Множення двоцифрового числа на одноцифрове (24 • 3). Розв’язування складених задач. 3 клас . Математика

Про матеріал

Розробка уроку з математики для учнів 3 класу на тему " Множення двоцифрового числа на одноцифрове (24 • 3). Розв'язування складених задач". Додається мультимедійний супровід (презентаці та відео), каркти для парної та групової роботи, наочні матеріали для друку. Урок інтегрований (математика+інформатика), присвячений Дню безпечного Інтернету, що відзначається у світі 7 лютого.

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

C:\Users\Jeka\Pictures\тот.png

 

 

 

C:\Users\Jeka\Pictures\тот.png

 

 

 

C:\Users\Jeka\Pictures\тот.png

Перегляд файлу

Оберіть найзручніший спосіб обчислення та знайдіть значення виразів.

               14 • 5

(8 + 6) • 5 = ______________________________________

(10 + 4) • 5 = _____________________________________

(7 + 7) • 5 = ______________________________________

Чи можна використати одну з поданих рівностей, щоб знайти добуток 14 і 5?

 

14 • 5 = (_________________________________

 

 

 

 

 

 

Оберіть найзручніший спосіб обчислення та знайдіть значення виразів.

               14 • 5

(8 + 6) • 5 = ______________________________________

(10 + 4) • 5 = _____________________________________

(7 + 7) • 5 = ______________________________________

Чи можна використати одну з поданих рівностей, щоб знайти добуток 14 і 5?

 

14 • 5 = (_________________________________

\

Перегляд файлу

Урок  математики. 3 - А клас

Дата: 07.02

Тема: Множення двоцифрового числа на одноцифрове (24 • 3). Розв’язування складених задач.

Мета:  формувати уміння застосовувати правило множення суми на число у випадку множення двоцифрового числа на одноцифрове, користуватися переставним законом множення; удосконалювати обчислювальні  навички, уміння розв’язувати задачі на знаходження суми двох добутків; формувати  випереджувальний  логічний  пошук; розвивати грамотну математичну мову, оперативну пам'ять, вміння  аналізувати; виховувати почуття взаємодопомоги, прагнення до знань, викликати радість пізнання.

Обладнання: підручник (Богданович М.В. Математика: Підручн. Для 3 кл. – К.:Освіта, 2003), комп’ютер, презентація, картки для роботи в парах, групах, предметні малюнки.

Хід уроку:

  1. Організаційна  частина.

Слово  вчителя. СЛАЙД 1

     В  сучасному  світі людина не  може  уявити  себе  без  електронного  помічника. Здогадалися, про  що  йде  мова? І  наш  сьогоднішній урок  буде  супроводжувати  ця  розумна  машина. Але  як  ви  вважаєте, хто  важливіший  у  цьому  колі співпраці:  людина  чи  комп’ютер? (думки  дітей).

- Я погоджуся з думкою того, хто людину  вважає  важливішою. Адже комп’ютер  створений людиною, її розумом. Від грамотності людини залежить сила  обчислювальної  техніки. Тому сьогодні  вам, школярам, важливо  отримувати  міцні  знання з математики, щоб  вміти  користуватися  сучасною  технікою, керувати  її  програмами, робити  нові  відкриття  і  винаходи.

- Як  ви  думаєте, чи  можемо  ми  на  уроці  зробити  власне відкриття?

II. Повідомлення теми та завдань.

- Сьогодні на  уроці  ми  уявно будемо  комп’ютером, розумною  машиною, рівень  роботи  якої залежить  від  рівня  кожної  складової, кожної  детальки. А  складовими  будете ви.  Ви сьогодні спільними зусиллями СПРОБУЄТЕ ДІЗНАТИСЯ ДЕ ЩЕ В ТЕМАТИЦІ МОЖНА ЗАСТОСУВУТИ ПРАВИЛО МНОЖЕННЯ СУМИ НА ЧИСЛО. Ми  будемо  порівнювати  свою  роботу  з  роботою  справжнього  шкільного  комп’ютера.

-Яким  для цього повинен  бути  наш  урок?

( продуктивним, творчим, цікавим, добрим)

  ми  працюватимемо  за девізом:  (читають  всі разом  із екрана) СЛАЙД 2

                        Видумуй, пробуй, твори!

                         Розум, фантазію  прояви!

                        Активним  і  уважним  будь,

                        І  про  кмітливість  не  забудь!

СЛАЙД 3

  • Сьогодні 7 лютого у світі відзначається День безпечного Інтернету, тому сьогодні ми не тільки будем співпрацювати з Комп’юшком а ще й пригадаємо  правила безпечного Інтернету Це нам допоможуть зробити його друзі Біт і Байт. Але кожне правило ви отримаєте лише після правильного виконання наступних завдань нашого уроку.

 

 

III.Актуалізація опорних знань. .

- Починаємо  роботу. Центральна  частина  комп’ютера, його  мозок  міститься  у процесорі. На процесор  працює  монітор, мишка  і  клавіатура. Спочатку  перевіримо  налагодженість  усіх  систем  нашого  комп’ютера.

1. Усне  порівняння виразів у парі

- Мишка – компонент  цієї  машини. Вона  має   працювати  швидко  і  правильно рухатися  полем  монітору.

- Як  працює  ваша  мишка, перевіримо  працюючи у парах

З’єднайте  вирази, які мають однакове значення, не виконуючи обчислень.

Перевірка роботи. СЛАЙД 4

  • Перевірте, чи правильно ви виконали завдання. Підніміть руки пари у яких немає жодної помилки.
  • Що вам допомогло виконати роботу?
  • Як помножити суму на число?

Отримання правила.

Чемним і толерантним у спілкуванні будь!

     Не ображай нікого, про бумеранг у стосунках не забудь!

  2.Розв’язування виразів  зручним  способом.

- Іноді  керування діями  комп’ютера  переноситься  із мишки на  клавіатуру. І  тоді  важливо  вибрати  зручні  для  роботи  клавіші. Ми  також  виберемо  зручніший  спосіб  обчислення  виразів

-  Знайдіть усно добутки зручним способом. СЛАЙД 5

      (3 + 7) · 4            (5 + 2) · 3            

 (20 + 7) · 3           (4 + 6) · 8              

            (300 + 6) · 2

Отримання правила.

Розкажи батькам,

               Що не можеш вирішити сам.

             Всі проблеми вирішуй в сім`ї,

              Бо батьки найкращі друзі твої!

3. Гра «Комп’ютерний вірус»

- Нажаль часто через необережне використання інтернету комп’ютеру можуть загрожувати віруси. Погляньте на дошку, комп’ютерні віруси пошкодили файли Відновіть їх.

Встав пропущені числа, щоб  відновити істинність рівностей.

(напис на дошці)

 

(2 + 9) • 3 = 2  • 3 + 9  • 3

(7 +8) • 9 = 7  • 9 + 8  • 9

(5 + 9) • 8 = 5  • 8 + 9  • 8

Отримання правила.

Щоб не трапилось біди

На комп’ютері ти антивірус встанови

4. Каліграфічна хвилинка.  СЛАЙД 6

  • Інтернет був придуманий в 1969 році, здавалося б, недавно, але вже сьогодні число користувачів глобальної мережі становить кілька мільярдів.
  • Темпи росту користувачів дуже й дуже високі. Зрівняємо з розвитком радіо: досягти кількості в 50 мільйонів слухачів для радіо технологій треба було 50 років, для телебачення - 13 років, а Інтернет знайшов таку популярність усього за 5 років!
  • Настав  час  перевірити  дуже  важливий  складовий  компонент  процесора – оперативну  пам'ять.
  • Запишіть скільки років знадобилося радіо що досягти відмітки у 50 мільйонів користувачів; друге число каліграфічної хвилинки – вказує на те, скільки років знадобилось телебаченню щоб досягти цієї відмітки; третє число – означає за скільки років Інтернет знайшов таку популярність.
  • Знайдіть у скільки разів швидше зросла кількість користувачів інтернету ніж радіо.

Перевірка роботи. СЛАЙД 7

  • Встаньте хто не допустив жодної помилки.
  • Коли був придуманий інтернет? (1969) СЛАЙД 7
  • Використовуючи цифри з дати народження інтернету запишіть всі можливі трицифрові числа. (196, 691, 619, 916, 961, 169)

Перевірка: читає один з учнів.

