Тема: Множення і ділення круглого числа на одноцифрове число. Розв’язування задач.
Мета.Актуалізувати знання учнів про дію множення і ділення; навчати виконувати множення і ділення круглого числа на одноцифрове ; удосконалювати вміння розв'язувати задачі; розвивати варіативність мислення учнів; виховувати старанність; стимулювати цікавість до вивчення математики.
Хід уроку
І Організація класу
Хто на місці не сидить,
А несеться і летить,
Жваво у танку кружляє,
Наших діток звеселяє?
Звісно, це такі пушинки —
Білі зимові…(Сніжинки)
ІІ Оголошення теми і мети уроку.
Сьогоднішній урок у нас і звичний і трохи незвичний. Незвичний тим, що до нас в гості завітала маленька сніжинка. Вона запрошує нас в гості в казковий світ зимових ігр і розваг. Під час мандрівки ми повторимо про трицифрові числа та навчимося множити і ділити круглі числа на одноцифрове число.
ІІІ Каліграфічна хвилинка
Запишіть число і класна робота.
І першу розвагу, яку запропонувала нам сніжинка. Зробити вправу, яку люблять робити всі діти , янгола на снігу. Мені здається, що янгол дуже схожий на цифру 8. Утворіть за допомогою цієї цифри одноцифрову, двоцифрове і трицифрове числа. Так дійсно, це 8, 88, 888. Запишіть ці числа.
ІІІ Усний рахунок
Розв'язування прикладів на сніжинках.
600:10 400-1
238+1 240:10
17ˑ 10 25 ˑ10
VІ Актуалізація опорних знань
1.Треба виконати завдання сніжинки.
Згадай, як замінити більш крупними розрядними одиницями.
400=4 сот.
40=4дес.
2.Зроби таку заміну.
700, 60, 500
V Вивчення нового матеріалу.
Продовжити розваги зможе лише той, хто зрозуміє пояснення
1. Пояснення
80· 3= 8дес.·3= 24 дес.= 240 120: 2= 12дес.:2= 6дес.=60
400 ·2= 4 сот. · 2=8сот= 800 600:3=6 сот. : 3=2сот=200
Щоб помножити або поділити кругле трицифрове число на одноцифрове , треба його замінити більш крупними розрядними одиницями : десятками або сотнями.
Зимові розваги « Катаємося на санях»
270 : 3 90 · 5
60 · 2 800:2
Змагання на ковзанах «Хто перший»
20·6:4
30·8:6
VІ. Сприймання і первинне усвідомлення нового матеріалу
Прийшов час побудувати снігову фортецю.
Для будівлі фортеці використовували великі і маленькі снігові цеглини. Знизу поклали 3 ряди по 30 великих цеглин в кожному ряду. А зверху поклали 2 ряди по 40 маленьких цеглин в кожному ряду. Скільки всього цеглин використали для будівлі фортеці?
- З яких цеглин будували фортецю?
- Скільки рядів поклали знизу? (3)
- По скільки цеглин у кожному ряду ? (по 30)
- Можемо дізнатися скільки цеглин поклали знизу?
- А скільки було рядів зверху?
- По скільки цеглин в кожному ряду?
- То скільки цеглин було зверху?
- То як тепер дізнатися скільки всього цеглин використали для будівлі фортеці?
2. Розв'язування рівняння.
А хто ж буде жити в фортеці. Треба зліпити сніговика.
х • 3 = 240
VІІ Підбиття підсумків
1.-Що навчилися робити на уроці ?
-То як помножити кругле трицифрове число на одноцифрове?
2.Домашнє завдання
Сторінка 200, приклади 5 (2,3 стовпчики)
VІІІ Рефлексія
Вибери сніговика з відповідним настроєм.