Множення багатоцифрового числа на одноцифрове у випадку нулів у першому множнику

Про матеріал
Навчити учнів множенню багатоцифрового числа на одноцифрове у випадку нулів у першому множнику. Розвивати математичне та логічне мислення. Виховувати любов до природи, птахів, бажання їм допомагати та оберігати. Закріплювати вміння працювати в парі, в групі.
Перегляд файлу

                               Урок математики для  4 класу

                                            

Тема: Множення багатоцифрового числа на  одноцифрове у випадку нулів у першому множнику.

Мета: Ознайомити учнів  з письмовим множенням багатоцифрового числа на одноцифрове, у випадку нулів у першому множнику; формувати вміння і навички відшукувати спосіб розв’язку задачі, давати зв’язне пояснення розв’язання задачі окремими діями; розвивати математичне та логічне мислення; виховувати любов до природи, птахів, бажання їм допомагати та оберігати.

     Обладнання: Малюнок годівнички та птахів; матеріал для усного рахунку та каліграфічної хвилинки; картки для групової роботи ; смайлики для підведення підсумку  уроку.

                                         

                                          Хід уроку:

І. Організаційний момент.

 -Добрий день. Тема сьогоднішнього уроку «Множення багатоцифрового числа на одноцифрове у випадку нулів у першому множнику»

   

ІІ. Мотивація навчальної діяльності:

1. – Тож гаразд, часу не гаймо,

        І урок свій починаймо.

-  Скажіть, яка зараз пора року?

 - Назвіть зимові місяці.

- Снігопад вкриває килимом поля,

  І весни чекає матінка-земля.

  Та нелегко пташкам розшукати зерна.

Хто їм допоможе як не ти й не я?

У пошуках їжі пташки наближаються до людських осель. До годівничок злітаються багато пернатих. Вони знають, що  діти з добрим серцем завжди допоможуть їм у біді.

- А чи знаєте ви як називають птахів, які не відлітають у теплі краї, а залишаються зимувати у нас?

- А що цим птахам найстрашніше взимку?

- Чи допомагаєте ви птахам? Як саме?

- Тож пернаті прилетіли подякувати вам за допомогу, але й водночас перевірити, як ви вмієте швидко мислити, безпомилково робити обчислення, вибирати правильні дії.

До нас завітала пташка яка своїх пташенят виводить взимку, бо в цей період для них багато їжі. А їжа для пташенят – насіння ялинових і соснових шишок. Це темно-червоні птахи. Дзьоб у цих птахів великий. Яка ж пташка знесла ці яєчка? Для того щоб дізнатися,  ви повинні виконати усні обчислення.

2. Усний рахунок( вирази записані на малюнках яєць):

420 + 30 : 5 – 20 (ш)

300 + 200 * 2 – 300 (и)

440 - 120 + 80 : 4 (ш)

410 + 220 : 7 : 3 (к)

25 *  2 + 150 : 4 (а)

20  * 10 *  2 – 40  (р)

- Цю пташку називають шишкар.

3. Каліграфічна хвилинка.

-  А до нашої годівнички прилетіла синичка. Ця пташка дуже боїться морозів. З десяти синиць до весни доживає лише одна. Але синички дуже корисні птахи. Пара синиць за сезон оберігає від комах сорок плодових дерев.

-  Синичка тобі хоче запропонувати теж декілька завдань. Перше – розвязати задачу.

Відомо, що синиця зїдає  за добу стільки комах, скільки важить сама. Яка ж маса синички, коли сказано, що за тридцять діб вона знищує 600 грам комах?

(виставляю число двадцять і показую в камеру)

- А чи цікаво тобі дізнатись, скільки пташенят може за один раз висидіти синичка? А для цього потрібно обчислити цікавий ланцюжок і вибрати потім правильну відповідь.

330 : 3 + 200 : 10 + 69  100 = 10 000

Троє – 40

Вісім – 35

Дванадцять – 10 000

(на моніторі числа від 12 до 20)

- Прочитай число. Що ви можете про нього сказати ?

- А тепер відкрий зошит і запишіть красиво і каліграфічно число 2012.

ІІІ.  Повідомлення теми і мети уроку:

-  Сьогодні на уроці ми розглянемо множення багатоцифрових  чисел на одноцифрові, коли перший множник містить у собі нулі. Продовжимо роботу над задачами та виразами на сумісні дії, пригадаємо як розв’язувати рівняння.

ІY. Актуалізація опорних знань:

- Давайте пригадаємо, як називаються компоненти при множенні.

- Які закони множення ви знаєте ?

- В чому  вони полягають  ?  

Y. Вивчення нового матеріалу:

- Давайте відкриємо підручник на сторінці 10, №34, розглянемо записи і спробуємо кожен випадок.

YІ. Первинне закріплення:

1.с.10, №35 (обчислення виразів).

YІІ. Закріплення матеріалу, повторення та розвиток математичних знань:

1. Робота над задачею:

-  Повернемось до нашої годівнички і побачимо, що до неї ще завітав червоногрудий снігур. Народ помітив, якщо заспіває снігур, то чекай заметілі. Цей птах хоче переконатися чи вмієш ти розвязувати задачі ?

- Задача № 40 ( аналіз задачі).

-робота за таблицею;

-визначення способу розв’язку задачі;

-розв’язування задачі, запис на дошці.

Фізкультхвилинка:

- Спритний веселий горобчик, який теж залетів до нашої годівнички, щоб поживитись, пропонує трішки відпочити і провести фізкультхвилинку.

 

Руки на пояс ставимо зараз

Будем стрибати мов горобці.

Скік вперед і скік назад ( 4 р.).

Крильця вниз опустили

І на місці походили.

Покрутились, походили

І за стіл тихенько сіли.

 

2. -  Ви хочете дізнатись які ще пташки прилетіли до нашої годівнички? Для цього вони вам пропонують попрацювати  і розвязати приклади.

(580 + 120) : 100 )* 56 )– 92)*  9 )+ 300) (пухляк)

Л – 300

У – 7

Х – 392

Я – 2700

К – 3000

П – 700

(7 * ) + 270 ): 100) * 231) – 79) : 5) (повзик)

О – 900

З – 2079

К – 400

       И – 2000

        В – 9

П – 630

 Коротенька розповідь вчителя про пташок пухляка та повзика.

3. Самостійна робота

- А ось і дятел завітав до нашої годівнички. А як ще називають дятла ?

 - Так, його називають лікарем лісу, бо знищує він величезну кількість комах – шкідників. Взимку, коли комах немає, він їсть насіння сосни, ялини. Роздовбує шишку, вставляючи її в щілину кори. Під деревами нагромаджується купа вилущених шишок. Це місце називається «дятлова кузня». А  зараз у дятла велике бажання дізнатися, як ви вмієте працювати самостійно.

№ 39 – самостійно, з подальшою перевіркою.

4. Робота в  парах

- До нас завітала ще одна пташка, яку називають омелюх. Омелюхи полюбляють ягоди калини і горобини. А ще ця пташка хоче переконатися, що ви спритно і організовано працюєте в парі. Для цього вона підготувала для вас геометричне завдання:

- Визначте, які геометричні фігури зображено на малюнку, порахувати скільки їх і записати.

YІІІ. Підсумок уроку:

- Чи сподобався вам сьогоднішній урок ?

- Яке завдання найбільше вам сподобалось виконувати ?

-З множенням яких чисел ви познайомились?

- З якими птахами ми зустрічались ?

- Усі птахи, які злетілися до годівнички, дуже вдячні вам за гарну роботу. Життя і поведінку птахів вивчає наука орнітологія.

Сподіваюсь, що після сьогоднішнього уроку ви ще більше будете піклуватись про птахів. А навесні вони віддячать вам зеленими садками, лісами та веселим співом.

 

- В руці у мене три смайлика. Виберіть той, який відповідає вашому настрою.

IХ. Домашне завдання:

Сторінка 11, № 41 (Розв’язати приклади і за бажанням зробити перевірку).

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Рачвак Елена
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
13 листопада 2023
Переглядів
389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку