Множення багатоцифрових чисел на двоцифрові числа. Задачі на знаходження числа за двома різницями

Про матеріал
Мета уроку Ознайомити учнів із загальним випадком множення багатоцифрових чисел на двоцифрові. Удосконалити вміння розв’язувати задачі на знаходження числа за двома різницями. Розвивати вміння аналізувати, робити висновки. Виховувати бережне ставлення до природи, квітів.
Перегляд файлу

Тема уроку     Множення багатоцифрових чисел на двоцифрові числа.

Задачі на знаходження числа за двома різницями

 

 

Мета уроку      Ознайомити учнів із загальним випадком множення

                          багатоцифрових чисел на двоцифрові. Удосконалити вміння

                           розв’язувати задачі на знаходження числа за двома

                          різницями.

                          Розвивати вміння аналізувати, робити висновки.

                          Виховувати бережне ставлення до природи, квітів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І Організація класу.

  1. Привітання з дітьми

Доброго ранку,небо блакитне,

Доброго ранку, сонечко світле,

Доброго ранку, квіти розквітлі,

Доброго ранку, гості привітні.

  1. Створення психонастрою

Тепло своїх долоньок

Я друзям віддаю.

Урок новий, цікавий

Я з радістю почну.

  1. Кольоротерапія
  • А які перші весняні квіти ви впізнали?

Демонстрація презентації

( Сон-трава, шафран Гейфелів ( крокус))

- Які первоцвіти вам відомі?

(Підсніжник звичайний, зозулині черевички справжні, Шафран Гейфелів, ведвежа цибуля, сон великий,  чемерник чорний, первоцвіт або примула, підбіл, проліски, анемона)

- Для чого дарує земля квіти?

- Складіть речення, з яким би ви звернулися до свого товариша про необхідність охорони природи.

Робота з ілюстраціями

- Чому не можна  рвати  букети квітів-первоцвітів?

Складання розсипанки

КВІТИ- ДУША ЗЕМЛІ.

Робота з ілюстраціями квітів-первоцвітів, які занесені до Червоної книги ( Горицвіт весняний, сон дрібний, підсніжник білосніжний)

  1. Робота з « Галявинка настрою»
  • Прийшла весна. Квітів нам принесла. Для того, щоб ви посміхнулися, я створила для вас галявинку настрою. Кожна квіточка-ви.
  • Хто б хотів, щоб саме вашу квіточку зірвали?

Вчитель демонструє слова:

Пам’ятай! Зірвані квіти-не принесуть насолоди!

         - Ми на уроці сьогодні  будемо не рвати квіти, а  на умовну галявинку саджати квіти.

Успішне виконання завдання - квіточка на галявинці.

ІІ Перевірка домашнього завдання.

  1. Розв’язування прикладів 823.

 Гра « Виправ помилку»

  • Назвіть неправильну відповідь

  6400                                15904                           129

25872                              8 ( ост 34)                    15

  • Неправильна відповідь  129 . Правильна відповідь - 192

2. Розв’язування задачі 824

Гра « Відтвори запис задачі»

  1. 80∙ 25=2000 ( кг)- маса усіх телят, а отже і усіх корів;
  2. 2000 : 8=250 ( кг) – маса 1 корови.

Відповідь : 250 кг  

     ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності учнів

  1. Групова робота . Інтерактивна вправа « Сенкан»

 

Математика

Цікава захоплююча

Розвиває навчає привчає

Математика- цікава наука

Точність

2. Колективна робота

- Для того, щоб урок був успішним, корисним – учні на уроці повинні бути:

У важні

Р озумні

О хайні

К мітливі

І V .  Актуалізація опорних знань.

  1. Каліграфічна хвилинка

Гра « Впіймай слово з помилкою»

  • Які потрібно використати цифри, щоб записати число 600? ( 6 і 0)

- Сьогодні на уроці ми запишемо каліграфічно цифру 6.

  1. Характеристика числа ( бліц-опитування)

(Вчитель підходить до дитини, кладе їй руку на плече і задає питання)

- Як утворилося число 600?                       599 + 1

- Назвіть попереднє  до числа 600            599

-  Назвіть наступне до числа 600                601

- Назвіть сусідів числа 600                           599 601

- Назвіть кількість одиниць у числі 600     600

- Назвіть кількість десятків у числі 600      60

- Назвіть кількість сотень у числі 600         6

  1. Усний рахунок

Гра « Посади бджілку на квітку»

Гра « Закодована відповідь»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

1000

200

360

4005

500

680

Б

10000

1170

1240

1350

1450

1500

В

1900

20500

2100

22200

2399

2400

Г

28300

2901

3000

3100

3245

3350

Д

37280

38400

392

40000

4110

4255

Знайдіть суму чисел 20 000   і 500                                               В квадрат

19 збільшіть у  100 разів                                                                В  круг

6800 зменшіть у 10 разів                                                               А п’ятикутник

3400 зменшіть на 50                                                                       Г п’ятикутник

Перший множник-10, другий множник-100 добуток            А круг

  1. Математично-цифровий диктант

Запишіть

 Вісім тисяч сто

Двісті тисяч двадцять один

Сім мільйонів сто

Триста п’ятдесят тисяч два

Шістсот тисяч п’ятнадцять

Триста п’ятдесят тисяч

Підкресліть

Червоним  сусідів числа триста п’ятдесят тисяч один

Зеленим  найбільше число, із записаних

Синім число, яке є різницею чисел двісті тисяч тридцять і дев’ять

Жовтим число, яке є  добутком чисел 81 і 100

  1. Готуючись до ДПА

Робота з перфокартками

  1.  Який дріб позначає зафарбовану частину фігури?

А) 1/ 4;

Б) 2/4;

В) 3/4

  1. Який із дробів більший, ніж дріб  4 /8

А) 1/8;

Б) 6/8;

В) 4/8

3.  У Миколки було 30 груш.  Третину своїх груш він віддав бабусі. Скільки груш залишилося у Миколки?

А) 10;

Б) 20;

В) 5

        4. Спортсмен пробіг 100 м. Йому залишилося пробігти ще ½ цієї дистанції. Скільки м повинен був пробігти спортсмен?

А) 150 м;

Б) 200 м;

В) 102 м

Перевіряємо . Сигнальна картка

V. Повідомлення теми і мети уроку .

Сьогодні на уроці ми познайомимося із множенням багатоцифрових чисел на двоцифрові числа.

VI .  Сприймання та усвідомлення нового навчального матеріалу. Розвиток математичних вмінь, знань і навичок.

  1. Пояснення вчителя.

4072 · 34

Записуємо число 34 під так, щоб одиниці другого множника були під одиницями першого  множника. Десятки другого множника під десятками другого множника. Помножимо дві одиниці на чотири, буде 8 одиниць. Помножимо сім десятків на чотири, буде 28 десятків. У розряді десятків записуємо 8, а 2 сотні запам’ятовуємо . 0 сотень множимо на 4, буде нуль сотень і додаємо 2. Записуємо 2 сотні. Множимо 4 тисячі на 4, буде 16 тисяч .Записуємо 6 під одиницями тисяч, 1 десяток  тисяч записуємо лівіше.

Аналогічно множу на 3 десятки.

Починаємо підписувати під десятками. 2 одиниці  множу на 3, буде 6,

7 десятків множу на 3 , буде 21. 1 записую, 2 запам’ятовую. 0 сотень множу на 3, буде нуль та додаємо 2 , дорівнює 2. 4  тисячі множу на 3, буде 12. Додаю  два неповні добутки . Добуток чотирьох тисяч сімдесяти двох та тридцяти чотирьох дорівнює сто тридцять вісім тисяч чотириста сорок вісім.

 

  1. Інтерактивна вправа « Авторське крісло»

Учень сам підбирає приклад і розв’язує його з коментуванням.

 

  1. Групова робота

1 група – Самостійне розв’язування прикладів 827

Зверніть увагу на 1 і 3 приклади. Правильно підпишіть другий множник.

787320              113616                  714850              144339

2 група – коментований запис прикладів 826

3 група - робота з вчителем 

Коментоване розв’язування прикладу вчителем 1209 ∙ 23=27807

Пояснення розв’язування прикладу за таблицею

Самостійне розв’язування прикладів учнями, яким важко сприймати навчальний матеріал

3405 · 45    = 153225

1202 · 42 = 50484

3570 · 23=82110                      

 

  1. РУХАНКА
  2. Групова робота

1 група - Самостійне розв’язування виразу

15602 · 21 + 2320 · 34 = 406522

  1. 15602 · 21=327642
  2.  2320 · 34=78880
  3. 327642 + 78880=406522

2 група – Гра « Ланцюжок» Приклади 827

3 група -  Розв’язування 2 прикладів 827 з підказкою

 

РИТМІЧНИЙ РАХУНОК

100 200 300 400 500 600 700 800

1000 2000 3000 4000 5000 6000 7000 8000 9000

 

  1. Групова робота

1 група Самостійне розв’язування задачі 825 за схемою

-  Прочитайте умову задачі.

- Хто не потребує допомоги починає самостійно працювати.

- Зверніть увагу на схему. У задачі 2 запитання, а отже буде 2 відповіді.

- Яке питання задачі? ( Скільки був у польоті 1 вертоліт? Скільки був у польоті 2 вертоліт?)

- Які дані потрібно мати, щоб відповісти на запитання задачі? ( Відстань, яку пролетів кожен вертоліт і швидкість кожного вертольота)

- Яке з даних нам невідоме?

 

Хто потребує більшої допомоги, прочитайте план розв’язування задачі.

Починаємо самостійно працювати.

 

  1. 800-480= на 320 ( км)- пролетів більше 2 вертоліт;
  2. 320 : 2 = 160 ( км /год)- швидкість вертольота;
  3. 480 : 160 = 3 (год) – був у дорозі 1 вертоліт;
  4. 800 : 160 = 5 (год) – був у дорозі 2 вертоліт

Відповідь : 3 години, 5 годин.

 

2 група- Робота з ППЗ « Математика 4 клас».

Мама купила два відрізи тканини. Один довжиною 3 м, а другий- 5 м. Другий відріз дорожчий за перший на 170 грн. Скільки коштує відріз тканини довжиною 3 м?

Розв’язування задачі з коментуванням

  1. Прослуховування умови задачі за програмово-педагогічним засобом « Математика . 4 клас»
  2. Читання умови задачі на картках.
  3. Слухання міркування розв’язування за програмово-педагогічним засобом « Математика . 4 клас»

 

  1. 5-3= на 2 ( м)- довший 2 відріз;
  2. 170 : 2= 85 (грн)- коштує 1 м тканини;
  3. 85 · 3 = 255 ( грн)- заплатили за 1 відріз;

Відповідь : 255 гривень

  1. Розв’язування рівнянь  828.

Х : 23= 828 ;                             957- х = 33 ;

     Х = 828 · 23;                               х= 957 – 33;

     Х=19044.                                    х= 924.

    1904 4 : 23= 828;                       957-924=33;

         828=828.                                   33=33 .

  1. Геометричний матеріал . Гра « Яка фігура загубилася»

  1. Геометричний матеріал . « Істинне чи хибне висловлювання»

VII. Підсумок уроку.

Інтерактивна вправа « Галявинка квітів»

На дошці ілюстрація галявини.

- Діти, подаруйте свою квітку, кому на уроці було легко.

  • Чому навчилися на уроці?
  • Які завдання виявилися важкими?
  • Які завдання вам вдасться виконати вдома самостійно?
  •  Кому б з учнів хотіли подякувати ?

VIIІ. Домашнє завдання

С. 124 – розв’язати № 830, № 829 або 831 ( на вибір)

Інструкція до виконання  домашнього завдання на слайді.

№ 829  Добуток – це   Знайти частку- це…

№ 831 50 грн 80 к. – це 5080 к.     5 грн 42к. – це 542 к.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кравченко Ірена Янівна
    Гарна розробка уроку!!! Насичена!!! Цікава!!! Якщо діти вклалися в такий темп уроку і виконали все заплановане вчителем - аплодую стоячи!!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
7 січня 2022
Переглядів
947
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку