Многочлени. Дії з многочленами

Про матеріал
Мета: контроль засвоєння знань та вмінь з перетворення суми, різниці, добутку многочленів у многочлен стандартного вигляду та розв'язування задач, пов'язаних із цими вміннями.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Многочлени. Дії з многочленами

Мета: контроль засвоєння знань та вмінь з перетворення суми, різ­ниці, добутку многочленів у многочлен стандартного вигляду та розв'я­зування задач, пов'язаних із цими вміннями.

Тип уроку: контроль засвоєння знань та вмінь.

Хід уроку

І. Умова тематичної контрольної роботи

 

Варіант 1

Варіант 2

№ 1. Перетворіть вираз у многочлен:

№ 1. Перетворіть вираз у многочлен:

1) (5х2 + 6х – 3) – (2х2 – 3х – 4);

1) (7х2 – 4х + 8) – (4х2 + х – 5);

2) 3х(х3 – 4х + 6);

2) -5а(а4 – 6а2 + 3);

3) (х + 3)(2х – 1).

3) (х + 4)(3х – 2).

№ 2. Розкладіть на множники:

№ 2. Розкладіть на множники:

1) 5а220ab;

1) 18ху – 6х2;

2) 7х3 – 14х5 + 21х2;

2) 15а6 – 3а4 + 9а2;

3) 3а – 3b + ахbх.

3) 4х – 4у + схсу.

№ 3. Спростіть вираз та обчисліть його

значення:

№ 3. Спростіть вираз та обчисліть його

значення:

4m(3 + 5m) (m + l)(т 2)

7b(2b + 3) (b + 6)(b 5)

при т = -0,2.

при b = -0,1.

№ 4. Розв'яжіть рівняння:

№ 4. Розв'яжіть рівняння:

1) 4х2 – 12х = 0;

1) 3х2 + 9х = 0;

2) х(х – 2) + 5(х – 2) = 0;

2) х(х – 4) + 7(х – 4) = 0;

3) (2х – 3)(х + 7) = (х – 4)(2х + 3) + 3.

3) (3х + 4)(4х – 3) – 3х = (2х + 5)(6х – 7).

№ 5. Доведіть, що вираз 165 – 86

ділиться на 3.

№ 5. Доведіть, що вираз 274 – 95

ділиться на 8.

№ 6. Знайдіть 4 послідовних натураль-них числа, якщо відомо, що добуток

третього та четвертого чисел більший

від добутку першого та другого на 34.

№ 6. Знайдіть 4 послідовних натураль-

них числа, якщо відомо, що добуток

другого та четвертого чисел більше за

добуток першого і третього на 31.

№ 7. Додатково. Розв'яжіть рівняння

х2 + 8х + 15 = 0

№ 7. Додатково. Розв'яжіть рівняння

х2 + 7х + 12 = 0

 

II. Розв'язування завдань тематичної контрольної роботи

 

Варіант 1

Варіант 2

№ 1. 1) 5х2 + 6х – 3 – 2х2 + 3х + 4 =

№ 1. 1) 7х2 – 4х + 8 – 4х2х + 5 =

= 3х2 + 9х + 1;

= 3х2 – 5х + 13;

2) 3х4 – 12х2 + 18х;

2) -5а5 + 30а3 15а;

3) 2х2 + 5х – 3.

3) 3х2 + 10х – 8.

№2. 1) 5а(а – 4b);

№2. 1) 6х(3у – х);

2) 7х2(х – 2х3 + 3);

2) 3а2(5а4 а2 + 3);

3) 3(аb) + х(а – b) = (а – b)(1 + х).

3) 4(х – у) + с(х – у) = (х – у)(4 + с).

№ 3. 12т + 20т2 – т2 + т + 2 =

№3. 14b2 + 21bb2 b + 30 =

= 19т2 + 13т + 2.

= 13b2 + 20b + 30.

Якщо т = -0,2, то

Якщо b = -0,1, то

19 ∙ (-0,2)2 + 13 ∙ (-0,2) + 2 =

13 ∙ (-0,1)2 + 20 ∙ (-0,1) + 30 =

= 19 ∙ 0,04 – 2,6 + 2 =

= 0,13 – 2 + 30 = 30,13 – 2 = 28,13.

= 0,76 – 2,6 + 2 = 2,76 – 2,6 = 0,16.

 

№4.1) 4х(х – 3) = 0, х = 0 або х – 3 = 0,

№4. 1)3х(х + 3) = 0, х = 0 або х + 3 = 0,

х = 3.

х = 0 або х = -3.

Відповідь. 0; 3.

Відповідь. -3; 0.

2) (х – 2)(х + 5) = 0,

2) (х – 4)(х + 7) = 0,

х – 2 = 0 або х + 5 = 0,

х – 4 = 0 або х + 7 = 0,

х = 2 або х = -5.

х = 4 або х = -7.

Відповідь. 2; -5.

Відповідь. -7; 4.

3) 2х2 + 11х – 21 = 2х2 – 5х – 12 + 3;

3) 12х2 + 7х – 12 – 36 = 12х2 + 16х – 35;

16х = 21 – 9; 16х = 12; ; .

-9х = 13; ; .

Відповідь. .

Відповідь. .

№5. 165 – 86 = (24)5 – (23)6 = 220 – 218 =

№ 5. 274 – 95 = (33)4 – (32)5 = 312 – 310 =

= 218(22 – 1) = 218 ∙ 3 ділиться на 3, бо

= 310(32 – 1) = 310 ∙ 8 ділиться на 8, бо

один з множників 3.

один з множників 8.

№ 6. Нехай менше число х, тоді

№ 6. Нехай найменше з поданих нату-

наступні натуральні числа: 2-ге —

ральних чисел х, тоді наступні за ним

(х + 1); 3-тє - (х + 2); 4-те - (х + 3). За

числа (х + 1), (х + 2), (х + 3). За умовою

умовою задачі складаємо рівняння:

задачі складемо рівняння:

(х + 3)(х + 2) – х(х + 1) = 34,

(х + 3)(х + 1) – х(х + 2) = 31,

х2 + 5х + 6 – х2 х = 34,

х2 + 4х + 3 – х2 – 2х = 31,

4х = 28, х = 7.

х = 28.

Отже, шукані числа: 7, 8, 9, 10.

Отже, шукані числа: 28, 29, 30, 31.

Відповідь. 7, 8, 9, 10.

Відповідь. 28, 29, 30, 31.

№7. х2 + 8х + 15 = 0,

№7. х2 + 7х + 12 = 0,

х2 + 3х + 5х + 15 = 0,

х2 + 3х + 4х + 12 = 0,

х(х + 3) + 5(х + 3) = 0,

х(х + 3) + 4(х + 3) = 0,

(х + 3)(х + 5) = 0,

(х + 3)(х + 4) = 0,

х = -3 або х = -5.

х + 3 = 0 або х + 4 = 0,

Відповідь. -3; -5

тоді х = -3 або х = -4.

 

Відповідь. -3; -4

 

ІІІ. Підсумки уроку

Самоперевірка (за готовими розв'язаннями), учні самостійно встанов­люють теми для корекції.

 

IV. Домашнє завдання

1) Проаналізувавши помилки, виконати корекцію — умови контроль­ної роботи видано додому.

2) Випереджальне домашнє завдання. Перетворивши степінь на добу­ток, виконайте перетворення у многочлен стандартного вигляду:

1) (a + b)2;(a + c)2; (a + d)2; (b + d)2;

2) (a b)2; (a c)2; (a d)2; (b d)2.

Порівняйте результати, зробіть висновки.

 

doc
Додав(-ла)
Поліщук Василь
Додано
5 березня 2020
Переглядів
2700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку