Урок на тему: "Множення десяткових дробів"

Про матеріал

Домогтися засвоєння правила множення десяткових дробів, формувати вміння виконувати вправи, в яких передбачено множення десяткових дробів

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу

Тема. Множення десяткових дробів

Мета уроку:

 

домогтися засвоєння правила множення десяткових дробів, формувати вміння виконувати вправи, в яких передбачено множення десяткових дробів;

 

 

розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять;

 

 

виховувати позитивне ставлення до навчання.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.

 

Обладнання: картки для гри «Математичне лото», картки для стратегії «Наведи лад», картки для прийому «Кольорова стрічка», комп'ютер, мультимедійний проектор, презентації.

 

Методи, форми і прийоми:

            прийом «Кольорова стрічка»|джерельних|;

            прийом «Математичне лото»;

            стратегія «Окуляри перевертні»;

            стратегія «Наведи лад»;

            гра «Квітка»;;

            гра «Морський бій»;

            рефлексія «Дерево успіху».     

 

.

 

Хід уроку

Недостатньо лише отримати знання;

                                                                     треба знайти їм застосування.        

                                                                        Недостатньо тільки бажати;

                                                                                                треба творити.

                                                                                                     Йоган Гете

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань «Інтелектуальна розминка».

Виконання усних вправ

  1. Подайте у вигляді добутку:

1) 2+2+2;        2) 7+7+7+7+7;          3) 16+16+16+16.

     2. Як називають компоненти множення?

     3. Гра «Морський бій»

 

А

Б

В

Г

Д

Е

13

20

137

11

15

41

1

5

*

 

 

*

 

 

2

4

 

*

 

 

*

*

3

1

*

 

*

 

 

 

4

6

 

*

 

*

 

*

5

3

 

*

 

 

*

 

6

2

*

 

*

 

 

*

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

IV. Вивчення нового матеріалу

План вивчення теми

  1. Множення десяткового дробу на розрядну одиницю. Приклади
  2. Множення десяткового дробу на натуральне число. Приклади
  3. Множення десяткового дробу на десятковий дріб. Приклади
  1. Казкова історія.

 Якось  Кома, яка завжди сумлінно виконувала свою роботу у дробі 13, 245, застрайкувала. «Що я бачу? – подумала вона. – Спину трійки і лице двійки. Та є ще багато інших цифр, з якими я не зустрічалася». І вирішила вона подорожувати. Про те, щоб залишити дріб, у неї не було й думки. Вона знала, що на ній тримається весь дріб, якби Кома  залишила його, він неминуче б зник. «Має бути вихід», - міркувала вона. У таких сумних роздумах Кому побачив загін Розрядних одиниць під командуванням генерала Множення. Який проходив поряд. Зустрівши дріб 13,245, генерал скомандував: «13,245 • 10». І Кома не зчулася, як пересунулася на одну цифру вправо і стала між двійкою і четвіркою:

13,245 • 10 = 132, 45.

Потім прозвучала команда:  «13,245 • 100», і кома опинилася між 4 і 5

13,245 • 100 = 1324,5.

 «Які ще є гарні цифри», - розглядала все навкруги вона. А потім генерал Множення відправив до дробу 13,245 розрядну одиницю 0,1 і Кома знайшла свою позицію між 1 і 3, пересунувшись на одну цифру вліво:

13,245 • 0,1 = 1,3245. А далі почулася команда: «13,245 • 0,01».

 І кома не зрозуміла, що з нею відбувається. Якась сила винесла її перед одиницею і раптом з’явився, неначе з неба впав, нуль. І вона опинилася між 0 і 1:  13,245 • 0,01 = 0,13245.

 Та от до дробу 13,245 підступила Розрядна одиниця 0,001. І Кома побачила, що знову, неначе з неба, впав ще один 0: 13,245 • 0,001 = 0,013245.

 Та раптом у загоні Розрядних одиниць збунтувалася Розрядна одиниця 1000: «Чому мого молодшого брата 0,001 випустили, а мене, 1000, не випускаєте? На що генерал Множення зауважив: «Я турбуюся про нашу Кому. Проте, коли ти так рвешся в бій, то йди».

13,245 • 1000 = 13245.

І Кома знову відчула, як якась невидима  сила поставила  її спочатку після 5, а потім зовсім відкинула її від цифр подалі. «Чому це так?  Невже  я не потрібна?» - думала вголос Кома і сльози бриніли в її голосі. «Такі правила математики. Тебе при множенні дробу на 1000 перенесли на три цифри  вправо», втішав її генерал Множення.

А тут Розрядна одиниця 10 000 також захотіла помножитись:

13,245 • 10 000 = 132450. 

 І Кома, знову відкинута вбік, побачила, як до 5 спустився, наче з неба, один 0. А генерал Множення пояснив: «От тепер Кому перенесли на 4 цифри вправо. І, Комо, не сумуй більше, віднині мої солдати, Розрядні одиниці, будуть тебе часто провідувати і ти знову і знову будеш зустрічатися з різними цифрами. А для того, щоб ти була готова до всього, я тобі залишу наші правила з математики.

    Опорна схема

 

                 13,245

 

      0,1         10

 

     0,01       100

 

            0,001        1000

 

Кома дивилася на таблицю і думала: «При множенні  на 10 мене переносять на 1 цифру вправо, при множенні на 100 – на 2,  при множенні на 1000 – на 3. При множенні на 0,1 - на 1 цифру вліво, при множенні на 0,01 – на 2 цифри вліво, на 0,001 – на 3 цифри вліво. Зрозуміла: переносять мене на стільки цифр, скільки нулів має розрядна одиниця. Але чому саме так?».

Діти, давайте допоможемо Комі розібратися в цьому.

Означення:                                                                                                                       1. Щоб помножити десятковий дріб на 10, 100, 1000, …, треба в даному дробі перенести кому праворуч на стільки цифр, скільки нулів має розрядна одиниця.

Приклад:   12,84 • 10

  1. Щоб помножити десятковий дріб на 0,1; 0,01; 0,001; …, треба в даному дробі перенести кому ліворуч на стільки цифр, скільки цифр стоїть після коми в розрядній одиниці.

Приклад:   32,04 • 0,001

                                             2.

Задача 1

Знайдіть периметр рівностороннього трикутника, якщо його сторона дорівнює 0,2 м.

Розв’язання:

  1. Р = 0,2 + 0,2 + 0,2 = 0.6 м
  2. Р = 0,2 м  • 3  = 2 дм  • 3 = 6 дм = 0,6 м
  3.   Р = 0,2 • 3 = 0,6 м

Задача 2

Знайдіть периметр квадрата із стороною 10,81 м.

Розв’язання:

  1. Р = 10,81 + 10,81 +10,81 = 43,24
  2. Р = 10,81 м  • 4 = 1081 см • 4 = 4324 см = 43,24 м
  3. Р = 10,81 • 4 = 43,24 (м)

Вчитель.

Ми виконали множення:      0,2 • 3 = 0,6

            10,81 • 4 = 43,24

То яке правило множення десяткового дробу на натуральне число? Спробуйте його сформулювати.

(Учні намагаються сформулювати правило множення десяткового дробу на натуральне число).

Означення:                                                                                               Щоб помножити десятковий дріб на натуральне число треба виконати множення не звертаючи уваги на кому, у добутку відокремити комою справа стільки цифр, скільки має десятковий дріб.

Приклад:

3.

Задача 3

Обчислити площу прямокутника із сторонами 0,4 м і 0,3 м.

Розв’язання:

S = 0,4 м   • 0,3 м = 4 дм   • 3 дм = 12 дм2 = 0,12 м2

Задача 4

Сторони прямокутника дорівнюють 21,2 дм і 0,8 дм. Чому дорівнює його площа?

Розв’язання:

S = 21,2 дм   • 0,8 дм =  212 см   • 8 см = 1696 см2 = 16,96 дм2

Вчитель.

Ми виконали множення:  0,4  • 0,3 =   0,12

         21,2 • 0,8 = 16,96

Зробіть висновок і виведіть правило множення десяткових дробів.

(Учні намагаються вивести правило). 

          Означення:

Щоб знайти добуток двох десяткових дробів треба перемножити десяткові дроби, як натуральні числа, не звертаючи увагу на коми, у добутку відокремити комою справа стільки цифр, скільки мають обидва множники разом.

Приклад:

 

V. Формування вмінь

Виконання усних вправ

Стратегія «Наведи лад»

10,234 • 10 =

31,758 • 100 =

102,34

3175,8

10,234 • 0,1 =

31,758 • 0,01 =

1,0234

0,31758

10,23 • 1000 =

31,758 • 10 =

10234

317,58

10,234 • 0,01 =

31,758 • 0,1 =

0,010234

3,1758

 

 

10,234

31,758

 

 

0,10234

0,031758

 

Виконання письмових вправ

Прийом «Математичне лото» (робота в парах)

2,3 • 4

4,1 • 11

8,2 • 3

1,6 • 5

0,8 • 42

2,45 • 2

7,5 • 7

8,9 • 6

3,75 • 12

 

9,2

45,1

24,6

8,0

33,6

4,9

52,5

53,4

45,00

 

 

 

 

3,2 • 6

1,4 • 13

8,3 • 2

6,1 • 7

8,1 • 12

4,25 • 3

5,7 • 4

9,8 • 3

7,5 • 21

 

19,2

18,2

16,6

42,7

97,2

12,75

22,8

29,4

157,5

 

 

 

1,3 • 2

8,23 • 2

2,4 • 9

2,4 • 3

5,3 • 4

3,1 • 8

4,5 • 7

1,8 • 6

7,3 • 5

 

2,6

16,46

21,6

7,2

21,2

24,8

31,5

10,8

36,5

 

 

 

 

25,8 • 9

0,65 • 3

1,35 • 5

9,3 • 8

12,5 • 4

15,4 • 11

5,65 • 3

5,8 • 15

6,5 • 7

 

232,2

1,95

6,75

74,4

50,0

169,4

16,95

87,0

105,0

 

 

 

 

Стратегія «Окуляри перевертні»  (довести, що я помилилась і обґрунтувати правильну відповідь)

Надягаю окуляри і «бачу», що в добутку потрібно відокремити комою ....... цифр

 

 

       3,2                           12,13                        0,056                     0,33               183,2

       4,8                               0,9                          1,05                     5,94                      8

      256                          10917                           280                      132              14656

    128                                                               56                       297

    1536                                                         005880                 165

                                                                                                  19602

Гра «Квітка» (робота біля дошки)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. Підсумок уроку

Прийом «Кольорова стрічка» (робота в групах)                                                        За допомогою шпильок та кольорових стрічок скласти означення множення десяткового дробу на розрядну одиницю та множення десяткового дробу на десятковий дріб

VII. Домашнє завдання

Вивчити § 31  стр. 276

Розв’язати № 1294, № 1298, № 1300.

 

VIIІ. Рефлексія  «Дерево успіху»

                                           Якби я оцінив урок:

 

                                                                Все  зрозуміло. Цікаво

 

                                                                     Майже все зрозуміло. Цікаво

                                                

                                                                           Нічого не зрозуміло і не цікаво

 

Перегляд файлу

2,3 • 4

4,1 • 11

8,2 • 3

1,6 • 5

0,8 • 42

2,45 • 2

7,5 • 7

8,9 • 6

3,75 • 12

24,6

45,1

9,2

4,9

33,6

8,0

45,00

53,4

52,5

 

C:\Users\User\Desktop\313.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3,2 • 6

1,4 • 13

8,3 • 2

6,1 • 7

8,1 • 12

4,25 • 3

5,7 • 4

9,8 • 3

7,5 • 21

16,6

18,2

19,2

12,75

97,2

42,7

157,5

29,4

22,8

4

C:\Users\User\Desktop\miski-dlya-koshek-kak-vybrat-misku-dlya-koshki-300x2321.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1,3 • 2

8,23 • 2

2,4 • 9

2,4 • 3

5,3 • 4

3,1 • 8

4,5 • 7

1,8 • 6

7,3 • 5

21,6

16,46

2,6

24,8

21,2

7,2

36,5

10,8

31,5

 

C:\Users\User\Desktop\tri-porosenka.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25,8 • 9

0,65 • 3

1,35 • 5

9,3 • 8

12,5 • 4

15,4 • 11

5,65 • 3

5,8 • 15

6,5 • 7

6,75

1,95

232,2

169,4

50,0

74,4

105,0

87,0

16,95

 

C:\Users\User\Desktop\1392585554_koza2.jpg 

 

Перегляд файлу

102,34

3175,8

1,0234

0,31758

10234

317,58

0,010234

3,1758

10,234

31,758

0,10234

0,031758

 

Перегляд файлу

10,234 • 10 =

10,234 • 0,1 =

10,23 • 1000 =

10,234 • 0,01 =

 

 

 

31,758 • 100 =

31,758 • 0,01 =

31,758 • 10 =

31,758 • 0,1 =

 

 

zip
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
13 лютого
Переглядів
38
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку