму, він отримав на білій стіні смугу з райдужним забарвленням. У ній розташовувались всі кольори веселки: червоний, жовтогарячий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий. Цю смугу Ньютон назвав спектром.

     Спектр – розділення білого світла на смуги  райдужного забарвлення.

Біле світло не є простим, воно є сумішшю всіх кольорів спектра. Чому ж ці кольори розділяються після проходження через при­зму? Пояснення просте: ми знаємо, що світло двічі заломлюється і в результаті відхиляється від початкового напряму. Очевидно, різні «складові» білого світла заломлюються по-різному (показник залом­лення скла різний для них) і тому вони відхиляються на різні кути: фіоле­тове світло — на найбільший кут, червоне — на найменший. Таким чи­ном, промені різного кольору потрапляють на різні ділянки екрана.

     Показник заломлення світла залежить від його кольору. Це явище називають дисперсією світла.

Наведені твердження були перевірені багатьма способами.

     1. Можна виділити з отриманого спектра якусь вузьку частину та пропустити ще раз через призму. Світло відхилиться, проте ніякого нового спектра не утворить (тобто саме це світло можна вважати простим). Ви легко можете повторити такий дослід, використовуючи світло від лазерної указки.

     2. Якщо світло всіх кольорів спектра направити на одну ділянку екрана (тобто додати один до одного всі кольори спектра), отримаємо знову біле світло! Це можна здійснити за допомогою другої такої самої призми (розташованої «догори ногами») або за допомогою системи дзеркал. Можна здійснити це й інакше. Надаючи кругам з кольоровими  секторами швидкого обертання за допомогою електричної дрилі з насадкою, показуємо можливість утворення білого (практично сірого) кольору. Можна отримати й інші кольори. Світло тільки одного кольору називають монохроматичним.

Доповідач 2:

Пояснення веселки . З давніх часів спостерігали розділення кольорів веселки. Було відомо тільки, що утворення її пов’язане з освітленістю дощових крапель.

Уранці, після сходу сонця, коли східні вітри підганяють дощові хмари на схід, після або під час дощу на небі з боку, протилежного сонцю, можна спостерігати різнокольоро­ву дугу — веселку. Вона забарвлена так, що концентрич­ними смугами кольори переходять від одного до іншого: червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий. Суміжні кольори утворюють багату палітру. В давнину вважали, що веселка — це вияв волі Божої. Колись на Україні говорили, що «веселка — тру­ба, якою пророк Ілля бере воду з річок і озер». У старо­давній Греції веселку вважали посмішкою богині Іриди, яка провіщала мир між небом і землею. За уявленнями давніх людей, веселка єднала небо і землю. Виконувала це посередниця між людьми і богами богиня Ірида.

     Був час, коли тих, хто намагався тлумачити веселку пе­реслідували. Так, у XVII ст. Антоніо Домініка засудили до страти за пошуки природничо-наукового пояснен­ня цього явища.

     У весел­ці на небі відбувається явище, подібне тому, яке спостері­гається під час проходження променів через призму. По­яву веселки пояснюють так: сонячний промінь входить у кожну краплину, яка падаючи на землю має форму призми. Найчастіше веселка буває влітку проте і в перехідні сезони (осінь, весна), вона можлива й тоді, коли випадає сніг із дощем.

     Розрізняють внутрішню і зовнішню веселки. Виникає ж ве­селка внаслідок дисперсії світла на великих краплях води. Найчастіше спостерігається лише одна веселка, внутріш­ня частина якої для спостерігача, що перебуває на Землі, має фіолетовий колір, а зовнішня частина — червоний. Іноді зовні цієї веселки буває ще одна, виникнення якої пов'язане з подвійним відбиттям світла всередині краплі. Розміщення кольорів у такій веселці обернене — внутріш­ня її частина червона, а зовнішня фіолетова.                          E:\конференція\Нова папка\IMG_20200129_111238.jpg

Доповідач 3:

Пояснення кольорів. Чому при однаковому сонячному світлі ми бачимо стіну білою, автомобіль чорним, а листя дерев зеленим? На перші два питання можна відповісти відразу. Стіна відбиває майже все сонячне світло, а пофарбована поверхня корпуса автомобіля майже не відбиває світла (до речі, саме через поглинання світла чорні поверхні можуть досить сильно нагріватися).

      Що ж до зеленого листя, то воно відбиває світло вибірково: добре відбиває зелену складову білого сонячного світла та досить слабо — всі інші частини спектра. Тому відбите світло вже не є білим, воно набуває зеленого відтінку. Саме таким чином пояснюється дія червоної, жовтої або якоїсь іншої фарби.

     Синій папір має такий колір тому, що від відбиває тільки сині промені, сине скло пропускає тільки сині промені, а інші поглинає, сине небо розсіює сині промені.

     E:\конференція\Нова папка\IMG_20200129_111549.jpgКольори різних предметів, освітлених одним і тим самим джерелом світла буває різного кольору. Основну роль в цих ефектах відіграють явища відбивання та заломлення.

Доповідач 4:

Характеристика кольорів. Деякі спектральні кольори у разі накладання один на одного утворюють білий колір. Такі пари спектральних кольорів називають доповняльними.

Особливе ж значення для нашого зору мають три основні спектральні кольори: червоний, зелений і синій. Накладаючи ці три кольори один на одний у різних пропорціях, можна діставати різні кольори та відтінки. При цьому зелений, червоний і синій кольори не можна одержати комбінацією інших кольорів спектра.

На накладанні трьох основних спектральних кольорів у різних пропорціях ґрунтується, наприклад, кольорове телебачення. Якщо ви подивитеся на екран кольорового телевізора через лупу, то побачите, що зображення складається з дрібних об'єктів червоного, зеленого й синього кольорів.
                                                    Кольори

Основні кольори

Вторинні кольори

Доповняльні кольори

   Це кольори, які не можуть бути утворені комбінаціями інших кольорів

   Це кольори, які утворюються різними комбінаціями основних кольорів

 Це кольори, які дають білий колір

Червоний

Зелений

Синій

Жовтий (Ч + З)

Блакитний (З + С)

  Пурпурний (Ч + С)

Жовтий + синій

 Червоний + блакитний

 Пурпурний + зелений

 

Доповідь групи «Біологи»

Доповідач 1:

Сприйняття кольору. Відомо, що людина здатна розпізнавати інформа­цію, яка потрапила на сітківку ока, і діяти на основі поба­ченого. За цей важливий процес відповідають фоторецепто­ри на сітківці, а саме - палички (їх 130 млн) і колбочки (7 млн). Колбочки збуджуються при яскравому світлі і мало­чутливі до слабкого освітлення. Вони сприймають колір, форму й деталі предметів. Палички дуже чутливі до світла і тому збуджуються при малому, так званому сутінковому освітленні. Колбочок є три типи. Колбочки І типу реагують на чер­воний колір, II типу - на зелений і III типу - на синій колір. Ці кольори називаються основними. При ізольованій дії хвиль різної довжини кожен тип колбочок збуджується неоднаково. Внаслідок цього кожна довжина хвилі сприй­мається як особливий колір. Якщо всі три типи колбочок збуджуються одночасно і однаково, то виникає відчуття білого кольору.                                

C:\Users\Илья\Desktop\Новая папка\IMG-0228e3c9a74255ce7c2e4944676eee0e-V.jpgДоповідач 2:

C:\Users\Илья\Desktop\Новая папка\IMG-6d6caf94772917be48a1a1920f6e8674-V.jpgКолірна сліпота.   Деякі люди не розрізняють кольори. Розлад колірного зору називають дальтонізмом на честь англійського вче­ного Дж. Дальтона, який у 1794 р. вперше описав це яви­ще на підставі власних відчуттів. Тільки в 26 років він дізнався, що його «сірий» піджак – бордовий. Від нього потерпають приблизно 8 % чоловіків і 0,5 % жінок. Розрізняють форму порушення колірного зору, за якої відсутнє сприйняття червоного, зеленого чи фіолетового (трапляється рідко) кольору. Дуже рідко виявляється повна сліпота на кольори — ахромазія. Для таких людей світ пофарбований в усі відтінки сірого, як на безбарвній фотографії. Людина, котра не сприймає червоного кольору, не відрізняє світло-червоного від темно-зеленого, а пурпурового й фіолетового — від синього; ті, в кого відсутнє сприйняття зеленого кольору, змішують зелені кольори з темно-червоними. Порушення колірного зору встановлюють за допомогою спеціальних таблиць. Природженим (спадковим) дальтонізмом буває, як пра­вило, розлад сприймання червоного й зеленого кольорів. Сліпота на синій колір є здебільшого набутою. Розлади колірного зору пояснюються відсутністю певних видів кол­бочок у сітківці ока.  Люди, які страждають на дальтонізм, не можуть працювати на транспорті, в авіації тощо. Дальтонізм не лікується.

 

Доповідь групи «Хіміки»

F:\конференція\Нова папка\IMG_20200129_112148.jpgДоповідач 1:

Електрони і світло. Електрон одночасно являється і частинкою ,і хвилею. Кванти світла, падаючи на речовину, дають їм певну кількість енергії. Коли цієї енергії достатньо, електрон, поглинаючи світло певної довжини і частоти, може переходити на підрівень з вищою енергією. Тобто, атом перебуває у збудженому стані. Від того яке світло поглинається і відбивається при цьому і буде залежати колір речовини. Коли електрон повертається на своє місце, то енергія якак поглинулася виділяється назад у вигляді світла. Це явище ми називаємо флюорисценцією.

Колір металів. Колір металів, залежить від того, хвилі якої довжини вони відбивають.Білий блиск срібла обумовлений рівномірним відображенням майже всього набору видимих ​​променів, кобальт – рожевий, мідь – червона, золото – жовте, тантал і свинець – здаються синюватими.

   Переконливими прикладами взаємодії світла з електронами, при яких відбувається переведення їх на більш високий рівень і навіть повний відрив, є напівпровідники і фотоелементи. Фотоефект, тобто відрив електронів, найбільш спостерігається у лужних металів, які слабше звʹязані з ядром і їх легше відірвати. Цю властивість ми використовуємо для визначення лужних металів за кольором.

Дослід №1. Спектральний аналіз

Техніка виконання досліду: Приготувати насичені розчини солей натрію, калію, літію, барію, кальцію. На кінці мідного дротика зробити вушко. Шматочки фільтрувального паперу змочити розчинами солей. Потім закріпити їх на вушко дротика, і внести почергово у полумʹя. Солі літію забарвлюють  полумʹя в  малиново – червоний колір,  натрію – жовтий колір, калію – фіолетовий, барію – зелений, кальцію – червоний. Отже, по забарвленню  полумʹя можна визначити йони металів.

Доповідач 2:

F:\конференція\Нова папка\IMG_20200129_112621.jpgКолір і структура речовини.  У кристалах твердої речовини на атом чи йон діє кілька його найближчих сусідів. Атоми і йони в кристалічній решітці безперервно здійснюють коливальні рухи. При цьому вплив  між сусідніми частинками стає то меншим , то більшим. Цей вплив змінює колір речовини. Сірка може мати різний колір від світло-жовтого до темно-коричневого залежно від того, яка її кристалічна структура. Різноманітні алотропні модифікації фосфору: білий, жовтий, червоний, коричневий, фіолетовий, чорний і ряд інших (загалом 11) – володіють різними фізичними і хімічними властивостями. Це спостерігається і у складних речовин: плюмбум хромат (PbCrO4) темно- і світложовтий.                                                             

Колір і середовище розчину. Дослід №2 : Техніка виконання досліду: Потрібний свіжий сік буряка, він має малинове забарвлення. Налити соку буряка у три стакани, додамо у кожну з них слідуючі речовини: 1 – розчин оцтової кислоти; 2 – розчин амоніаку (соди); 3 – води. Кисле середовище змінить забарвлення на пурпуровий, лужне – на блакитний. Нейтральне – забарвлення не змінилося.

 

Доповідач 3:

Вплив температури на колір.  Дослід №3: Техніка виконання досліду: у пробірку з розчином NaOH додаємо одну краплю фенолфталеїну, забарвлення змінилось на малинове. Пробірку закріпити у пробіркотримачі, нагріти до кипіння, забарвлення зникло. Отже, константа дисоціації води залежить від температури. В разбавлених розчинах лугів [OH-] не змінюється при нагріванні, в той час як [H+] F:\конференція\Нова папка\IMG_20200129_113151.jpgзбільшується. Тому фенолфталеїн, що має інтервал переходу забарвлення при нагріванні знебарвлюється, так як середовище стає менш лужне.  

Колір та природа розчинника.  Дослід №4: Техніка виконання досліду: розчинити в етанолі та воді кристали безводних СоСl2,СuСl2. В спирті розчин солі кобальта синій, а в воді – рожевий. В спирті розчин солі купруму зелений, а в воді – блакитний.

Отже, розчинник впливає на забарвлення йонів. 

Доповідач 4:

Колір залежить від йонного складу речовини. Не мають забарвлення речовини утворені s та р – елементами, також йони з заповненими енергетичними рівнями (катіони лужних металів, аніони неметалів перших трьох періодів, сполуки елементів, які знаходяться на кордоні метал – неметал: Сурма, Бісмут, Плюмбум, Алюміній). З побічних підгруп білий колір в кристалічному вигляді мають сполуки Титану і Цирконію, а в розчині вони будуть безбарвні.

   Кольорові сполуки утворюють d – елементи, які мають незавершений енергетичний рівень: Сu2+, Fе2+,  Fе3+, Со2+ , Ni2+, Сг3+,  Мn2+n4+, Мn6+, Мn7+. (Учень демонструє розчини солей FеСl3, Fe2(SO4)3, CuSO4, CuCl2).

Колір і ступінь окиснення елементів. Карл Шеєле назвав Манган хімічним хамелеоном, через його властивість змінювати забарвлення в залежності від ступення окиснення: MnSO4, MnCO3 – безбарвний, MnO – сіро – зелений, MnСІ2 та Mn(NO3)2 – рожевий,  Mn2О3 – бурий, Mn2О4 – чорнно – коричневий,  MnО2 – чорний, K2MnO4 – зелений,  KMnO4 ˗  фіолетовий. Cеред найпопулярніших реактивів – окисників завжди в першу чергу розглядають калій перманганат, сполуку, в якій Манган виявляє найвищий ступінь окиснення - Mn+7, і тому активно приєднує електрони. Окисні властивості цієї речовини широко використовують в медицині, і раніше «марганцівка» була в кожній аптечці.

   На жаль, використання цього реактиву зараз обмежене, часто доводиться вивчати хімію лише теоретично, тому пропонуємо подивитись наш дослід, в якому ми використали останні залишки перманганату з бабусиної аптечки для  дослідження окисної дії перманганату в кислому, лужному та нейтральному                                      

F:\конференція\Нова папка\IMG_20200129_113949.jpgсередовищах.

 Дослід №5: Техніка виконання досліду:Три пробірки заповнюємо на 1/3 розчином KMnO4. Розчин має фіолетове забарвлення. В першій пробірці створюємо кисле середовище, додаючи H2SO4, в другій – лужне, додаючи NaOH, в третій залишаємо нейтральне. В усі три пробірки додаємо розчин  Na2SO3. В кислому середовищі фіолетове забарвлення зникає розчин стає безбарвним, в лужному середовищі забарвлення змінюється на темно-зелене, а в нейтральному - бурого кольору.

 Доповідь групи «Психологи»

Доповідач 1:

Що улюблений колір може сказати про ваш характер. Тест

 What can your favorite color say about your character. Test

   Psychologists claim that the color and  a person’s charachter are closely interrelated. Characteristic of a person by his or her favorite color can be carried out using a fairly simple test, which we will pass now.

   Hearts of different color are offered to your attention. To test your character you have to answer the simple question, "What is your favorite color?" You choose one heart, but you should not associate your favorite color with things and rely on your aesthetic tastes.

F:\конференція\Нова папка\IMG_20200129_105612.jpg   Your favorite shade can tell you more than you think. Of course, not everything described here is 100% your character. But everyone will find  the truth in what is said.        

   Психологи стверджують, що колір і характер людини тісно взаємопов’язані. Характеристика людини за його улюбленим кольором може здійснюватися з допомогою досить простого тесту, який ми зараз пройдемо.

   Вашій увазі пропонуються кольорові сердечка . Тест передбачає відповідь на одне просте питання: «Який твій улюблений колір?». Ви вибираєте одне коьорове сердечко але не повинні асоціювати улюблений колір з речами і покладатися на свої естетичні смаки.  

C:\Users\Илья\Desktop\Новая папка\20200129_114233.jpg   Ваш улюблений відтінок може розповісти про вас більше, ніж ви думаєте. Звісно, не все, що тут описано, співпадає з вашим характером на усі 100%. Але кожен знайде долю правди у написаному.

 

Доповідач 2:

Blue

   You are calm, confident, and  worth to be trusted. Like the ocean, you seem strong and reliable. But deep in your  heart, you are a little vulnerable, prone to commotion and confusion. You strive for harmony and peace, and you take care for peple and help them.

Синій

   Ви спокійні, впевнені в собі і заслуговуєте на довіру людей. Подібно океану, ви здаєтеся сильним і надійним. Але в глибині душі трохи вразливі, схильні до хвилювань і сум’яття. Ви прагнете до гармонії і миру, а також піклуєтеся про людей і допомагаєте їм.

Доповідач 3:

Red

   You are a brave, strong, noisy and full of energy person. You are very dedicated and spontaneous, willing  to do the things that bring a dose of adrenaline. It's easy to get excited about, but you remain ambitious and can compete with your opponents. You enjoy being the center of attention, and you do not lose the chance to be in the maelstrom of events. You live a full life.

Червоний

   Ви смілива, сильна, галаслива і повна енергії людина. Ви дуже завзяті й спонтанні, жадаєте робити те, що принесе дозу адреналіну. Легко захоплюєтеся, але залишаєтеся амбітним і здатні скласти серйозну конкуренцію своїм суперникам. Вам подобається бути в центрі уваги, і ви не втрачаєте шансу опинитися у вирі подій. Ви живете повним життям.

Доповідач 4:

C:\Users\Илья\Desktop\Новая папка\20200129_114626.jpgGreen

   You are practical, consistent and true to your beliefs. You get along with your inner world, you are in balance and stability. By nature, you feel other people and know how to get their attention and earn respect. This ability is complemented by self-esteem, which is why you are appreciated and loved by so many people.

Зелений

   Ви практичні, послідовні і вірні власним переконанням. Ви ладите зі своїм внутрішнім світом, перебуваєте в балансі і стабільності. За своєю природою ви відчуваєте інших людей і знаєте, як привернути їхню увагу і заслужити повагу. Це вміння доповнено почуттям власної гідності, тому вас цінують і люблять дуже багато людей.

Доповідач 5:

Black

   You are a strong-willed and determined person. Strive for power, prestige and do not be afraid to go to the intended goal. You are mysterious but attractive. However, even for loved ones, your character is sometimes misunderstood and scary. Sometimes, you are so demanding that you become a dictator - it is difficult for other people to communicate and work with you. Like your color, you  are timeless: difficult but sophisticated, you will never go out of style.

Чорний

   Ви вольова і рішуча особистість. Прагнете до влади, престижу і не боїтеся йти до наміченої мети. Ви загадкові, але привабливі. Однак навіть для рідних і близьких ваш характер іноді виявляється незрозумілим і страшним. Буває, ви настільки вимогливі, що стаєте диктатором – іншим людям складно з вами спілкуватися і працювати. Ви, як і ваш колір, поза часом: складний, але витончений, ніколи не вийдете з моди.

Доповідач 6:

White

   You are simple, neat and perfect. In general, you are a good character. You are optimistic about life and your future. People like to be near you because you are a bright person who radiates happiness. You do not like dangerous games, you prefer to follow the rules and pay a lot of attention to detail. You are independent, self-sufficient and happy to spend time alone with you.

Білий

   Ви прості, охайні і бездоганні. У вас, в взагалі-то, хороший характер. Ви оптимістично дивитеся на життя і своє майбутнє. Людям подобається перебувати поруч з вами, тому що ви яскрава людина, яка випромінює щастя. Ви не любите небезпечні ігри, надаєте перевагу діяти згідно з правилами і приділяєте багато уваги деталям. Ви незалежні, самодостатні і з задоволенням проводите час наодинці з собою.

Доповідач 7:

Brown

   You are calm, collected and always focused. You strive for stability and comfort. Loyal, humble and reliable. So you are a good friend, a great parent, a great colleague. You are hardworking and diligent. People want to open up to you and trust you, because you are, after all, a very attractive and understanding person.

C:\Users\Илья\Desktop\Новая папка\20200129_114749.jpgКоричневий

Ви спокійні, зібрані і завжди сконцентровані. Ви прагнете до стабільності і комфорту. Лояльні, скромні й надійні. Тому ви хороший друг, відмінний батько, прекрасний колега. Ви працелюбні і старанні. Люди хочуть відкритися вам і довіритися, адже ви, до всього іншого, ще й дуже приваблива і розуміюча людина.

Доповідач 8:

Yellow

   You are interesting and have great pleasure in learning something new. Strive for happiness and self-realization. You enjoy having fun with other people, even if you're not so happy about it. You are smart, very purposeful. You know how you want to live your life and are ready to do everything you can to make it happen.

Жовтий

C:\Users\Илья\Desktop\Новая папка\20200129_114828.jpg   Ви цікаві і отримуєте величезне задоволення від вивчення чогось нового. Прагнете до щастя і самореалізації. Вам подобається веселити інших людей, навіть якщо вам самому не так вже й радісно. Ви розумні, дуже цілеспрямовані. Знаєте, як хочете прожити своє життя, і готові зробити все можливе для здійснення задуманого.                                                                           

Доповідач 9:

Pink

   You are a very kind person. Soft, kind, sensual and warm. You like to care and nurture, to give more than to receive in return. You are romantic, you have certain idealistic standards. You are lovely and charming,   you know how to help and comfort someone who needs it. You are sensitive, sometimes treat everything with childlike naivety. However, in the eyes of others, this character trait looks very cute and only gives you points.

Рожевий

   Ви дуже сердечна людина. М’яка, добра, чуттєвиа і тепла. Вам подобається піклуватися і виховувати, віддавати більше, ніж отримувати натомість. Ви романтичні, у вас є певні ідеалістичні стандарти. Ви милі і чарівні, знаєте, як допомогти і утішити того, кому це потрібно. Ви делікатні, іноді ставитеся до всього з дитячою наївністю. Втім, в очах оточуючих ця риса характеру виглядає дуже симпатичною і тільки додає вам балів.

Доповідач 10:

C:\Users\Илья\Desktop\Новая папка\20200129_114917.jpgViolet

   You are an artistic person, a great original. You rely on intuition, are curious about esoteric topics, and are looking for the meaning of life. You are compassionate, active, your free spirit is constantly striving to explore the mysteries of being. You like to pay attention to detail, observe and analyze. Recognize other people's characters well. You are an empathic person, so sometimes you can be moody and unpredictable even to yourself.

Фіолетовий

C:\Users\Илья\Desktop\Новая папка\20200129_114241.jpg   Ви артистична людина, великий оригінал. Покладаєтеся на інтуїцію, проявляєте цікавість до езотеричних тем і шукаєте сенс життя. Ви співчутливі, активні, ваш вільний дух постійно прагне до дослідження таємниць буття. Вам подобається звертати увагу на деталі, спостерігати і аналізувати. Добре розпізнаєте характери інших людей. Ви емпат, а значить, іноді можете бути примхливим і непередбачуваним навіть для самого себе .

Учитель:   What is it about the rainbow that gives most people a sense of happiness? Sure, it signifies the calm after a storm, but the colors themselves have an effect on our minds.

There is a reason why people prefer certain colors over others. As you see,  colors influence your mood, work, personality. But vice versa  your mood can influence the choice of the color.Color perception is subjective, and certain colors have a very universal significance. This is coded into our  brain, giving us that instinctive feeling of  being dangerous and  being relaxing.

 There are four psychological primary colors - red, blue, yellow and green. They relate respectively  to the body, the mind, the emotions and the essential balance between these three. Now you have learned already the psychological properties of the  basic colors  and can use them to make  the positive effects.

And now we want to engage you  some positive  activity. We are going to watch some video and to move a little together.

Учитель: Що ви скажете про веселку, яка дає більшості людей відчуття щастя? Звичайно, вона дає нам відчуття спокою після бурі, але самі кольори впливають на наш розум.

Є причина, чому люди віддають перевагу певним кольорам перед іншими. Як бачите, кольори впливають на ваш настрій, роботу, особистість. Але й, навпаки, ваш настрій може впливати на вибір кольору. Сприйняття кольору суб’єктивне, а певні кольори мають дуже універсальне значення. Це закодовано в наш мозок , даючи нам інстинктивне відчуття  небезпечного ,або розслабляючого.

  Існує чотири психологічні основні кольори - червоний, синій, жовтий і зелений. Вони стосуються відповідно тіла, розуму, емоцій та істотного балансу між цими трьома. Тепер ви вже вивчили психологічні властивості основних кольорів і можете використовувати їх для отримання позитивних для себе ефектів.

C:\Users\Илья\Desktop\Новая папка\20200129_115041.jpgА тепер ми пропонуємо вам трішки розважитись,подивитись відеоролик про кольори і порухатись разом з нами.

Відео знаходиться за посиланням :

https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY

 

 

Учитель. Єдиної теорії виникнення кольору речовин не існує, але ми намагалися вивести деякі закономірності.  

     Отже, підбиваючи підсумок нашої конференції, давайте  подивимося на вивчення кольору різними галузями науки:

 - фізики вивчають- як розкладання світла на спектр ;

 - хіміки розуміють забарвлення речовин, як залежність речовини від структури, складу,зміни ступеня окиснення або утворення комплексних сполук;

- біологи пропонують метод лікування кольором: слід зануритися в колір, як у глибину моря, віддатися його вібраціям, немов морським хвилям, купатися в кольорі і тільки тоді починаєш відчувати, що таке колір.

Історія вивчення кольору на цьому не завершується. Очікуємо на нові відкриття, нові звершення. Саме головне – світ кольору можна пізнати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 
1. Гурский И. П. Элементарная физика с примерами решения задач. 3-е изд., перераб. - М.: 1984 - 448 с.

2. Василега М. Д. Цікава хімія - 2вид., перероб.і допов. – К.: Рад. шк., 1989. – 188с.

3. Перельман Я. І. Цікава фізика - КМ-Букс 2016. – 496 с.

4. Євсеєв Р. С. Усі цікаві досліди. Хімія. 10–11 класи – Х.: ТОРСІНГ ПЛЮС. 2006. – 320с.

5. Фадеев Г. Н. Химия и цвет. Книга для внеклассного чтения. IX-X класс. М., «Просвещение», 1977. -  159 с.

6. Цветкова Л. Б. Загальна хімія:теорія і задачі: Навчальний посібник. Ч.І. – Львів: «Магнолія-2006», 2007. – 398с.

7. Соловьев Ю. И. История химии. Развитие химии с древнейших времен до конца Х ІХ века: Пособие для учителей. – М.: Просвещение, 1976. – 367с.

8. Малахова Н.М. Пізнавальні завдання з хімії 7 -9 класи –Харків «Основа», 2011–126 с.

9. Куліченко Л.А. Інтегровані уроки як один із засобів підвищення

активності учнів на уроках / Л.А. Куліченко // Таврійський вісник освіти. – 2012.

– №1 (37).

10. Інтегровані уроки: від теорії до практики [Електронний ресурс] –

2018. – Режим доступу: http://osvitanova.com.ua/posts/1776-intehrovani-uroky-vidteorii-do-praktyky. – (17.03.2019).

11.Павлова О. Д. Особливості та закономірності формування

інтегрованих знань у учнів. / О. Д. Павлова // Інтеграція знань з предметів

природничо-математичного циклу: проблеми та шляхи їх вирішення. Збірник

матеріалів інтернет-семінару. / Упорядник Замулко О. І. – Черкаси, 2012.

12. Понасенкова С. В. Обдаровані діти: формування та розвиток

здібностей (психологічний аспект) / С. В. Понасенкова // Проблеми виховання. -

2003. - №2.

13. Семещук В. Альтернативні методи використання міжпредметних

зв’язків на заняттях / В. Семещук // Освіта. Технікуми. Коледжі. – 2004. – № 1(7).

14. Bunham R.W., Hanes R.M., Bartleson C.J. Colour: A guide to basic facts and concepts.[Текст] - N.Y., 1963.

15. Cattell R.B., Eber H.M., Tatusioka M.M. Handbook for the sixteen personality factor questionnaire (16 PF) in clinical, educational, industrial and research psychology[Текст]. - Illinois, 1970.

16.Stolper J.H. Colour induced physiological response.[Текст] - Man En-viron. Syst., 1977. v. 7, n. 2. p. 101-108.

17.Wittgenstein L. Remarks on colour.[Текст]Berkeley, California Press, 1977.

18. https://uk.wikipedia.org/wiki/

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Матеріали до уроків
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
1988
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку