Конспект уроку з математики 4 клас. " Розв’язування виразів. Обернені задачі до задач на знаходження площі прямокутника ".

Про матеріал

Конспект уроку з математики 4 клас з використанням навчального посібника Листопад Н. П.Тема. Розв'язування виразів. Обернені задачі до задач на знаходження площі прямокутника

Перегляд файлу

Урок математики в 4 класі

Конспект уроку математики з використанням навчального посібника              

    «Листопад Н.П.»

Тема. Розв’язування виразів. Обернені задачі до задач на знаходження площі прямокутника.

Мета. навчити складати обернені задачі до задач на знаходження площі прямокутника ;застосовувати формулу для знаходження площі  прямокутника і квадрата, ;  розв’язувати задачі на обчислення площі прямокутника і квадрата; виробляти навички усних і письмових обчислень; розвивати швидкі обчислювальні навички, логічне мислення, увагу, пам'ять, самостійність; виховувати інтерес до математики аналізувати і пояснювати свої дії під час обчислення площі;  виховувати старанність у роботі ; почуття доброти, взаємодопомоги.

Ключові компетентності

  • вміння вчитися: самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; залучення учнів до пошукової та дослідницької діяльності; організація самостійної роботи з інформаційними джерелами.
  • загальнокультурні: дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту, формувати духовно – моральні основи життя;
  • соціальні : продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді;
  • громадянські: розвивати здатність добре мислити, з повагою ставитися до людей, до самого себе.
  • загальнопізнавальні вміння: робити висновок – узагальнення самомтійно чи за допомогою вчителя;
  • контрольно-оцінні вміння: відповідати «своїми словами», зв’язно й послідовно описувати почуте, побачене;
  • інформаційно-комунікативна: удосконалення вмінь використовувати додатковий матеріал ; складання схем; впровадження інформаційно - комп’ютерних технологій навчання; залучення учнів до роботи з різними джерелами інформації;
  •  загальнокультурна: дотримуватися правил поведінки на уроці;
  •  здоров’язбережувальна: розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою; використання текстів  здоров’язбережувального змісту при розв’язуванні задач;

проведення фізкультхвилинок

  • соціальна: співпрацювати в команді;виконувати завдання , спрямовані на формування грамотності, промовляння і використання числівників, математичних термінів;

Предметних компетентності: навчити складати обернені задачі до задач на знаходження площі прямокутника ;застосовувати формулу для знаходження площі  прямокутника і квадрата, ;  розв’язувати задачі на обчислення площі прямокутника і квадрата; виробляти навички усних і письмових обчислень; розвивати швидкі обчислювальні навички, логічне мислення, увагу, пам'ять, самостійність; виховувати інтерес до математики аналізувати і пояснювати свої дії під час обчислення площі;  виховувати старанність у роботі ; почуття доброти, взаємодопомоги.

 

 

Тип уроку: комбінований

Обладнання: мультимедійний комплект ,презентація до уроку ,опорні таблиці, картки.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

1.Привітання

Наше красне, ясне сонце

Зазирнуло у віконце.

В шибку стукає здаля,

Вже проснулась дітвора!

Тож берем скоріш бажання

Й приступаймо до навчання.

Перевірка домашнього завдання.

ІІ. Мотивація навчальної- пізнавальної  діяльності учнів. Оголошення теми уроку.

1. «Очікування» від уроку.

- Діти, а тепер скажіть, яким має бути наш урок?

 - Для того, щоб нам добре працювалося, щоб у нас був гарний настрій, давайте скажемо якими ми повинні бути під час уроку А допоможе нам алфавіт.

 

Урок має бути:                                                 Ми будемо:

  • творчим                                                  А - активними
  • веселим                                                   Б- бадьорими
  • цікавим                                                    В- вправними

-   навчальним                                               Д-дружніми

   -   загадковим                                                      Г-грандіозними

  • продуктивним
  • захоплюючим

 

 

 - Отже, якщо ви будете такими, то ми разом проведемо цікавий, захоплюючий, продуктивний урок.

- Сьогодні ми закріпимо уміння знаходити площу прямокутника, винайдемо формулу обчислення сторони прямокутника за відомою площею і другою стороною

 

III Актуалзація опорних знань та способів дії

1.Перевірка довашнього завданя № 490,491.Усне опитування.

2.Математична розминка слайд 2-3

Фронтальне опитування

(на слайді презентації записані можливі відповіді, діти обирають правильний варіант, піднімають цеглинку відповідного кольору)

-Скільки сантиметрів в 1метрі?

-Скільки сантиметрів в дециметрі?

-Скільки метрів в кілометрі?

-Скільки в сантиметрі міліметрів?

-Одиниці вимірювання довжини.

-Одиниці вимірювання площі.

-Формула знаходження периметра прямокутника

- Формула знаходження периметра квадрата

- Формула знаходження площі прямокутника

- Формула знаходження площі квадрата

(сигнали цеглинками Лего)

2.Усна лічба .Слайд 4.

Обчисли значення буквенних  виразів, скориставшись даними таблиці.

 

3.Хвилинка каліграфії. (Слайд 9) (Діти називають і записують)

Запишіть одиниці вимірювання площі від найменшого до найбільшого

                            1 а  1 га 

 

IV.Формування вмінь і навичок закріплення вивченого

Формування уміння розвязувати задачі на знаходженя площі .

1.Робота за підручником

Виконання завдання,№492, ст.492

1.Прочитайте умову задачі.

2.Чи можемо ми відразу відповісти на запитання задачі?( Ні).

3.Учні пояснюють ,щоб відповісти на запитання задачі ,спочатку потрібно знайти площу грядки з помідорами ( перше шукане ).

4.Якою арифметичною дією будемо дізнаватися ,якщо в умові вказано ,що площа грядки з помідорами більша на 4 м2.( дією додавання).

 1)7+4=11(м2)-площа грядки з помідорами

5.Другою дією відповідаємо на запитання задачі і знайдемо загальну площу яку займають овочі. Отже ,

2)7+11=18(м2 ).

6.Відповідаємо на запитання задачі.

2. Обчислення площі прямокутників (різнорівневе завдання)

- Вам потрібно обчислити площу городу, відведену під кожний овоч.

 

І рівень

                             

               кріп           цибуля         

 

1)_______________________________________________________

2)_______________________________________________________

ІІ рівень

                    10м

 

           огірки          помі-

                                    дори

 

                 

1)____________________________________________________

2)_____________________________________________________

3)_____________________________________________________

 

ІІІ рівень

 

 

     редиска

 

                                                 шпинат

 

Квасоля

 

 

               

           

 

                                           

1)_____________________________________________________

2)_____________________________________________________

3)_____________________________________________________

4)_____________________________________________________

( діти отримують три задачі різного ступеня складності, самостійно вибирають, яку обчислювати)

(індивідуальна робота вчителя із дітьми, що потребують допомоги)

- Перевірка роботи .

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  3. Дослідницька робота .Слайд 14.

Виконання завдання №494. За малюнком і обчисленнями склади обернені задачі до задачі на знаходження площі прямокутника.

( діти об’єднуються у 6 малих груп)

- Розгляньте схеми, поміркуйте, як можна обчислити сторону прямокутника за відомою площею та однією стороно.

1.Довжина прямокутника дорівнює 3 см, ширина 2 см Яка площа прямокутника .

2. Ширина прямокутника дорівнює 2 см ,а площа 6см2.Яка довжина прямокутника ?

3.Довжпрямокутника дорівнює 3 см,а площа 6 см2 ? Яка ширина прямокутника ?

- Перевірка роботи, визначення формул для знаходження довжини або ширини прямокутника за площею.( а= S:в, в=S:а)

4. Робота над правилами ст.94,заввдання №495.

Продовж правила щоб знайти довжину прямокутника ,якщо відомі його площа й ширина ,потрібно площу поділити на ширину(а= S:в).

Щоб знайти ширину прямокутника ,якщо відомі його площа й довжина, потрібно площу поділити на йогшо довжину(в=S:а)

5. Гра-змагання «Парні перегони»

(діти працюють парами, змагаються рядочками)

- За даними таблиці обчисліть і запишіть невідомі компоненти.

Довжина

Ширина

Площа

 

 

7см

28см2

5мм

 

25мм2

 

4дм

12дм2

 

 

 

6. Виконання завдання №498

 Побудуй прямокутник, якщо відомо, що його площа дорівнює 24см2, а ширина

                 -  4см. (самостійна робота)

- Взаємоперевірка (учні обмінюються зошитами).

6. Виконання завдання №499

Знайди значення виразів

V.Пояснення завдання для домашньої роботи .

Завдання № 500- виконати обчислення виразів.

Завдання № 501- побудуй прямокутник, довжина якого дорівнює 6 см, а площа- 30 м2 .

 VI.Підсумок .Рефлексія навчально пізнавальної діяльності учнів

         -Які нові формули ми сьогодні дізналися і запам’ятали?

  • Оцініть свою роботу на уроці. Чи досягли ви поставленої мети?
  • Що нового дізналися на уроці?
  • Яке завдання було найцікавішим?
  • Продовжіть речення:
  • На уроці я дізналася…
  • На уроці я навчився…
  • Новим для мене було…

Оцінювання учнів.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 січня 2022
Переглядів
2748
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку