Тема уроку Множення багатоцифрових чисел на двоцифрові числа.
Задачі на знаходження числа за двома різницями
Мета уроку Ознайомити учнів із загальним випадком множення
багатоцифрових чисел на двоцифрові. Удосконалити вміння
розв’язувати задачі на знаходження числа за двома
різницями.
Розвивати вміння аналізувати, робити висновки.
Виховувати бережне ставлення до природи, квітів.
І Організація класу.
Доброго ранку,небо блакитне,
Доброго ранку, сонечко світле,
Доброго ранку, квіти розквітлі,
Доброго ранку, гості привітні.
Тепло своїх долоньок
Я друзям віддаю.
Урок новий, цікавий
Я з радістю почну.
Демонстрація презентації
( Сон-трава, шафран Гейфелів ( крокус))
- Які первоцвіти вам відомі?
(Підсніжник звичайний, зозулині черевички справжні, Шафран Гейфелів, ведвежа цибуля, сон великий, чемерник чорний, первоцвіт або примула, підбіл, проліски, анемона)
- Для чого дарує земля квіти?
- Складіть речення, з яким би ви звернулися до свого товариша про необхідність охорони природи.
Робота з ілюстраціями
- Чому не можна рвати букети квітів-первоцвітів?
Складання розсипанки
КВІТИ- ДУША ЗЕМЛІ.
Робота з ілюстраціями квітів-первоцвітів, які занесені до Червоної книги ( Горицвіт весняний, сон дрібний, підсніжник білосніжний)
Вчитель демонструє слова:
Пам’ятай! Зірвані квіти-не принесуть насолоди!
- Ми на уроці сьогодні будемо не рвати квіти, а на умовну галявинку саджати квіти.
Успішне виконання завдання - квіточка на галявинці.
ІІ Перевірка домашнього завдання.
Гра « Виправ помилку»
6400 15904 129
25872 8 ( ост 34) 15
2. Розв’язування задачі 824
Гра « Відтвори запис задачі»
Відповідь : 250 кг
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Математика
Цікава захоплююча
Розвиває навчає привчає
Математика- цікава наука
Точність
2. Колективна робота
- Для того, щоб урок був успішним, корисним – учні на уроці повинні бути:
У важні
Р озумні
О хайні
К мітливі
І V . Актуалізація опорних знань.
Гра « Впіймай слово з помилкою»
- Сьогодні на уроці ми запишемо каліграфічно цифру 6.
(Вчитель підходить до дитини, кладе їй руку на плече і задає питання)
- Як утворилося число 600? 599 + 1
- Назвіть попереднє до числа 600 599
- Назвіть наступне до числа 600 601
- Назвіть сусідів числа 600 599 601
- Назвіть кількість одиниць у числі 600 600
- Назвіть кількість десятків у числі 600 60
- Назвіть кількість сотень у числі 600 6
Гра « Посади бджілку на квітку»
Гра « Закодована відповідь»
|
|
|
|
|
|
|
А |
1000 |
200 |
360 |
4005 |
500 |
680 |
Б |
10000 |
1170 |
1240 |
1350 |
1450 |
1500 |
В |
1900 |
20500 |
2100 |
22200 |
2399 |
2400 |
Г |
28300 |
2901 |
3000 |
3100 |
3245 |
3350 |
Д |
37280 |
38400 |
392 |
40000 |
4110 |
4255 |
Знайдіть суму чисел 20 000 і 500 В квадрат
19 збільшіть у 100 разів В круг
6800 зменшіть у 10 разів А п’ятикутник
3400 зменшіть на 50 Г п’ятикутник
Перший множник-10, другий множник-100 добуток А круг
Запишіть
Вісім тисяч сто
Двісті тисяч двадцять один
Сім мільйонів сто
Триста п’ятдесят тисяч два
Шістсот тисяч п’ятнадцять
Триста п’ятдесят тисяч
Підкресліть
Червоним сусідів числа триста п’ятдесят тисяч один
Зеленим найбільше число, із записаних
Синім число, яке є різницею чисел двісті тисяч тридцять і дев’ять
Жовтим число, яке є добутком чисел 81 і 100
Робота з перфокартками
А) 1/ 4;
Б) 2/4;
В) 3/4
А) 1/8;
Б) 6/8;
В) 4/8
3. У Миколки було 30 груш. Третину своїх груш він віддав бабусі. Скільки груш залишилося у Миколки?
А) 10;
Б) 20;
В) 5
4. Спортсмен пробіг 100 м. Йому залишилося пробігти ще ½ цієї дистанції. Скільки м повинен був пробігти спортсмен?
А) 150 м;
Б) 200 м;
В) 102 м
Перевіряємо . Сигнальна картка
V. Повідомлення теми і мети уроку .
Сьогодні на уроці ми познайомимося із множенням багатоцифрових чисел на двоцифрові числа.
VI . Сприймання та усвідомлення нового навчального матеріалу. Розвиток математичних вмінь, знань і навичок.
4072 · 34
Записуємо число 34 під так, щоб одиниці другого множника були під одиницями першого множника. Десятки другого множника під десятками другого множника. Помножимо дві одиниці на чотири, буде 8 одиниць. Помножимо сім десятків на чотири, буде 28 десятків. У розряді десятків записуємо 8, а 2 сотні запам’ятовуємо . 0 сотень множимо на 4, буде нуль сотень і додаємо 2. Записуємо 2 сотні. Множимо 4 тисячі на 4, буде 16 тисяч .Записуємо 6 під одиницями тисяч, 1 десяток тисяч записуємо лівіше.
Аналогічно множу на 3 десятки.
Починаємо підписувати під десятками. 2 одиниці множу на 3, буде 6,
7 десятків множу на 3 , буде 21. 1 записую, 2 запам’ятовую. 0 сотень множу на 3, буде нуль та додаємо 2 , дорівнює 2. 4 тисячі множу на 3, буде 12. Додаю два неповні добутки . Добуток чотирьох тисяч сімдесяти двох та тридцяти чотирьох дорівнює сто тридцять вісім тисяч чотириста сорок вісім.
Учень сам підбирає приклад і розв’язує його з коментуванням.
1 група – Самостійне розв’язування прикладів 827
Зверніть увагу на 1 і 3 приклади. Правильно підпишіть другий множник.
787320 113616 714850 144339
2 група – коментований запис прикладів 826
3 група - робота з вчителем
Коментоване розв’язування прикладу вчителем 1209 ∙ 23=27807
Пояснення розв’язування прикладу за таблицею
Самостійне розв’язування прикладів учнями, яким важко сприймати навчальний матеріал
3405 · 45 = 153225
1202 · 42 = 50484
3570 · 23=82110
1 група - Самостійне розв’язування виразу
15602 · 21 + 2320 · 34 = 406522
2 група – Гра « Ланцюжок» Приклади 827
3 група - Розв’язування 2 прикладів 827 з підказкою
РИТМІЧНИЙ РАХУНОК
100 200 300 400 500 600 700 800
1000 2000 3000 4000 5000 6000 7000 8000 9000
1 група Самостійне розв’язування задачі 825 за схемою
- Прочитайте умову задачі.
- Хто не потребує допомоги починає самостійно працювати.
- Зверніть увагу на схему. У задачі 2 запитання, а отже буде 2 відповіді.
- Яке питання задачі? ( Скільки був у польоті 1 вертоліт? Скільки був у польоті 2 вертоліт?)
- Які дані потрібно мати, щоб відповісти на запитання задачі? ( Відстань, яку пролетів кожен вертоліт і швидкість кожного вертольота)
- Яке з даних нам невідоме?
Хто потребує більшої допомоги, прочитайте план розв’язування задачі.
Починаємо самостійно працювати.
Відповідь : 3 години, 5 годин.
2 група- Робота з ППЗ « Математика 4 клас».
Мама купила два відрізи тканини. Один довжиною 3 м, а другий- 5 м. Другий відріз дорожчий за перший на 170 грн. Скільки коштує відріз тканини довжиною 3 м?
Розв’язування задачі з коментуванням
Відповідь : 255 гривень
Х : 23= 828 ; 957- х = 33 ;
Х = 828 · 23; х= 957 – 33;
Х=19044. х= 924.
1904 4 : 23= 828; 957-924=33;
828=828. 33=33 .
VII. Підсумок уроку.
Інтерактивна вправа « Галявинка квітів»
На дошці ілюстрація галявини.
- Діти, подаруйте свою квітку, кому на уроці було легко.
VIIІ. Домашнє завдання
С. 124 – розв’язати № 830, № 829 або 831 ( на вибір)
Інструкція до виконання домашнього завдання на слайді.
№ 829 Добуток – це Знайти частку- це…
№ 831 50 грн 80 к. – це 5080 к. 5 грн 42к. – це 542 к.