Отримання правила.

Якщо веб-сайт ПІДОЗРІЛИЙ

          Закрий його неодмінно!

 Правила безпеки пам’ятай

і на листи сумнівні ніколи не відповідай!

  IV. Вивчення  нового  матеріалу.

  1. Постановка  проблеми.

Комп’ютер  виконує  накази  людини. Наш  шкільний  комп’ютер, Комп’юшко,  отримав  завдання  розв’язати  приклад. СЛАЙД  8

14 • 5

 - Рішення  комп’ютера   залежить  від  наказу, закладеного  людиною. Ви  зараз  програмісти. Люди які складають і пишуть програми. Працюватимете  у  групах.

 

  1. Дослідницька  робота.

Оберіть найзручніший спосіб обчислення та знайдіть значення виразів . 

Перевірка  роботи  груп. СЛАЙД  9

  • Який результат отримали в першому виразі? В другому? третьому? (результати однакові)
  • Діти зверніть увагу на доданки подані у дужках. Яку число вони заміняють? (14)
  • Чи можемо ми використати одну з цих рівностей, щоб помножити 14 на 5? (можемо). Яку саме? Чому?

- групи яким правилом скористалися під час виконання множення двоцифрового числа на одноцифрове? (множення суми на число)

  • Значить, зараз  прямо  на  уроці  ми  зробили  власне  відкриття! 

 

  •  Давайте зробимо висновок  і складемо алгоритм дій – програму для Комп’юшка як помножити двоцифрове число на одноцифрове.
  1. Складання алгоритму за допомогою карток
  2. Перевірка складеної програми-алгоритму (відео) СЛАЙД  10

Отримання правила.

Персональні дані нікому не повідомляй,

Щоб не скористався цим шахрай.

  • Яка хвороба може здолати тих хто довго грає за комп’ютером? Як з нею боротися.                 

Моя вам порада:

Менше ігри у онлайні грайте

Краще бігайте,  стрибайте.

Не сидіть у соцтенетах

ви від ранку до зорі,

краще вже зробіть перерву,

або з кимсь вживу поговоріть.

А щоб нас не здолала втома виконаємо фізкультхвилинку за алгоритмом у вигляді знаків.

Фізкультхвилинка

 

  1. Первинне  закріплення.
  • А  чи  працює,  складений нами алгоритм, для інших  прикладів? Треба  перевірити.

34 • 4

18 • 6

26 • 4

  1.   • 25 
  • Чи можемо виконати останній приклад? Що для цього треба змінити в програмі? (Додати пункт – скористатися переставним законом множення).
  • Яке ми ще одне відкриття зробили?

 

Отримання правила.

Ніколи згоди не давайте на зустріч з незнайомцем

завжди батькам повідомляйте як пише хтось сторонній.

  1. Диференційоване розв’язання задачі. Робота за підручником.

с. 126 № 809

- Прочитайте самостійно умову задачі.

To school brought 3 boxes of onion for 36 kg in each, and 2  boxes of garlic, for 35 kg in each. How much many kilograms of vegetables bring to the school?

  • Про що йде мова у задачі? (про мішки з цибулею та часником).
  • Що відомо про цибулю? (привезли 3 мішка по 36 кг у кожному?)
  • Що можемо знайти маючи ці два дані? (скільки всього привезли цибулі)
  • Що відомо про часник? (привезли 2 мішки по 35 кг).
  • Що можемо дізнатися маючи ці два дані?
  • Що запитує задача?
  • Чи можемо ми дати відповідь? якою дією? (додавання)

Розв’язання задачі виразом (36 • 3 + 35 • 2 = 108 + 70 = 178 (кг)

  • змініть запитання задачі так, щоб остання дія була віднімання.

Отримання правила.

ніколи і нічого не купуй в інтернеті без дозволу дорослих

3.Уточнення  знань  про  геометричні фігури.

Надійшов  час  перевірити  відео карту  комп’ютера. Допоможіть  йому  налаштуватися  на  бачення  геометричних  фігур.

гра «Геометрична  мозаїка»  СЛАЙД 12

  • Які  геометричні  фігури бачите?
  • Скільки  зображено  трикутників?
  • Скільки  кругів?
  • Скільки  чотирикутників? Чи  всі  вони однакові?
  • Як знайти периметр прямокутника?

а + а + в + в                         (а + в) • 2

Знайдіть периметр прямокутника зі сторонами 7 см і 6 см. (2 способи).

2 учні біля дошки

  • Використання інтернету має свої переваги. Які?

правило

ШУКАЙ ЦІКАВІ ВЕБ-САЙТи

І ДІЛИСЯ ПОСИЛАННЯМИ ІЗ СВОЇМИ ДРУЗЯМИ

4. Логічна  задача

Після  перевірки  всіх  систем, комп’ютер  може  отримати  найваще  завдання – логічне  в цьому нам допоможе  ще одна перевага використання інтернету, яку ви використовуєте мабуть кожного дня – можливість подивитися  будь яке відео в онлайні, фільм чи мультфільм  навіть після трансляції по телевізору.

Які ви знаєте мультфільми де в назві зустрічаються числа?  (Білосніжка і сім гномів) СЛАЙД 13

Комп’юшко пропонує вам логічну задачу про них.

      VI.  Підсумок  уроку

 

- Що  нового  відкрив  для  вас  урок?

- Яке  завдання  було  найцікавішим?

- Що  викликало труднощі?

  • Чи  відчували  ви  потребу  в  допомозі  шкільного  комп’ютера?
  • Дійсно, без  допомоги  машини  наш урок  був  би  менш  продуктивним, результативним.

- Який  ваш настрій зараз?

VII. Домашнє  завдання  СЛАЙД

C. 127 № 813 № 814, за бажанням: № 812 (логічний)

 

Хоча  комп’ютер -   машина, якій  не  властиві  почуття, однак  він  має  на  сьогодні  ще  одну  важливу інформацію. Увага  на  екран. СЛАЙД

  (ДЯКУЮ  ЗА  СПІВПРАЦЮ!)

оцінювання

слова вчителя

Всі згодні інтернет цікава штука,

Проте корисна буде вам така наука,

У цьому міру кожен має знати,

Корисно часом і хорошу книжку почитати.

 

Щоб якості людські  в собі розвивати,

Живе спілкування постійно треба мати,

Бо любов і ніжність не передати тільки на словах,

Вона у виразах обличчя і в ваших очах.

 

 

 

1

 

 соня.png
Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
.jpg
.png
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Множення двоцифрового числа на одноцифрове (24 • 3). Розв’язування складених задач.

Номер слайду 2

ДЕВІЗ Видумуй, пробуй, твори!Розум, фантазію прояви!Активним і уважним будь,І про кмітливість не забудь!

Номер слайду 3

7 лютого – День безпечного Інтернету

Номер слайду 4

Робота в парі

Номер слайду 5

Розв’яжи зручним способом(3 + 7) · 4 = (5 + 2) · 3 = (20 + 7) · 3 =(4 + 6) · 8 =(300 + 6) · 2 =

Номер слайду 6

Інтернет був придуманий в 1969 році

Номер слайду 7

Каліграфічна хвилинка50 13 5 10 1969

Номер слайду 8

14 • 5 (8 + 6) • 5 = (10 + 4) • 5 = (7 + 7) • 5 =

Номер слайду 9

14 • 5 =

Номер слайду 10

Приклади 1 34 • 4 23 • 5 18 • 6 3 • 25

Номер слайду 11

Задача 2 с. 126 № 809

Номер слайду 12

7 см 6 см

Номер слайду 13

Логічна задача Гноми Сонько, Веселун, Буркотун і Розумник живуть на одній вулиці. Номер будиночка Розумника більший, ніж у Буркотуна, але менший ніж у Сонька, навпроти якого він живе. Буркотун і Простун живуть на одному боці вулиці. Хто у якому будиночку живе?

Номер слайду 14

Домашнє завдання. C. 127 *№ 812№ 813№ 814

Номер слайду 15

ДЯКУЮ ЗА СПІВПРАЦЮ!

1.jpg
2 шт.png
2.jpg
3 шт.png
3.jpg
4.jpg
5.png
zip
Додано
23 липня 2018
Переглядів
7697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку