Розробка уроку з математики для учнів 3 класу на тему " Множення двоцифрового числа на одноцифрове (24 • 3). Розв'язування складених задач". Додається мультимедійний супровід (презентаці та відео), каркти для парної та групової роботи, наочні матеріали для друку. Урок інтегрований (математика+інформатика), присвячений Дню безпечного Інтернету, що відзначається у світі 7 лютого.
Оберіть найзручніший спосіб обчислення та знайдіть значення виразів.
14 • 5
(8 + 6) • 5 = ______________________________________
(10 + 4) • 5 = _____________________________________
(7 + 7) • 5 = ______________________________________
Чи можна використати одну з поданих рівностей, щоб знайти добуток 14 і 5?
14 • 5 = (_________________________________
Оберіть найзручніший спосіб обчислення та знайдіть значення виразів.
14 • 5
(8 + 6) • 5 = ______________________________________
(10 + 4) • 5 = _____________________________________
(7 + 7) • 5 = ______________________________________
Чи можна використати одну з поданих рівностей, щоб знайти добуток 14 і 5?
14 • 5 = (_________________________________
\
Урок математики. 3 - А клас
Дата: 07.02
Тема: Множення двоцифрового числа на одноцифрове (24 • 3). Розв’язування складених задач.
Мета: формувати уміння застосовувати правило множення суми на число у випадку множення двоцифрового числа на одноцифрове, користуватися переставним законом множення; удосконалювати обчислювальні навички, уміння розв’язувати задачі на знаходження суми двох добутків; формувати випереджувальний логічний пошук; розвивати грамотну математичну мову, оперативну пам'ять, вміння аналізувати; виховувати почуття взаємодопомоги, прагнення до знань, викликати радість пізнання.
Обладнання: підручник (Богданович М.В. Математика: Підручн. Для 3 кл. – К.:Освіта, 2003), комп’ютер, презентація, картки для роботи в парах, групах, предметні малюнки.
Хід уроку:
Слово вчителя. СЛАЙД 1
В сучасному світі людина не може уявити себе без електронного помічника. Здогадалися, про що йде мова? І наш сьогоднішній урок буде супроводжувати ця розумна машина. Але як ви вважаєте, хто важливіший у цьому колі співпраці: людина чи комп’ютер? (думки дітей).
- Я погоджуся з думкою того, хто людину вважає важливішою. Адже комп’ютер створений людиною, її розумом. Від грамотності людини залежить сила обчислювальної техніки. Тому сьогодні вам, школярам, важливо отримувати міцні знання з математики, щоб вміти користуватися сучасною технікою, керувати її програмами, робити нові відкриття і винаходи.
- Як ви думаєте, чи можемо ми на уроці зробити власне відкриття?
II. Повідомлення теми та завдань.
- Сьогодні на уроці ми уявно будемо комп’ютером, розумною машиною, рівень роботи якої залежить від рівня кожної складової, кожної детальки. А складовими будете ви. Ви сьогодні спільними зусиллями СПРОБУЄТЕ ДІЗНАТИСЯ ДЕ ЩЕ В ТЕМАТИЦІ МОЖНА ЗАСТОСУВУТИ ПРАВИЛО МНОЖЕННЯ СУМИ НА ЧИСЛО. Ми будемо порівнювати свою роботу з роботою справжнього шкільного комп’ютера.
-Яким для цього повинен бути наш урок?
( продуктивним, творчим, цікавим, добрим)
-А ми працюватимемо за девізом: (читають всі разом із екрана) СЛАЙД 2
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь,
І про кмітливість не забудь!
СЛАЙД 3
III.Актуалізація опорних знань. .
- Починаємо роботу. Центральна частина комп’ютера, його мозок міститься у процесорі. На процесор працює монітор, мишка і клавіатура. Спочатку перевіримо налагодженість усіх систем нашого комп’ютера.
1. Усне порівняння виразів у парі
- Мишка – компонент цієї машини. Вона має працювати швидко і правильно рухатися полем монітору.
- Як працює ваша мишка, перевіримо працюючи у парах
З’єднайте вирази, які мають однакове значення, не виконуючи обчислень.
Перевірка роботи. СЛАЙД 4
Отримання правила.
Чемним і толерантним у спілкуванні будь!
Не ображай нікого, про бумеранг у стосунках не забудь!
2.Розв’язування виразів зручним способом.
- Іноді керування діями комп’ютера переноситься із мишки на клавіатуру. І тоді важливо вибрати зручні для роботи клавіші. Ми також виберемо зручніший спосіб обчислення виразів
- Знайдіть усно добутки зручним способом. СЛАЙД 5
(3 + 7) · 4 (5 + 2) · 3
(20 + 7) · 3 (4 + 6) · 8
(300 + 6) · 2
Отримання правила.
Розкажи батькам,
Що не можеш вирішити сам.
Всі проблеми вирішуй в сім`ї,
Бо батьки найкращі друзі твої!
3. Гра «Комп’ютерний вірус»
- Нажаль часто через необережне використання інтернету комп’ютеру можуть загрожувати віруси. Погляньте на дошку, комп’ютерні віруси пошкодили файли Відновіть їх.
Встав пропущені числа, щоб відновити істинність рівностей.
(напис на дошці)
(2 + 9) • 3 = 2 • 3 + 9 • 3
(7 +8) • 9 = 7 • 9 + 8 • 9
(5 + 9) • 8 = 5 • 8 + 9 • 8
Отримання правила.
Щоб не трапилось біди
На комп’ютері ти антивірус встанови
4. Каліграфічна хвилинка. СЛАЙД 6
Перевірка роботи. СЛАЙД 7
Перевірка: читає один з учнів.
Отримання правила.
Якщо веб-сайт ПІДОЗРІЛИЙ
Закрий його неодмінно!
Правила безпеки пам’ятай
і на листи сумнівні ніколи не відповідай!
IV. Вивчення нового матеріалу.
Комп’ютер виконує накази людини. Наш шкільний комп’ютер, Комп’юшко, отримав завдання розв’язати приклад. СЛАЙД 8
14 • 5
- Рішення комп’ютера залежить від наказу, закладеного людиною. Ви зараз програмісти. Люди які складають і пишуть програми. Працюватимете у групах.
Оберіть найзручніший спосіб обчислення та знайдіть значення виразів .
Перевірка роботи груп. СЛАЙД 9
- групи яким правилом скористалися під час виконання множення двоцифрового числа на одноцифрове? (множення суми на число)
Отримання правила.
Персональні дані нікому не повідомляй,
Щоб не скористався цим шахрай.
Моя вам порада:
Менше ігри у онлайні грайте
Краще бігайте, стрибайте.
Не сидіть у соцтенетах
ви від ранку до зорі,
краще вже зробіть перерву,
або з кимсь вживу поговоріть.
А щоб нас не здолала втома виконаємо фізкультхвилинку за алгоритмом у вигляді знаків.
Фізкультхвилинка
34 • 4
18 • 6
26 • 4
Отримання правила.
Ніколи згоди не давайте на зустріч з незнайомцем
завжди батькам повідомляйте як пише хтось сторонній.
с. 126 № 809
- Прочитайте самостійно умову задачі.
To school brought 3 boxes of onion for 36 kg in each, and 2 boxes of garlic, for 35 kg in each. How much many kilograms of vegetables bring to the school?
Розв’язання задачі виразом (36 • 3 + 35 • 2 = 108 + 70 = 178 (кг)
Отримання правила.
ніколи і нічого не купуй в інтернеті без дозволу дорослих
3.Уточнення знань про геометричні фігури.
Надійшов час перевірити відео карту комп’ютера. Допоможіть йому налаштуватися на бачення геометричних фігур.
гра «Геометрична мозаїка» СЛАЙД 12
а + а + в + в (а + в) • 2
Знайдіть периметр прямокутника зі сторонами 7 см і 6 см. (2 способи).
2 учні біля дошки
правило
ШУКАЙ ЦІКАВІ ВЕБ-САЙТи
І ДІЛИСЯ ПОСИЛАННЯМИ ІЗ СВОЇМИ ДРУЗЯМИ
4. Логічна задача
Після перевірки всіх систем, комп’ютер може отримати найваще завдання – логічне в цьому нам допоможе ще одна перевага використання інтернету, яку ви використовуєте мабуть кожного дня – можливість подивитися будь яке відео в онлайні, фільм чи мультфільм навіть після трансляції по телевізору.
Які ви знаєте мультфільми де в назві зустрічаються числа? (Білосніжка і сім гномів) СЛАЙД 13
Комп’юшко пропонує вам логічну задачу про них.
VI. Підсумок уроку
- Що нового відкрив для вас урок?
- Яке завдання було найцікавішим?
- Що викликало труднощі?
- Який ваш настрій зараз?
VII. Домашнє завдання СЛАЙД
C. 127 № 813 № 814, за бажанням: № 812 (логічний)
Хоча комп’ютер - машина, якій не властиві почуття, однак він має на сьогодні ще одну важливу інформацію. Увага на екран. СЛАЙД
(ДЯКУЮ ЗА СПІВПРАЦЮ!)
оцінювання
слова вчителя
Всі згодні інтернет цікава штука,
Проте корисна буде вам така наука,
У цьому міру кожен має знати,
Корисно часом і хорошу книжку почитати.
Щоб якості людські в собі розвивати,
Живе спілкування постійно треба мати,
Бо любов і ніжність не передати тільки на словах,
Вона у виразах обличчя і в ваших очах.
1